Informacje

28.09.2016 15:54 Zapowiedź podziemnych parkingów

Będą zmiany w strefie płatnego parkowania. Plany wobec Służewca

SERWISY:

 

- Jeszcze w tym roku chcielibyśmy zająć się strefą płatnego parkowania w stolicy – zapowiedziała w środę wiceprezydent Renata Kaznowska. Trwają analizy w tej sprawie. Zmiany mogą dotknąć m.in. terenu Mokotowa.

Wiceprezydent Michał Olszewski podkreślił w rozmowie z dziennikarzami, że od wielu lat nie było zmian w funkcjonowaniu strefy płatnego parkowania i "czas na gruntowną przebudowę".

Jak dodała Kaznowska, coraz więcej środowisk zwraca się do Zarządu Dróg Miejskich z postulatem rozbudowy płatnej strefy. Trwają stosowne analizy w tym zakresie. Na ich podstawie, jeszcze w tym roku, mają rozpocząć się rozmowy na temat poprawy sytuacji "parkingowej" w mieście.

Zmiany na Służewcu

- W najbliższym czasie położymy na stół plan przebudowy zasad funkcjonowania samej strefy. Dzisiaj nie do końca wykonuje ona swoją funkcję. Liczba abonamentów wydanych w obszarze strefy jest równa mniej więcej liczbie miejsc parkingowych. To jest dowód na to, że dzisiaj strefa niekonieczne powoduje ten efekt, który powinna, czyli wymuszenie cyrkulacji pojazdów na miejscach parkingowych - powiedział Olszewski.

Dodał też, że jednym z obszarów, który był analizowany, co do którego szybko trzeba będzie podjąć decyzję, jest rejon Mokotowa łącznie z całym obszarem Służewca. – Musimy wybrać, czy decydujemy się na system "wyspowy", czyli w jednej wyspie, jaką jest Służewiec budujemy strefę (płatnego parkowania). Czy też rozszerzamy stopniowo tę strefę tak, żeby ona doszła do Służewca - powiedział Olszewski.

- Drugi wariant oznacza dwukrotne rozszerzenie dotychczasowej strefy - dodał.

Co z podziemnymi parkingami?

Miasto zapowiedziało też, że będzie kontynuować starania o wybudowanie parkingów podziemnych. Do końca tego roku, jak powiedział Olszewski, ratusz chce się dowiedzieć, czy którykolwiek z partnerów prywatnych zdecyduje się na złożenie oferty. Miasto w ogłoszonym postępowaniu wskazało osiem lokalizacji parkingów, dwie "cieszą się zainteresowaniem".

- Największym przedsięwzięciem parkingowym, które jest w budżecie i które zamierzamy zrealizować, jest parking, który powstanie pod Placem Defilad - dodał Olszewski.

We wtorek na konferencji prasowej władze Warszawy zapowiedziały duże zmiany w miejskich inwestycjach. Ich lista jest obecnie weryfikowana. Z pierwszych informacji wynika, że zamiast kilku spektakularnych dużych inwestycji, ratusz będzie stawiał na drobne, ale odczuwalne przez mieszkańców. "Ofiarą" takiego podejścia może paść most Krasińskiego. Dokładne plany inwestycyjne mamy poznać w przyszłym tygodniu.


CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT:


PAP/kw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2016 11:31 ~jaa

    Marian~Marian

    A ja proponuję żeby kierowcy przez parę dni nie kupowali paliwa i przestali dotować Państwo - ciekawe jak długo by to pociągnęło i kto pierwszy się ugiął.

    Szczerze? Jednak myślę, że kierowcy.

  • misfazi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2016 10:31 ~misfazi


    bartek~bartek

    Powinno się dawać jeden abonament na mieszkanie. Bywają nawet 3 abonamenty na mieszkanie to nie dziwota, że brakuje miejsc.
    No i te 30 złotych od 20 lat bez zmian.
    Mieszkaniec~Mieszkaniec


    I tylko 1 komplet kluczy z zakazem dorabiania

    Plac podatki w miescie w ktorym mieszkasz i jestes zameldowany


    Aby uzyskac abonament trzeba być zameldowanymh choćby i czasowo. Trzy lub np. cztery zameldowane w lokalu osoby mogą mieć cztery samochody i cztery abonamenty w sppn. I dlatego miejsc brakuje, dodac do tego przyjezdnych i sppn jest zapchana, kontrole zenujaco rzadkie a mandaty zenujaco niskie.

  • Sobieski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2016 09:13 ~Sobieski

    Zarabiam więc stać mnie na paliwo i ewentualną opłatę za parkowanie. Co ciekawe ten temat wydaje się tematem zastępczym aby odwrócić uwagę społeczeństwa od tematów ważnych lecz niezbyt lubianych przez włodarzy miasta. Wszystkie proponowane zmiany w organizacji ruchu oraz parkowania są wprowadzane przedwcześnie. Trzeba najpierw domknąć ring wokół miasta, zagęścić sieć parkingów P&R na obrzeżach, poprowadzić III linię metra po Praskiej stronie od Legionowa do Otwocka tak jak było to pierwotnie w planach z przed II wojny. Dopiero wtedy można wprowadzić strefę płatnego parkowania czy 30 na terenie centrum ba Marszałkowska czy Aleje mogły by być ulicami lokalnymi 1 pasmowymi ale... na to trzeba środków których nie ma. Łatwiej namalować linie i postawić parkomaty. Miasta to nic nie kosztuje bo strefę będzie obsługiwała firma zewnętrzna która dodatkowo odprowadzi opłatę do budżetu miasta i będzie wytłumaczenie, że staramy się ale ci źli mieszkańcy maja zbyt wiele samochodów bo wykupili wszystkie abonamenty w strefie i co? Nadal nie będzie gdzie stanąć, czy nikt nie wie ile w dzielnicach jest miejsc parkingowych a ile zarejestrowanych weń pojazdów? Trzeba tworzyć nowe miejsca parkingowe a nie liczyć, że aut ubędzie. Piękny przykład wydawało by się nowoczesne Miasteczko Wilanów. Tam są parkingi podziemne ale taniej jest nie wykupować miejsca na takim parkingu bo taniej parkować na ulicy, skutkiem czego nie ma gdzie się zatrzymać o parkowaniu nie wspomnę.

  • misiu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2016 08:40 ~misiu



    MasaKrytyczna~MasaKrytyczna

    Nie strefa płatnego parkowania tylko zakaz prywatnego ruchu w centrum Warszawy. Tylko rowerzyści, komunikacja miejska i służby. Resztę pojazdów wyprowadzić na obrzeża.
    iks~iks


    To ja też zgłoszę swój postulat, wyprowadzić demonstracje , maratony i rowerzystów na obrzeża. W miejscu ścieżek rowerowych zrobić miejsca parkingowe i samochody miejskie na wynajem. Też mam takie samo prawo głosu jak ty.
    antek~antek

    A ja powiem jeszcze inaczej, zmusić deweloperów do budowy 1 miejsca parkingowego na jeden pokój, jednego miejsca na jedno stanowisko biurowe.... Zaprzestać zwężania ulic i "uspokajania" ruchu poprzez blokowanie przejazdu, czerwone fale czy inne uprzykrzacze jazdy/ Aut może nie ubędzie, ale znikną korki zniknie tłok na parkingach, zniknie też smog. Już przed wojną był ukaz przewidywania miejsc parkingowych dla mieszkańców.

    Polityka blokady miasta, to równia pochyła eksmisji życia gospodarczego do gmin ościennych. Przekładaniem papierów w korpo się nie najecie, a w sytuacji kryzysu, staniecie się bezwartościowi, z punktu widzenia potrzeb. Miasta powstawały wokół handlu, transportu i produkcji, nie w okół parków, terenów rekreacyjnych. czy z powodu przekładania papierków. Te papierki będą śmieciem, wystarczy jedna zmiana prawa.


    Dokładnie. I mówię to jako przekładacz papierków. W chwili kryzysu będzie się liczył a tylko produkcja i rzemiosło, a cała część biurowa będzie bezrobotna.

  • Mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2016 06:21 ~Mieszkaniec

    bartek~bartek

    Powinno się dawać jeden abonament na mieszkanie. Bywają nawet 3 abonamenty na mieszkanie to nie dziwota, że brakuje miejsc.
    No i te 30 złotych od 20 lat bez zmian.


    I tylko 1 komplet kluczy z zakazem dorabiania

    Plac podatki w miescie w ktorym mieszkasz i jestes zameldowany

  • Mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2016 06:16 ~Mieszkaniec

    Platna strefa w calym miescie!
    Placisz podatki w Warszawie = parkujesz za darmo
    Brakuje parkingow a istniejace sa likwidowane a pozniej latum ze miejsca brakuje

  • Marian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 23:40 ~Marian

    A ja proponuję żeby kierowcy przez parę dni nie kupowali paliwa i przestali dotować Państwo - ciekawe jak długo by to pociągnęło i kto pierwszy się ugiął.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 22:51 ~qwerty

    Probelmy z parkowaniem i korkami powoduje ok. 700 tyś pojazdów, które wjeżdżają codziennie do Warszawy.
    Należy zatem opodatkować wjazd samochodów, których kierowcy nie mieszkają i nie płacą w Warszawie podatków, aby:
    1) sfinansować z nich inwestycje w parkingi i ulice
    2) zniechęcić część z tych osób do wjazdu samochodem i skorzystania z komunikacji publicznej
    Samo wprowadzenie strefy niewiele pomoże zwłaszcza w kontekście mandatu wysokości 50zł i braku min. 1000 lawet krążących po mieście.

  • bartek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 22:48 ~bartek

    Powinno się dawać jeden abonament na mieszkanie. Bywają nawet 3 abonamenty na mieszkanie to nie dziwota, że brakuje miejsc.
    No i te 30 złotych od 20 lat bez zmian.

  • antek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 22:11 ~antek

    Piękny Roman~Piękny Roman

    Dla mnie cała Warszawa może być objęta strefą, pod warunkiem, że auto zarejestrowane w Warszawie po opłaceniu abonamentu będzie mogło parkować wszędzie.
    Problem miejsc będzie rozwiązany.

    Co do obietnic z parkingami to kampania wyborcza chyba zbyt wcześnie, bo zawsze słychać wtedy obietnice budowy parkingów.
    Zobaczę, że COKOLWIEK się dzieje to uwierzę.

    A może pani wiceprezydent wie coś więcej na temat rozwoju afery z udziałem HGW? może kampania włąśnie rusza z kopyta?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »