Informacje

07.02.2017 21:33 Pierwsza w Warszawie od 1963 roku

55 torów dla 150 tramwajów.
Na Annopolu powstanie nowa zajezdnia

SERWISY:

150 tramwajów pomieści nowa zajezdnia "Annopol" na Białołęce. Tramwajarze wybudują tam nowe budynki, 55 torów o łącznej długości ponad 14 km oraz dodatkowy węzeł rozjazdowy. Będzie to pierwsza warszawska zajezdnia wybudowana od 1963 roku.

Po ponad pięciu dekadach w stolicy powstanie nowy tego typu obiekt. Jak informują Tramwaje Warszawskie, spółka otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy zajezdni tramwajowej "Annopol".

- W ramach tej inwestycji na Białołęce powstaną nowe budynki zajezdni, układ torowy oraz sieć trakcyjna. Zajezdnia będzie przygotowana do garażowania ponad 150 tramwajów wieloczłonowych. Planujemy, że inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec 2020 roku – informuje Michał Powałka, rzecznik spółki.

Ostatnia to "Żoliborz"

Dotąd zajezdnia "Żoliborz" była ostatnią jaką zbudowano w stolicy. Oddano ją do użytkowania w 1963 roku.

Obecna inwestycja tramwajarzy to budowa nowoczesnego obiektu. - Zajezdnia będzie miała powierzchnię ok. 11,76 ha i będzie umożliwiała wykonywanie czynności obsługi technicznej 150 tramwajów, w tym napraw oraz stanowiła miejsce postoju tramwajów – wylicza Powałka.

W "Annopolu" powstanie 55 torów o łącznej długości 14,25 km oraz dodatkowy węzeł rozjazdowy, łączący teren zajezdni z istniejącą infrastrukturą w ul. Annopol. - Planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdni od północno-wschodniej strony. Połączy on teren zajezdni z ul. Włodkowica – dodaje rzecznik TW.

Solary i ekrany akustyczne

Tramwajarze zapewniają, że stawiają na rozwiązania ekologiczne. W planowanej zajezdni "Annopol" mają zostać wykorzystane najnowsze rozwiązania techniczne, minimalizujące niekorzystny wpływ na środowisko. Będą to m.in. instalacje odnawialnych źródeł energii: gazowe absorpcyjne pompy ciepła powietrze - woda, czy panele słoneczne.

- Dodatkowo przewidziano magazynowanie wody szarej w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni. Zamknięty obieg wody w myjniach, jak również zastosowanie smarownic oraz ekranów akustycznych będą ograniczać uciążliwości akustyczne wynikające z ruchu taboru tramwajowego – podsumowuje Michał Powałka.

Stołeczny ratusz szykuje się do wymiany taboru szynowego:

skw/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Damian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.02.2017 07:27 ~Damian

    Ta zajezdnia ma sens tylko wtedy gdy będą conajmniej dwa wyjazdy. Jeden przez Bródno, drugi przez Tarchomin

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2017 22:06 ~Piękny Roman



    Toms~Toms

    A może to nie zamiast a dodatkowo, w końcu jak chcą rozwijać sieć i nakupować tramwajów to muszą mieć miejsce.

    Kurde optymista we mnie chce wierzyć że jak się zwolni część stanowisk w którejś z obecnych zajezdni to powstanie tam Muzeum Komunikacji Miejskiej.
    Kraków ma, Poznań ma, Łódź ma, to może i Warszawa będzie mieć.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Też liczę na "dodatkowo", ale mój wewnętrzny optymista przegrywa niestety z pesymistą. Taka zajezdnia Wola to piękne miejsce na jakiś biurowiec.
    Zobacz nawet w komentarz jest paru dla których zajezdnia w Centrum (Wola blisko jest) to obciach i wstyd.
    Pies gonił logikę i koszt eksploatacji taboru, byle by obciachu w postaci zajezdni w Centrum nie było, bo wtedy nie będzie światowo. (LOL)
    Muzeum jak najbardziej, tutaj chyba tylko qweta (lub jakieś jego alter ego) będzie przeciw :D
    Toms~Toms


    Na muzeum to już raczej Praga jak Wola bo mały obiekt. Łatwo przesunąć cały tabor do nowej i w opróżnionych halach wystawiać tramwaje i autobusy.

    Oczywiście, że muzeum jak najbardziej na Pradze, lepszy klimat na coś takiego, chociaż wiadomo ktoś tam może argumentować, że Wola ma lepszą lokalizację.
    Owszem Wola ma lepszą lokalizację... do bycia właśnie zajezdnią, żeby składy śmigające tamta okolicą nie musiały jechać przez pół Warszawy.
    Chyba że takie zajezdnie jak ta nowa wybudują w kilku lokalizacjach, wtedy mogą z Wolą kombinować, ale to pieśń daaaaleeeekieeeeeeej przyszłości.

  • abakuz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2017 17:03 ~abakuz

    Ale to będzie zajezdnia, nie pętla.

  • mot R 20

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 19:41 ~mot R 20

    Wszystkie platformy przystankowe w Warszawie mają długość 60 metrów. Są przystosowane na wjazd dwóch tramwajów. Te nowe cuda mają mieć po 33 metry. Razy dwa to jest 66 . Zostaje 6 metrów tramwaju wystającego poza przystanek. Nie wolno motorniczemu wysadzić pasażerów , jeśli tramwaj nie stoi na przystanku całym składem. Widać , że kroi nam się niezły pasztet. Żeby tylko nie okazało się , że trzeba wydłużyć wszystkie przystanki , bo tramwaje się nie mieszczą , jak w Krakowie !

  • fonderal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 19:23 fonderal

    PeCet~PeCet

    Mieszkam blisko i interesuje mnie lokalizacja. Czy ktos moze wrysowac plan zajezdni w mape okolicy? Z tej wizualizacji trudno wywnioskowac dokladne polozenie?? :( Dzieki

    Podrzuciłem link do mapki, ale ktoś był nadgorliwy...
    Wyguglaj "zajezdnia annopol" i wybierz grafikę.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 18:37 ~Toms



    kubatkubat

    Już widzę te "komitety protestacyjne" przeciw budowie; bo to zanieczyści, spowoduje hałas i zniszczy zieleń. "Mazowsze" do biegu , gotowi, start.
    WAW~WAW

    szczęsliwie w tym rejonie są głównie magazyny ;) i Biura .. ale już pewnie w związku z tą budową powstaną i mieszkania
    CoZaMasakra~CoZaMasakra

    Nieprawda - tuż obok, po drugiej stronie Trasy Toruńskiej są liczne bloki mieszkalne (to ANNOPOL - nie ŻERAŃ WSCHODNI na końcu ulicy przy magazynach - to ta pierwsza, wcześniejsza zajezdnia!) - hałas będzie okropny więc oczywiście, że założymy protest - będę inicjatorem :)




    I co Wam ten protest da? I tak nikt się w tym mieście z czymś takim nie liczy.
    Dodatkowo powiedzą wam że to będzie daleko za Trasą która przecież jest osłonięta ekranami i tunelami.
    Swoją drogą każdy by chciał mieć szybką drogę, tramwaj, metro, tylko jak zaczynają to koło niego budować to dostaje gorączki.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 18:35 ~Toms



    Piękny Roman~Piękny Roman

    To która ze starych zajezdni do zwinięcia?
    Żeby żyło się lepiej, mogły powstać nowe biurowce i tramwaje bezproduktywnie zasuwały przez pół miasta, jak obecnie autobusy.
    Toms~Toms



    A może to nie zamiast a dodatkowo, w końcu jak chcą rozwijać sieć i nakupować tramwajów to muszą mieć miejsce.

    Kurde optymista we mnie chce wierzyć że jak się zwolni część stanowisk w którejś z obecnych zajezdni to powstanie tam Muzeum Komunikacji Miejskiej.
    Kraków ma, Poznań ma, Łódź ma, to może i Warszawa będzie mieć.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Też liczę na "dodatkowo", ale mój wewnętrzny optymista przegrywa niestety z pesymistą. Taka zajezdnia Wola to piękne miejsce na jakiś biurowiec.
    Zobacz nawet w komentarz jest paru dla których zajezdnia w Centrum (Wola blisko jest) to obciach i wstyd.
    Pies gonił logikę i koszt eksploatacji taboru, byle by obciachu w postaci zajezdni w Centrum nie było, bo wtedy nie będzie światowo. (LOL)
    Muzeum jak najbardziej, tutaj chyba tylko qweta (lub jakieś jego alter ego) będzie przeciw :D


    Na muzeum to już raczej Praga jak Wola bo mały obiekt. Łatwo przesunąć cały tabor do nowej i w opróżnionych halach wystawiać tramwaje i autobusy.

  • mamusia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 17:18 ~mamusia

    znawca~znawca

    super ale tu powinna powstać zajezdnia trolejbusowa bo trolejbusy są 100 razy lepsze od tramwaji i autobusów i przy okazji połączyć ulicę annopol z płochocińską aby rozładować korki. czyli każdy tramwaj bedzie w garażu więc całą noc będą mogły być wyłączone silniki nawet w czasie mrozów. to kiedy garaże dla autobusów aby w nocy nie kopciły?

    Tramwajów nie tramwaji, a nazwy ulic pisze się wielką literą.
    Doucz się bo nie zdasz do trzeciej klasy.

  • CoZaMasakra

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 16:05 ~CoZaMasakra


    kubatkubat

    Już widzę te "komitety protestacyjne" przeciw budowie; bo to zanieczyści, spowoduje hałas i zniszczy zieleń. "Mazowsze" do biegu , gotowi, start.
    WAW~WAW

    szczęsliwie w tym rejonie są głównie magazyny ;) i Biura .. ale już pewnie w związku z tą budową powstaną i mieszkania

    Nieprawda - tuż obok, po drugiej stronie Trasy Toruńskiej są liczne bloki mieszkalne (to ANNOPOL - nie ŻERAŃ WSCHODNI na końcu ulicy przy magazynach - to ta pierwsza, wcześniejsza zajezdnia!) - hałas będzie okropny więc oczywiście, że założymy protest - będę inicjatorem :)

  • WAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 12:21 ~WAW

    kubatkubat

    Już widzę te "komitety protestacyjne" przeciw budowie; bo to zanieczyści, spowoduje hałas i zniszczy zieleń. "Mazowsze" do biegu , gotowi, start.

    szczęsliwie w tym rejonie są głównie magazyny ;) i Biura .. ale już pewnie w związku z tą budową powstaną i mieszkania

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »