Informacje

25.07.2019 12:19 "to tanie, szybkie i skuteczne rozwiązanie"

Będą nowe autobusy, co z pasami
dla nich? "Wystarczy kubeł farby"

SERWISY:

- Do Warszawy codziennie wjeżdża pół miliona aut. Musimy dać ludziom alternatywę – twierdzą przedstawiciele Miasto Jest Nasze, przekonując o konieczności wyznaczenia nowych buspasów. Jak wyliczyli, jeden buspas w godzinach szczytu może zapewnić przewóz tylu osób, co cztery pasy dla samochodów.

"Rafał Trzaskowski pochwalił się ostatnio zakupem ponad setki elektrycznych autobusów. To zdecydowanie krok w dobrą stronę. Jednak nawet najnowocześniejszy autobus nie będzie atrakcyjną alternatywą dla samochodów, jeżeli będzie razem z nimi tkwił w korku" – twierdzi stowarzyszenie na swoim facebookowym profilu.

I przekonuje, że najlepszym sposobem poprawy komunikacji w mieście jest wytyczenie nowych buspasów. "To najtańszy i najprostszy sposób na poprawę szybkości i punktualności transportu publicznego" – uważają działacze.

"Niegospodarność i dyskryminacja"

Jak podkreślają przedstawiciele MJN, to nie metro i nie tramwaje, ale autobusy przewożą najwięcej pasażerów.

- Tymczasem narażone są na stanie w kilometrowych korkach. Zaznaczmy, że pasażerowie autobusów płacą tyle samo za bilet, co osoby korzystające z metra czy tramwaju – przypomina Justyna Kościńska.

I dodaje, że z wyliczeń stowarzyszenia wynika, że jeden buspas w godzinach szczytu może zapewnić przewóz tylu osób, co cztery pasy samochodów. - Powiedzmy wprost: utrzymywanie szerokich ulic bez buspasów to niegospodarność i dyskryminacja pasażerów ZTM – oceniła.

Prezes MJN Jan Mencwel, odnosząc się do ostatnich inwestycji miasta, powiedział z kolei, że autobus elektryczny sam w sobie nie jest alternatywą dla samochodu, jeśli stoi w korku. - Co z tego, że jest cichy i ekologiczny, skoro nie można punktualnie dojechać nim do pracy? – pytał. I dodał, że buspasy to tanie, szybkie i skuteczne rozwiązanie. - Nie potrzeba setek milionów złotych, wystarczy tak naprawdę kubeł farby.

Jak przypomina Mencwel, poszerzenie ulicy Marynarskiej kosztowało miasto 50 milionów złotych. – Za taką sumę moglibyśmy tak naprawdę wytyczyć całą sieć buspasów w Warszawie i rozwiązać problem pasażerów – twierdzi.

"Kluczowe na drogach wlotowych"

Jak przekonują działacze, buspasy powinny powstać na największych ulicach w mieście, nie tylko trzy- i czteropasmowych, ale także tych dwupasmowych. – Kluczowe są na drogach wlotowych do Warszawy – stwierdza Dawid Durejko. I dodaje, że do Warszawy codziennie wjeżdża pół miliona aut. - Musimy dać ludziom alternatywę – mówi.

Miasto Jest Nasze przygotowało mapę, na której przedstawiło swój projekt. Na czerwono zaznaczyło miejsca, w których powinny pojawić się nowe pasy: na Puławskiej, aby zapewnić sprawny dojazd do metra Wilanowska, na drodze dojazdowej z Łomianek na Młociny i na Radzymińskiej od Marek.

– Poza tym na Wilanowskiej w kierunku "Mordoru", zanim powstanie tam tramwaj, a także na Sobieskiego, Czerniakowskiej i Marszałkowskiej – wylicza Durejko. Ostatnią propozycją jest Wola i Odolany, i "korkująca się trasa Prymasa Tysiąclecia".

130 elektrycznych autobusów

Ostatnio informowaliśmy o podpisaniu przez ratusz umowy na zakup 130 zeroemisyjnych autobusów dla Warszawy, co - jak podkreślał urząd miasta - jest jednym z największych kontraktów na autobusy elektryczne w Europie.

Wartość zaplanowanej przez miasto inwestycji to ponad 417 milionów złotych, ale dofinansowanie unijne pokryje prawie połowę kosztów: wyniesie 180 mln złotych. Nowe elektrobusy będą jeździć po Trakcie Królewskim.

- Cieszymy się, że jesteśmy jednym z liderów we wdrażaniu proekologicznych rozwiązań dla transportu. Według naszych planów już za dwa lata będziemy w posiadaniu floty niemal 400 autobusów zero- i niskoemisyjnych. Ekologiczne autobusy MZA to recepta na czyste powietrze w stolicy - stwierdził Jan Kuźmiński, prezes zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych.

ab/PAP/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Rob

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2019 07:34 ~Rob

    Urzekła mnie ta opowieść o ekologicznych autobusach i kuble farby. Urzekające są też Wasze komentarze. I nawet jeśli władcy Warszawy pozwolą wymalować te buspasy dla tych pięknych i ekologicznych autobusów to gdzie Wy je sobie wymalujecie jak co i rusz zwężają jakąś ulicę. Niedługo furmankami jeździć będziecie bo co wybory to dopuszczacie do władzy..... Eh, lepiej to przemilczę. Nawet tunelu pod Wisłą nie potraficie zbudować. Dopiero za drugim razem trafiliście na rzeką (wszak pierwszy tunel powstał wzdłuż rzeki). Może to nawet lepiej bo budowa drugiego tunelu prawie zakończyła się katastrofą. Innych genialnych przedsięwzięć nie skomentuję bo nie kopie się leżącego leminga.

  • Kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 21:05 ~Kierowca


    mmmmm~mmmmm

    W Warszawie są korki???? To jedzcie do innych stolic zobaczycie dopiero jakie są korki;)
    Pół miliona codziennie wjeżdza do Warszawy a 99% zdarzeń to warszawiacy... No przepraszam więc po co się wiecznie przechwalać jako najlepsi kierowcy?;)
    ech~ech


    LLU to Warszawiacy? Jak widać zdjęcia ze stłuczek to zazwyczaj przyjezdne blachy.

    Dodatkowo - dziś rano - Trasa Łazienkowska, sznur aut w stronę centrum i w zasięgu wzroku ŻADNEGO autobusu. Moje badanie wskazuje zatem iż w samochodach po trasie Ł jechało więcej ludzi niż w kilku przegubowcach.

    Przed wprowadzeniem buspasów praktycznie nie było w tym rejonie korków.

    To oznacza, że dopiero co kupiłeś prawo jazdy za miarkę owsa i bańkę bimbru.
    Ja poruszam się po tym mieście samochodami od prawie trzydziestu lat i pamiętam te korki na Trasie Ł. A było to w czasach, gdy znacznie mniej autobusów jeździło po ulicach Warszawy.
    Choć fakt, był jeden moment w roku, kiedy tam nie było korków. Było to w wakacje. Przez pozostałą część roku, korki były po horyzont.

  • Zmiany konieczne

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 19:43 ~Zmiany konieczne

    Buspasy są świetnym rozwiązaniem, można też namalować pasy rowerowe z odpowiednimi wjazdami i zjazdami na istniejące ścieżki rowerowe zamiast budować niebezpieczne i drogie ścieżki rowerowe na chodnikach kończące się na niczym. Patrząc na leniwych ludzi myślę że jedynie płatny wjazd samochodem do centrum zmusi ludzi do zmiany środka komunikacji na ztm.

  • Realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 17:20 ~Realista

    Mic~Mic

    Powiem wam jedno. Kupiłem działkę pod Wawą, za jakieś 2 lata budowa. Do pracy będę jechał około 15 min dłużej - trudno. Już nie mogę się doczekać aż opuszczę to nieprzyjazne lewackie miasto. Już nie będę płacił podatków na homopropagandę, homoedykację, nie będę musiał patrzeć na pseudo drzewa w donicach - mam swoje prawdziwe wieloletnie, kariery tu nie zrobię – nie jestem pedał, ćpun, ani inny zwyrol LGBT KGBTE. Tu się normalnie żyć nie da. Z Mokotowa zrobili sypialnie i biura dla słoików, kominy napowietrzające zabudowują, potem krzyczą że smog mają, z dróg robią szlaki rowerowe, mam samochód prawie 200kucy - nie po to żeby drogą gdzie można jechać 70km/h, jechać 30. Wam też radzę spadać z tego lewackiego miasta. Ja zaczynam być szczęśliwy, jeszcze około 3 lata i wprowadzę się do domu i będę na max szczęśliwy.

    Życzę Tobie i Twojej rodzinie z całego serca, żeby się Wasze plany wyprowadzkowe sprawdziły.
    Mam też nadzieję, że głosując na PiS, nie będziesz za parę lat pluł sobie w brodę, że musisz sprzedać dom, działkę i tą wypasioną brykę oraz zamieszkać z rodziną w rurach ciepłowniczych na Żeraniu, żeby starczyło na podatki, by sfinansować te wszystkie komusze programy PiS-owskie ze znaczkiem "+".

  • bob

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 17:07 ~bob

    Jeżdzę samochodę, w cenie benzyny jest zawarty podatek na drogi, płacę podatki w tym mieście i jeżeli chce się zabrać mi pas drogi za który zapłaciłem w różnych daninach dla miasta to zwyczajna grabierz. Najlepsze w tym wszystkim że kubeł farby też za moje daniny kopią.

  • Rocco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 17:02 ~Rocco

    Mic~Mic

    Powiem wam jedno. Kupiłem działkę pod Wawą, za jakieś 2 lata budowa. Do pracy będę jechał około 15 min dłużej - trudno. Już nie mogę się doczekać aż opuszczę to nieprzyjazne lewackie miasto. Już nie będę płacił podatków na homopropagandę, homoedykację, nie będę musiał patrzeć na pseudo drzewa w donicach - mam swoje prawdziwe wieloletnie, kariery tu nie zrobię – nie jestem pedał, ćpun, ani inny zwyrol LGBT KGBTE. Tu się normalnie żyć nie da. Z Mokotowa zrobili sypialnie i biura dla słoików, kominy napowietrzające zabudowują, potem krzyczą że smog mają, z dróg robią szlaki rowerowe, mam samochód prawie 200kucy - nie po to żeby drogą gdzie można jechać 70km/h, jechać 30. Wam też radzę spadać z tego lewackiego miasta. Ja zaczynam być szczęśliwy, jeszcze około 3 lata i wprowadzę się do domu i będę na max szczęśliwy.


    Ja mam samochód ponad 200 "kucy", ale potrafię jeździć zgodnie z przepisami. A za wyprowadzkę pod miasto podziękują Ci jeszcze Twoje dzieci - zobaczysz jak bardzo ;)

  • Rocco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 16:29 ~Rocco

    WAWlol~WAWlol

    He he, lemingi wybrały, a wszyscy będą stali w korkach. Następnym razem nad urna wyborczą zastanówcie się 2 razy. A teraz stójcie w korkach w tym lewackim syfie.
    PS.
    Przejeżdżałem przez pl. Bankowy - no pogratulować strefy relaksu.
    Aż się zastanawiałem czy może nie zatrzymać się i wypocząć w takim "rarytasie".


    A po co stać w korkach, skoro można przesiąść się do autobusu i pomknąć buspasem?

  • Mic

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 15:59 ~Mic

    Powiem wam jedno. Kupiłem działkę pod Wawą, za jakieś 2 lata budowa. Do pracy będę jechał około 15 min dłużej - trudno. Już nie mogę się doczekać aż opuszczę to nieprzyjazne lewackie miasto. Już nie będę płacił podatków na homopropagandę, homoedykację, nie będę musiał patrzeć na pseudo drzewa w donicach - mam swoje prawdziwe wieloletnie, kariery tu nie zrobię – nie jestem pedał, ćpun, ani inny zwyrol LGBT KGBTE. Tu się normalnie żyć nie da. Z Mokotowa zrobili sypialnie i biura dla słoików, kominy napowietrzające zabudowują, potem krzyczą że smog mają, z dróg robią szlaki rowerowe, mam samochód prawie 200kucy - nie po to żeby drogą gdzie można jechać 70km/h, jechać 30. Wam też radzę spadać z tego lewackiego miasta. Ja zaczynam być szczęśliwy, jeszcze około 3 lata i wprowadzę się do domu i będę na max szczęśliwy.

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 15:43 ~ech

    Jacek~Jacek

    Przede wszystkim buspas na Prymasa. Tam jeździ mnóstwo linii autobusowych. Na przystanki na Ochocie przyjeżdżają spóźnione po 8 minut względem rozkładu.


    Mnóstwo - czyli całe dwie - 186 oraz 414. Pozostałe jadą tylko tunelami pod Dw. Zachodnim. Jeśli w tym rejonie zrobią buspas to korek będzie sięgał Wisły i Bemowa.

    Buspas na Radzymińskiej pokazuje iż to nie zawsze działa... mimo buspasa największe zatory dla autobusów są w okolicach Zacisza, OBI, Trockiej i kończą się przy Piotra Skargi (bo potem nie ma aż tylu skrzyżowań i przejść dla pieszych). Zysk żaden.

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2019 15:37 ~ech

    mmmmm~mmmmm

    W Warszawie są korki???? To jedzcie do innych stolic zobaczycie dopiero jakie są korki;)
    Pół miliona codziennie wjeżdza do Warszawy a 99% zdarzeń to warszawiacy... No przepraszam więc po co się wiecznie przechwalać jako najlepsi kierowcy?;)


    LLU to Warszawiacy? Jak widać zdjęcia ze stłuczek to zazwyczaj przyjezdne blachy.

    Dodatkowo - dziś rano - Trasa Łazienkowska, sznur aut w stronę centrum i w zasięgu wzroku ŻADNEGO autobusu. Moje badanie wskazuje zatem iż w samochodach po trasie Ł jechało więcej ludzi niż w kilku przegubowcach.

    Przed wprowadzeniem buspasów praktycznie nie było w tym rejonie korków.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »