Informacje

03.01.2019 18:47 konferencja ministerstwa

A2 pęka w szwach.
Będzie dodatkowy pas

SERWISY:

Otwarcie ofert w przetargach na projekty poszerzenia autostrady A2 z Warszawy do Łodzi o kolejny pas nastąpi 29 stycznia i 1 lutego - poinformował na konferencji prasowej pełniący obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski. Wcześniej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że trasa "będzie miała także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego".

- Ruch na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost. Spowoduje to, że w perspektywie kilku najbliższych lat może dojść do wyczerpania przepustowości tej trasy. To połączenie będzie miało także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie tego odcinka A2 do trzech pasów ruchu w każdą stronę – powiedział minister Adamczyk.

Minister dodał, że prace przygotowawcze będą prowadzone maksymalnie do 2021 roku. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Obecny na konferencji prasowej p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski poinformował, że otwarcie ofert w tych przetargach nastąpi 29 stycznia i 1 lutego.

Likwidacja nieczynnego PPO

Dodał, że zgodnie z obecnie obowiązującym harmonogramem poszerzona autostrada powinna zostać oddana do użytku w roku 2024 lub w 2025.

Zgodnie z planem docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po 4 pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek - do granicy województwa mazowieckiego - będzie posiadał 2 jezdnie po 3 pasy ruchu.

W grudniu ubiegłego roku minister Adamczyk zapowiedział likwidację nieczynnego Punktu Poboru Opłat (PPO) Pruszków na A2, który powoduje zakłócenia w płynności ruchu. Obecnie na obszarze PPO Pruszków zlokalizowanych jest 17 wysp dzielących, które miały służyć jako infrastruktura do przyszłego poboru opłat od samochodów osobowych. Prędkość na tym odcinku, ze względów bezpieczeństwa, jest ograniczona do 40 km/h, co przy dużym natężeniu ruchu powoduje powstawanie zatorów.

W czwartek szef resortu infrastruktury poinformował, że ogłoszono już przetarg na likwidację wysp na terenie punktu poboru opłat w Pruszkowie dzięki czemu poprawi się płynność ruchu przy jednoczesnym zachowaniu pełnych standardów bezpieczeństwa.

CZYTAJ TEŻ NA TVN24BIS.PL

PAP/mp

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • logiki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.01.2019 09:41 ~logiki

    kgkgkg~kgkgkg

    MAM NADZIEJĘ, ŻE DO TEGO CZASU KIEROWCY ZROZUMIEJĄ, ŻE JEŹDZI SIĘ PRAWYM PASEM A NIE ŚRODKOWYM!!!!!

    jazda po POW to prawdziwy koszmar, kiedy na drogę wyjeżdżają kierowcy w wieku 40+ i Paniusie niezależnie od marki samochodu (bo przecież one się boją siedzieć za kółkiem, i jadąc środkiem walczą o przetrwanie).

    inaczej 3pasmowa A2 nie ma racji bytu, bo sieroty drogowe nadal będą pruć płynność ruchu jadąc 100km/h tym środkowym pasem.

    To po co 3 pas, jeśli środkowym nie wolno jeździć lecz jedynie wyprzedzać tych na prawym???

  • Zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2019 11:55 ~Zawiedziony

    melex~melex

    a ja proponuję jeszcze tańsze rozwiązanie: wprowadzić opłatę za przejazd w wysokości takiej jak na innych prywatnie zarządzanych drogach w PL. Ruch na pewno znacząco spadnie i korków nie będzie. A przy tym będą zadowoleni cwaniacy, którzy na tym zarobią.


    Najtańsze to w ogóle zamknąć autostrady. Ruch wróci na stare drogi, wzrośnie czas przejazdu, będzie więcej ofiar, będzie po staremu. Fajnie, co?

  • benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2019 21:51 ~benek

    Ale są 4 pasy I z tego co widać to prawie 2 nieużywane?

  • melex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2019 16:36 ~melex

    a ja proponuję jeszcze tańsze rozwiązanie: wprowadzić opłatę za przejazd w wysokości takiej jak na innych prywatnie zarządzanych drogach w PL. Ruch na pewno znacząco spadnie i korków nie będzie. A przy tym będą zadowoleni cwaniacy, którzy na tym zarobią.

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2019 15:23 ~ech


    Andy~Andy

    Zamiast dodatkowego pasa i dalszego wyrzucania pieniędzy na likwidację bramek, wystarczyłoby je tylko zamontować i uruchomić.
    Jakoś od Strykowa do Konina ruch jest mniejszy.
    Dlaczego? Bo ruch lokalny jeździ drogami przeznaczonymi dla nich. Autostrada nie jest drogą lokalną.
    Adam~Adam
    Bo do Strykowa jeżdżą ci, którzy jadą do Łodzi, na Śląsk (A1/DK1) i do Gdańska (A1). Wot i zagwozdka mniejszego ruchu za Strykowem rozwiązana :)


    Nie. Ruch tam jest mniejszy wyłącznie z powodu autostrady płatnej.

    Gdyby A2 była płatna do Pruszkowa to dużo więcej samochodów poruszałoby się S7 i drogami lokalnymi (92, dawna dwójka, droga nr 5 do Torunia, i droga 91, dawna jedynka).
    A tak po prostu walą na autostradę, bo czemu nie?

  • Maxi Kaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2019 15:13 ~Maxi Kaz

    [cytat_2953406]
    MAM NADZIEJĘ, ŻE DO TEGO CZASU KIEROWCY ZROZUMIEJĄ, ŻE JEŹDZI SIĘ PRAWYM PASEM A NIE ŚRODKOWYM!!!!!

    A JA MAM NADZIEJĘ, ŻE DO TEGO CZASU NIEKTÓRZY KIEROWCY ZROZUMIEJĄ, ŻE JEŹDZI SIĘ BEZPIECZNEJ ODLEGŁOŚCI, ZACHOWUJĄC ODPOWIEDNI ODSTĘP I ŻE AUTOSTRADA JEST NIE TYLKO DLA POSIADAJĄCYCH ŚCIGACZE NOWOBOGACKICH LEASINGOWCÓW!!!!!

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2019 12:35 ~Boom

    Kiskus~Kiskus

    Problem w tym, że budując wszelkiego typu wiadukty, przejazdy czy przejścia nad A2 ich fundamenty doprowadzono do skraju autostrady - co oznacza, że chcąc ją poszerzyć "na zewnątrz" trzeba by rozebrać wszystkie te przejazdy i wybudować na nowo. Tak się kończy bezmyślność i maksymalne cięcie kosztów na etapie planowania i budowy A2.


    To jest zwykłe kłamstwo. Tam jest jeszcze rezerwa na jeden zewnętrzny pas. A rezerwa na pierwsze poszerzanie została zostawiona na środku.

  • Zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2019 12:33 ~Zawiedziony


    Zawiedziony~Zawiedziony

    Jak można budować dodatkowy pas na już istniejącej drodze przez 5 lat? To już krócej budowano całą autostradę z wiaduktami. To są kpiny z takimi terminami.
    Tomek~Tomek

    A jak ją budowano, to jeździły tam samochody? Chcą to wszystko zrobić bez ruchu na tej drodze, stąd tak długie terminy. Jakby ją zamknęli, to pewnie trwałoby to połowę krócej. Łatwiej jest budować w surowym terenie niż gimnastykować się z już istniejącymi obiektami inżynieryjnymi. Trzeba np. najpierw rozebrać niemal wszystkie ekrany dźwiękochłonne.


    Powiedz to na przykład Chińczykom. To tylko odpowiedni sposób organizacji pracy i techniki wykonania. A tak będzie dłubanie przez 5 lat. I dlaczego trzeba rozbierać ekrany?

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2019 11:34 ~Adam

    Andy~Andy

    Zamiast dodatkowego pasa i dalszego wyrzucania pieniędzy na likwidację bramek, wystarczyłoby je tylko zamontować i uruchomić.
    Jakoś od Strykowa do Konina ruch jest mniejszy.
    Dlaczego? Bo ruch lokalny jeździ drogami przeznaczonymi dla nich. Autostrada nie jest drogą lokalną.
    Bo do Strykowa jeżdżą ci, którzy jadą do Łodzi, na Śląsk (A1/DK1) i do Gdańska (A1). Wot i zagwozdka mniejszego ruchu za Strykowem rozwiązana :)

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2019 11:30 ~Adam

    Kiskus~Kiskus
    Problem w tym, że budując wszelkiego typu wiadukty, przejazdy czy przejścia nad A2 ich fundamenty doprowadzono do skraju autostrady - co oznacza, że chcąc ją poszerzyć "na zewnątrz" trzeba by rozebrać wszystkie te przejazdy i wybudować na nowo. Tak się kończy bezmyślność i maksymalne cięcie kosztów na etapie planowania i budowy A2.
    A jeździłeś w ogóle tą autostradą? Praktycznie wszystkie konstrukcje nad A2 mają taką rezerwę, że spokojnie można wygospodarować trzeci pas po zewnętrznej stronie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »