Informacje

17.07.2018 13:53 ZTM uspokaja

Autobusy dowiozą tylko do metra? Awantura na Targówku

SERWISY:

Jak pojadą autobusy po oddaniu stacji II linii metra na Targówku? Lokalny serwis poinformował, że większość pojedzie skróconą trasą tylko do Trockiej. Ta informacja wzburzyła mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy. Zarząd Transportu Miejskiego uspokaja: To wybiórcze streszczenie  – mówi Tomasz Kunert rzecznik ZTM.

W poniedziałek w lokalnym serwisie internetowym pojawiła się informacja o zmianach, jakie mają czekać sieć komunikacji miejskiej po budowie metra na Targówku. Autor powołał się na opracowanie Biura Projektowo-Konsultingowego TransEko, które powstało na polecenie miasta.

Według tej koncepcji, większość tras autobusów obsługujących Targówek miałaby zostać skrócona do metra na Trockiej. Chodzi o linie z Marek (140 i 340), z Ząbek (345), Radzymina (718), z osiedla Derby na Białołęce ( 527 i E-7). Bezpośrednio do metra pojechałaby też linia 212 jadąca z placu Hallera przez rondo Żaba, Kołową, Ossowskiego i Pratulińską.

Pasażerów do podziemnej kolejki przywiozłyby też dwie nowe linie: z osiedli przy Łodygowej, przez wschodnią część Zacisza ulicami Potulicką, Tużycką i Tarnogórską oraz z Brzezin przez Białołęcką albo z Bródna Podgrodzia przez Krasnobrodzką, Kowalskiego, Malborską i Wincentego.

Z rozkładu miałyby wypaść linie: 160 oraz 162.

Inną trasę miałoby mieć 169 - z Bródna na Dworzec Wschodni. Mogłoby też pojechać obok stacji Szwedzka lub Trocka, w później Radzymińską i Targową.

Mieszkańców Białołęki do metra podwiozłaby też linia 120, której trasa również miałaby być zmieniona.

Jedynie trzy trasy autobusowe pozostałyby w niezmienionym kształcie: 190, 199 i 512.

ZTM uspokaja

Zarząd Transportu Miejskiego opublikował komunikat, w którym uspokaja mieszkańców.

- Przedstawione przez lokalne media trasy autobusów zaczerpnięto ze streszczenia opracowania Biura Projektowo-Konsultingowego – mówi Tomasz Kunert rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

Jak dalej precyzuje, są to propozycje zmian w organizacji ruchu i tras komunikacji miejskiej na czas budowy kolejnego odcinka II linii metra ( na Bródno-red. ), które – zdaniem autorów – pozwolą zmniejszyć uciążliwości komunikacyjne dla mieszkańców po zajęciu ważnych ciągów komunikacyjnych w dzielnicy. - Nie są to plany organizacji komunikacji miejskiej po budowie metra – tłumaczy Kunert.

Będą konsultacje

Rzecznik ZTM zapewnia też, że tak duże zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej nie zostaną wprowadzone bez zgody mieszkańców, a prace nad docelowym projektem już się rozpoczęły. Szczegółów zdradzać jednak nie chce.

Pytany o termin konsultacji społecznych odpowiada, że prawdopodobnie zostaną przeprowadzone jesienią.

Metro na Targówek

Zakończenie prac trzech stacji na Targówek zaplanowano na maj 2019 roku.

Warszawskie metro ma dwie linie. Pierwsza łączy Kabaty z Młocinami. Druga ma jedynie odcinek centralny. Można nią przejechać z ronda Daszyńskiego na pl. Wileński. Teraz powstają jej kolejne odcinki - zachodni na Wolę i Bemowo oraz wschodni na Targówek. Wartość tej inwestycji to 3,5 mld zł, z czego niemal 2 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Powstają trzy stacje na odcinku wschodnio-północnym i dwie na odcinku zachodnim, zakupiono też 17 pociągów.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 roku, jeździ codziennie około 500 tys. pasażerów. Pociągi na centralnym odcinku II linii metra rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziś przewożą ponad 140 tys. pasażerów dziennie.

CZYTAJ TEŻ O BUDOWIE METRA NA TARGÓWEK:

kz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • do adasia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2018 11:35 ~do adasia

    tak, a potem szukaj miejsca parkingowego ;) chyba na Targówku nie byłeś i nie wiesz jak to wygląda, tam samochód na samochodzie stoi i nie ma już gdzie parkować

  • madry adas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2018 09:30 ~madry adas

    a nie lepiej sobie kupić samochód? kierowcy w Warszawie mają liczne przywileje, miasto dba o nich. i jedziesz od drzwi do drzwi bez zbędnych przesiadek i nie musisz patrzeć na ludzi w metrze, ustępować miejsca itd.

  • Stef

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 16:23 ~Stef

    Mat~Mat

    I teraz aby przedostać się z jednego końca Warszawy do drugiego trzeba będzie wykonać MINIMUM dwie przesiadki. Najpierw dojechać do metra, a potem od metra łapać coś kolejnego.
    Ale niektórzy dalej nie widzą problemu i uważają, że komunikacja miejska w Warszawie jest super, a poruszanie się własnym samochodem to przejaw snobizmu.
    15 lat temu z Saskiej Kępy przy pomocy komunikacji miejskiej można było się dostać:
    1. W godzinę do Auchaun w Piasecznie (jedna przesiadka)
    2. W godzinę na Jelonki (Lazurowa/Synów Pułku) z jedną przesiadką, a w czasach linii 408 i małego spacerku jeszcze szybciej i bez przesiadki.
    3. W 40-45 minut na Bielany (Żeromskiego/Al. Zjednoczenia). Jedna przesiadka lub ciut dłużej i niemal bezpośrednio linią 303.
    4. 40-45 minut do Ryżowej/Szyszkowej jeśli korkowy szczyt był w drugą stronę, też bezpośrednio linią E5.
    To czasy od wyjścia z domu (kilka minut na przystanek), oczekiwania na autobusy, które (tak, tak drogie dzieci) kiedyś jeździły punktualnie i dojścia już do punktu docelowego.
    Wszystko bez metra. Oczywiście nie zawsze ale w optymalnych warunkach było to wykonalne. Dziś spokojnie można doliczyć conajmniej 20 minut.
    BRAWO!!!


    Potwierdzam! Dziś z SK na Bródno jedzie się z przesiadką prawie godzinę, bo 169 i 120 jeżdżą w stadzie. A było kiedyś 416 z Gocławia, które na starym, zdezelowanym i zawsze krótkim Ikarusie robiło robotę w nieco ponad pół godziny.

  • Henry

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 13:32 ~Henry


    mieszkniec Wawy~mieszkniec Wawy

    Zanim było metro przy dw Gdańskim, miałem z 15 linii autobusowych w każdy koniec warszawy bez przesiadki, a teraz zostały 3, a ZTM mówił, że wrócą po remoncie. 2 przesiadki teraz mam, by gdzieś się dostać. Ponoć szybciej, ale ja jak większość wolę jechać dłużej i jednym pojazdem. ZTM w ten sposób nabija kasę miastu, by kupować bilety miesięczne /czytaj przesiadkowe/, by dostać się na drugi kraniec Warszawy. Tyko jak metro nawali /bomba, człowiek wpadnie pod pociąg to nie czym dojechać. Wybieram auto na gaz w cenie biletu miesięcznego. Przynajmniej smrodów nie wącham, a koszt dojazdów podobny - tylko ten komfort. Pozdrawiam
    kilovolt~kilovolt

    Chyba jaja sobie robisz, każdemu zależy na czasie każdy chce być szybciej do celu szczególnie kiedy jedzie do pracy bo jak pojadę dłużej to spóźnię się do pracy, więc nie mów mi że większość woli jazdę naokoło bo jest bezpośrednio, mało kto jeździ na wycieczkę krajoznawczą po Warszawie. A widać, że nie poruszasz się po Warszawie bo nie masz pojęcia nawet o taryfie, nie ma już biletu tylko jednorazowego, obecny jednorazowy jet również biletem przesiadkowym, nie ma więc mowy o nabijaniu kasy miastu. Tak samo nie jest nabijaniem kasy kupowanie miesięcznego czyli 30-dniowego, bo zawsze na tym lepiej wyjdziesz niż gdybyś musiał kupować codziennie 2 bilety jednorazowe. Więc twój komentarz jest całkowicie oderwany od rzeczywistości.

    Potwierdzam, wszystkie te wymysly z przesiadkami to totalna bzdura. Lepiej jechac z rana 10-12min. dluzej, ale bezposrednio, niz schodzic do metra, przesiadac sie, walczyc kilka razy o miejsce, jechac w scisku, jak mozna podjechac bezposrednio autobusem.

  • piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 12:51 ~piotr

    Dziadek tetryk~Dziadek tetryk

    Pewnie że "wytną", tak jak zrobili to na Ursynowie. Z jednej strony to słuszna decyzja, ale z drugiej jak coś się w tym metrze stanie, to zaczynają się MEGA jaja, bo przez pierwsze pół godziny nie jeździ NIC...

    Jeszcze lepiej jest w godzinach szczytu, gdy autobusy zastępcze utykają w korkach powodowanych przez samochody. A żeby było śmieszniej, to przecież Górczewska ma być zwężona. :-))


    Tak, tylko że topografia Ursynowa aż się o to prosiła. Są trzy główne ulice, a cała dzielnica ma kształt podłużny. Na targówku jest dużo więcej miejsc wykluczonych komunikacyjnie.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 12:04 ~kilovolt

    mieszkniec Wawy~mieszkniec Wawy

    Zanim było metro przy dw Gdańskim, miałem z 15 linii autobusowych w każdy koniec warszawy bez przesiadki, a teraz zostały 3, a ZTM mówił, że wrócą po remoncie. 2 przesiadki teraz mam, by gdzieś się dostać. Ponoć szybciej, ale ja jak większość wolę jechać dłużej i jednym pojazdem. ZTM w ten sposób nabija kasę miastu, by kupować bilety miesięczne /czytaj przesiadkowe/, by dostać się na drugi kraniec Warszawy. Tyko jak metro nawali /bomba, człowiek wpadnie pod pociąg to nie czym dojechać. Wybieram auto na gaz w cenie biletu miesięcznego. Przynajmniej smrodów nie wącham, a koszt dojazdów podobny - tylko ten komfort. Pozdrawiam

    Chyba jaja sobie robisz, każdemu zależy na czasie każdy chce być szybciej do celu szczególnie kiedy jedzie do pracy bo jak pojadę dłużej to spóźnię się do pracy, więc nie mów mi że większość woli jazdę naokoło bo jest bezpośrednio, mało kto jeździ na wycieczkę krajoznawczą po Warszawie. A widać, że nie poruszasz się po Warszawie bo nie masz pojęcia nawet o taryfie, nie ma już biletu tylko jednorazowego, obecny jednorazowy jet również biletem przesiadkowym, nie ma więc mowy o nabijaniu kasy miastu. Tak samo nie jest nabijaniem kasy kupowanie miesięcznego czyli 30-dniowego, bo zawsze na tym lepiej wyjdziesz niż gdybyś musiał kupować codziennie 2 bilety jednorazowe. Więc twój komentarz jest całkowicie oderwany od rzeczywistości.

  • Mieszkanka Targówka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 10:54 ~Mieszkanka…

    Bzdura z tym Bródnem, bo na stację przy Trockiej chcą też skierować autobusy jadące z podwarszawskich miejscowości, kiedy one jadą szybko i bez korka na Wileński, gdzie jest o wiele więcej miejsca na przesiadki! Okolice Trockiej to środek osiedla, nie ma tam miejsca na tyle autobusów, a ludzie chcą mieć ciszę, spokój i brak tłumów.

    Za to wycięcia takich linii, jak 160, 162 i 517 absolutnie NIC nie tłumaczy, bo one w ogóle nie jeżdżą po Bródnie, więc gdzie z tymi tłumaczeniami? Chyba słoiki w to uwierzą, a nie ktoś, kto dobrze zna okolicę i trasy autobusów.

  • zombiak45

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 10:35 ~zombiak45

    Po to się buduje metro aby zmniejszyć ruch autobusów. Po jego uruchomieniu autobusy będą wycięte na 100%

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 10:05 ~Piękny Roman

    Zdziwiony~Zdziwiony

    Widzę, że niektórym to się nigdy nie dogodzi. Większość płakała/płacze, że w Warszawie jest tylko jedna linia metra. Jak już się buduje drugą, to nagle ludzie zaczynają lamentować, że nie chcą metra, że chcą dalej do centrum jeździć w korkach autobusami. W takim razie po co budować metro za grube miliardy?

    Ekipa z ratusza widzę w działaniu.

    Może wymyślicie jakieś nowe ściemy na wasze chore pomysły, a nie tylko ten stały, obrażający trzeźwo myślących, repertuar.

  • Zdziwiony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 09:40 ~Zdziwiony

    Widzę, że niektórym to się nigdy nie dogodzi. Większość płakała/płacze, że w Warszawie jest tylko jedna linia metra. Jak już się buduje drugą, to nagle ludzie zaczynają lamentować, że nie chcą metra, że chcą dalej do centrum jeździć w korkach autobusami. W takim razie po co budować metro za grube miliardy?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Koza buszuje po parku. "Właściciel powiedział, że jest u dentysty"

Koza buszuje po parku. "Właściciel powiedział, że jest u dentysty"

Koza terroryzuje Park Praski - zaalarmowała reporterka24. Na Kontakt24 wysłała zdjęcie zwierzęcia z dostojną brodą i budzącymi respekt rogami. Według relacji... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »