Informacje

25.08.2016 18:50 śródmieście

Będzie strefa Tempo-30

SERWISY:


Najpóźniej w październiku część Śródmieścia Południowego zmieni się w strefę Tempo-30. Jej wyznaczenie będzie możliwe dzięki pieniądzom przyznanym w czwartek przez radę miasta.

Tempo-30 to rozwiązanie sprawdzone w centrach wielu europejskich i niektórych polskich miast. Polega na ograniczeniu prędkości, m.in. podniesienie skrzyżowań, wyspy dla pieszych i progi spowalniające. W Warszawie takie rozwiązanie próbowano wprowadzić dwa lata temu na Muranowie i Nowym Mieście, ale zbuntowali się mieszkańcy Śródmieścia, "rozmyśliła się" też prezydent stolicy.

Ma za to powstać na terenie Śródmieścia Południowego, dokładnie pomiędzy ulicami: Piękną – Al. Ujazdowskimi – Trasą Łazienkowską i Marszałkowską. O tej propozycji pisaliśmy już w marcu tego roku, ale wówczas drogowcy nie mieli pieniędzy na ten cel.

"Uspokojenie ruchu"

Teraz sytuacja się zmieniła. ZDM poprosił o dodatkowe środki Radę Warszawy w związku z tym, że lista planowanych prac jest dłuższa niż pozwalał na to dotychczas posiadany budżet. Radni zgodzili się przyznać drogowcom dodatkowe 5 mln zł.

Z tego kilkaset tysięcy pójdzie właśnie na wyznaczenie strefy Tempo-30 na terenie Śródmieścia Południowego. ZDM zrobi to wspólnie z Zarządem Terenów Publicznych.

- Chodzi o uspokojenie ruchu, pojawią się progi zwalniające, wzniesienia na skrzyżowaniach i ograniczenie do 30 km/h – wylicza Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM.

W ramach projektu na ul. Koszykowej pojawi się także kontrapas rowerowy wybrany przez mieszkańców w budżecie partycypacyjnym, a na pl. Na Rozdrożu łącznik rowerowy.

Puchalski zaznacza, że wytyczeniem strefy zajmie się Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. – Powstanie we wrześniu, najpóźniej w październiku – zapewnia dyrektor ZDM.

"Na próbę"

W marcu wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz był pytany przez dziennikarzy, czy jest szansa, że strefy pojawią się też w innych rejonach. Jak zaznaczył, planowanie Tempo-30 w rejonie Śródmieścia Południowego to na razie próba.

ran/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Mario

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 18:05 ~Mario

    Ja się pytam po co remontować ulice a potem na nich budować barykady. To totalna głupota. Niech będą dziury wtedy wszyscy będą powoli jechać.

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 17:36 ~Marek

    mark~mark

    Smutne to, że miasto patrzy na rozwiązania z zachodu, innych europejskich stolic, a samemu nie potrafi nic wymyślić. Niech miasto wybuduje obwodnicę całego miasta, pamiętając o wyprowadzeniu tranzytu z całej warszawy to wtedy możemy mówić o czymś innym. A tak wydadzą na coś pieniądze, a cała okolica ciepi...smutne to, smutne.

    i o metrze, chociaż takim, jakie jest w tych wzorcowych miastach!

  • mark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 15:57 ~mark

    Smutne to, że miasto patrzy na rozwiązania z zachodu, innych europejskich stolic, a samemu nie potrafi nic wymyślić. Niech miasto wybuduje obwodnicę całego miasta, pamiętając o wyprowadzeniu tranzytu z całej warszawy to wtedy możemy mówić o czymś innym. A tak wydadzą na coś pieniądze, a cała okolica ciepi...smutne to, smutne.

  • mrówkołak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 15:24 ~mrówkołak

    KGub~KGub

    Duże miasta na świecie zamykają centra dla ruchu kołowego, a u nas "eksperymentalnie i powoli" mała strefka, żeby nikogo nie drażnić.

    Te "duże miasta", o których piszesz, to twoje Kurzedoły Dolne? Bo chyba nie wychyliłeś nosa poza swoją dziurę, nie wypisywałbyś głupot.

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 15:09 ~abc


    wawiak~wawiak

    Myślę, że niejedno miasto w Europie wiele by dało, żeby mieć w centrum szerokie ulice, ale jest to niewykonalne ze względu na starą, niezniszczoną zabudowę. A Warszawa będzie dobrowolnie rezygnować z szerokich ulic o dużej przepustowości - PARANOJA !!!
    bekazkierowcow~bekazkierowcow

    To nie myśl, bo najwyraźniej to nie twoja specjalność. PS: Podaj ze 3 przykłady takich miast, jeśli się mylę.

    Stambuł. Kair i Tokio XD

  • KGub

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 14:18 ~KGub

    Duże miasta na świecie zamykają centra dla ruchu kołowego, a u nas "eksperymentalnie i powoli" mała strefka, żeby nikogo nie drażnić.

  • plebs

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 11:49 ~plebs

    Nomad~Nomad

    Na całym świecie najmodniejsze, najprzyjemniejsze i najdroższe są ulice na których nie ma ruchu samochodowego.

    Czyli chcesz by ulice w warszawie były tak drogie by nie było na nie stać Polskich mieszkańców?
    Warszawa jedynie dla bogaczy???

  • wer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 11:46 ~wer

    Nomad~Nomad

    Na całym świecie najmodniejsze, najprzyjemniejsze i najdroższe są ulice na których nie ma ruchu samochodowego.


    Czyli, najdrożej na wsi i w lesie!
    A w mieście obok Czarnobyla, to ceny muszą być kosmiczne :)

    A na serio, wiesz dlaczego są najdroższe, bo ich obsługa pochłania najwięcej kasy.

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 11:12 ~Marek

    "ZDM poprosił o dodatkowe środki ... Radni zgodzili się przyznać drogowcom dodatkowe 5 mln zł."

    Okradanie miasta przez HGW, tutaj rękoma Puchalskiego, ciąg dalszy.

  • Nomad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.08.2016 11:03 ~Nomad

    Na całym świecie najmodniejsze, najprzyjemniejsze i najdroższe są ulice na których nie ma ruchu samochodowego.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »