Informacje

30.05.2018 21:25 piesi górą

Będą naziemne przejścia przy rondzie Dmowskiego. Przetarg

SERWISY:


Drogowcy ogłosili przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej dla naziemnych przejść dla pieszych na rondzie Dmowskiego. Projekt zakłada stworzenie czterech zebr, które ułatwią dojście do przystanków tramwajowych. Zarząd Transportu Miejskiego zakłada, że jeśli przetarg pójdzie zgodnie z planem, mogą one powstać w przyszłym roku.

Przejście na drugą stronę Alej Jerozolimskich czy Marszałkowskiej przy rondzie Dmowskiego bywa uciążliwe. Szczególnie dla osób starszych, niepełnosprawnych czy rodziców z małymi dziećmi. Jednak władze miasta długo dojrzewały do rewolucji.

W styczniu pisaliśmy o koncepcji przygotowanej przez stołeczne Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Teraz drogowcy szukają biura projektowego, które na jej podstawie przygotuje dokumentację techniczną, która pozwoli wytyczyć przejścia. Jak wyjaśnia Zarząd Dróg Miejskich, dokumentacja będzie obejmować projekt organizacji ruchu, program sygnalizacji świetlnej, czy szczegóły dotyczące poprowadzenia elektryki.

Jeżeli uda się rozstrzygnąć przetarg w zakładanym terminie, wybrane biuro będzie miało 12 miesięcy na wywiązanie się z zadania. Wtedy możliwe będzie oddanie przejść do użytku pod koniec 2019 roku.

Cztery zebry

Przypomnijmy, w planach jest wyznaczenie czterech przejść dla pieszych, które znajdą się w odległości kilkudziesięciu metrów od skrzyżowania.

Pierwsza zebra - przez Marszałkowską (po północnej stronie) powstanie za ulicą Widok. Zaplanowany jest tu także przejazd rowerowy i odcinek drogi rowerowej do ulicy Widok (z kontraruchem rowerowym) oraz rowerowe połączenie do Poznańskiej. Aby to zrealizować, konieczna będzie przebudowa i przesunięcie zewnętrznych krawędzi jezdni do osi Marszałkowskiej poprzez zwężenie pasa autobusowego.

Drugie przejście ma przebiegać również przez Marszałkowską, ale po południowej stronie, na wysokości Nowogrodzkiej. Rowerzyści będą mogli tu przejechać przez Marszałkowską wzdłuż Nowogrodzkiej (z kontraruchem rowerowym). Potrzebna będzie jednak zmiana organizacji ruchu od skrzyżowania z Żurawią, która będzie polegać na skróceniu wydzielonych pasów do skrętów.

Trzecie przejście zostanie wydzielone przez Aleje Jerozolimskie, po wschodniej stronie, na wysokości Parkingowej. "Projektanci nie wrysowali tam przejazdu rowerowego, bo nie łączyłby się on z siecią dróg rowerowych (ale zostawiają tam rezerwę terenu na przyszłość)" - wyjaśniają urzędnicy. Tu konieczna będzie korekta pasa do skrętu w lewo (wschód-południe) oraz skrócenie zatoki autobusowej.

I ostatnie pasy mają przebiegać przez Aleje Jerozolimskie po zachodniej stronie, na wysokości Poznańskiej. Znajdzie się tu także przejazd rowerowy i droga rowerowa łącząca Poznańską (z kontraruchem rowerowym) z Widok. Tu - jak informuje ratusz - do wykonania będzie więcej. Trzeba będzie przesunąć krawędzie obydwu jezdni: tej w kierunku Ochoty na północ, a w stronę Pragi na południe.

 

Dłuższe przystanki tramwajowe

Każde z przejść będzie miało osiem metrów szerokości. Nie zabraknie też azylów między jezdniami. Drogowcy zapewniają też, że czas wyświetlania zielonego światła ma być ustawiony tak, by bez problemu pokonać całe przejście przy jednym cyklu.

Przedłużone zostaną perony tramwajowe (wszystkie będą miały po około 66 metrów, czyli tyle, ile potrzebują dwa tramwaje), aby można się na nie dostać bezpośrednio z nowych zebr.

Drogowcy podkreślają, że przejścia nie pogorszą płynności ruchu aut (ta sama liczba i szerokość pasów) i tramwajów (wciąż będą miały priorytet). "Ponadto prognozy mówią, że do 2020 roku zmniejszy się liczba samochodów przejeżdżających przez rondo o około 12 procent" - czytamy w informacji drogowców.

Niecały miesiąc temu na rondzie Dmowskiego pojawił się nowy asfalt. Drogowcy na wykonanie swoich prac wykorzystali weekend majowy:

kk/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • POtrafi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 16:24 ~POtrafi

    do dzieła~do dzieła

    To kiedy Puchalski wykopie Metro?

    Tuż po wykopaniu HGW.

  • tg3178

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 16:23 ~tg3178

    A będą naziemne wejścia do metra? Tak by rowerzyści nie musieli się męczyć ze znoszeniem roweru, tylko żeby mogli do metra wchodzić z poziomu ulicy? Bardzo by to nam rowerzystom pomogło, żądamy jakiś ułatwień i wdzięczności, jeśli już wam likwidujemy korki i polepszamy życie w mieście!

  • niszczyciel od hanki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 16:03 ~niszczycie…

    do dzieła~do dzieła

    To kiedy Puchalski wykopie Metro?

    Z jego umiejętnościami i wiedzą, on je, co najwyżej, może zasypać.

  • mieszkaniec podatnik pieszy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 16:01 ~mieszkanie…

    ZDM podał już, ile przeznaczył na te przejazdy dla leniwych cyklistów?

    W końcu to nasze podatki i nasze miasto.

  • do dzieła

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 15:25 ~do dzieła

    To kiedy Puchalski wykopie Metro?

  • Tadeusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 14:05 ~Tadeusz

    To kiedy te wybory? I który z kandydatów obiecuje wyczyścić ZDM z elementu niewykształconego odpowiednio, przyciągniętego przez pana Puchalskiego?

  • Pieszy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 13:49 ~Pieszy

    Rzeczywiście, nie ma w Polsce żadnego inżyniera ruchu... Jak to dobrze, że nie mieszkam już w ścisłym centrum!!! Pomimo, że nie mam auta, nikt mnie nie zmusi do odwiedzania stojącego w korkach i smrodzie centrum. A jak tak dalej pójdzie, to przestanę płacić podatki w warszawie. Zobaczymy, czy wam kasy starczy na swoje chore pomysły! Albo za wymierne straty finansowe stojących w coraz dłuższych korkach (również w KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ) związane z celowym zakorkowywaniem miasta, kto poniesie odpowiedzialność materialną???

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 13:02 ~qwerty

    blah~blah

    Bo malo korkow....

    bo to wina pieszych, że są korki :D geniusz! :D

  • Armagedon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 11:38 ~Armagedon

    Poroniony pomysł z tymi przejściami...

  • Beniowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2018 09:05 ~Beniowa

    Takie przejścia przed i po skrzyżowaniu - jak należy rozumieć z sygnalizacją świetlną - doskonale zakorkują i Al. Jerozolimskie i Marszałkowską. Jak ktoś jeździ czasami Emilii Plater, to tam też na wysokości Dworca Centralnego jest takie dodatkowe przejście, które całkowicie korkuje całą ulicę w kierunku południowym.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Język polski - wiadomo - do łatwych nie należy. Nie dość, że te wszystkie deklinacje i koniugacje, to jeszcze ortografia. W brzmieniu się nie różni, a zapis... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »