Informacje

12.01.2018 18:41 metro na pradze północ i targówku

Anna zakończyła pracę. Tunele wschodnie wydrążone

SERWISY:


Zakończyło się drążenie tuneli na rozbudowywanym odcinku II linii metra po prawej stronie Wisły. Dzieło zwieńczyła w piątek tarcza TBM Anna, która dotarła w okolice Dworca Wileńskiego.

Pracę zakończyła w świetle reflektorów kamer i fleszy aparatów, które uwieczniały ostatnie ruchy Marii.

Wydrążyła 2238 metrów

- Po ośmiu miesiącach zakończyła się budowa tuneli wschodniego odcinka rozbudowy II linii metra. Pokonawszy 2238 metrów maszyna Anna dotarła do stacji Dworzec Wileński. Całość tuneli została wykonana pomiędzy stacją Trocka a stacją Dworzec Wileński – powiedział nam Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi, która odpowiada za budowę metra na Pradze Północ i Targówku.

Jak już pisaliśmy, w grudniu ubiegłego roku, swój tunel wydrążył bliźniacza tarcza Maria.

Co dalej? Teraz Anna zostanie rozmontowana i trafi do magazynu. A efektom jej prac przyjrzą się specjaliści podczas inwentaryzacji. Konstrukcja tunelu zostanie zeskanowana, żeby zobaczyć, czy prace poszły tak jak założono. 

- Następnie przystępujemy do robót uszczelniających, czyszczących, a w kolejny etapie wchodzą ekipy od robót torowych i instalacyjnych - zapowiadał Witczyński.

Pierwsze prace przy torach rozpoczęły się już pomiędzy stacjami przy Trockiej i Ossowskiego. Powstał tam bankiety, czyli boczne chodniki. Później przyjdzie czas na zrobienie płyty podtorza.

- Harmonogram przewiduje zakończenie prac budowlanych w maju 2019 roku - przypomniał rzecznik Astaldi.

Kwota kontraktu wynosi ponad miliard złotych, dokładnie: 1 066 741 483,79 złotych brutto.

Planowane stacje po stronie wschodniej to: "Szwedzka" (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; "Targówek" (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz "Trocka" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Unia daje na metro

W czwartek ratusz poinformował, że Unia Europejska dofinansuje kwotą blisko prawie 2 miliardów złotych kolejną rozbudowę metra. Jak informuje urząd miasta, chodzi o trzy stacje na północy (roboczo nazywane "Zacisze" pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Świętego Wincentego i Kondratowicza oraz "Bródno" przy skrzyżowaniu ulicy  Kondratowicza i Rembielińskiej) oraz dwie na zachód ("Wola Park" przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Krępowieckiego oraz "Powstańców Śląskich" u zbiegu  Górczewskiej i Powstańców Śląskich).

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jaro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2018 05:20 ~jaro

    Nie trafiła w żaden z rysunków na ścianie i co teraz?

  • efernaker

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.01.2018 15:02 ~efernaker

    Ale kupa gruzu - POLSKA W RUINIE!!!

  • jurka 1948

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.01.2018 14:36 ~jurka 1948

    Najgorsze w budowie metra są lata stracone między zakończeniem jednego etapu do rozpoczęcia realizacji kolejnych stacji.Już powinny być rozstrzygnięte przetargi,skończone projektowanie i kolejna faza robót winna ruszać-tym bardziej,że już dofinansowanie unijne zatwierdzone.

  • msg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.01.2018 12:17 ~msg

    Więcej czasu stracą na tym montowaniu u rozmontowywaniu tych tarczy niż na drążenie tych tuneli.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.01.2018 10:22 ~kilovolt


    Andre~Andre

    Uważam że w następnym etapie należy dokończyć II linię metra aż do stacji techniczno-postojowej Mory. Budowanie metra po dwie czy trzy stacje to marnotrawstwo pieniędzy. Widać to po budowie zachodniego odcinka metra - Górczewska jest rozkopana pomiędzy stacją Księcia Janusza prawie aż do CH Wola Park, bo trzeba wykonać ogromne komory do zawracania pociągów, które nie będą użyteczne po ukończeniu budowy metra.
    haha~haha

    Dzięki tym 'bezużytecznym' komorom, jak jedna stacja I linii jest zamknięta, to ruch jest wciąż możliwy na większym kawałku linii. Komory powinny być tak czy inaczej. Ciekawi mnie też epitet 'ogromna' - toż to metro nie zawraca, tylko zjeżdża na przeciwny tor...

    Andre zapewne myślał, że metro robi tam kółko i zawraca :) Stąd te określenie "ogromne" bo wówczas rzeczywiście musiałyby być ogromne.

  • rgereg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.01.2018 00:45 ~rgereg

    Andre~Andre

    Uważam że w następnym etapie należy dokończyć II linię metra aż do stacji techniczno-postojowej Mory. Budowanie metra po dwie czy trzy stacje to marnotrawstwo pieniędzy. Widać to po budowie zachodniego odcinka metra - Górczewska jest rozkopana pomiędzy stacją Księcia Janusza prawie aż do CH Wola Park, bo trzeba wykonać ogromne komory do zawracania pociągów, które nie będą użyteczne po ukończeniu budowy metra.


    Generalnie metro powinno być budowane na całej linii bez przerw na stacje które powinny być budowane po skończeniu tunelu. W ten sposób koszty byłyby dużo niższe, mniej utrudnień i co ważne szybkość budowy byłaby wielokrotnie większa.
    Zresztą w wielu miastach, szczególnie z zabytkową architekturą tak się buduje. Potem łączy się tunele metodą górniczą (lub odkrywkową miejscowo) i powstaje peron. Stacje są mniej widowiskowe niż w Warszawie, ale nie mniej funkcjonalne, a już na pewno zapewniają większą przepustowość niż np. Świętokrzyska na II linii z zabudowanymi peronami.
    Ale wtedy nie można "zarobić" i HGW nie miałaby z czego oddawać milionów. Myślisz, że dlaczego ratusz tak stawia na tramwaje? Ekologia? Ekonomia? Nie! To możliwość wałków przy wielomiliardowych inwestycjach jakimi są tramwaje!

  • QWERTY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.01.2018 00:40 ~QWERTY

    Andre~Andre

    Uważam że w następnym etapie należy dokończyć II linię metra aż do stacji techniczno-postojowej Mory. Budowanie metra po dwie czy trzy stacje to marnotrawstwo pieniędzy. Widać to po budowie zachodniego odcinka metra - Górczewska jest rozkopana pomiędzy stacją Księcia Janusza prawie aż do CH Wola Park, bo trzeba wykonać ogromne komory do zawracania pociągów, które nie będą użyteczne po ukończeniu budowy metra.

    Takie komory i tak by musiały zostać wykonane. Myszą być co 3 do 5 stacji. Bez nich w przypadku awarii lub zamknięcia odcinka(jak dzisiaj 13.01 zostawiony plecak na Młocinach) metro by nie mogło dalej funkcjonować. Na Górczewskiej jest po prostu na to miejsce.

  • Jurek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.01.2018 00:11 ~Jurek

    Andre~Andre

    Uważam że w następnym etapie należy dokończyć II linię metra aż do stacji techniczno-postojowej Mory. Budowanie metra po dwie czy trzy stacje to marnotrawstwo pieniędzy. Widać to po budowie zachodniego odcinka metra - Górczewska jest rozkopana pomiędzy stacją Księcia Janusza prawie aż do CH Wola Park, bo trzeba wykonać ogromne komory do zawracania pociągów, które nie będą użyteczne po ukończeniu budowy metra.

    Do zawracania pociągów wystarczy para rozjazdów tak jak było na stacjach Centrum, Ratusz i Dworzec Gdański. Te komory to tory odstawcze i będą akurat przydatne głównie po ukończeniu całej linii. Na I linii też są takie np. przy stacji Wilanowska chociaż tam pociągi nigdy regularnie nie zawracały.

  • haha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.01.2018 00:04 ~haha

    Andre~Andre

    Uważam że w następnym etapie należy dokończyć II linię metra aż do stacji techniczno-postojowej Mory. Budowanie metra po dwie czy trzy stacje to marnotrawstwo pieniędzy. Widać to po budowie zachodniego odcinka metra - Górczewska jest rozkopana pomiędzy stacją Księcia Janusza prawie aż do CH Wola Park, bo trzeba wykonać ogromne komory do zawracania pociągów, które nie będą użyteczne po ukończeniu budowy metra.

    Dzięki tym 'bezużytecznym' komorom, jak jedna stacja I linii jest zamknięta, to ruch jest wciąż możliwy na większym kawałku linii. Komory powinny być tak czy inaczej. Ciekawi mnie też epitet 'ogromna' - toż to metro nie zawraca, tylko zjeżdża na przeciwny tor...

  • starszypan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.01.2018 22:52 ~starszypan

    Andre~Andre

    Uważam że w następnym etapie należy dokończyć II linię metra aż do stacji techniczno-postojowej Mory. Budowanie metra po dwie czy trzy stacje to marnotrawstwo pieniędzy. Widać to po budowie zachodniego odcinka metra - Górczewska jest rozkopana pomiędzy stacją Księcia Janusza prawie aż do CH Wola Park, bo trzeba wykonać ogromne komory do zawracania pociągów, które nie będą użyteczne po ukończeniu budowy metra.

    Nie jestem znawcą ale wydaje mi się, że tego typu komory są na I linii i w przypadku np.awarii składy inne pociągi mają możliwość "zawrócić" / to nie komora do zawracania a zmiany kierunku jazdy /

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Obsiali trawą zaparkowane auto. Nietypowy efekt remontu

Obsiali trawą zaparkowane auto. Nietypowy efekt remontu

Na Szaserów drogowcy chcieli zlikwidować nielegalną - jak twierdzi Zarząd Dróg Miejski - zatoczkę parkingową i zamiast niej zasiać trawnik. Na przeszkodzie... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »