Informacje

03.02.2015 07:53 dla amatorów jednośladów

Będą pasy rowerowe na Dickensa.
"Wydzielone ze zbyt szerokiej jezdni"

SERWISY:

Na rozpoczęcie sezonu rowerzyści muszą jeszcze poczekać, ale już teraz mamy dla nich dobrą wiadomość. Miasto zatwierdziło projekt pasów rowerowych na ul. Dickensa. Połączą dwie drogi dla rowerów - na Szczęśliwickiej i Grójeckiej.

Pasy mają być wytyczone w jezdni ulicy Dickensa, na długości 600 metrów. Dzięki nim rowerzyści sprawniej dotrą do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Jak informuje pełnomocnik prezydent miasta ds. komunikacji rowerowej Łukasz Puchalski, wytyczenie pasów jest planowane na wiosnę.

Projekt ścieżki (kliknij na obrazek, aby go powiększyć):


Zbyt szeroka jezdnia?

O planowanych pasach ratusz poinformował też na portalu społecznościowym. - Pasy zostaną wydzielone ze zbyt szerokiej jezdni na 600-metrowym odcinku od pętli Szczęśliwice do ul. Grójeckiej – napisał pełnomocnik.

Pod wpisem dominują pozytywne reakcje, ale stwierdzenie o zbyt szerokiej jezdni wzbudziło sprzeciw. - Wydzielenie pasa dla rowerów jest bardzo OK, ale komentarz oficera rowerowego żenujący. Co to znaczy: "zbyt szerokiej jezdni"? Zbyt szerokiej dla kogo? Przecież to jest zupełnie normalna szerokość - zastanawia się jeden z komentujących. - Drogą dla rowerów przejedzie może 5 rowerów na godzinę, a samochody utkną w jeszcze większych korkach. Super idea - wtóruje inna osoba.

Pełnomocnik odpowiada: - Jezdnia ma szerokość 9 m, czyli pas ruchu w każdym kierunku ma aż 4,5 m. Samochód osobowy potrzebuje tylko ok. 2,5 m, autobus - 3 m. Szerokość 4,5 m jest o połowę większa niż wartości podawane w przepisach i większa o prawie metr niż na autostradach.

I dodaje: - Tak szerokie pasy ruchu zachęcają kierowców do szybszej i niebezpiecznej jazdy. Ich zwężenie poprzez wyznaczenie pasów rowerowych poprawia bezpieczeństwo nie tylko rowerzystów, ale też pozostałych uczestników ruchu.

Rowerem w zimie

Ci, którzy z jazdą na rowerze nie chcą czekać do wiosny, w razie powrotu zimy, mogą liczyć na odśnieżone ścieżki. W tym roku ratusz po raz pierwszy zdecydował się wydać na ten cel 400 tys. zł.

Jeszcze w 2013 roku miasto tłumaczyło, że nie ma na to pieniędzy. Ostatecznie zdecydowano, że odśnieżanych będzie 13 korytarzy o łącznej długości ok. 80 km (ok. 20 proc. całej sieci tras), wyposażonych w spójną i wygodną infrastrukturę dla rowerów.


Mapa z zaznaczonymi ścieżkami, które będą odśnieżane:

kś/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • adel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2015 12:04 ~adel

    Ktoś na tych "baranów" - czyli HGW - ich szefową głosował. Jak ma się pamięć z miesiąca przed wyborami to tak się kończy. HGW i jej eksperci otwarcie mówią i wprowadzają w czyn walkę z mieszkańcami poruszającymi się samochodami po mieście. O innych kłamstwach dotyczących innych grup nie ma co pisać, bo zajęłoby to pół tego forum. Zatem o jakimkolwiek zaskoczeniu nie ma mowy, przynajmniej dla tych którzy mają odrobinę rozsądku i nie są podatni na prymitywną propagandę.

    JDD~JDD

    Witam,

    Widać po komentarzu "urzędnika miejskiego", że nie analizowano w terenie ruchu w/w ulicy. Tak jak napisała jedna z osób poniżej, w kierunku ulicy Grójeckiej w tej chwili w szczycie jadą wolno dwa pasy. Po zawężeniu jezdni poranny korek będzie od Grójeckiej do Alej Jerozolimskich, które w tym roku będą drogą wjazdową z kierunku Katowice, Kraków i ruch w jezdniach poprzecznych będzie zwiększony. Jeżdżę tamtędy codziennie.
    Będzie tak przy rondzie Zesłańców koło Blue City, w popołudniowym szczycie całkowity paraliż skrzyzowania - dzięki bardzo dobremu pomysłowi z pojedyńczym i niskim tunelem do skrętu.
    Rezerwa wzdłuż jezdni jest i to z 15 m szerokości.
    Załamać się można nad pomysłami baranów z Ratusza !!!

  • mika

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 19:18 ~mika

    Sciezka do parku sie przyda ale nie kosztem zwężenia ulicy! I zakorkowania i zasmrodzenia okolicy. Bzdura. Tym bardziej ze obok jest gdzie zrobić sciezke.

  • majk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 14:02 ~majk

    Jaco~Jaco

    Rowerem, to bańki z mlekiem na wsi się chyba wozi, a w mieście, tyłek w samochodzie i jest ok.

    samochodem, to bańki z mlekiem na wsi się chyba wozi, a miasto jest dla ludzi, a nie dla blachosmrodów.

  • JDD

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 13:52 ~JDD

    Witam,

    Widać po komentarzu "urzędnika miejskiego", że nie analizowano w terenie ruchu w/w ulicy. Tak jak napisała jedna z osób poniżej, w kierunku ulicy Grójeckiej w tej chwili w szczycie jadą wolno dwa pasy. Po zawężeniu jezdni poranny korek będzie od Grójeckiej do Alej Jerozolimskich, które w tym roku będą drogą wjazdową z kierunku Katowice, Kraków i ruch w jezdniach poprzecznych będzie zwiększony. Jeżdżę tamtędy codziennie.
    Będzie tak przy rondzie Zesłańców koło Blue City, w popołudniowym szczycie całkowity paraliż skrzyzowania - dzięki bardzo dobremu pomysłowi z pojedyńczym i niskim tunelem do skrętu.
    Rezerwa wzdłuż jezdni jest i to z 15 m szerokości.
    Załamać się można nad pomysłami baranów z Ratusza !!!

  • ochotniczka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 08:49 ~ochotniczka

    Avadoro~Avadoro

    @~blblu: "Przeciez na Dickens jest bardzo duza rezerw pasa zieleni" - pas zieleni to nie jest rezerwa, tylko zieleń, która jest w mieście potrzebna. W przyszłości w miejscu obecnych parkingów naziemnych ma być wyłącznie zieleń, w szczególności drzewa, co przewiduje plan miejscowy dla tego terenu.

    akurat i na szczescie na Ochocie zieleni nie brakuje, obok masz Park Szczesliwicki i piekny kawałek zieleni ciagnacy sie od Grójeckiej do Szzcesliwickiej ze skwerem dobrego Maharadzy, parki na Rakowcu, Park Zachodni, Pole Mokotowskie...
    A jezeli uważasz, ze lepiej jest zwęzić i zakorkowac ulice niz zabrac te 2 m z pewnie 15 m pasa zieleni to gratuluje logicznego myslenia. Lepsze spaliny niz uszczknięcie kawałka niewykorzystanego trawnika.

  • Jaco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 02:02 ~Jaco

    Rowerem, to bańki z mlekiem na wsi się chyba wozi, a w mieście, tyłek w samochodzie i jest ok.

  • szfystack

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2015 01:05 ~szfystack

    Avadoro~Avadoro

    @~blblu: "Przeciez na Dickens jest bardzo duza rezerw pasa zieleni" - pas zieleni to nie jest rezerwa, tylko zieleń, która jest w mieście potrzebna. W przyszłości w miejscu obecnych parkingów naziemnych ma być wyłącznie zieleń, w szczególności drzewa, co przewiduje plan miejscowy dla tego terenu.

    z tego co pamiętam to akurat tam gdzie aktualnie są parkingi to nie rezerwa na pas zieleni, tylko rezerwa na 2 nitkę ul. Dickensa. nawet chodnik jest tam poprowadzony w ten sposób aby był przy drugiej nitce.a co do ścieżki to podtrzymuję swoje zdanie, że owszem powinna być , ale przy chodniku, za parkingami. Z tym że rozwiązanie jest dużo droższe i władze miasta znalazły tańszy sposób, który zakorkuje tą część ochoty jeszcze badziej

  • szczwany lisek rowerzysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2015 23:16 ~szczwany…

    Świetny pomysł!Poprosimy jeszcze o pasy rowerowe na Marszałkowskiej od Nowogrodzkiej do Pl.Bankowego:)

  • Marian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2015 23:14 ~Marian

    Oszołomy to myślą że samochody to jakieś dziwne stwory które same jeżdżą, żyją własnym życiem.

  • Avadoro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.02.2015 22:45 ~Avadoro

    @~blblu: "Przeciez na Dickens jest bardzo duza rezerw pasa zieleni" - pas zieleni to nie jest rezerwa, tylko zieleń, która jest w mieście potrzebna. W przyszłości w miejscu obecnych parkingów naziemnych ma być wyłącznie zieleń, w szczególności drzewa, co przewiduje plan miejscowy dla tego terenu.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »