Informacje

22.07.2017 09:11 195 zawieszone, dwie linie na objazdach

Będzie bazar zamiast pętli.
Pasażerowie tracą, radny tryumfuje

SERWISY:

Ursynów straci połączenie z Mokotowem w postaci linii 195. Dwie inne zmienią trasy tak, że część osiedli nie będzie miała do nich wygodnego dostępu. Wszystko przez przenosiny bazaru. Bez jego prezesa i zarazem radnego PO załamać mogłaby się większość w radzie dzielnicy.

Kiedy w ubiegłym tygodniu podaliśmy informację, że znany na Ursynowie bazar "Na Dołku" zastąpi pętle autobusową, wśród mieszkańców zawrzało. Choć propozycja pojawiła się już w 2015 roku, to ZTM konsekwentnie utrzymywał, że się nie zgodzi.

Decyzja zapadła nagle. Mieszkańcy nie są nią zachwyceni.

"Postanowiliśmy pomóc"

Jakie argumenty ma Zarząd Transportu Miejskiego?

- Dotarło do nas ze strony dzielnicy mnóstwo sygnałów, że jest potrzeba społeczna zachowania bazarku, dlatego postanowiliśmy pomóc poprzez zarządzenie konkursu na dzierżawę - tłumaczy Igor Krajow, rzecznik ZTM.

Pojawiły się jednak głosy, że konkurs na dzierżawę pętli, który ogłosił Zarząd, jest fikcją. Wiadomo przecież, kto zarządza bazarem, który trzeba przenieść.

Krajnow odpowiada, że takiej są procedury. - Jeżeli chcemy wydzierżawić teren na cele inne niż statutowe, musimy ogłosić konkurs - tłumaczy rzecznik.

Jego regulamin zakłada, że teren będzie dzierżawiony przez trzy lata (później - gdy skończy się budowa tunelu obwodnicy - bazarek będzie mógł wrócić w poprzednią lokalizację) i tylko pod targowisko. O aktualności tego planu zapewnia nas burmistrz Robert Kempa. Potwierdza też, że to on, osobiście wysłał do Zarządu Transportu Miejskiego petycję z ponad 5 tysiącami podpisów osób, które chciały przeniesienia targowiska na pętlę.

Dlaczego nie Pileckiego?

- Wszyscy uważają, że bazarek jest potrzebny. Mogę tylko żałować, że nie udało się dojść do konsensusu w sprawie lokalizacji - przyznaje Kempa. - W sytuacji, kiedy jedna strona strona próbowała upolitycznić sprawę, od początku takie porozumienie było niemożliwe - dodaje.

W grę wchodziła też lokalizacja przy Pileckiego, obok Areny Ursynów. Dlaczego burmistrz nie wskazał tego miejsca?

- Za chwilę mielibyśmy protest mieszkańców Hirszfelda, dodatkowo kupcy podnosili, że nie chcą takiej lokalizacji - tłumaczy burmistrz.

Utrudnienia dla pasażerów

W związku z likwidacją pętli, linia 195 zostanie całkowicie wycofana z dzielnicy. Przypomnijmy, to linia, która jest tu bardzo popularna, a zmiana jej trasy spotkała się kilka lat temu ze sprzeciwem mieszkańców. Walczyli o przywrócenie kursowania autobusów 195 przez Trakt Królewski.

Jak informuje nas rzecznik ZTM, linia 503 w kierunku Natolina skręci w al. KEN, potem w ul. Płaskowickiej. Za skrzyżowaniem powstanie postój techniczny będący namiastką zlikwidowanej pętli. Dalej autobusy pojadą starą trasą - Dereniową i Gandhi. Oznacza to, że przystanki będą usytuowane tylko po jednej stronie ulicy.

W podobny sposób kursować będzie na końcu swojej trasy linia 136. W stronę Młynowa będzie jeździć al. KEN. - Część osiedli przy ul. Cynamonowej będzie obsługiwana linią wyłącznie w jednym kierunku - przyznaje Krajnow.


50 straganów

Targowisko "Na Dołku" to jedno z pierwszych tego typu w dzielnicy. Na początku lat 90. można było tutaj kupić wszystko: futra, niemieckie telewizory czy japońskie magnetofony "jamniki". Kilka lat temu dzielnicę poruszyła informacja, że bazar musi ustąpić drogowcom, którzy wybudują na Ursynowie Południową Obwodnicę Warszawy.

Piotr Karczewski, radny Ursynowa, a zarazem prezes stowarzyszenia kupców, od początku chciał przenieść targowisko na drugą stronę ulicy, ale protestowali mieszkańcy, a całe przedsięwzięcie z miesiąca na miesiąc wydawało się coraz mniej realne.

Teraz - mimo że konkurs nie został jeszcze rozstrzygnięty - radny zapowiada przygotowania do przenosin. Na pętli stanie 50 straganów.

Mocna pozycja Karczewskiego na Ursynowie, która pozwoliła mu zrealizować pomysł mimo początkowego sprzeciwu ZTM bierze się z faktu, że rządząca w dzielnicy PO ma bardzo słabą większość.

kz/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • mieszkaniec Ursynowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2017 14:10 ~mieszkanie…

    Chory kraj.
    Brakuje jeszcze wstrzymania inwestycji (POW) przez kupców.
    W przyszłym roku wybory samorządowe
    (PO)dziękuję za powyższe działania.

  • zawiedzionaona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.07.2017 18:48 ~zawiedzionaona

    Powiem tak, w Warszawie jest takie kolesiostwo ze zygac mi sie chce jak to czytam, gosc z ZTMu mowi ze likwiduje petle bo BAZAREK !!!! - gosc ktory odpowiada za to zeby ludzie mieli wygodniej/szybciej/lepiej (kazdy z nas za to placi kupujac bilet miesieczny) usuwa petle BO BAZAREK

    I jeszcze te 5 tysiecy podpisow !!! OLABOGA TAKA ILOSC - MASA PRZEMOWILA DOKONAJMY POTRZEBNYCH MODYFIKACJI, Tusk co prawda w sprawie 6 latkow idacych do szkoly banke podpisow schowal do piwnicy, ale tu Pan z ZTMu, obronca ucisnionych wydaje werdykt, aby zbylo sie lepiej, a na pewno bedzie zylo sie lepiej bo PO tylko dazy do tego zeby bylo lepiej, czy dla dokonujacych zmian czy dla ludzi z tych zmian korzystajacych - tego jeszcze nie ustalono

    Zbiore 6 tys podpisow i wysle w sprawie likwidacji metra na Kabatach, rządam aby byl tam teraz małpi gaj - myslicie ze przejdzie ?

  • Zosia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2017 09:47 ~Zosia

    A może przenieść pętle 195 i 503 na kabaty? Tam jest duża pętla, która pomieści jeszcze kilka autobusów. Nie będzie likwidacji linii, a mieszkańcy natolina i kabat też na tym zyskają

  • Mańka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2017 23:05 ~Mańka

    Bazar nie jest konieczny!!! Ważniejsza jest komunikacja miejska - obecnie jest ok!!!
    Nie likwidujcie pętli przy Polaka!!!

  • Krzysztof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2017 16:40 ~Krzysztof

    obserwator~obserwator

    11. Zarządzający bazarem dostaną możliwość dalszego prowadzenia interesu dzięki przychylności ZTM (które notabene powinno dbać o dobry transport w mieście, a nie o dostępność bazarów w lokalnych okolicach).
    ZTM podlega pod miasto. Tyle w temacie.

  • Men49

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2017 14:57 ~Men49

    Ten bazar to porazka dla dojezdzajacych do pracy NAWET W SOBOTE I W NIEDZIELE.Durnota jest pomysl likwidacji linii 195,ktora jezdza do pracy i wracaja z pracy ludzie z Ursynowa, Mokotowa,Sadyby,Stegien.Nie wszedzie da sie dojechac metrem,moze ci bezmozgowcy pomysleli by o ludziach korzystajacych z linii autobusowych,a nie patrzec na metro

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2017 09:54 SEBBAX

    hahaha - dla garstki dorobkiewiczów (handlarzy) - likwiduje się tysiącom mieszkańców dogodne dojazdy do pracy - linia 195 jest świetną linia na przestrzał przez Warszawę a w zasadzie była... to jest już mocna przesada - ale ktoś w tym musiał mieć biznes...

  • obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2017 09:26 ~obserwator

    Co da zmiana:
    1. Mieszkańcy ul. Cynamonowej i okolic stracą połączenie do metra i centrum (pozostanie tylko powrotne z metra).
    2. Mieszkańcy okolic ul. Gandhi będą mieli zubożone połączenie z metra (zostanie tylko 192) i z centrum (szczególnie okolic Krakowskiego Przedmieścia).
    3. Mieszkańcy okolic ul. Polaka dostaną pod domami targ, który skutecznie w weekendy zepsuje im dojazd oraz możliwość zaparkowania własnych samochodów. Do tego dostaną wątpliwe urozmaicenie okolicy w postaci dużego bazaru.
    4. Kierowcy autobusów zamiast pomieszczenia socjalnego z bieżącą wodą dostaną toi-toie.
    5. Oczywiście na toi-toiach skorzysta architektonicznie okolice.
    6. ZTM dostanie 26 tys miesięcznie.
    7. Organizatorzy komunikacji będą musieli dodatkowo płacić za wynajem toi-toi, oraz za zmianę organizacji ruchu.
    8. Kierowcy poruszający się ul. Płaskowickiej na pewno ucieszą się z parkujących w zatokach autobusów (bywa, że po trzy 18 metrowe przegubowce w każdej - ok. 60 metrów z dwie zatoki).
    9. Do tego zostanie zabrana linia 195 oraz kursy skrócone 401/504, które korzystały z tej pętli.
    10. Kupcy z bazaru jedynie zmienią miejsce (ok. 100 metrów dalej).
    11. Zarządzający bazarem dostaną możliwość dalszego prowadzenia interesu dzięki przychylności ZTM (które notabene powinno dbać o dobry transport w mieście, a nie o dostępność bazarów w lokalnych okolicach).

  • nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2017 03:17 ~nick

    Każdy bazar to przynajmniej następne 30 lat brudu, smrodu i parkowania gdzie się da. Bazary powinny być likwidowane przy każdej nadarzającej się okazji. To wylęgarnie chorób i szczurów.

  • ips

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.07.2017 23:00 ~ips

    A może tak pomyśleć o dojeżdżających codziennie autobusami do pracy?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »