Informacje

14.09.2017 21:20 łuk, tunel, muzeum

40 pomysłów na kładkę.
Oto najlepsze projekty

SERWISY:


Biała i prosta, betonowa z zielenią,
w postaci wijącej się kratownicy albo spektakularnego łuku. Na konkurs architektoniczny na kładkę nad Wisłą wpłynęło 40 różnorodnych prac. Jeden zwyciężył, ale jurorzy uznali, że sześć innych koncepcji też zasługuje na docenienie.

Zwycięski projekt kładki, która ma połączyć dwa brzegi Wisły w linii ulic Karowej na Powiślu i Okrzei na Pradze pokazaliśmy w czwartek na tvnwarszawa.pl. Wygrała za "powściągliwą i niezwykle elegancką formę, która doskonale wpisuje się w pejzaż tej części miasta". Sąd konkursowy docenił również inne koncepcje przeprawy. Choć nie będą zrealizowane, zostały uznane za interesujące i wyróżnione. Oto one:


II nagroda - Dipl. Arch. ETH SIA Anna Jach, Zuzana Krzyzanska, Anatoni Keszycki i Schnetzer Puskas International AG ze Szwajcarii (70 tysięcy złotych)

To propozycja przeprawy z charakterystycznymi trzema odnogami po praskiej stronie. Konstrukcja przypominająca nieco kurzą łapę pozwala dostać się na most ze stali. Jego boki zabezpieczone są barierami w rdzawym kolorze. Ścieżka rowerowa została poprowadzona środkiem, piesi idą bokami, przy barierach. Przewidziano też kilka punktów, gdzie można przystanąć, by spojrzeć na Wisłę i Warszawę.


III nagroda - DWAA ARCHITEKCI MARCIN WOLSZCZAK (40 tysięcy złotych)

To nowoczesny, biały, prosty most. Po jednej stronie dla rowerzystów, po drugiej dla pieszych. Na środku są duże prześwity, dzięki szklanym balustradom można patrzeć na przepływającą wodę. Między dwiema częściami przeprawy zaplanowano też kamienie siedziska i kawiarnię.



Wyróżnienie A - SUD ARCHITEKCI (25 tysięcy złotych)

Ta spektakularna konstrukcja składa się z trzech połączonych elementów: dwóch kładek oraz wielkiego łuku, który je spaja. Most ma dwa poziomy. Na górnym piesi chodzą po drewnianej nawierzchni, prawie na całej długości przewidziano trawniki, drzewa, a także siedziska z desek. Od wody spacerowiczów oddziela szklana balustrada. Wizualizacja nasuwa skojarzenia z nowojorskim High Linem. Dla rowerzystów przewidziano dolny poziom.


Wyróżnienie B - JOANNA JĘDRUŚ-CABRERA, EOVASTUDIO SPL, GmasP (GOBERNA PEREZ & ASOCIADOS SL) z Hiszpanii (25 tysięcy złotych)

To most w formie wijącej się kratownicy, podparty na czterech efektownych filarach, w połowie przykryty dachem. W dużej części miałby zostać zbudowany stworzony z drewna, przewidziano też na nim oświetlenie ledowe. Piesi mogliby odpocząć korzystając z ze schodów, które obniżają się w stronę rzeki niczym w amfiteatrze.



Wyróżnienie honorowe A - Maria Ceran, Małgorzata Florczak-Puńko, Małgorzata Wiśniewska i Natalia Wilczak

To kładka o zmiennej szerokości od 6 do 18 metrów. Tam, gdzie przeprawa się rozszerza przewidziano kamienne donice z krzewami i punkty widokowe. Środkiem jadą rowerzyści. Zaproponowano barierki z cienkich prętów, które nie zasłaniają widoku. Jeśli chodzi o materiał dominuje beton. Wizualizacje pokazujące widok z praskiego brzegu wywołują pewne skojarzenia z filarami brutalistycznego dworca kolejowego w Katowicach, który zburzono kilka lat temu.



Wyróżnienie honorowe B - NOKE

Przeprawa w formie łuku unoszącego się lekko nad taflą wody. Górna część dla pieszych i cyklistów pod gołym niebie, o betonowej nawierzchni, oferuje  między innymi ławki. Dolna ma postać tunelu, na zewnątrz można wyjrzeć przez okrągłe dziury w ścianie, nazwane "lunetami", choć mogą się nieco kojarzyć z "judaszem" w drzwiach. Prawdopodobnie taka możliwość kontemplowania panoramy i nadwiślańskiej przyrody dała nazwę projektu - Most-Muzeum Warszawy.

O ZWYCIĘSKIEJ PRACY:

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • pieszy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 20:53 ~pieszy


    majka~majka

    Witam. zastanawiam się po co kładka w tym miejscu. Przecież mamy Most Świętokrzyski i inne mosty w pobliżu. Może lepiej pomyśleć o moście w okolicach Wilanowa. Chyba bardziej potrzebny niż kładka. Pozdrawiam
    WarsawStreet~WarsawStreet

    Przeczytaj dla kogo jest ten most. Warszawa to nie Wilanów i tylko Wilanów, to metropolia, turyści, piesi. Czy potrzebujesz pieszego mostu między Wilanowem i Wawrem? to dopierobyłaby przeprawa. A jak chcesz stoczyć wątek ile i jaki % warszawiaków i gdzie jeździ samochodami to przypomnę Ci że auta stanowią już mniej niż 50%!!!!! więc dla kogo budować most tak gdzie proponujesz?


    50% czego???

  • jakubdmowski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 19:57 ~jakubdmowski


    ala~ala

    A dlaczego w tym miejscu??? Przecież po drugiej stronie nic nie ma dla spacerowiczów. Kładka powinna być na wysokości podzamcza i ZOO. Czy to co zamierzają zrobić to prywatna kładka dla budującego się osiedla dla bogaczy czyli port praski.
    gibon~gibon


    Przede wszystkim tutaj po obu brzegach Wisły jest najgęściej zabudowane miasto, więc lokalizacja tej kładki jest najlepsza dla ludzi. A co do prywatnej kładki dla bogaczy... Pfff nikt przecież tej kładki nie robi prywatną, będzie ogólnie dostępna i naprawdę myślisz, że bogacze będą sobie na piechotę nią chodzić? Oni przecież stoją w korkach w swoich Maybachach :)


    Poza tym od wielu lat w planach inwestycyjnych miasta są zapisane dwa mosty obsługujące ruch lokalny (miał to być uspokojony ruch kołowy plus pieszo-rowerowy, ostatecznie będzie sam pieszo-rowerowy) po obu stronach Mostu Ś.-D. - drugi właśnie w osi Ratuszowa-Boleść. Po prostu ta powstaje pierwsza.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 17:49 ~waw


    henio~henio

    samochody w korkach a gronkowiec na kładkie w cenie mostu chce budować
    pyrus~pyrus


    No to żeś przywalił jak łysy grzywą o parapet. Most Północny i trasy dojazdowe kosztował prawie miliard złotych. Most Krasińskiego szacowany jest na 600 milionów. Sama nowa stalowa konstrukcja i asfalt na prostym odcinku Łazienkowskiego to ponad 120 milionów. Gdzie w ogóle porównujesz ceny mostów drogowych do ceny kładki pieszo-rowerowej za 30 milionów. Nie masz całkiem pojęcia, albo świadomie wprowadzasz zamęt...


    Nie mów hop :)

    30 milionów to cena na zachętę. Przypomnij, ile miały kosztować "Bulwaaaary", kibelek na Wisłą? Ile miała trwać ich budowa?
    Ile setek milionów, pochłonie ta kładeczka, będzie wiadomo już po fakcie. Gdy już będzie za późno na wstrzymanie prac. A po innych realizacjach ekipy HGW, można spodziewać się jedynie najgorszego.

    Nie wiem. Albo nie chcesz pamiętać, albo cynicznie przemilczasz fakty. No ale czego się można spodziewać po klakierze HGW.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 17:22 ~Piękny Roman


    ala~ala

    A dlaczego w tym miejscu??? Przecież po drugiej stronie nic nie ma dla spacerowiczów. Kładka powinna być na wysokości podzamcza i ZOO. Czy to co zamierzają zrobić to prywatna kładka dla budującego się osiedla dla bogaczy czyli port praski.
    gibon~gibon


    Przede wszystkim tutaj po obu brzegach Wisły jest najgęściej zabudowane miasto, więc lokalizacja tej kładki jest najlepsza dla ludzi. A co do prywatnej kładki dla bogaczy... Pfff nikt przecież tej kładki nie robi prywatną, będzie ogólnie dostępna i naprawdę myślisz, że bogacze będą sobie na piechotę nią chodzić? Oni przecież stoją w korkach w swoich Maybachach :)

    To na wyciągnięcie ręki mają 2 mosty, więc wszystkie Twoje argumenty to pudło. Cały pomysł tej kładki W TYM MIEJSCU to mocno naciągana sprawa, przy ZOO to może jeszcze bym zrozumiał, ale skoro, jak sam piszesz, bogacze nie będą z tego korzystać, to na diabła ten wynalazek?

  • WarsawStreet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 16:55 ~WarsawStreet

    majka~majka

    Witam. zastanawiam się po co kładka w tym miejscu. Przecież mamy Most Świętokrzyski i inne mosty w pobliżu. Może lepiej pomyśleć o moście w okolicach Wilanowa. Chyba bardziej potrzebny niż kładka. Pozdrawiam

    Przeczytaj dla kogo jest ten most. Warszawa to nie Wilanów i tylko Wilanów, to metropolia, turyści, piesi. Czy potrzebujesz pieszego mostu między Wilanowem i Wawrem? to dopierobyłaby przeprawa. A jak chcesz stoczyć wątek ile i jaki % warszawiaków i gdzie jeździ samochodami to przypomnę Ci że auta stanowią już mniej niż 50%!!!!! więc dla kogo budować most tak gdzie proponujesz?

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 16:54 ~Piękny Roman


    henio~henio

    samochody w korkach a gronkowiec na kładkie w cenie mostu chce budować
    pyrus~pyrus


    No to żeś przywalił jak łysy grzywą o parapet. Most Północny i trasy dojazdowe kosztował prawie miliard złotych. Most Krasińskiego szacowany jest na 600 milionów. Sama nowa stalowa konstrukcja i asfalt na prostym odcinku Łazienkowskiego to ponad 120 milionów. Gdzie w ogóle porównujesz ceny mostów drogowych do ceny kładki pieszo-rowerowej za 30 milionów. Nie masz całkiem pojęcia, albo świadomie wprowadzasz zamęt...

    Czyli co, od jakiej kwoty inwestycja traci sens?
    Jak ta kładka będzie kosztować 60 baniek to wtedy już traci sens czy jeszcze nie?

    Ile za 30 baniek wyremontujesz CHODNIKÓW? Bo to jest jedna z wielu potrzeb Z PIERWSZEGO RZĘDU, a nie jakaś kładka.

  • Jancio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 16:47 ~Jancio

    bravo mamy jedne najładniejszych brzegów rzeki. ale brakuje spięcia brzegów.

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 13:40 kubat

    Skoro już, jak widać mamy sporo kasy (miasto) to może byśmy wsparli służbę zdrowia, bo to co jest, jest tragedią.

  • pyrus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 12:00 ~pyrus

    henio~henio

    samochody w korkach a gronkowiec na kładkie w cenie mostu chce budować


    No to żeś przywalił jak łysy grzywą o parapet. Most Północny i trasy dojazdowe kosztował prawie miliard złotych. Most Krasińskiego szacowany jest na 600 milionów. Sama nowa stalowa konstrukcja i asfalt na prostym odcinku Łazienkowskiego to ponad 120 milionów. Gdzie w ogóle porównujesz ceny mostów drogowych do ceny kładki pieszo-rowerowej za 30 milionów. Nie masz całkiem pojęcia, albo świadomie wprowadzasz zamęt...

  • gibon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.09.2017 11:57 ~gibon

    ala~ala

    A dlaczego w tym miejscu??? Przecież po drugiej stronie nic nie ma dla spacerowiczów. Kładka powinna być na wysokości podzamcza i ZOO. Czy to co zamierzają zrobić to prywatna kładka dla budującego się osiedla dla bogaczy czyli port praski.


    Przede wszystkim tutaj po obu brzegach Wisły jest najgęściej zabudowane miasto, więc lokalizacja tej kładki jest najlepsza dla ludzi. A co do prywatnej kładki dla bogaczy... Pfff nikt przecież tej kładki nie robi prywatną, będzie ogólnie dostępna i naprawdę myślisz, że bogacze będą sobie na piechotę nią chodzić? Oni przecież stoją w korkach w swoich Maybachach :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »