Informacje

30.03.2018 09:29 decyzje po analizach

Będą nowe buspasy.
W planach sześć ważnych ulic

SERWISY:

Miasto analizuje kilka ważnych ulic pod kątem wytyczenia buspasów. Na liście jest między innymi Puławska, Dolina Służewiecka i aleja Prymasa Tysiąclecia.

O informację w sprawie postępów prac nad rozszerzeniem sieci buspasów upomniała się w ratuszu radna Platformy Obywatelskiej Aleksandra Gajewska. "Proszę o wskazanie, gdzie w najbliższym czasie pojawią się wydzielone pasy autobusowe" - napisała.

Sześć ulic do analizy

W odpowiedzi wiceprezydent Renata Kaznowska odpowiadająca między innymi za transport i komunikację wskazała, że miasto planuje przeprowadzić analizy dla sześciu ulic.

Mowa o Raszyńskiej - na odcinku od Filtrowej do placu Zawiszy; alei Wilanowskiej - od Puławskiej do Sobieskiego; Bitwy Warszawskiej 1920 roku - od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich i Puławskiej - od planowanej Południowej Obwodnicy Warszawy do alei Wilanowskiej. W tym ostatnim przypadku - jak nadmienia Kaznowska - analiza będzie przeprowadzona dopiero po zakończeniu budowy POW.

Ostatnie dwie brane pod uwagę przez miasto lokalizacje to: Dolina Służewiecka - na odcinku od alei Rodowicza "Anody" do alei Wilanowskiej oraz aleja Prymasa Tysiąclecia - między Wolską a rondem Zesłańców Syberyjskich.

"Wyniki przeprowadzonych analiz będą podstawą do podjęcia decyzji o wdrożeniu pasów autobusowych" - informuje wiceprezydent.

Na czas inwestycji...

Kaznowska przypomina też, że wkrótce w Warszawie rozpocznie się realizacja kilku dużych infrastrukturalnych inwestycji, w tym budowa tramwaju na Wilanów czy kolejnych odcinków drugiej linii metra.

"W związku z tym, obecnie na zlecenie Biura Koordynacji i Remontów w Pasie Drogowym opracowywane są projekty zmian organizacji ruchu, biorące pod uwagę uprzywilejowanie transportu publicznego (w tym pasy autobusowe) na czas trwania wspomnianych inwestycji" - pisze wiceprezydent.

... ale nie na mostach

To nie pierwszy raz, kiedy radni PO kierują do wiceprezydent Kaznowskiej pytania o nowe buspasy.

Miesiąc temu podobny apel wystosował Michał Bitner. "Zwrócili się do mnie mieszkańcy w sprawie organizacji nowych buspasów, tj. pasów drogowych przeznaczonych wyłącznie dla transportu zbiorowego. Mieszkańcy proponują utworzenie buspasów w ulicy Puławskiej od granic miasta do metra Wilanowska oraz na całej długości mostów: im. Grota-Roweckiego i Gdańskiego" - pisał radny w swojej interpelacji.

W kontekście Puławskiej Kaznowska powtórzyła informację o konieczności i planach przeprowadzenia analiz. Rozwiała jednak wątpliwości co do wytyczenia pasów autobusowych na mostach. Przypomniała, że most Grota-Roweckiego jest w zarządzie GDDKiA i z tego powodu wytyczenie buspasa w tym miejscu nie jest planowane. Z kolei na moście Gdańskim "występuje małe natężenie linii autobusowych", a główny ciężar komunikacji miejskiej biorą na siebie tramwaje "o stosunkowo wysokiej częstotliwości kursowania".

Ostatnio informowaliśmy także o tym, że z buspasów będą mogli korzystać motocykliści (na razie testowo):

kw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Zmotoryzowana Słoiczka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 16:24 ~Zmotoryzow…

    Szkoda tylko, że robia bus pasy a autobusy nimi nie jeżdżą. Auto nie może po bus pasie a autobus jedzie pasem dla auta. tak jak zrobilu bus pas na Al. Jerozolimskich od Łopuszańskiej do Popularnej tylko powoduje korki a autobusy zamiast dołem po bus pasie to górą po wiadukcie. A ZTM co na to? A no, że kierowcą autobusów ZALECA się jazdę bus pasami.

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 15:45 ~abc

    James~James

    Warszawa powinna być strefą ekologiczną. Zero samochodów osobowych! Tylko taksówki, ztm, służby miejskie, zaopatrzenie, policja itp.

    kolejny... a dlaczego chcesz dyktować czym kto ma jeździć? na wszystkie świętości, patrzcie w "swoje garnki", a nie wszystkich chcecie równać. już był taki jeden system i nie do końca się sprawdził...

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 15:44 ~abc

    Antek~Antek

    Jako korzystający codziennie z komunikacji miejskiej w pełni popieram nowe buspasy. Trzeba jednak zadbać, najlepiej za pomocą policji o ich egzekwowanie, bo w chwili obecnej buspas na Jerozolimskich czy koło GUSu jest nagminnie zajmowany przez samochody osobowe (niezależnie od tego, czy w danym momencie obowiązuje czy nie).

    Jako urodzony w Warszawie muszę również wytknąć, że to raczej przyjezdni ze wsi mają w zwyczaju wszędzie poruszać się samochodem, niezależnie od tego czy to wymagane czy nie - spod Warszawy po prostu muszą, tu nie ma gadania ale czy gdy w pobliżu jest mnóstwo linii i przystanków prawie pod miejscem pracy, to czy w korporacjach naprawdę muszą się pokazać swoimi autami? Albo absurdalne jeżdżenie 300 metrów samochodem, bo we wsi auto było wyznacznikiem statusu?

    a dlaczego chcesz dyktować czym kto ma jeździć? na wszystkie świętości, patrzcie w "swoje garnki", a nie wszystkich chcecie równać. już był taki jeden system i nie do końca się sprawdził...

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 15:24 ~abc

    dhoto~dhoto

    Najlepsze jest gadanie ludzi, którzy na codzień jeżdżą samochodami, że "jakby była dobra komunikacja to by się do niej przesiedli". A jak już się zdarzy, że miasto chce coś takiego zrobić to jest wielki problem, bo 20 letnie BMW stojące w korku to jest prawdziwy komfort i luksus, a autobusami to jeździ bydło. Może czas najwyższy dorosnąć, albo raz wyjechać na zachód europy i zobaczyć jak tam to wygląda. I nie wszędzie mają 18 linii metra.

    ale porównujesz miasta o podobnym zaludnieniu, braku objazdu dla tranzytu oraz topografii, czy od czapki miasta 100 tysięczne do 2 mln?

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 15:20 ~qwerty

    Lewak~Lewak

    Popieram całym sercem ułatwienia dla komunikacji publicznej kosztem samochodów. Tylko zeby sie nikt nie ugiął przed halasliwym lobby samochodziarzy, którzy najchętniej by wszystko wyasfaltowali w tym mieście i autostrady pobudowali. Pora dorosnąć i spojrzeć na miasta w cywilowanych zachodnich krajach, jak wyglada tam komunikacja. I to jest tez jedyna droga dla tego miasta, zeby bardziej przypominało Zurich niż Pekin

    porównywanie Warszawy (2 mln mieszkańców) i Zurychu (387 890 mieszkańców) no brawo, to może jeszcze porównaj Warszawę do Piaseczna albo Ustrzyk Dolnych?

  • Dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2018 10:36 ~Dark

    Racja. Do pracy mam 8,5 km, samochodem 12 minut, autobusami z robolami i zarazkami 45 minut. Koszt paliwa 20 % większy, niż biletu miesięcznego. Godziny życia - bezcenne.
    A na rower jadę do pobliskiego lasu, jak wrócę z pracy.

  • Dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2018 10:33 ~Dark

    Jak poszerzy, niech wytycza. A póki co zakaz wjazdów WXX 00000 i innych P K T i C

  • mimi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2018 22:37 ~mimi

    Nad Doliną Służewiecką powinny być estakady, jak nad Alejami Jerozolimskimi pomiędzy Rondem Zesłańców Syberyjskich do Popularnej, a nie drzewka na pasie zieleni i buspas. Jakby komuś mało tego korka było. Masakra...

  • decio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2018 18:37 ~decio

    Ja jak widze za sobą autobus MZA to celowo na hopkach zwalniam do zera :) A niech łapie opóźnienie :)

  • benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2018 17:13 ~benek

    Mat~Mat

    Koszt paliwa w przypadku auta kompaktowego dla kogoś, kto pokonuje przez miasto ok. 10 km w jedną stronę już się dawno zrównał z kosztami komunikacji miejskiej. Za to czas przejazdu na takim odcinku to zazwyczaj 20 minut samochodem i około godziny zbiorkomem w jedną stronę. Dodatkowe wydatki na utrzymanie samochodu jak serwis i ubezpieczenie (przeciętnie 750-1500 zł rocznie) to cena za pozyskanie 1,5 godziny ŻYCIA DZIENNIE.
    W skali roku daje to przeciętnie 370 godzin ŻYCIA. Godzina życia kosztująca średnio 3 zł. A jak ktoś jeździ zagazowanym wózkiem na zakupy to jeszcze mniej.
    Ja już dokonałem wyboru.

    Zrównał się, bo miasto dotuje osobówkarzy. Darmowe parkingi, darmowy wjazd do centrum.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

11 godzin problemów ze studzienką. Przywieźli klapę, okazała się za mała

11 godzin problemów ze studzienką. Przywieźli klapę, okazała się za mała

Studzienka bez klapy zagraża samochodom pędzącym aleją Prymasa Tysiąclecia. Wydawałoby się, że taka sprawa powinna zostać załatwiona od ręki. Tymczasem... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »