Informacje

30.03.2018 09:29 decyzje po analizach

Będą nowe buspasy.
W planach sześć ważnych ulic

SERWISY:

Miasto analizuje kilka ważnych ulic pod kątem wytyczenia buspasów. Na liście jest między innymi Puławska, Dolina Służewiecka i aleja Prymasa Tysiąclecia.

O informację w sprawie postępów prac nad rozszerzeniem sieci buspasów upomniała się w ratuszu radna Platformy Obywatelskiej Aleksandra Gajewska. "Proszę o wskazanie, gdzie w najbliższym czasie pojawią się wydzielone pasy autobusowe" - napisała.

Sześć ulic do analizy

W odpowiedzi wiceprezydent Renata Kaznowska odpowiadająca między innymi za transport i komunikację wskazała, że miasto planuje przeprowadzić analizy dla sześciu ulic.

Mowa o Raszyńskiej - na odcinku od Filtrowej do placu Zawiszy; alei Wilanowskiej - od Puławskiej do Sobieskiego; Bitwy Warszawskiej 1920 roku - od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich i Puławskiej - od planowanej Południowej Obwodnicy Warszawy do alei Wilanowskiej. W tym ostatnim przypadku - jak nadmienia Kaznowska - analiza będzie przeprowadzona dopiero po zakończeniu budowy POW.

Ostatnie dwie brane pod uwagę przez miasto lokalizacje to: Dolina Służewiecka - na odcinku od alei Rodowicza "Anody" do alei Wilanowskiej oraz aleja Prymasa Tysiąclecia - między Wolską a rondem Zesłańców Syberyjskich.

"Wyniki przeprowadzonych analiz będą podstawą do podjęcia decyzji o wdrożeniu pasów autobusowych" - informuje wiceprezydent.

Na czas inwestycji...

Kaznowska przypomina też, że wkrótce w Warszawie rozpocznie się realizacja kilku dużych infrastrukturalnych inwestycji, w tym budowa tramwaju na Wilanów czy kolejnych odcinków drugiej linii metra.

"W związku z tym, obecnie na zlecenie Biura Koordynacji i Remontów w Pasie Drogowym opracowywane są projekty zmian organizacji ruchu, biorące pod uwagę uprzywilejowanie transportu publicznego (w tym pasy autobusowe) na czas trwania wspomnianych inwestycji" - pisze wiceprezydent.

... ale nie na mostach

To nie pierwszy raz, kiedy radni PO kierują do wiceprezydent Kaznowskiej pytania o nowe buspasy.

Miesiąc temu podobny apel wystosował Michał Bitner. "Zwrócili się do mnie mieszkańcy w sprawie organizacji nowych buspasów, tj. pasów drogowych przeznaczonych wyłącznie dla transportu zbiorowego. Mieszkańcy proponują utworzenie buspasów w ulicy Puławskiej od granic miasta do metra Wilanowska oraz na całej długości mostów: im. Grota-Roweckiego i Gdańskiego" - pisał radny w swojej interpelacji.

W kontekście Puławskiej Kaznowska powtórzyła informację o konieczności i planach przeprowadzenia analiz. Rozwiała jednak wątpliwości co do wytyczenia pasów autobusowych na mostach. Przypomniała, że most Grota-Roweckiego jest w zarządzie GDDKiA i z tego powodu wytyczenie buspasa w tym miejscu nie jest planowane. Z kolei na moście Gdańskim "występuje małe natężenie linii autobusowych", a główny ciężar komunikacji miejskiej biorą na siebie tramwaje "o stosunkowo wysokiej częstotliwości kursowania".

Ostatnio informowaliśmy także o tym, że z buspasów będą mogli korzystać motocykliści (na razie testowo):

kw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Zmotoryzowana Słoiczka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 16:24 ~Zmotoryzow…

    Szkoda tylko, że robia bus pasy a autobusy nimi nie jeżdżą. Auto nie może po bus pasie a autobus jedzie pasem dla auta. tak jak zrobilu bus pas na Al. Jerozolimskich od Łopuszańskiej do Popularnej tylko powoduje korki a autobusy zamiast dołem po bus pasie to górą po wiadukcie. A ZTM co na to? A no, że kierowcą autobusów ZALECA się jazdę bus pasami.

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 15:45 ~abc

    James~James

    Warszawa powinna być strefą ekologiczną. Zero samochodów osobowych! Tylko taksówki, ztm, służby miejskie, zaopatrzenie, policja itp.

    kolejny... a dlaczego chcesz dyktować czym kto ma jeździć? na wszystkie świętości, patrzcie w "swoje garnki", a nie wszystkich chcecie równać. już był taki jeden system i nie do końca się sprawdził...

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 15:44 ~abc

    Antek~Antek

    Jako korzystający codziennie z komunikacji miejskiej w pełni popieram nowe buspasy. Trzeba jednak zadbać, najlepiej za pomocą policji o ich egzekwowanie, bo w chwili obecnej buspas na Jerozolimskich czy koło GUSu jest nagminnie zajmowany przez samochody osobowe (niezależnie od tego, czy w danym momencie obowiązuje czy nie).

    Jako urodzony w Warszawie muszę również wytknąć, że to raczej przyjezdni ze wsi mają w zwyczaju wszędzie poruszać się samochodem, niezależnie od tego czy to wymagane czy nie - spod Warszawy po prostu muszą, tu nie ma gadania ale czy gdy w pobliżu jest mnóstwo linii i przystanków prawie pod miejscem pracy, to czy w korporacjach naprawdę muszą się pokazać swoimi autami? Albo absurdalne jeżdżenie 300 metrów samochodem, bo we wsi auto było wyznacznikiem statusu?

    a dlaczego chcesz dyktować czym kto ma jeździć? na wszystkie świętości, patrzcie w "swoje garnki", a nie wszystkich chcecie równać. już był taki jeden system i nie do końca się sprawdził...

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 15:24 ~abc

    dhoto~dhoto

    Najlepsze jest gadanie ludzi, którzy na codzień jeżdżą samochodami, że "jakby była dobra komunikacja to by się do niej przesiedli". A jak już się zdarzy, że miasto chce coś takiego zrobić to jest wielki problem, bo 20 letnie BMW stojące w korku to jest prawdziwy komfort i luksus, a autobusami to jeździ bydło. Może czas najwyższy dorosnąć, albo raz wyjechać na zachód europy i zobaczyć jak tam to wygląda. I nie wszędzie mają 18 linii metra.

    ale porównujesz miasta o podobnym zaludnieniu, braku objazdu dla tranzytu oraz topografii, czy od czapki miasta 100 tysięczne do 2 mln?

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.04.2018 15:20 ~qwerty

    Lewak~Lewak

    Popieram całym sercem ułatwienia dla komunikacji publicznej kosztem samochodów. Tylko zeby sie nikt nie ugiął przed halasliwym lobby samochodziarzy, którzy najchętniej by wszystko wyasfaltowali w tym mieście i autostrady pobudowali. Pora dorosnąć i spojrzeć na miasta w cywilowanych zachodnich krajach, jak wyglada tam komunikacja. I to jest tez jedyna droga dla tego miasta, zeby bardziej przypominało Zurich niż Pekin

    porównywanie Warszawy (2 mln mieszkańców) i Zurychu (387 890 mieszkańców) no brawo, to może jeszcze porównaj Warszawę do Piaseczna albo Ustrzyk Dolnych?

  • Dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2018 10:36 ~Dark

    Racja. Do pracy mam 8,5 km, samochodem 12 minut, autobusami z robolami i zarazkami 45 minut. Koszt paliwa 20 % większy, niż biletu miesięcznego. Godziny życia - bezcenne.
    A na rower jadę do pobliskiego lasu, jak wrócę z pracy.

  • Dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2018 10:33 ~Dark

    Jak poszerzy, niech wytycza. A póki co zakaz wjazdów WXX 00000 i innych P K T i C

  • mimi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2018 22:37 ~mimi

    Nad Doliną Służewiecką powinny być estakady, jak nad Alejami Jerozolimskimi pomiędzy Rondem Zesłańców Syberyjskich do Popularnej, a nie drzewka na pasie zieleni i buspas. Jakby komuś mało tego korka było. Masakra...

  • decio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2018 18:37 ~decio

    Ja jak widze za sobą autobus MZA to celowo na hopkach zwalniam do zera :) A niech łapie opóźnienie :)

  • benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2018 17:13 ~benek

    Mat~Mat

    Koszt paliwa w przypadku auta kompaktowego dla kogoś, kto pokonuje przez miasto ok. 10 km w jedną stronę już się dawno zrównał z kosztami komunikacji miejskiej. Za to czas przejazdu na takim odcinku to zazwyczaj 20 minut samochodem i około godziny zbiorkomem w jedną stronę. Dodatkowe wydatki na utrzymanie samochodu jak serwis i ubezpieczenie (przeciętnie 750-1500 zł rocznie) to cena za pozyskanie 1,5 godziny ŻYCIA DZIENNIE.
    W skali roku daje to przeciętnie 370 godzin ŻYCIA. Godzina życia kosztująca średnio 3 zł. A jak ktoś jeździ zagazowanym wózkiem na zakupy to jeszcze mniej.
    Ja już dokonałem wyboru.

    Zrównał się, bo miasto dotuje osobówkarzy. Darmowe parkingi, darmowy wjazd do centrum.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Język polski - wiadomo - do łatwych nie należy. Nie dość, że te wszystkie deklinacje i koniugacje, to jeszcze ortografia. W brzmieniu się nie różni, a zapis... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »