Informacje

19.08.2014 09:04 składy były kierowane na objazdy

Awaria tramwaju przy Feminie

SERWISY:


Na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Solidarności doszło do awarii tramwaju. Przez kilkadziesiąt minut składy były kierowane na objazdy.

- Doszło do awarii technicznej tramwaju linii 23 jadącego w kierunku ul. Czynszowej – mówił Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Jak podaje Zarząd Transportu Miejskiego, składy linii 10, 20, 23, 26 i 40 były kierowane na objazdy. "Mogą występować opóźnienia" - dodał ZTM przed godz. 9.00.

ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2014 15:02 ~qwerty

    Tramwaj to przeżytek w kontekście rewolucji jaką są coraz szybciej usprawniane autobusy elektryczne.

    Autobusy elektryczne tak samo nie emitują spalin a są dodatkowo:

    - cichsze (mniejszy nacisk na podłoże, brak stukania i łomotu - zapytajcie np. sąsiadów trasy na moście Poniatowskiego)
    - szybsze (przejazd przez rozjazdy i zwrotnice ich nie spowalnia, mają dłuższe fazy świateł)
    - bardziej pojemne (autobusy są zwykle nieco szersze) stąd 18 metrowy autobus zabiera tyle pasażerów co 24metrowy tramwaj
    - tańsze - jeden kosztuje od 1.5mln zł, tramwaj 8-10mln a więc relatywnie drożej dla odpowiednio 15 letniego i 30 letniego okresu ekspolatacji
    - mają krótszy czas eksploatacji, co umożliwia częstszą modernizację (postęp techniczny to wydajniejsze akumulatory, silniki etc. - nie "zamraża się" technologii) oraz naprawę błędów przetargowych (nowe Swingi bez skrętnych wózków, ze skośnymi siedzeniami i oślepiającym oświetleniem będą uszczęśliwiać warszawiaków jeszcze przez następne 30 lat - autobusy można by wycofać po 10-15 latach)
    - tramwaje są wyższe od autobusów przez co w części pasażerskiej wożą niepotrzebnie tylko powietrze i tony stali
    - są bardziej elastyczne - nie są ograniczone trakcją
    - naprawa nawierzchni drogi to 2-3 dni (frezowanie) podczas gry torowisko, to min. kilka tygodni remontu i opóźnienia w dojazdach, co kosztuje
    - jak się popsuje to zablokowana jest cała linia - autobus objedzie bez problemu
    - w połączeniu ze zwiększoną pojemnością i przy wykorzystaniu systemów typu adaptacyjny tempomat autobusy pojadą równie blisko siebie albo nawet bliżej niż tramwaje, co przełoży się na większą od tramwajów przepustowość linii (więcej niż 12000 pasażerów/h)

    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/brt-w-skali-sredniej-i-duzej-czyli-kurytyba-i-bogota-2919.html

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »