Informacje

30.12.2013 11:20 Kontrola się przedłuża

Bez Inspiro do lutego? Szukają przyczyn pożaru

SERWISY:

Do lutego przedłuży się kontrola Urzędu Transportu Kolejowego. Dopiero po jej zakończeniu warszawskie metro ujawni raport o przyczynach pożaru w składzie Inspiro. Wszystko wskazuje na to, że również do tego czasu na tory nie wyjadą nowoczesne składy wyprodukowane przez Siemensa.

Na razie wiadomo, że przyczyną pożaru w Inspiro mógł być odbierak prądu. To odpowiednik pantografu w tramwaju. Jego zadaniem jest doprowadzenie prądu z trzeciej szyny do pociągu. To jedynie wstępne ustalenia. Na ostateczne będziemy musieli jeszcze poczekać.

Przedłużają się prace komisji badających przyczyny awarii. Ta z metra warszawskiego swój raport miała przedstawić w połowie grudnia. Jednak prace ekspertów się przedłużyły, a wyniki ich pracy nie zostaną od razu zaprezentowane.

- Najpierw raport przedstawimy Urzędowi Transportu Kolejowego i prokuraturze – powiedział Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy warszawskiego metra.

UTK swoją kontrolę przedłużyło do lutego przyszłego roku. – Jej zakres jest bardzo szczegółowy i dotyczy szeroko pojętego bezpieczeństwa w metrze. Oczywiście punktem wyjścia była awaria Inspiro – wyjaśnia Grzegorz Mazur z UTK.

Jak dodał kontrolerzy zapoznają się miedzy innymi z dokumentacją.

Z kolei prokuratura wciąż czeka na opinię biegłego. Swoich prac nie zakończyła też komisja powołana przez producenta, firmę Siemens.

Kiedy pojedziemy Inspiro?

Do pożaru pociągu doszło 17 listopada. Poszkodowanych zostało 9 osób, w tym trzech policjantów. Ze stacji i pociągu ewakuowano ok 150 osób.

CZYTAJ WIĘCEJ

Po tym zdarzeniu ratusz zadecydował o wycofaniu wszystkich pięciu dopuszczonych do użytku składów. Pozostałe dziewięć, które są już w stolicy czeka na uzyskanie stosownych zezwoleń dopuszczających do ruchu. Z kolei w nowosądeckiej fabryce Newagu na dostawę do Warszawy czeka kolejnych 21 składów.

Czy Inspiro ponownie pojedziemy dopiero w lutym, kiedy zakończą się prace komisji UTK? Jednoznacznie na to pytanie nie chce odpowiedzieć Malawko. – Na razie pociągi zostały wycofane i tego się trzymajmy. Nie wiem czy do ruchu zostaną dopuszczone po zakończeniu prac komisji czy może wcześniej – przekonuje rzecznik warszawskiego metra.

Pociągi za ponad miliard złotych

Produkcja składów Inspiro ruszyła w lutym 2012 roku. Składy z austriackiej fabryki Siemens trafiały do Nowego Sącza. Tam w fabryce Newag 120 osób pracowało przy ich montażu. Podzespoły elektryczne, a także pozostałe elementy wyposażenia były dostarczane oddzielnie.

W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów, które zasilą obie linie metra. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.

bf

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • oland

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 22:55 ~oland

    Trzeba było zlecić śledztwo Antkowi i już dawno byłoby po sprawie. A tak na marginesie: to na pewno sprawka Putina.

  • Marynowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 21:55 ~Marynowany

    mza~mza

    pozdrawiam grzybiarzy z 13 pażdziernika. Niech wam grzybki w gardle ością staną

    Ewentualnie od grzybków w occie - skręt kiszek. Tyż dobrze :)

  • Na grzybki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 21:51 ~Na grzybki



    rel~rel

    V kolumna HGW znów nadaje a właśnieże HGW ma w tym udział to ona jest odpowiedzialna za wybór niesprawdzonego bubla od Siemensa. To jej podwładni to wybrali a iwęc jako ich szef to ona za to odpowiada. Ale niektórzy widać chcielii by jak za komuny (pokazowe i propagandowe procesy wybranych a ci na górze zawsze kryci )
    Na grzybki~Na grzybki

    Masz 100% racji. Przy każdej wzmiance o niegospodarności i niekompetencji HGW natychmiast uaktywania się jej sztab obronny, który wbrew oczywistym faktom próbuje rozmydlić sprawę kolejnych wpadek Ratusza. Ale my wiemy swoje i przy następnych wyborach zrobimy, co należy.
    Joli Bord od pokoleńJoli Bord od pokoleń

    Te, Grzybek, poczytaj sobie, że przed HGW tramwaje też się paliły, autobusy MZK także, pociągi się wykolejały a samoloty spadały. Ludzie się po kątach w pośpiechu kochali a potem rodziły się takie właśnie grzybki.

    Joli Bord, zaprzańcu, zważ, że per "Te, grzybek" piszesz do żoliborskiego rodaka. Nawet sobie nie wyobrażałem, że ktoś, mieszkający na Żoliborzu może się posuwać do takich wątpliwych poufałości. Za moich czasów na Żoliborzu mieszkali kulturalni ludzie.

  • Dobro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 21:44 ~Dobro

    Rob~Rob

    ciekawie będzie jak UTK nie zezwoli na użytkowanie tych pociągów.

    Co ekipa HGW wtedy zrobi?

    Stwierdzi, że to dlatego, by żyło się lepiej. Wszystkim :)

  • xxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 19:52 ~xxx

    Hahaha drogie referendum ? A pociągi za miliard, które nie jeżdżą bo ktoś popełnił błąd na etapie konstrukcji lub eksploatacji to juz nie strata ? A to że pociągi wyjechały na tory zaraz przed referendum to przypadek ?

  • Rob

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 17:40 ~Rob

    ciekawie będzie jak UTK nie zezwoli na użytkowanie tych pociągów.

    Co ekipa HGW wtedy zrobi?

  • Olo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 17:15 ~Olo


    Bartek~Bartek

    żałuje że wydano kupe pieniędzy na beznadziejne referendum
    Gniewny~Gniewny

    Beznadziejne ? A wspomnij sobie, jak HGW przed referendum latała, jakby miała śmigiełko w ..... , jak dbała o piar i kontakty ze społeczeństwem. Skłonna była nawet zasięgać opinii warszawiaków przy różnych inwestycjach. Oczywiście po referendum wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Ale, jeżeli to lubicie...


    Kolejny leming, który dał sobie wmówić, jak to Warszawa jest stratna na referendum. Koszt tego wydarzenia to są groszowe sprawy w porównaniu do tego ile codziennie pieniędzy marnuje się w tym mieście, np. na nagrody dla urzędników ratusza. Myśl, to nie boli.

  • Olo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 17:12 ~Olo



    rel~rel

    V kolumna HGW znów nadaje a właśnieże HGW ma w tym udział to ona jest odpowiedzialna za wybór niesprawdzonego bubla od Siemensa. To jej podwładni to wybrali a iwęc jako ich szef to ona za to odpowiada. Ale niektórzy widać chcielii by jak za komuny (pokazowe i propagandowe procesy wybranych a ci na górze zawsze kryci )
    Na grzybki~Na grzybki

    Masz 100% racji. Przy każdej wzmiance o niegospodarności i niekompetencji HGW natychmiast uaktywania się jej sztab obronny, który wbrew oczywistym faktom próbuje rozmydlić sprawę kolejnych wpadek Ratusza. Ale my wiemy swoje i przy następnych wyborach zrobimy, co należy.
    Joli Bord od pokoleńJoli Bord od pokoleń

    Te, Grzybek, poczytaj sobie, że przed HGW tramwaje też się paliły, autobusy MZK także, pociągi się wykolejały a samoloty spadały. Ludzie się po kątach w pośpiechu kochali a potem rodziły się takie właśnie grzybki.


    Lemingu, tylko, że poprzednio zanim się wypuściło nowe składy na tory, czy ulice Warszawy, były one dokładnie testowane. Tutaj tego zabrakło, bo HGW chciała się popisać przed referendum nowym zakupem. Zanim się wypowiesz na jakiś temat to poczytaj trochę.

  • Joli Bord od pokoleń

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 16:27 Joli Bord…


    rel~rel

    V kolumna HGW znów nadaje a właśnieże HGW ma w tym udział to ona jest odpowiedzialna za wybór niesprawdzonego bubla od Siemensa. To jej podwładni to wybrali a iwęc jako ich szef to ona za to odpowiada. Ale niektórzy widać chcielii by jak za komuny (pokazowe i propagandowe procesy wybranych a ci na górze zawsze kryci )
    Na grzybki~Na grzybki

    Masz 100% racji. Przy każdej wzmiance o niegospodarności i niekompetencji HGW natychmiast uaktywania się jej sztab obronny, który wbrew oczywistym faktom próbuje rozmydlić sprawę kolejnych wpadek Ratusza. Ale my wiemy swoje i przy następnych wyborach zrobimy, co należy.

    Te, Grzybek, poczytaj sobie, że przed HGW tramwaje też się paliły, autobusy MZK także, pociągi się wykolejały a samoloty spadały. Ludzie się po kątach w pośpiechu kochali a potem rodziły się takie właśnie grzybki.

  • mza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 16:19 ~mza

    pozdrawiam grzybiarzy z 13 pażdziernika. Niech wam grzybki w gardle ością staną

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »