Informacje

21.03.2013 18:53 Za ponad 380 mln zł

45 tramwajów Jazz Duo trafi do Warszawy

SERWISY:


W stolicy pojawią się kolejne nowe tramwaje. Tym razem Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na zakup 45 niskopodłogowych wagonów dwukierunkowych z firmą PESA Bydgoszcz. Będą kosztować ponad 380 mln zł.

Tramwaje Jazz Duo będą całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane. W porównaniu do Swinga ich podłoga będzie idealnie równa. Mniejsza masa pozwoli także na zmniejszenie nacisków koła na szynę.

Dostawa w 2014 r.

W każdym tramwaju znajdzie się monitoring obejmujący całe wnętrze części pasażerskiej, strefę wymiany pasażerów oraz strefę przed pojazdem. Nowe wagony będą także wyposażone w system zapowiedzi głosowych oraz monitory LCD dostosowane do wyświetlania reklam.

Tramwaje będą miały prawie 30 m długości. Dla wygody pasażerów odległość pomiędzy drzwiami a krawędzią peronu zostanie zmniejszona do 5 cm. Dwa pierwsze z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy.

O wyborze oferty w 60 procentach zdecydowała cena, pozostałe kryteria to rozwiązania poprawiające komfort jazdy pasażerów.  Tramwaje Warszawskie zamówią również specjalistyczne wyposażenie i  pakiet naprawczy. Gwarancja na naprawy powypadkowe ma być 5-letnia.

Rozpoczęcie dostaw planowane jest w lipcu 2014 roku. Po zakończeniu dostaw, średni wiek taboru tramwajowego w  Warszawie będzie wynosić 15 lat.

lata//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Starver

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.12.2013 20:11 ~Starver

    Lola~Lola

    Skoro ta PESA to nasza rodzima produkcja to ja pytam, dlaczego ceny części zamiennych ustala w euro.


    Bo jest nastawiona na rynek międzynarodowy, a w Euro łatwiej się rozliczać z zagranicznymi odbiorcami. STOP MALKONTENCTWU!

  • Lola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2013 06:18 ~Lola

    Skoro ta PESA to nasza rodzima produkcja to ja pytam, dlaczego ceny części zamiennych ustala w euro.

  • czk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.06.2013 17:37 ~czk

    aaa~aaa

    Na cholerę tramwaje dwukierunkowe?? Śmierdzi to z daleka przekrętem. Fabryka chce się ich pozbyć, tramwaje wzięły w łapkę i upią te złomy do niczego nie potrzebne z mniejszą ilością miejsc siedzących. Drzwi po lewej stronie nigdy nie będą otwierane bo nie ma takich tras gdzie są pojedyńcze tory.

    Tramwaje robi się na zamówienie a nie na skład. Tak więc o pozbywaniu się nie może być mowy

  • ponthon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.05.2013 11:34 ~ponthon

    W pełni niskopodłogowe tramwaje to jakiś absurd! Jest w nich dużo mniej miejsca niż w tramwajach gdzie nad wózkami jest wysoka podłoga. Czy widział ktoś osobę na wózku inwalidzkim, która jeździła by nim po całej długości tramwaju? Podobnie osoby starsze najczęściej i tak siadają przy wejściu do tramwaju, więc to jakiś bezsens i przez to jest ścisk i duchota.

  • Michu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.05.2013 11:54 ~Michu

    A mnie cieszy, że tramwaje są rodzimej produkcji. Standard w PESAch jest wysoki, a ich zakup napędza naszą, a nie obcą gospodarkę. Oby tak dalej!

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2013 11:54 ~aaa

    Na cholerę tramwaje dwukierunkowe?? Śmierdzi to z daleka przekrętem. Fabryka chce się ich pozbyć, tramwaje wzięły w łapkę i upią te złomy do niczego nie potrzebne z mniejszą ilością miejsc siedzących. Drzwi po lewej stronie nigdy nie będą otwierane bo nie ma takich tras gdzie są pojedyńcze tory.

  • wlodass1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2013 20:45 ~wlodass1

    Blebleblebleble wszyscy oczywiście wiedzą najlepiej ile kosztują części zamienne do tramwajów (przekładnie, siedzenia, przyciski do drzwi czy jakieś inne bzdury) wszystko kosztuję i wszystko się psuje takie jest życie, ale może dość już ogórków w których jest wiecznie zimno, wieje wiatr i jest strasznie głośno... Ogórki były ładne, klimatyczne i zawsze będą się z czymś kojarzyły, ale nie nadają się do ciągle rozrastającego się miasta. A kolejna rzecz dobra jest taka, że bierzemy pojazdy z polskiej fabryki a nie napychamy kabzę Niemcom czy Francuzom, bo Pesa nie ustępuję niczym zachodnim pojazdom

  • zzzzz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.03.2013 20:58 ~zzzzz

    Ogólnie rzecz biorąc to warto popatrzeć jaki stan prezentują (czyt. jak wygląda jazda nimi) najstarsze Pesy z 2007 roku. Ku uciesze wszystkich trolli stopiątek jest na tyle dużo, że na szczęście jeszcze wiele lat będą nas wozić. Szczególnie egzemplarzom po modernizacji(fotele a'la Pesa, tablica elektroniczna i zapowiedź głosowa przystanków)nie można nic zarzucać. Jedyna wada niektórych to okropne siedzenia antywandalowe, które nie miłosiernie wcinają się w tyłek...

  • ZORIĘTOWANY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2013 21:59 ~ZORIĘTOWANY

    JEDNA PRZEKLADNIA NAPĘDOWA 90 TYSIĘCY EURO !!!!!!!!!!!!!!!! >)

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2013 21:45 ~Paweł

    tramwaje są w dobrym stanie w porównaniu do autobusów...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »