Informacje

27.11.2015 13:05 ZDM otworzył oferty

Będą "zebry" przy Centralnym. Cztery firmy chcą ucywilizować skrzyżowanie

SERWISY:


Cztery firmy chcą przygotować projekt przebudowy skrzyżowania Al. Jerozolimskich z ul. Emilii Plater. W przyszłym roku Zarząd Dróg Miejskich planuje wyznaczyć tam nowe przejścia naziemne i pasy dla rowerzystów.

W przyszłym roku piesi mają doczekać się nowych pasów przy Dworcu Centralnym. W piątek Zarząd Dróg Miejskich otworzył oferty na wykonanie projektu przebudowy skrzyżowania Al. Jerozolimskich i ul. E. Plater.

- Do przetargu zgłosiły się cztery firmy: Siemens, Polska Inżynieria, Azet i KomProjekt. Teraz rozpocznie praca nasza komisja, która będzie weryfikować oferty pod kątem formalnym i ekonomicznym. Wykonawcę powinniśmy wyłonić za około trzy tygodnie – mówi tvnwarszawa.pl Karolina Gałecka, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Jak zaznacza, o zwycięstwie zdecyduje w 80 proc. cena, a w 20 proc. deklaracja o ewentualnym skróceniu terminu realizacji zlecenia, który upływa 24 kwietnia przyszłego roku.

Dwie koncepcje zmian

Do przygotowania są dwie koncepcje planowanych prac. W pierwszej mają się znaleźć projekty przejść przez Al. Jerozolimskie (po zachodniej stronie skrzyżowania) i ul. Emilii Plater (po północnej stronie skrzyżowania). W drugim wariancie uwzględniona ma być także dodatkowa zebra w Alejach, po wschodniej stronie skrzyżowania, a także kontrapas dla rowerów w ciągu ul. E. Plater, dzięki któremu powstałby pierwszy wygodny korytarz rowerowy północ-południe w centrum miasta.

Ponadto w obu wariantach znajdą się plany doprowadzenia do Al. Jerozolimskich pasów rowerowych w ciągu ul. Emilii Plater, po stronie Dworca Centralnego. Na tym jednak nie koniec. Drogowcy chcą również przeprowadzić korektę geometrii skrzyżowania i przeanalizować możliwość wybudowania pasa do skrętu w prawo na zachodnim wlocie Al. Jerozolimskich.

Który z dwóch projektów będzie realizowany? Decyzję o tym drogowcy mają podjąć po konsultacjach z miejskim inżynierem ruchu.

"Nie chcemy, aby pogorszyły warunki jazdy"

Planowane zmiany najbardziej zadowolą z pewnością pieszych, którzy, aby pokonać skrzyżowanie, nie będą musieli pokonywać już niewygodnych schodów. Drogowcy podkreślają jednak, że wezmą pod uwagę interes wszystkich uczestników ruchu.

– Nie chcemy, aby wprowadzone rozwiązania pogorszyły warunki jazdy. W szczególności dotyczy to wyjazdu samochodów i autobusów z ul. E. Plater od strony Dworca Centralnego w kierunku ul. Marszałkowskiej i ruchu tramwajów w ciągu Alej Jerozolimskich – przekonują.

Jak zapowiadają, nowe zebry na skrzyżowaniu mają pojawić się w przyszłym roku.

jk/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • qaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2015 09:14 ~qaz

    Arek~Arek

    WSZYSCY którzy lobbują za budową tych przejść będą odpowiedzialni za ewentualne ofiary na nich!W takim wypadku powinny zostać natychiast pociągnięci do odpowiedzialności karnrej!!!

    za ofiary odpowiedzialni są sprawcy

  • Arek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2015 10:30 ~Arek

    WSZYSCY którzy lobbują za budową tych przejść będą odpowiedzialni za ewentualne ofiary na nich!W takim wypadku powinny zostać natychiast pociągnięci do odpowiedzialności karnrej!!!

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 21:05 ~waw


    pikuś44~pikuś44

    HAŃBA !!! Nie chcemy tego. Wystarczy zrobić schody ruchome i po kłopocie , ale widać komuś zależy na tym projekcie , bo kasy za to dostanie. Korupcja i tyle.
    Casnewydd~Casnewydd


    Ile kosztuje utrzymanie w jako-takiej czystości (bo to i tak syf i malaria) przejść podziemnych, oraz utrzymanie i remontowanie schodów ruchomych/wind, a ile kosztują przejścia dla pieszych w jezdni?
    Czy my jesteśmy bogatsi od Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, że stać nas na przejścia podziemne, poszerzenia ulic i węzły drogowe w mieście?
    Warszawa cywilizacyjnie jest tuż obok Moskwy, a do starej EU nam niestety bardzo daleko.

    2 miliony złotych, wydane na to wymalowanie pasów wystarczyło by na sprzątanie do końca świata kilku przejść podziemnych! (odsetki roczne, od 2 milionów, to 60-80 tysięcy zł)

  • Pieszy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 16:34 ~Pieszy

    waw~waw

    I pełnomocnika pieszych!
    Teraz, w ramach "walki o najsłabszych" zabiera się chodniki, pod drogi rowerowe. Pieszy czuje się w warszawie, na chodnikach, jak zwierzyna łowna. Dzięki HGW i Puchalskiemu, którzy widzą jedynie swoje zyski i chcą się jak najwięcej nachapać przed zmianą.


    Tak, trzeba zadbać o pieszych!
    Dlaczego w Warszawie wpycha się rowerzystów nam pod chodniki?
    Dlaczego nie może być jak w Berlinie, Paryżu, czy Londynie, gdzie rowerzyści mają zazwyczaj pasy rowerowe w jezdni, lub robi się tak spokojne ulice że nawet 50-letnie panie spokojnie jadą rowerem w jezdni?
    Dlaczego u nas robi się wszystko byleby tylko kierowcy mogli jak najszybciej jechać samochodami, a potem wylatują co chwila na latarnie, na barierki, albo niestety na pieszych?

    Dlaczego robią nam znowu wschód zamiast czegoś podobnego do zachodniej Europy?

  • Casnewydd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 15:39 ~Casnewydd

    pikuś44~pikuś44

    HAŃBA !!! Nie chcemy tego. Wystarczy zrobić schody ruchome i po kłopocie , ale widać komuś zależy na tym projekcie , bo kasy za to dostanie. Korupcja i tyle.


    Ile kosztuje utrzymanie w jako-takiej czystości (bo to i tak syf i malaria) przejść podziemnych, oraz utrzymanie i remontowanie schodów ruchomych/wind, a ile kosztują przejścia dla pieszych w jezdni?
    Czy my jesteśmy bogatsi od Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, że stać nas na przejścia podziemne, poszerzenia ulic i węzły drogowe w mieście?
    Warszawa cywilizacyjnie jest tuż obok Moskwy, a do starej EU nam niestety bardzo daleko.

  • top kek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 15:18 ~top kek

    nikt nie narzekal a teraz wielki problem zejsc po schodach. przeciez sa windy i wejscia dla rowerow. jest tez przejscie nadziemne miedzy patelna i zlotymi tarasami. z tego co wiem ludzie wynosza sie z tych sklepow w przejsciu bo nikt tam nie bedzie chodzil. firma budowla zarobi a maly sklep sie zamknie - bo czemu by nie. jak ci tak zal babci to znies jej siatke, wez za reke i pomoz zejsc, a nie kasa w bloto bo kazdemu sie super spieszy i nos w swoim talerzu

  • cywilizowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 14:07 ~cywilizowany

    Mówicie o cywilizacji,a schody którymi się schodzi na dworzec centralny czy śródmieście od początku ich istnienia i wielokrotnych remontów nie doczekały się głupich pochylni którymi by można bagaż na kółkach sprowadzić,ostatnio chciałem z takim ciężkim bagażem zjechać windą na peron dworca śródmieście,nic z tego,ochroniarz mnie nie wpuścił"winda jest tylko dla niepełnosprawnych" taka to ta nasza "cywilizacja"

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 12:57 ~waw


    Ja 25~Ja 25

    Uważam, że władze miasta powinny "pójść dalej" i zlikwidować w Warszawie całe podziemie!
    WSZYSTKIE podziemne przejścia oraz schowane (niewiadomo przed kim!?) stacje METRA.
    ZEJŚCIE DO STACJI METRA DLA sprawnych intelektualnie inaczej, to ogromny wysiłek!
    Należy perony metra przenieść na powierzchnie. To znacznie ułatwi poruszanie się zwłaszcza matkom
    z wózkami, kobietom z zakupami i bez oraz inwalidom na wózkach i bez wózków... Uff
    A tak poważnie, to jak zrobią "rewolucję" z naziemnymi przejściami przy rondach "Czterdziestolatka" i przy "ROTUDZIE", to ubędzie kolejnych kilku "niecierpliwych pieszych"! Kiedy HGW przyjmie do wiadomości, że: w przejściach podziemnych nie zdarzyło się potrącenie PIESZEGO! To najbezpieczniejsze rozwiązanie! Również METRO jest pod ziemią, żeby było bezpieczniej i szybciej! Nie można zrobić stacji METRA na powierzchni! zatem ludzie muszą schodzić do "podziemi" i nad tym (jak ułatwić wszystkim zejścia/wyjścia z podziemi) trzeba pomyśleć a nie narażać pieszych na wypadki!
    Ordo~Ordo

    Wsiądź na wózek inwalidzki i sprawdź co to znaczy natknąć się na przejście podziemne. Tylko sprawdź to osobiście. To samo z wózkiem dziecięcym, zakupowym, walizką itp.
    Czas się odzwyczaić od jeżdżenia przez centrum samochodem.
    Jeśli jesteś przyrośnięty do samochodu, to jedź sobie na autostradę, masz infrastrukturę dla siebie i odczep się od miasta z tym swoim toksycznym smrodkiem.

    Proponował bym zlikwidować muzykę i kolory.
    Przecież głusi i niewidomi nie są w stanie z nich korzystać!

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 12:53 ~waw


    Ja 25~Ja 25

    Uważam, że władze miasta powinny "pójść dalej" i zlikwidować w Warszawie całe podziemie!
    WSZYSTKIE podziemne przejścia oraz schowane (niewiadomo przed kim!?) stacje METRA.
    ZEJŚCIE DO STACJI METRA DLA sprawnych intelektualnie inaczej, to ogromny wysiłek!
    Należy perony metra przenieść na powierzchnie. To znacznie ułatwi poruszanie się zwłaszcza matkom
    z wózkami, kobietom z zakupami i bez oraz inwalidom na wózkach i bez wózków... Uff
    A tak poważnie, to jak zrobią "rewolucję" z naziemnymi przejściami przy rondach "Czterdziestolatka" i przy "ROTUDZIE", to ubędzie kolejnych kilku "niecierpliwych pieszych"! Kiedy HGW przyjmie do wiadomości, że: w przejściach podziemnych nie zdarzyło się potrącenie PIESZEGO! To najbezpieczniejsze rozwiązanie! Również METRO jest pod ziemią, żeby było bezpieczniej i szybciej! Nie można zrobić stacji METRA na powierzchni! zatem ludzie muszą schodzić do "podziemi" i nad tym (jak ułatwić wszystkim zejścia/wyjścia z podziemi) trzeba pomyśleć a nie narażać pieszych na wypadki!
    fredek~fredek

    Niestety nikt nie słucha głosu rozsądku.
    Tu jedynie chodzi o interes rowerzystów.
    Niech nikt nam nie zamydla oczów tym, że chodzi o ludzi starszych czy schorowanych, te demonstracje przy rondzie Czterdziestolatka też były inspirowane przez lobby rowerowe.
    Warszawiacy mają już dość, żądamy powołania pełnomocnika zmotoryzowanych przy prezydencie miasta, na wzór pełnomocnika ds. rowerowych.


    I pełnomocnika pieszych!
    Teraz, w ramach "walki o najsłabszych" zabiera się chodniki, pod drogi rowerowe. Pieszy czuje się w warszawie, na chodnikach, jak zwierzyna łowna. Dzięki HGW i Puchalskiemu, którzy widzą jedynie swoje zyski i chcą się jak najwięcej nachapać przed zmianą.

  • Hanna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2015 12:48 ~Hanna

    jam~jam

    to podziemne przejscia nie wystarczają

    Pod ziemią mieszka diabeł!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »