Informacje

07.03.2016 15:28 na razie nie wiadomo, kiedy ulica się zmieni

6 wizji ulicy Towarowej.
Będzie bardziej przyjazna ludziom?

SERWISY:


Sześć pomysłów na przebudowę ulicy Towarowej przygotowały zespoły projektantów. Chcą zmienić służącą głównie samochodom ulicę w bardziej przyjazną ludziom. Do dyskusji będą mogli włączyć się w weekend warszawiacy.

Ulica z trzema pasami w każdym kierunku, torami tramwajowymi, otoczona głównie biurowcami i budynkami handlowymi nie przyciąga. To "autostrada" w środku miasta, która raczej je rozcina, niż łączy. W ramach pomysłu "Nowa Towarowa" powstały wizje przebudowy. Jest ich sześć i pokazują, jak mogłaby zmienić się jedna z głównych arterii Woli.

Park Laboratorium

BudCud i Fundacja Salony (Mateusz Adamczyk, Marta Gendera, Agata Woźniczka) zaproponowali Park Laboratorium. Nazywają go "tymczasowym miastem". "Autorzy zaprojektowali rodzinę mebli miejskich, którymi można zarówno definiować tymczasowe przestrzenie publiczne, jak i aranżować zagospodarowania permanentne" – czytamy w opisie projektu.

Na wizualizacjach widać, że autorzy chcą przy ulicy Towarowej tworzyć strefy piknikowe, relaksu z zadaszeniem, pawilony do spotkań, czy park i plac zabaw.

+48

+48 Grupa Projektowa (Tomasz Duda, Karol Miklaszewski, Karol Szparkowski, Krzysztof
Pasternak) proponuje zwężenie tzw. pasa biurowego i samej ulicy. W efekcie ma powstać "Liniowa Dzielnica Biurowa". Projekt zakłada przełożenie jezdni na jedną stronę torowiska tramwajowego i zwiększenie liczby skrzyżowań. Ich zdaniem pozwoli to stworzyć więcej przejść naziemnych i odzyskać przestrzeń po zachodniej stronie, gdzie miałby powstać zielony bulwar. W swoim projekcie zaserwowali również trzy parki.

Cztery Pory Woli

Cztery Pory Woli (Tomasz Bojęć, Przemysław Chimczak, Paweł Jaworski, Maciej Warot)
to próba stworzenia "pętli" łączącej przestrzenie publiczne w dzielnicy. Jednocześnie chcą zachować tranzytową rolę ul. Towarowej, ale także przekształcić ją w lokalny zieleniec. Według nich ulica ma być obszarem z dodatkową zielenią, ciągami pieszymi, drogami dla rowerów i pawilonami usługowymi, połączonym z terenami wokół budynków biurowych.

Towarowa Boulevard

"Towarowa Boulevard, czyli od "Szerzej! Szybciej!" do wielkomiejskiej alei” to pomysł autorstwa Mycielski Architecture & Urbanism (skład Daniel Piotrowski, Maciej Mycielski, Ewa Trocha, Jan Jakiel, Łukasz Oleszczuk, Tomasz Czerniak). Chcą zmienić ulice w "miejski korytarz". Rezygnują z przewidzianych w dokumentach planistycznych miasta estakad w ciągu Towarowej i Okopowej. Proponują przesunięcie obwodnicy Śródmieścia w ciąg al. Prymasa Tysiąclecia. Takie rozwiązanie rozważa obecnie ratusz.

CZYTAJ WIĘCEJ.

Na samej Towarowej proponują wytyczenie ciągów rowerowych po obu stronach ulicy i zwężenie jezdni do dwóch pasów w jedną stronę. Chcą także prowadzić więcej zieleni przy jezdniach.


R_Ewolucja

Katedra Sztuki Krajobrazu SGGW (Beata Gawryszewska, Joanna Kowalewska, Izabela Myszka-Stąpór, Kinga Rybak-Niedziółka, Ryszard Nejman, Anna Wilczyńska, Ewa Zielińska) zaproponowała R_Ewolucję. Według tego pomysłu Towarowa ma być bardziej zwrócona ku mieszkańcom. "Ulicy Towarowej pozostawimy charakter wielkomiejskiej arterii z trambuspasem, ścieżkami rowerowymi i lokalnie poszerzonymi chodnikami. Obecne w parterach budynków ekrany z wyświetlanymi widokami dawnej i współczesnej Woli, zapewnią wrażeniowe połączenie obu stron ulicy. Dekoracyjne i użytkowe ogrody wertykalne współtworzą linearny park miejski, bufor między strefą metropolitalną a publiczną" – czytamy w opisie projektu.

Program przemian

"Program przemian Nowa Towarowa" to propozycja Woli Rozwoju (Zuzanna Bogucka, Krzysztof Martyniak, Monika Pękalska, Magdalena Wrzesień). Widzieliby na ulicy priorytet dla pieszych i rowerów, nowe nasadzenia, a w tym ogrody, a także wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w oświetleniu.
Ich zdaniem przydałyby się także tarasy widokowe w obrębie planowanych i istniejących wysokościowców. Chcieliby także stworzyć przy rondzie Daszyńskiego główny punkt informacyjny o Warszawie. A przy terenach kolejowych ma się pojawić zieleń.

Plany na przyszłość

O tych projektach będzie można porozmawiać w sobotę 12 marca o godz. 17:00 w Muzeum Powstania Warszawskiego. Nie wiadomo, czy ostatecznie wybrany zostanie jeden z projektów, czy powstanie zupełnie inny, z połączenia kilku. To wyklaruje się po dyskusjach z mieszkańcami i w gronie urzędników oraz ekspertów z Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich powstaną wytyczne korzystające z różnych rozwiązań.

Wiadomo, że urząd miasta będzie brał je pod uwagę. – Rozpoczęliśmy warsztaty, żeby dowiedzieć się, jak ulica ma wyglądać. Powstaną wytyczne, które pokażą, w jakim kierunku powinna się zmienić – wyjaśnia Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika ratusza. Zaznacza jednak, że na razie miasto nie ma pieniędzy na przebudowę Towarowej. Na razie nie wiadomo też kiedy dokładnie ulica mogłaby się zmienić.

Projekt Nowa Towarowa to wspólne działanie Wolskiego Centrum Kultury, urzędu miasta, Muzeum Warszawy, Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich, Pracowni Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia" oraz dwóch firm deweloperskich: Ghelamco i Skanska.

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • rowerzysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2017 07:41 ~rowerzysta



    Avi~Avi

    Każdemu kto narzeka, że się buduje ścieżki proponuję raz przejechać się tam rowerem ulicą. Wtedy zobaczy, że są potrzebne
    Ad vocem~Ad vocem

    To jeździj samochodem, jak normalni ludzie. Dla zboczeńców nie przebudowuje się miasta.
    twój wuj~twój wuj

    Pewnie przyszło ci to do głowy, gdy stałeś w korkach. Normalni ludzie nie jeżdżą samochodem po mieście. Tylko przyjezdni, masochiści i debile, którym się wydaje, że ich 10-letnie auto to szczyt ewolucji w transporcie.

    AVI nie płacz. Wstyd mi za moich współrowerzystów, kiedy patrzę jak jeżdżą po jezdni, a obok jest droga dla rowerów. Rowerzyści tyle krzyczą o drogi dla rowerów, a jak one są to jeżdżą po jezdni.

  • Jan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2017 19:29 ~Jan

    Zamiast udziwniać Towarową pomyślcie jak ją udrożnić. Non stop ona plus Prymasa 1000-lecia są zatkane w stronę Ochoty.
    A może by przebić ciąg Płocka- (wiadukt nad torami kolei średnicowej)- Kopińska - Wawelska - i dalej rozjazd w Żwirki i Wigury oraz Trasa Łazienkowska i w ten sposób odciążyć obie te arterie tak obecnie nadmiernie obciążone. Dzisiaj to jest dla kierowców prawdziwa mordownia,a Wy chcecie jeszcze Towarową zwęzić? A którędy np. przemieści się codziennie "sypialnia" Bemowo do pracy i z pracy w Śródmieściu, do biznesowej Ochoty czy na Mokotów?

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 14:22 ~waw

    Zwężanie ulic, chodników, brak parkingów to nie jest dobry pomysł.
    Dodatkowo na wizualizacjach proporcje lekko zachwiane.

  • opserwer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 09:04 ~opserwer

    a gdzie parkingi??

  • twój wuj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 08:39 ~twój wuj


    Avi~Avi

    Każdemu kto narzeka, że się buduje ścieżki proponuję raz przejechać się tam rowerem ulicą. Wtedy zobaczy, że są potrzebne
    Ad vocem~Ad vocem

    To jeździj samochodem, jak normalni ludzie. Dla zboczeńców nie przebudowuje się miasta.

    Pewnie przyszło ci to do głowy, gdy stałeś w korkach. Normalni ludzie nie jeżdżą samochodem po mieście. Tylko przyjezdni, masochiści i debile, którym się wydaje, że ich 10-letnie auto to szczyt ewolucji w transporcie.

  • fuj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 07:52 ~fuj

    Większego absurdu i papki dla pospólstwa to ze świecą szukać.Jak można w artykule zamieścić tak kłamliwe zdanie: "służącą głównie samochodom ulicę w bardziej przyjazną ludziom". Chyba samochodami kierują ludzie i to one służą ludziom do przemieszczania się, dowożenia dzieci, przewożenia rzeczy i zakupów, dowożenia towarów do sklepów etc. Ulice nie służą samochodom a ludziom, którzy w nich jeżdżą. Czy tak trudno to dostrzec? A może nowa moda jest tak silnie lobbowana, że nie pozwala już myśleć co niektórym logicznie.

  • Ad vocem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 06:47 ~Ad vocem

    Avi~Avi

    Każdemu kto narzeka, że się buduje ścieżki proponuję raz przejechać się tam rowerem ulicą. Wtedy zobaczy, że są potrzebne

    To jeździj samochodem, jak normalni ludzie. Dla zboczeńców nie przebudowuje się miasta.

  • Istal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 02:41 ~Istal

    Dlaczego władze miasta na każdym metrze i każdej ulicy w Warszawie jeśli coś planują to główny cel ograniczenie ruchu dla samochodów. Czy naprawdę ci ludzie już powarioeali całkowicie przecież każdego dnia przybywa aut i powinno zwiększać się ilość ulic kilku paszowych. Może już te Warszawę całkowicie zamknąć. Ludzie zwarowaluscue totalnie. Gdzie logika gdzie rozum.

  • Tylda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2016 01:12 ~Tylda

    Zgroza, Towarowa jak na jedną z niewielu wolskich arterii północ-południe i tak jest wyjątkowo przyjazna dla pieszych oraz, paradoksalnie, należy do najzieleńszych ulic w okolicy.

    Lepiej zastanowić się nad okolicą Placu Zawiszy, z wiaduktem nad koleją średnicową włącznie, bo to jest największe wyzwanie.

  • tralala

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2016 22:43 ~tralala

    "Zwężenie jezdni" dalej czytać nie musiałem.
    Kiedy w końcu ludzie się ockną i dadzą kopa HGW?
    Zwężać to se mogą jak siec metra będzie taka jak w Londynie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

Motto, które umieścił na swoim aucie kierowca tego auta wyraźnie nie przyświeca jemu samemu. Samochód postawił na ulicy Dąbrowskiego, a dokładniej - na... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »