Informacje

13.11.2013 08:11 były utrudnienia w pracy placówki

Awaria paraliżowała pracę Centrum Onkologii. "Wszystko działa"

SERWISY:

O ogromnych kolejkach w Centrum Onkologii zaalarmowała tvnwarszawa.pl internautka. Placówka wyjaśniała, że wszystko przez awarię systemu. W środę wszystko wróciło do normy. Rejestracja działa prawidłowo.

- W Centrum Onkologii ludzie czekają od godziny 8 rano. Poginęły karty – zaalarmowała we wtorek tvnwarszawa.pl internautka. Przesłała nam także zdjęcie numerka:

"Wszystko trwa dwa razy dłużej"

Problem dotyczył przychodni w ursynowskim Centrum Onkologii. Reporter tvnwarszawa.pl, który był na miejscu podał, że największe kolejki były we wtorek około godziny 12.00, zaś przed 16.00 na przyjęcie czekało już tylko kilkadziesiąt osób.

Jak się dowiedzieliśmy w placówce, we wtorek rano awarii uległ system ją obsługujący. Dyrekcja zaprzeczyła informacjom internautki o zaginięciu kart, ale przyznała, że awaria odbiła się na dostępie do informacji o pacjentach.

- W systemie jest wiele informacji o pacjentach, między innymi ich wyniki badań. Wszystko trwa dwa razy dłużej, faktycznie tworzą się kolejki – powiedziała dr Agnieszka Jagiełło-Gruszfeld, kierownik przychodni Centrum Onkologii w Warszawie.

Przedłużająca się naprawa

Jak dodała szefowa przychodni, naprawa systemu leży po stronie zewnętrznej firmy.

- Początkowo mieliśmy od nich informację, że usuną awarię w ciągu trzech godzin. Niestety, naprawa się przedłuża, bo padły główne serwery w tej firmie – poinformowała i dodała że, wtorkowe utrudnienia potęgował dodatkowo remont jednej z rejestracji.

O godz. 16.30 powiedziała, że na 19.00 jest zaplanowana próba "przerzucenia" systemu na inny serwer, co może pomóc przywrócić normalne działanie. Przed godz. 20 okazało się jednak, że cała akcja jest przesunięta na godz. 21.30.

W środę bez utrudnień

Po godz. 22 kierowniczka poinformowała tvnwarszawa.pl, że wszystko działa. Jak zaznaczyła, ma nadzieję, że do środy nic się nie zmieni.

Rano na miejsce udał się nasz reporter. - Na miejscu jest kilkadziesiąt osób. Powoli zajmowane są miejsca siedzące w poczekalni. Na razie okienko jest zamknięte - relacjonował o godz. 7.00 Dawid Krysztofiński. Około godz. 7.15 pobrał numerek. Był 61. w kolejce. Jak powiedział przed 8.00 wyświetlił się jego numer i w tym momencie mógłby być obsługiwany. - Sytuacja jest opanowana - podsumował.

bf/ran/mz//b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • cgm polska

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2013 12:09 ~cgm polska

    Ta firma obsługuje COI:
    http://www.cgmpolska.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=292&Itemid=526&lang=pl

  • monterek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2013 11:37 ~monterek

    Nie ma to jak outsourcing :/

    Kiedyś w szpitalu było dwóch informatyków na etatach, którzy sami serwisowali nie tylko system ruchu chorych ale w ogóle opiekowali się sprzętem i oprogramowaniem na terenie placówki. Wszystko świetnie działało, awarie były usuwane natychmiast i od ręki. Ale zmieniła się dyrekcja, pojawili się młodzi-zdolni-atrakcyjni „specjaliści od marketingu i zarządzania”, i do obsługi informatycznej wynajęli firmę zewnętrzną. Zamiast dwóch etatów, szpital musi teraz odpalać działkę obcej firmie za każdy „rekord medyczny” (czyli za każdą poradę lekarską, hospitalizację, badanie itp.). Koszty utrzymania systemów informatycznych z dnia na dzień zwiększyły się o kilka tysięcy procent, a jakość obsługi... szkoda gadać. Firma znajduje się oczywiście na drugim krańcu Polski, więc zanim przyjadą mijają dni zamiast godzin, bo nie wszystko da się naprawić zdalnie. Zresztą w umowie jest zdaje się nawet zapis, że mają 48h na reakcję (oczywiście licząc tylko w dni robocze, bo „specjalista od marketingu i zarządzania” podpisując umowę nie pamiętał, że jego szpital pracuje również w weekendu i święta!!!).

    Rozmawiam z różnymi ludźmi, z różnych branż, w sektorze publicznym i prywatnym. I każdy, absolutnie KAŻDY twierdzi, że na widok nowych „specjalistów od marketingu i zarządzania” nóż im się w kieszeni otwiera. Najlepsi fachowcy prostu sami się spakowali i odeszli. Powiedzieli, że nie będą się handryczyć z głupimi dzieciakami, którym się wydaje, że jak założą błyszczący garnitur, to będą wyglądać bardziej profesjonalnie.

  • MMM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2013 09:07 ~MMM

    A wystarczy zarejestrować się telefonicznie (22) 546-22-22 i nie trzeba stać w kolejce do rejestracji. Ostatnio znalazłem info na stronie COI, sprawdziłem i działa. Od razu idę do kolejki pod gabinet na mniej więcej określoną godzinę. Tam też się czeka ale zawsze to jedna kolejka mniej :)

  • nina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2013 08:07 ~nina

    Niestety/stety od 11 lat mam okazję rok w rok rejestrowac się na onkologii. Jeśli się przyjedzie o 6tej rano to można miec numerek w pierwszej 20tce. Jeśli później, to faktycznie kolejka robi się spora. Numerki 89, 119...takie były w moich rękach o 7ej. (A rejestracja rusza o 7ej z kawałkiem)

  • thalia2013

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.11.2013 23:18 thalia2013

    niestety ale w Centrum Onkologii swoje trzeba odczekać aby dostać sie do lekarza. Ludzie chorzy na nowotwór muszą swoje odstać w kolejce i są tam często od godziny 5 rano:( żeby zająć sobie kolejkę do lekarza bo numerki sa tylko do rejestracji. Przykre jest to co tam sie dzieje

  • Bywalec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.11.2013 22:48 ~Bywalec

    Przy głównym wejściu do Centrum Onkologii wisi już od jakichś dwóch lat wielki transparent : " Akcja protestacyjna ", Trudno wyczuć, czy to stwierdzenie o aktualnej sytuacji, czy wisi tam z przyzwyczajenia ?

  • wolny człowiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.11.2013 22:19 ~wolny człowiek

    Tak to jest w kraju gdzie podobno mamy tylu zdolnych programistów ,informatyków ciekawe czy to system polskiej firmy czy np z zagranicy , powinno sie im zakazac sprzedazy w polsce. moze znowu ktoś dał sie naciagnąc to powinno sie ogłaszac razem z informacja. Przecierz to nie tajemnica a moze inni wtedy nie dadzą sie nabrać!

  • realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.11.2013 21:41 ~realista

    To co się dzieje nie jest skutkiem zaniedbań personelu tylko tragicznych nakładów na służbę zdrowia. Mamy najniższą składkę na opiekę zdrowotną na głowę w całej Europie,ale chcemy mieć komfort jak w SPA. OK,oczekiwania każdy może mieć jakie mu się podoba, ale odrobinę realizmu by się przydało w ocenie tej sytuacji. Nigdzie w Europie nie jest tak, aby do okologa nie było kolejki w ramach publicznej służby zdrowia.Jest koniec roku i w wielu miejscach Polski pieniądze z kontraktów z NFZ się skończyły i pacjenci usłyszeli - jedźcie do Warszawy.

  • Lagger

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.11.2013 21:23 ~Lagger

    Jak to już w naszym kraju bywa, przetarg wygra ten, kto złoży najniższą ofertę, co przekłada się bezpośrednio na jakość. Jak się chce zaoszczędzić, to widać na tym przypadku, a potem płacz, że wolno działa. Założe się, że ten "trud" jest spowodowany nie wystarczającym budżetem szpitala na szybkie serwery. Ehh polaczki, biedaczki

  • Jola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.11.2013 21:06 ~Jola

    ~baobab
    W kolejce było tylko kilkadziesiąt osób... Kilkadziesiąt osób z nowotworem!
    Ludzie! W jakim kraju my żyjemy... ???


    Ale o co ci chodzi właściwie? Że kilkadziesiąt osób na te 40 milionów w kraju? Bo tam to dziennie jest w kolejce dużo więcej osób, i większość z nowotworami, bo to jest CENTRUM ONKOLOGII, ciule, największe i najważniejsze w kraju, cała Polska tu wali, to jak ma niby byc???
    Mój mąż się tam leczył, i złego słowa nie dam o nikim stamtąd powiedzieć! Żeby nie życzliwość wszystkich, i personelu i zresztą innych pacjentów też, byłoby dużo ciężej. Na szczęście nie wszyscy są narzekaczami i przy....czami, nawet wielu pacjentów, mimo że ta choroba to straszna trauma, potrafi sobie wzajemnie pomagać, bo tak jest wszystkim lepiej, a nie myśleć tylko o sobie. A pani która aż musiała do tvnu napisać, to niech się lepiej zastanowi nad sobą, i jak sobie nie radzi ze swoim życiem, to niech pochodzi do psychologa a nie szuka dziury w całym, to pomaga, naprawdę.
    Wszyscy tacy jak przychodzą do lekarza, to są nagle hrabiami, najważniejsi ze wszystkich i po stópkach ich całować, że raczyli przyjść...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »