Informacje

11.04.2016 16:33 zamieszanie na przedłużeniu ii linii

Bemowo boi się niewygodnych
przesiadek do II linii metra

SERWISY:

Mieszkańcy Bemowa alarmują, że stacja metra u zbiegu ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej jest źle zaplanowana. To nie pierwsze tego typu uwagi – wcześniej zwracaliśmy uwagę, że na Woli i Pradze Północ zamiast wygodnych przesiadek do pociągów, szykuje się bieganie między stacjami oddalonymi o kilkaset metrów.

Planowana stacja na Bemowie ma powstać przy dzielnicowym ratuszu. Jak zapowiedział wiceprezydent Warszawy, przedłużenie II linii jest planowane do 2020 roku. Pod koniec lutego wybrano firmę ("Metroprojekt" z pracownią AMC Chołdzyński), która zaprojektuje ten odcinek.

Tymczasem mieszkańcy skupieni wokół portalu Bemowiacy przekonują, że szykuje się w tym miejscu fatalne rozwiązanie.

"Może być bardzo niefunkcjonalna"

"Wszystko wskazuje na to, że stacja ma być położona bardzo niefunkcjonalnie, wbrew twierdzeniom urzędu, mianowicie pod południową jezdnią ulicy Górczewskiej od pomnika Generała Józefa Bema do początku zatoki autobusowej przystanku Konarskiego po północnej stronie ulicy gdzie znajduje się też wjazd pod budynek o numerze 176" – piszą.

I przekonują, że propozycja spowoduje, że wszyscy pasażerowie chcący pojechać metrem do centrum lub przesiąść się w autobus lub tramwaj kursujący ulicą Powstańców Śląskich, korzystaliby z jednego wejścia wychodzącego na pomnik.

"Z pozostałych trzech wejść korzystałyby zapewne jedynie osoby chcące udać się w stronę skrzyżowania ulicy Górczewskiej i Konarskiego. Mimo to, wszystkie wyjścia miałyby tę samą szerokość" – alarmują.

Ich zdaniem peron powinien być przesunięty pod skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej.

Sprawą zajęła się dzielnicowa komisja inwestycyjna. Jak relacjonuje "Gazeta Stołeczna", na spotkaniu Karol Kalwarczyk z działu przygotowania inwestycji w Metrze Warszawskim przekonywał, że na przesunięcie peronu stacji pod skrzyżowanie nie pozwala plan zagospodarowania. Do tego jest tam kolektor na ścieki o średnicy 2 metrów. - Trzeba by przebudować podziemną rzekę. Proponowana lokalizacja stacji zapewnia w czasie budowy utrzymanie ruchu wszystkich tramwajów i na jednej jezdni ul. Górczewskiej - mówił.

- Przeżyjemy to! Budowa metra to nie bomba atomowa - odpowiadali radni.

W rozmowie ze "Stołeczną" wiceprezydent miasta Jarosław Jóźwiak, mieszkaniec Bemowa, obiecał, że "przyjrzy się sprawie". A odpowiadają za transport wiceprezydent Jacek Wojciechowicz sprawdzi, czy jest szansa na zmiany. Z kolei szef Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego uznał je za problematyczne, bo przesunięcie stacji pod skrzyżowanie zbliżyłoby ją do następnej, która ma się znaleźć 500 metrów dalej.

"Węzły spacerowe"

O problemach z planowanie stacji metra pisaliśmy już w połowie ubiegłego roku.
Cierpieć będą pasażerowie, zwłaszcza na Woli, gdzie metro skrzyżuje się z dwiema liniami kolejowymi.

Do 2023 roku kolejarze planują budowę nowego przystanku w pobliżu wiaduktu ulicy Górczewskiej, niedaleko centrum handlowego Wola Park. Peron dla wysiadających z pociągów jadących od strony Pruszkowa powstanie po północnej stronie wiaduktu, natomiast drugi znajdzie się po południowej stronie. Nie powstanie tam za to na pewno węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. Ci, którzy wysiądą z pociągu, do planowanej stacji metra będą mieli około 300 metrów.

Gorzej może być za to na Pradze. Jak zwrócił niedawno uwagę portal tustolica.pl, tam równie niepraktyczne rozwiązanie przeforsowali kolejarze. Na linii obwodowej będą budować przystanek PKP Warszawa Stalowa. Perony będą po obu stronach torów, wzdłuż supermarketu i jego parkingu. Niestety, będą oddalone o kilkaset metrów o stacji metra przy Szwedzkiej i przy Pratulińskiej.

CZYTAJ WIĘCEJ O TYCH PROBLEMACH.

ZOBACZ TEŻ WIDEO Z "WĘZŁÓW SPACEROWYCH":

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • baca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2016 15:47 ~baca

    Tu przecież nie chodzi o to, że ktoś będzie musiał przejść jakiś kawałek, a o bezsensowne logistyczne usytuowanie tych wyjść.
    Czy ktoś z was przesiadał się rankiem w godzinach szczytu z 1 do 2 linii metra? Korek jaki powstaje przed schodami ruchomymi jest przykładem kompletnego nieprzemyślenia tematu. Codziennie rano stoi tam tlum ludzi.
    Tutaj może stać się to samo, gdy bardzo dużo ludzi będzie korzystało tylko z jednego wyjścia.

  • pepe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.04.2016 12:03 ~pepe

    Słuchajcie, a może Pan Wiceprezydent Wojciechowicz boi się że zakład przegra - i dlatego jest ciśnienie żeby zrobić byle jak, byle zdążyć, honorowo.

  • Kolej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2016 19:48 ~Kolej

    Dziś jest źle bo stacja nie jest pod skrzyżowaniem ale gdyby była wtedy pukanoby się w głowę dlaczego jest pod dopiero co oddanym po przebudowie skrzyżowaniu.

  • miecio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2016 17:05 ~miecio

    może ktoś się dziwić że co to za problem przejść pięćdziesiąt metrów ale na mój gust i zdrowy rozsądek wejścia/wyjścia powinny być jak najbliżej tramwaju czy autobusu- szybciej, wygodniej i przede wszystkim bezpieczniej dla wszystkich. przystanki autobusowe można stosunkowo łatwo przesunąć natomiast z tramwajowymi już gorzej. przykładem może być Rondo Daszyńskiego. przystanek w stronę centrum jest bliżej Karolkowej niż ronda a drugi już za rodem. od tramwaju do wejść jest kawał drogi, inne stacje też nie lepiej. jednak na I linii metra trochę lepiej to rozwiązali choć parę stacji też jest oddalona od przesiadek

  • Eustachy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2016 16:09 ~Eustachy

    A może czas skończyć z "lokalnym patriotyzmem" na siłę i zacząć wysyłać zapytania do wiodących biur projektujących stacje metra w Europie np.; w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Austrii itp. nie będzie taniej ale będzie mądrzej i kreatywniej, wszak, to nie budowa tylko na sezon wakacyjny = spożytkujmy publiczne pieniądze mądrze!!!!

  • pozdrawiam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2016 15:37 ~pozdrawiam

    asdfg~asdfg


    Ale chcieliście takiej phezydent to macie.

    to nie prezydent robi projekt metra...

  • słoik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2016 12:36 ~słoik

    ~Rodowity a jaka jest zasługa w urodzeniu się w stolicy?? Ci co tu przyjechali przynajmniej musieli podjąć jakiś wysiłekm, a jaki wysiłek w swoim życiu Ty podjąłeś poza traktowaniem ludzi z góry z powodu swojego miejsca urodzenia które to chyba nie jest twoją zasługą, a może jest właśnie tą jedyną?? owszem miałem dalego do szkoly na swojej wsi, ale jakoś nie przeszkodziło mi to w skonczemiu studiów, ale na pewno kosztowalo mnie to wiecej wysiłku niż kogoś kto do szkoły miał dwa kroki więc komu należy się wiekszy szacunek?? może rodowitym Warszawiakom jakies medale trzeba dawać za tę olbrzymią ich zasługę urodzenia się tu, wszak musieli w to włożyć wiele serca, pracy, zdolności i determinacji, no czapki z głów po prostu. DO tego zwykle tak się sadzą Ci których pochodzenie jest wątpliwe, bo jak ktoś jest Warszawiakiem od pokoleń to wie że na tym własnie polega metropolitarność i nie ma z tym problemu

  • mmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2016 09:18 ~mmm

    Rodowity~Rodowity

    Śmiac mi sie chce z komentujacych. Wiekszosć z nich pochodzi ze wsi bądź tez z małych miasteczek, gdzie do szkoły chodzili na pieszo 10 km i przez to często tej szkoły nie ukończyli. Ich anjwiekszy życiowy sukces to wyprowadzka ze wsi do stolycy azeby tu zamiatać ulice, z czasem dostali awans i pracuja w Mc donaldzie. I nagle to "jaśnie państwo" ma wielkie roszczenia do władz stolicy , że jeszcze niewybudowana stacja metra spowoduje to, że będa musieli przejsc kawałek drogi z punktu A do puktu B. Śmiech na sali.

    Twoja wypowiedź jest żenująca, kipisz jadem i manią wielkości, zupełnie niepotrzebnie, bo zapewne Twoim jedynym osiągnięciem zyciowym było urodzenie się w tej stolycy jak to nazywasz. Sprawdź skąd pochodzą Twoi przodkowie i opuść troszkę głowę, bo wstyd przynosisz rodzajowi ludzkiemu

  • tgv

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2016 08:54 ~tgv

    Tu ktoś dobrze napisał, cała prawda

    pkl~pkl

    Najpierw ściemniali że się nie da bo stacja byłaby na łuku i tak się nie buduje. Plan zagospodarowania (wyłożony w Urzędzie Bemowo)zakładał że stacja będzie właśnie pod skrzyżowaniem... Nosek rośnie... Teraz przeszkadza im kolektor ściekowy i krótka odległość do następnej stacji... Nie popełniajcie błędów z pierwszej linii !!! Metro dla ludzi, czy bydło do Metra?

  • mateusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.04.2016 08:19 ~mateusz

    asdfg~asdfg

    Cała II linia metra będzie miała wąskie, niewygodne i niebezpieczne perony oraz niedostateczną liczbę wyjść niczym metro z XIX wieku.
    Ale chcieliście takiej phezydent to macie.

    I bardzo dobrze że mamy taką. Gdyby nie to nadal byś jeździł starymi Ikarusami. Warszawa ciągle się zmienia, ciągle buduję. Tylko czekać jak przyjdzie "dobra zmiana" i wszystkie stanie. Ale za to będziemy mieli pomniki i tablice we wszystkich dzielnicach.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Otworzył klapę i poszedł. Wrócił, zamknął ją i pojechał

Otworzył klapę i poszedł. Wrócił, zamknął ją i pojechał

Czasami samochody się psują i odmawiają posłuszeństwa - wiadomo. Najczęściej zepsute auta się naprawia i znowu można nimi jeździć. Niekiedy zdarza się,... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »