Informacje

14.03.2015 11:12 rada warszawy zdecydowała o przekazaniu pieniędzy

Będzie buspas i ścieżka
rowerowa na Puławskiej

SERWISY:

Buspas na Puławskiej powstanie do 2016 r. Dodatkowy pas dla autobusów ma zostać wyznaczony na odcinku od metra Wilanowska do Piaseczna - zapowiada stołeczny ratusz.

O przeznaczeniu dodatkowych pieniędzy na przebudowę ulicy zdecydowała Rada Warszawy. - Rada na nasz wniosek przyznała na tę inwestycję 21 mln zł. Z tej kwoty na ten rok przewidziane jest 2,8 mln. Ta kwota będzie przeznaczona m.in. na projekt - mówi rzecznik warszawskiego ratusza Bartosz Milczarczyk.

Wysoka cena jest efektem tego, że przy wytyczaniu buspasa, ul. Puławska będzie wymagała dodatkowej rozbudowy. - Wstępnie zamierzaliśmy wytyczyć buspas po poboczu, jednak analizy wykazały, że konieczne będzie przesunięcie latarni, oświetlenia, a także m.in. rowów melioracyjnych, stąd potrzebne dodatkowe nakłady finansowe - tłumaczy nam Magdalena Potocka z Zarządu Transportu Miejskiego.

Kierowcy bez zmian

- Z kwoty, która ma być przeznaczona na realizację tego celu, część będzie musiała pójść także na szczegółowe analizy ruchu w tamtym miejscu, które mają wykazać, czy budowa buspasa nie wpłynie negatywnie na ruch, a także na zaprojektowanie go - dodaje Potocka. W tym celu ZTM wystąpił do miasta o wpisanie tego projektu do wieloletniego planu finansowego.

Przedstawicielka ZTM podkreśla, że kierowcom nie zostanie odebrany żaden z dotychczasowych pasów.
Przebudowane zostanie też oświetlenie, a także wybudowane będą ścieżki rowerowe.

Będzie też ścieżka rowerowa

Powstanie ścieżek rowerowych zapowiada także rzecznik ratusza. - W ramach budowy buspasa przewidziane jest także wyznaczenie na tej trasie ścieżek rowerowych. Zostaną one zrealizowane w ramach tej samej inwestycji i przeznaczonej na nią kwoty pieniędzy - tłumaczy Bartosz Milczarczyk.

Miał powstać rok temu

Według wstępnych planów buspas miał powstać po wakacjach w 2014 roku. Jednak wówczas zaniechano inwestycji. Plan rozbudowy znacznie przekroczył wyobrażenia o możliwych kosztach.

- Jesteśmy zdeterminowani, żeby poddać ten projekt technicznym, szczegółowym analizom. Naszym zamierzeniem jest, nie uszczuplając przestrzeni dla samochodów, wygospodarować wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich przestrzeń, modyfikując szerokość pasów i w 2014 roku ten buspas wdrożyć - tłumaczył jeszcze w ubiegłym roku w rozmowie z tvnwarszawa.pl dyrektor ZTM Wiesław Witek.

Teraz w budżecie mają być zagwarantowane odpowiednie środki, aby udało się wytyczyć trasę do końca 2016 roku.

ep/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • hihi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2015 10:15 ~hihi

    Warsawstreet~Warsawstreet

    Do Pan cerowany ścieżkę to masz w lesie lub pod domem, to co nazywasz ściężką JEST DROGĄ, DROGA DLA ROWERÓW z pełnymi tego konsekwencami, ponieważ ROWER JEST POJAZDEM z pełnymi tego konsekwencjami dla POJAZDÓW i tyle w temacie. JEŚLI DDR nie ma ciągłości, albo jest pod drugiej stronie jezdni do której rower musi dojechać i kończy się ślepo znakiem koniec DDR rowerzysta nie ma obowiązku wręcz dal wałasnego i pieszych bezpieczeństwa zaleca sie jazdę po jezdni głównej. CHODNIK JEST NIEBEZPIECZNY DLA WSZYSKTICH z niech korzystających. JESZCZE RAZ PRZYPOMNĘ ROWER TO POJAZD!! Wg mnie przysypia się jeden fakt, rower morze poruszać się z prędkością 20km/h ale i 45km/h. Rower na DDR z prędkością 45km/h, prawnie rowery z prędkością 35km/h i więcej powinny zostać przeniesione na jezdnię główną.
    I zapamiętaj ROWER to pieszy na kółkach. To żywe mięso i jesli spotka się z Twoją maską odczuje to tak samo jak pieszy.

    DDR- Deutsche Demokratische Republik ?

  • Pimplet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2015 12:32 ~Pimplet



    Gumiś ~Gumiś

    Dla czego mamy za to płacić z podatków Warszawy ???? Po za tym WPI to plaga na warszawskich ulicach, parkingach itd, czemu ja Warszawiak z dziada pradziada mam płacić za ich komfort ???? Ludzie nie mamy na dzieci , przedszkola a mamy utrzmywać ulice podwarszawszkie ???!
    alt~alt



    Tereny w okół Puławskiej aż po Auchan to gmina Ursynów.


    Warszawa Ursynów jest do Lukoilu na Dąbrówce a nie do Auchan. Dalej jest Gmina Lesznowola a dopiero potem Gmina Piaseczno i Auchan. Scieżka rowerowa na terenie gminy Piaseczno i Lesznowoli wzdłuż drogi krajowej 79 jest juz od paru lat a to właśnie na terenie Ursynowa ścieżka urywa się i nie ma ciągłości. Warszawa tak bardzo walczyła o przejęcie wszystkich dróg wojewódzkich przechodzących przez jej teren to niech teraz o nie dba, a nie się wymiguje. Z związku z powyższym w obecnej sytuacji kiedy to Warszawa sprawuje zarząd i utrzymanie drogi nr 79 do granic Lesznowoli to jest jej obowiązkiem jej modernizacja a także przebudowa chodników (które są w bardzo złym stanie) i budowa nowych ścieżek

  • Pan cerowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2015 10:23 ~Pan cerowany

    Warsawstreet~Warsawstreet

    Do Pan cerowany ścieżkę to masz w lesie lub pod domem, to co nazywasz ściężką JEST DROGĄ, DROGA DLA ROWERÓW z pełnymi tego konsekwencami, ponieważ ROWER JEST POJAZDEM z pełnymi tego konsekwencjami dla POJAZDÓW i tyle w temacie. JEŚLI DDR nie ma ciągłości, albo jest pod drugiej stronie jezdni do której rower musi dojechać i kończy się ślepo znakiem koniec DDR rowerzysta nie ma obowiązku wręcz dal wałasnego i pieszych bezpieczeństwa zaleca sie jazdę po jezdni głównej. CHODNIK JEST NIEBEZPIECZNY DLA WSZYSKTICH z niech korzystających. JESZCZE RAZ PRZYPOMNĘ ROWER TO POJAZD!! Wg mnie przysypia się jeden fakt, rower morze poruszać się z prędkością 20km/h ale i 45km/h. Rower na DDR z prędkością 45km/h, prawnie rowery z prędkością 35km/h i więcej powinny zostać przeniesione na jezdnię główną.
    I zapamiętaj ROWER to pieszy na kółkach. To żywe mięso i jesli spotka się z Twoją maską odczuje to tak samo jak pieszy.

    Czytałeś tytuł? "Będzie buspas i ścieżka ",więc się nie napinaj , zaleca się , ale one jadą przy prawym krawężniku po wszystkich zatokach przystankowych, też się zaleca ?Chodnik na tym odcinku jest praktycznie nie uczęszczany , natomiast omijanie autobusu z dowolnej strony i wjeżdżanie przed stojący autobus na światłach, po czym blokowanie go, w końcu po piątym manewrze z tym samym cyklistą może wyprowadzić z równowagi. Mam nadzieję ,że po wybudowaniu "Buspasa i ścieżki" nie zapomną o postawieniu znaku zakazu wjazdu rowerem, i będzie po temacie. Bo właśnie spotkania tego mięsa z maską mojego 18-metrowego autobusu chciałbym uniknąć.

  • alt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.03.2015 14:54 ~alt

    Gumiś ~Gumiś

    Dla czego mamy za to płacić z podatków Warszawy ???? Po za tym WPI to plaga na warszawskich ulicach, parkingach itd, czemu ja Warszawiak z dziada pradziada mam płacić za ich komfort ???? Ludzie nie mamy na dzieci , przedszkola a mamy utrzmywać ulice podwarszawszkie ???!



    Tereny w okół Puławskiej aż po Auchan to gmina Ursynów.

  • Warsawstreet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.03.2015 12:04 ~Warsawstreet

    Do Pan cerowany ścieżkę to masz w lesie lub pod domem, to co nazywasz ściężką JEST DROGĄ, DROGA DLA ROWERÓW z pełnymi tego konsekwencami, ponieważ ROWER JEST POJAZDEM z pełnymi tego konsekwencjami dla POJAZDÓW i tyle w temacie. JEŚLI DDR nie ma ciągłości, albo jest pod drugiej stronie jezdni do której rower musi dojechać i kończy się ślepo znakiem koniec DDR rowerzysta nie ma obowiązku wręcz dal wałasnego i pieszych bezpieczeństwa zaleca sie jazdę po jezdni głównej. CHODNIK JEST NIEBEZPIECZNY DLA WSZYSKTICH z niech korzystających. JESZCZE RAZ PRZYPOMNĘ ROWER TO POJAZD!! Wg mnie przysypia się jeden fakt, rower morze poruszać się z prędkością 20km/h ale i 45km/h. Rower na DDR z prędkością 45km/h, prawnie rowery z prędkością 35km/h i więcej powinny zostać przeniesione na jezdnię główną.
    I zapamiętaj ROWER to pieszy na kółkach. To żywe mięso i jesli spotka się z Twoją maską odczuje to tak samo jak pieszy.

  • Codziennie_to_samo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.03.2015 11:30 ~Codziennie_to_samo

    najpierw to niech jakiś szanowny "ynrzynijer" ruchu przyjrzy się światłom:
    1. ul. Sporna (MCDonald's / Mitcar)
    2. Kościelne - to paranoja dopiero, bo po włączeniu skrajne świecą na zielono, z środkowe na pasie oddzielającym na czerwono, a poza tym światło dla pieszych świeci 60 sekund albo dłużej
    3. Światła przy "baszcie"
    4. Światła przy ul. Kajakowej - powinna być pętla indukcyjna dla wyjeżdzających z Kajakowej i skręcających w nią z Puławskiej, a nie cykle
    5. Rozwiązanie cykli przy ul. Ludwinowskiej.

    Ale tak naprawdę korek w obie strony tworzą światła kościelne i te przy Spornej. Sporną należałoby jakoś usprawnić, bo stamtąd wyjeżdża mnóstwo aut jadących od Baletowej, bo inaczej nie da się wjechać na Puławską w stronę centrum.

  • Marta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.03.2015 10:04 ~Marta

    Oby znowu nie całodobowy jak na Łazienkowskim, głupia chora baba (HGW), co nie chce się wycofać z pomyłki na Łazienkowskim. A za rowerzystów też powinni się wziąć - sama jestem rowerzystką i wkurza mnie jazda po ulicach tam gdzie są ścieżki.
    Zabrać się za rowerzystów, ale także za pieszych, którzy chodzą po ścieżkach, choć obok mają chodnik. Za wszystkich łamiących przepisy powinno się reagować.

  • Pan cerowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.03.2015 08:53 ~Pan cerowany

    Jeśli ścieżka to tylko z zakazem wjazdu rowerów na jezdnie. Bo są ścieżki , a rowery walą po jezdni [bo im wolno].Obok jest pusty chodnik bo kto tam będzie szedł wzdłuż tej "szosy" często jakiś myślący cyklista jedzie sobie bezpiecznie tym nie uczęszczanym chodnikiem ,ale większość złośliwych desperatów jedzie prawym pasem po zatokach przystankowych i zmusza te autobusy do wyprzedzania go po każdym przystanku.

  • karawaniarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.03.2015 08:43 ~karawaniarz



    Alig~Alig

    A moze Bufetowa powinna pomyslec o obnizeniu biletow na komuniacje miejska i koleje dla dojezdzajacych spoza Wwy do pracy? Jaka ma byc zacheta zeby przesiasc sie do zbiorkomu?
    mgh~mgh

    Za to to powinny płacić gminy ościenne.
    Alig~Alig


    No to niech sie dogadaja.



    A po co ,zachęcać ? Do 709 i tak trudno wejść choć w szczycie jadą jeden za drugim. Jak jezdnia będzie węższa , to lepszej zachęty nie trzeba ,tam już się nie da jechać autem.

  • far

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.03.2015 07:22 ~far

    Ktoś kto pisze, że puławska jest tylko dla Piaseczna jest w błędzie. Wystarczy się przejechać i zobaczyć ile samochodów włącza się z bocznych ulic do ruchu. Myślę, że minimum 30% więc jest to polepszenie życia warszawiaków także

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »