Informacje

06.07.2012 16:42 Przetarg na nowe tramwaje

7 firm chce sprzedać Warszawie tramwaje

7 firm zgłosiło się do przetargu na zakup 45 tramwajów dla Warszawy. Pojazdy mają być dwukierunkowe i niskopodłogowe. Szacunkowa wartość zamówienia to 470 mln zł

Składy dwukierunkowe nie muszą korzystać z pętli tramwajowej, co w przypadku prowadzenia prac torowych będzie umożliwiało dojazd tuż do odcinka remontowanego, a potem tramwaj będzie mógł zmienić kierunek jazdy.

W każdym z 45 tramwajów mają być zamontowane dwa automaty biletowe oraz monitoring obejmujący kabinę motorniczego, całe wnętrze wagonu, oraz część zewnętrzną przy drzwiach wejściowych. Wagony mają być niskopodłogowe i dwukierunkowe.

Tramwaje będą wyposażone w dwie kabiny motorniczego i drzwi po obu stronach wagonów.

200 osób w tramwaju

Nowe wagony będą miały system zapowiedzi głosowych oraz monitory LCD dostosowane do wyświetlania reklam. Tramwaje będą miały maksymalnie 32,5 m. długości i będą mogły przewozić co najmniej 200 osób w tym 28 na miejscach siedzących.

Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Będzie tam zainstalowany specjalny fotel dla instruktora nauki jazdy wraz z przyciskiem do hamowania awaryjnego pojazdu.

Rozpoczęcie dostaw planowane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy, co znaczy, że na ulicach powinny się pojawić w drugiej połowie przyszłego roku. Szacunkowa wartość zamówienia to 450 mln złotych ( z zamówieniem uzupełniającym 470 mln zł)

Do przetargu zgłosili się:

STADLER Pankow GmbH
ŠKODA TRANSPOTATION a.s.
SOLARIS Bus & Coach S.A.
NEWAG S.A. i KONCAR Elektricna Vozila D.D. (konsorcjum Wykonawców)
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A. (Hiszpania)
MODERTRANS POZNAŃ Sp. z o.o.

band//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • pasażerka Warszawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2018 20:44 ~pasażerka…

    Motorniczy rozmawiają godzinami na słuchawce, nie skupiając się na pracy. Większość "dzwonow" jest przez ich nie uwagę.
    Powinni być karani, ponieważ nie skupiają się na pracy ....

  • komys

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.08.2016 14:36 ~komys

    Warszawskie Tramwaje mają raczej całkiem inny problem - brak zaangażowania i kompetencji. Po co kupować nowe tramwaje, skoro nie potrafią zarządzać tym co mamy. Słyszeliście o sytuacji na łuku torowiska na pl. Unii Lubelskiej. 100 decybeli od 4 rano do północy. I co najgorsze - pomimo zgłoszeń nie potrafią sobie poradzić z takim banałem, jak smarowanie torów. Co to za problem? Czy po prostu nie mieszka tutaj nikt ważny i o to chodzi?

  • mbg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.09.2012 10:46 ~mbg

    A Panu motorniczemu mandacik za komóreczkę???

  • jk228

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2012 18:39 ~jk228

    No,ale co wy macie do tych pes?!

  • sokół wędrowny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.07.2012 11:13 ~sokół wędrowny

    "motorniczy","warszawiak","Wojtek","moczul"mmpol","rafi" i wielu innych macie 100%
    racji!
    Z podpowiedzi tego typu jak Wasze,powinni
    korzystać fachowcy opracowujący programy
    obowiązkowych szkoleń okresowych(czy tacy
    facowcy wogóle istnieją?),dla nie doszkalalających się,a zatym popadających we wtórny analfabetyzm,urzędników odpowiedzialnych za nieprofesjonalne,
    naogół błędne decyzje w zakresie zakupu,
    a następnie eksploatacji sprzętu komuni-
    kacyjnego wszelkiej maści.
    Takie błędne decyzje kosztują nasz naród
    miliardy,tak,tak-miliardy złotych.

  • pzd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2012 16:58 ~pzd

    Ja to widzę trochę inaczej, po co te same straszydła?

    Niech ZTM kupi trochę tych, trochę tamtych i będzie git.

    Co z tego że podniosą się koszty eksploatacji przez wiele różnych typów tramwajów.

    Monotonia to pierwszy przystanek do nudy!

  • kkk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2012 12:43 ~kkk

    Popierajmy polskie produkty!

  • motorniczy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2012 12:35 ~motorniczy

    takich wozów jak 13N czy poczciwe 105N to nie bedzie juz nigdy niestety:( prosta technologia łatwa i tania naprawa. Pesa to złom, i tramwaje i pociagi SKM czy WKD

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2012 12:18 ~Warszawiak

    Jak już miasto nastawia się na zakup tych tramwajów PESA to niech TW zatrudnią też więcej elektromechaników, którzy będą umieli je naprawiać.
    Sama firma PESA niech dostarcza na bieżąco części do nich by nie było tak jak tu niżej pisze kolega ~Moczul że 40% z tych tramwajów stoi na zajezdniach.

    Jeśli średnio co druga PESA ma stać popsuta to niech wrócą do starych tramwajów Kontal 105N czy 105Na.

    Jakoś one tak bardzo się nie psuły a ich naprawy nie były jakoś skomplikowane w końcu zastosowano w nich rozwiązania techniczne przejęte z modeli 13N

  • inny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2012 12:18 ~inny

    Po co przetarg jak znowu wyspecyfikuja w zamówieniu pese ?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »