Informacje

10.08.2015 14:15 Otwarto koperty na budowę nowych stacji metra

9 firm chce budować II linię metra. Miasto zaoszczędzi miliard zł?

SERWISY:


Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na budowę kolejnych odcinków II linii metra. Stację w kierunku Woli chce budować pięć firm, a w kierunku Targówka cztery. Najniższe oferty zaproponowały firmy uczestniczące w budowie centralnego odcinka II linii metra - turecki Gülermak i włoski Astaldi. Jeśli to one zostałyby wykonawcami, miasto mogłoby zaoszczędzić nawet miliard złotych.

Otwarcie kopert przekładano już dwukrotnie. W  poniedziałek o godz. 13, po blisko 10 miesiącach od ogłoszenia przetargu, Metro Warszawskie otworzyło oferty na budowę sześciu nowych stacji II linii metra. Chodzi o trzy stacje w kierunku Woli – "Wolska", "Moczydło" i "Ks. Janusza" oraz trzy w kierunku Targówka – "Szwedzka". "Targówek 1", "Targówek 2". W sumie II linia ma wydłużyć się o ponad 6,5 km. Zgodnie z zapisem przetargowym wykonawca będzie miał 38-miesięcy na wybudowanie nowych stacji i tunelów.

W sumie na rozbudowę podziemnej kolejki o sześć stacji miasto przeznaczyło prawie 3,2 mld złotych. Każda z firm biorących udział w przetargu mogła złożyć ofertę na budowę jednego odcinka w kierunku zachodnim lub wschodnim.

Najtańsi Włosi i Turcy

Jak się dowiedzieliśmy, stacje w kierunku Woli chce budować pięć firm. Najtańszą ofertę  - 1 147 999 590 zł, zaproponował turecki Gülermak, jeden ze współwykonawców centralnego odcinka II linii. Na te budowę miasto przeznaczyło prawie 1,6 mld złotych.

Z kolei na odcinku praskim, na który zarezerwowano 1,5 mld złotych, najtańszą ofertę złożył także współwykonawca II linii metra - włoska firma Astaldi, która za budowę trzech stacji w kierunku Targówka zaproponowała 1 066 741 483 zł. W przetargu wziął też udział Budimex i Vianini Lavori.

Teraz Metro Warszawskie zajmie się weryfikacją ofert. O wyborze wykonawcy w 90% zadecydować ma cena. Pozostałe punkty mogły być przyznane za wydłużony okres gwarancji, jednak żadna z firm nie zadeklarowała gwarancji dłużej niż wymagane 84 miesiące.

Jak przekazało Metro Warszawskiego, przetarg cieszył się dużym zainteresowaniem. W czasie postępowania udzielono odpowiedzi na 1520 pytań, które wpłynęły od 34  wykonawców

Zobacz pozostałe oferty złożone w przetargu

Odcinek zachodni:

1.    Gülermak – 1 147 999 590,00 zł
2.    Konsorcjum Torpol, Tines Engineering – 1 275 403 113,00 zł
3.    Inżynieria Rzeszów – ZUE – 1 302 570 000,00 zł
4.    Dogus– 1 513 598 947,50 zł
5.    Metrostav Polska -  1 800 373 734,18 zł

Odcinek wschodnio-północny:

1.    Astaldi – 1 066 741 483,79 zł
2.    Vianini Lavori – 1 104 232 499,64 zł
3.    Konsorcjum Acciona, Mostostal Warszawa – 1 273 992 789,33 zł
4.    Budimex - 1 833 069 000,00 zł

6 nowych stacji, czyli 3+3

Warszawa ogłosiła przetarg na budowę kolejnych stacji podziemnej kolejki - po trzy na wschód i na zachód od odcinka centralnego - w październiku 2014 r

Ze stacji Rondo Daszyńskiego w głąb Woli wybudowane zostanie ok. 3,4 km tuneli metra. Planowane stacje to:

- Wolska pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską;

- Moczydło planowana pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny;

- Księcia Janusza pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

Z kolei od Dworca Wileńskiego dalej w głąb Pragi Północ i na Targówek powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to:

- Szwedzka pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej;

- Targówek 1 w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego;

- Targówek 2 w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

 

Termin na 2019 r.

II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km. Podczas ogłoszenia przetargu prezes metra Jerzy Lejk mówił, że "jeżeli udałoby się podpisać umowę w połowie 2015 r., to w 2018, pierwszej połowie 2019 r., jeżeli wszystko by dobrze przebiegało, powinna być gotowa ta budowa".

Tę datę potwierdza Metro Warszawskie: - Nie mamy żadnych informacji o możliwym przesunięciu tego terminu. Rok 2019 jest jak najbardziej aktualny - zapewnia Siedlecki.

 

W tym roku otwarto centralny odcinek II linii metra:


jk/jb/

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Gocławianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2015 13:04 ~Gocławianka


    gość~gość

    A co z odnogą na Gocław?
    Teddy~Teddy

    A kiedy odnoga do Swidra a jeszcze lepiej do Otwocka i dalej na ....Deblin?!




    Metro w okolicach Gocławia jest bardzo potrzebne! chuda droga wyjazdowa z osiedla, do tego zakorkowane dwa mosty i masa nowych inwestycji mieszkaniowych. Żaden tramwaj tu nic nie da! metro musi być!!

  • Maciek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.09.2015 11:02 ~Maciek

    ktoś~ktoś

    nie można od razu zbudować całego jednego odcinka w jedną stronę, a potem w drugą?


    można ale Hanka nie chciała robić badań, która strona bardziej potrzebuje tego metra, a tym samym poszła na łatwiznę i wybrała złoty środek ze względu na potencjalne protesty mieszkańców ;-)

  • Mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2015 15:16 ~Mieszkaniec

    To skoro zaoszczędzili tyle kasy to może im starczy żeby na stacji pl. Wilsona pomalować te zardzewiałe blachy.

  • Metro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 00:17 ~Metro

    bolek~bolek

    nie wiem jak to taki budimex i metroslav liczy że az tyle wiecej, reszta to różnice około 100mln ale ci to chyba na sztukę żeby przegrać , prawie dwa razy tyle zaproponowali


    bo oni dają cenę, za jaką zrobią a Turcy i Włosi wyrwą jeszcze kilka aneksów i dojdą to podobnej kwoty (sprawdźcie jaka dali ofertę na odcinek centralny i dodajcie aneksy, które podpisali, nie mówiąc o roku czasu za friko - a powinni płacić kary - ponad 4 mln za dzień opóźnienia).Ale tak się w tym kraju wygrywa kontrakty budowlane...Problem tkwi w NADZORZE, bo co to za nadzór, który wydaje nie swoje pieniądze a jak już wybiorą wykonawcę to jada na tym samym politycznym wózku - terminy, wybory, uroczyste przecinania wstęg itd....

  • ktoś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2015 09:46 ~ktoś

    nie można od razu zbudować całego jednego odcinka w jedną stronę, a potem w drugą?

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.08.2015 14:47 ~Andre

    Budowanie odcinków po trzy czy nawet tylko dwie stacje to zwykłe marnotrawstwo środków. Po pierwsze rozpoczęcie prac pochłania do 20% środków, po drugie każdy krótki odcinek wymaga wybudowania kosztownej podziemnej komory do zawracania pociągów, zbędnej gdyby od razu wybudowano całą linię.
    Teraz nic się nie poradzi, ale racjonalne byłoby w następnym etapie ukończyć całą II linię metra aż do stacji techniczno-postojowej Mory.

  • bolek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.08.2015 06:08 ~bolek

    nie wiem jak to taki budimex i metroslav liczy że az tyle wiecej, reszta to różnice około 100mln ale ci to chyba na sztukę żeby przegrać , prawie dwa razy tyle zaproponowali

  • daarek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2015 22:03 ~daarek

    ta zaoszczedzona kasa powinna od razu byc rezerwowana na kolejne stacje na zachód za Powstancow Sąskich w kierunku ostatniej stacji Mory aby dokonczyc calą 2 linię. Zupelnie nie rozumiem dlaczego wladze Wawy mowią ciagle ze stacja na Powstancow Sląskich to ostatnia stacje - chyba pani Hania nie doczytala zalozen projektu.

  • darek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2015 22:02 ~darek

    ta zaoszczedzona kasa powinna od razu byc rezerwowana na kolejne stacje na zachód za Powstancow Sąskich w kierunku ostatniej stacji Mory aby dokonczyc calą 2 linię. Zupelnie nie rozumiem dlaczego wladze Wawy mowią ciagle ze stacja na Powstancow Sląskich to ostatnia stacje - chyba pani Hania nie doczytala zalozen projektu.

  • Teddy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2015 21:34 ~Teddy

    gość~gość

    A co z odnogą na Gocław?

    A kiedy odnoga do Swidra a jeszcze lepiej do Otwocka i dalej na ....Deblin?!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »