Informacje

12.05.2011 18:04 nowa inwestycja na mapie Warszawy

Będzie szerzej na Marsa

SERWISY:

- Wygląda na to, że w końcu się ruszyło! Pojawia się sprzęt i zaczynają się pierwsze prace na ul. Marsa- informuje nasz czytelnik Paweł. - Wczoraj zauważyłem tablicę informacyjną przy ul. Marsa. Czyżby to oznaczało rozpoczęcie prac budowalnych? - napisał inny czytelnik Łukasz. 

- Faktycznie, wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze do poszerzenia ulicy. Na razie wycięto drzewa - potwierdza Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

- To jednak dopiero początek. Wykonawca nie opracował jeszcze do końca projektu nowej organizacji ruchu, który będzie musiał zostać zatwierdzony przez inżyniera ruchu, pana Galasa. Dlatego też, na razie nie znamy szczegółów dotyczących tego, z jakimi utrudnieniami kierowcy będą musieli się liczyć - dodaje. 

Jak poinformowała nas Choińska, dokładne informacje powinny być znane za parę dni.  

Dlaczego to takie ważne?

Chodzi o wąskie gardło. Budowa węzła Marsa zakończyła się pod koniec października zeszłego roku.  Jednakże, kierowcy cały czas skarżą się na ogromne korki w tym rejonie. Zdaniem ekspertów, węzeł nie spełnia swojej funkcji m.in. dlatego, że ul. Marsa zwęża sie zaraz za nim.

W listopadzie wojewoda mazowiecki podpisał pozwolenie na poszerzenie ulicy na odcinku od Naddnieprzańskiej do skrzyżowania Marsa – Rekrucka – Żołnierska. Projekt zakłada budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. 

Mapa Polski Targeo
Mapy dostarcza Targeo.pl

su/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Rem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.10.2011 23:07 ~Rem

    Cały ten węzeł to jeden wielki bubel. W moim odczuciu korki są jeszcze większe niż były przed jego wybudowaniem. Dzięki nowopowstałym rozwiązaniom napływ pojazdów do węzła jest większy, ale całkowicie zapomniano o dopływie. Co z tego że są wielopasmowe estakady skoro niecały kilometr dalej wszystko się blokuje na Marsa przy pierwszych światłach. Zwykła zmiana organizacji świateł przy Okularowej i Żołnierskiej poprawiła by sytuację, ale o tym nikt nie pomyślał. Co do świateł na samym radzie, to pamiętam że początkowo ich nie było i to był totalny meksyk. Wszyscy się wpychali na chama na zasadzie byle do rzodu, byle być pierwszym blokując przejazd przez rondo w innych kierunkach. Dobrze, że zrobiono światła bo trochę uporządkowały one sytuację.

  • kradz2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.05.2011 15:54 ~kradz2

    Co za idiota wymyślił światła na rondzie Marsa one tylko spotęgują korki i zmniejszą przepustowość tego ronda !!!

  • Rycho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2011 19:23 ~Rycho

    tzw. rondo kometa jest jednym wielkim blamażem ( a może zwykły przekręt).Praktycznie korki jak były to są . Z Ostrobramskiej na Płowiecka ,z Grochowskiej na Płowiecka itp. itd . Szczególnie dramatycznie wyglada tu ruch w piatki po południu.Czy Bufetowa jezdzi tą trasą - jeśli tak to niech sprawdzi zalozenia do projektu i porówna z sytuacja dzisiaj. Ile ta budowa kosztowała podatników a jakie sa rezultaty ? Tak jest prawie ze wszystkim ( vide stadion tzw. Narodowy , przekręty ze stadionem Legii też wydają się prawdopodobnme ). Co dalej ??? .

  • dx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2011 16:44 ~dx

    T_Bomb
    Możesz nawet robić i 1 mln km. I tak będziesz ignorantem widzącym nie dalej niż własny zderzak.
    1. Priorytetową w tym węźle relacją jest Ostrobramska-Płowiecka, gdyż jest to droga międzynarodowa E-30 i jednocześnie DK 2. Po drugiej stronie Wisły w węźle przy Czerniakowskiej są dwa poziomy estakad tak jak i przy Marsa.
    2. Co do świateł, to mylisz się. Wypada najpierw coś wiedzieć na temat, zanim rozpocznie się krytykę. Większość skrzyżowań w Warszawie jest sterowana adaptacyjnie, a więc w zależności od ruchu. O tym, czy jakiś wlot dostanie dłuższy lub krótszy sygnał zielony decydują wzbudzenia pojazdów i przyciski dla pieszych. Najczęściej program sygnalizacji uwzględnia kilkanaście warunków logicznych wynikających z tych zgłoszeń bądź braku. Problem w tym, że przy przeciążonych skrzyżowaniach, to nic nie zmienia, bo przy ciągłych wzbudzeniach z każdej strony robi się sygnalizacja zbliżona do cyklicznej.

  • - mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2011 14:42 ~- mieszkaniec

    Moim zdaniem śwatła są tam jak najbardziej potrzebne, jeśli ktoś jeździ grochowską to będzie wiedział dlaczego. Od kiedy powstało rondo nic to nie zmieniło odnośnie korków na Grochowskiej ....ze wszystkich stron ronda wjeżdza się płynnie ( większość grzeje z prędkością conajmniej 60 km/h i ciężko się wbić z tej strony)

  • Admiral

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2011 11:40 ~Admiral

    Akura poszerzą hje, hje, hje.

    Tymczasem odtworzą stan obecny -tylko nieco zmienionej formie.
    Środkowe wiadukty "tranzytowe" od Trasy Siekierkowskiej w Żołnierską przecież teraz nie powstaną.
    W dalszym ciągu 4 pasy (2 z estakad nad rondem i 2 z dróg zbiorczych) będą się schodzić do... 2 pasów na wiaduktach nad torami. Tyle tylko, że te wiadukty powstaną z boku obecnie istniejącego, który pójdzie do wyburzenia.

    Redaktor zapomiał sprawdzić i łyknął to, co mu w ZMID-zie przekazali jak młody pelikan.

  • jan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2011 11:16 ~jan

    wszystkich was pogodzę.
    jeśli chodzi o zjazdy i wjazdy z ostrobramskiej, łukowsiej - rodziewiczówny, promenady w trese siekierkowska i na odwrót to palnowana jest tak gdzieś od... 20 lat...TRASA OLSZYNKI GROCHOWSKIEJ!!!:)...długo jej nie będzie

    będzie to droga o standardzie GP i będzie stanowiła coś w rodzaju wschodniej odwodnicy Warszawy. pomiędzy sródmiejską obwodnicą ( wiatraczna - rondo żaba), której oczywiście nie ma. A wschodnią ekspresową obwodnicą Warszawa przez Wesołą, której oczywiście też nie ma:).

    Hej Junaku młody przemóż smutek strach przecież na tym piachu za 20 lat...

  • ziom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2011 09:45 ~ziom

    A może tak w końcu wywalić w cholerę światła na Płowieckiej, które dodatkowo paraliżują zjazd z ronda w kierunku Wawra. Ja rozumiem, że okoliczni mieszkańcy na pewno chcą mieć możliwość przejścia do przystanku autobusowego ale przecież zbudowano im nowiutką kładkę nad ulicą. Światła - WON! Dlaczego dla garstki ludzi paraliżuje się wielki węzeł komunikacyjny!?

  • T_Bomb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2011 07:26 T_Bomb

    A propos zjazdu z Ostrobramskiej na Trasę Siekierkowską, jak słusznie zauważył Adam, taki zjazd był przez długi okres czasu gdy budowano estakady i wszystko wskazywało na to, iż on pozostanie. Najwyraźniej ktoś jednak zmienił zdanie. Tym sposobem wkrótce ktoś kto będzie chciał zjechać z Ostrobramskiej na Trasę, będzie zmuszony dojechać do ronda,postać na dwóch czy trzech światłach, zawrócić i dopiero jechać do Trasy.

  • T_Bomb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.05.2011 07:21 T_Bomb

    do ~dx

    Nie jestem teoretykiem prawa budowlanego, co nie zmienia faktu, iż wiadukt z Ostrobramskiej w Marsa powinien być priorytetowym połączeniem w tym miejscu, co dla każdego kto jeździ tą trasą jest oczywiste i nie przekonuj mnie proszę argumentami o dozwolonym nachyleni estakad, skoro po drugiej stronie Wisły z Trasy Siekierkowskiej w stronę Wilanowa zjeżdża się Wiaduktem, pod który podjeżdża się jak pod pionową ścianę, A JEDNAK JEST.
    Natomiast co do pytania o sygnalizację świetlną, powinieneś uściślić czy chodzi o programy w Polsce, czy w normalnych, cywilizowanych krajach. Bo o ile może i gdzieś one na rondach cokolwiek usprawniają, o tyle u nas kumulują tylko dodatkowe korki vide rondo Babka/Radosław. Rondo powinno umożliwiać płynną jazdę we wszystkich kierunkach, a u nas już z góry, instalując światła, skazuje się kierowców na zatrzymywanie. Może bym jeszcze poddał to polemice, gdyby te światła rzeczywiście działały w sposób "inteligentny" i ulegały skróceniu w sytuacji gdy nasila się ruch z jednego kierunku, a słabnie z drugiego, z czymą takim jednak ciężko się spotkać w naszym kraju. Wiem o czym mówię, bo z racji wykonywanego zawodu rocznie robię ok. 100 000km po Warszawie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »