Informacje

10.12.2018 15:44 konferencja

250 lat na Veturilo. Ratusz zamyka
sezon i zapowiada inwestycje

SERWISY:

- Szacujemy, że w ciągu roku ruch rowerowy w stolicy wzrósł o ponad 25 procent – pochwaliło się w poniedziałek miasto. A jego przedstawiciele mówili o rowerowych sukcesach minionego roku, ale i o planowanych inwestycjach.

- 6,5 miliona wypożyczeń w tym roku. To ponad milion więcej niż w poprzednim – chwalił na poniedziałkowej konferencji prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

Jak zapewnił, miasto w kolejnym sezonie szykuje rowerowe inwestycje. Pojawią się nowe stacje, będą też remonty. – Możemy zapowiedzieć inwestycję choćby na ulicy Starzyńskiego, Perlińskiego na Bielanach czy Niemcewicza w Wesołej, ale również chcemy wytyczać ścieżki rowerowe w centrum, dlatego, że warszawiacy o to wnioskują – mówił Trzaskowski.

Jako przykłady podał inwestycję na Słowackiego, Andersa czy Czerniakowskiej.

585 kilometrów dla rowerzystów

Natomiast Łukasz Puchalski wskazywał, że do dyspozycji warszawiaków jest 585 kilometrów infrastruktury rowerowej: 432 km dróg dla rowerów, 74 kilometry ciągów pieszo-rowerowych i 78,5 km pasów rowerowych i ruchu "pod prąd".

Padły też przykłady ostatnich inwestycji. Pierwszy na ulicy Wiertniczej – na odcinku Nałęczowska – aleja Wilanowska, gdzie ostatnio pojawiły się blisko trzy kilometry ścieżki rowerowej.  – Dojechaliśmy ze strukturą rowerową z centrum miasta na Wilanów. Mamy tam w tej chwili najdłuższy szlak rowerowy, 24 kilometry długości – mówił.

Jako kolejny przykład podał ponad czterokilometrowa ścieżkę na Radzymińskiej (od Karkonoszy do granic miasta) czy 11-kilometrową na Puławskiej (od Domaniewskiej do granic miasta). – Kolejne cztery kilometry mamy w budowie, najpóźniej wiosną przyszłego roku będziemy mieli cały rząd komunikacyjny – zapewniał.

Puchalski mówił też o Jagiellońskiej (3,2 km na odcinku Starzyńskiego-Modlińska), Towarowej (5,5 km na odcinku Kolejowa – rondo Radosława), Nadwiślańska Ścieżka Rowerowa (3 km na odcinku most Łazienkowski-Fieldorfa).

Ponadto - jak przypomniał dyrektor ZDM-u - tym roku dokończono inwestycję na Ghandi (Pileckiego- Płaskowickiej), Lazurowej (Szeligowska-Górczewska) i Żwirki i Wigury (Racławicka-KOR).

Puchalski mówił też o najpopularniejszych ścieżkach rowerowych, gdzie na pierwszym miejscu znalazła się ta na ulic Świętokrzyskiej. - Jako pierwsi w Polsce na jednej ścieżce rowerowej przekroczyliśmy barierę miliona przejazdów – informował Puchalski. Równie dobre wyniki warszawiacy wykręcili na Nadwiślańskim Szlaku Rowerowym (942 900 przejazdów), na Banacha (812 900 przejazdów) czy Żwirki i Wigury (646 400 przejazdów).

Najpopularniejsze stacje

– Rowery Veturilo są wypożyczane niemal tysiąc razy na godzinę, licząc średnio przez cały sezon. To naprawdę świetny wynik. Dzięki decyzjom podejmowanym przez poszczególne dzielnice i dzięki naszym partnerom biznesowym rośnie również liczba punktów, w których rowery można wypożyczyć. System więc z każdym rokiem jest jeszcze praktyczniejszy – mówi z kolei Robert Lech, prezes Nextbike Polska.

W tym sezonie, po raz pierwszy w historii w jednym miesiącu odnotowano ponad milion wypożyczeń. Stało się to w maju, kiedy warszawiacy wypożyczyli rowery ponad 1,1 miliona razy. Z kolei w niedzielę, 15 kwietnia, padł dobowy rekord – niemal 50 tysięcy wypożyczeń w ciągu 24 godzin. Przez cały sezon średni czas jednego wypożyczenia wyniósł 20 minut i 24 sekundy. Oznacza to, że warszawiacy w minionym sezonie spędzili na rowerach Veturilo łącznie ponad 2 miliony godzin, czyli 250 lat.

Warszawiacy najchętniej sięgali po rowery miejskie ze stacji: Metro Centrum Nauki Kopernik, Arkadia, Plac Wileński, al. Niepodległości – Batorego czy Port Czerniakowski.

Natomiast najpopularniejszymi trasami Veturilo były: al. Niepodległości - Batorego do Stefana Banacha – UW, Stefana Banacha - UW do al. Niepodległości – Batorego, Dewajtis - UKSW do Marymoncka – Dewajtis, Jastrzębowskiego - SGGW 1 do Metro Ursynów I, Marymoncka - Dewajtis do Dewajtis – UKSW.

Veturilo na warszawskie ulice powróci 1 marca.

Główne zdjęcie: ZDM

kz/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • fojtek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.12.2018 22:50 ~fojtek


    Grant~Grant

    A ja chcę tylko fizycznego oddzielania dróg dla rowerów od miejsc dla pieszych. A także bezwzględnego pierwszeństwa pieszych na pasach przez te drogi. Tak samo jak rowerzyści mają pierwszeństwo przed samochodami na przejazdach rowerowych.

    Chciałbym także aby piesi mogli chodzić chodnikiem możliwie najkrótszą drogą nie musząc zygzakami pokonywać zwykłego zakrętu, bo zbudowano tam drogę rowerową kosztem 60% chodnika.

    Spróbujcie się przejść chodnikiem z Mostu Świętokrzyskiego w ulicę Wybrzeże Szczecińskie - w lewo lub w prawo. To zobaczycie jak dwa koła zamiast mózgu w głowach projektantów mogą skomplikować życie pieszym.
    Tadeusz~Tadeusz

    100/100
    Dodam jeszcze surowe i nieuniknione kary za jazdę rowerem po chodniku, czyli stwarzanie zagrożenia dla pieszych.

    Dodam jeszcze surowe i nieuniknione kary za chodzenie po ścieżce rowerowej/przechodzenie poza wyznaczonymi miejscami.

    A serio to więcej myślenia dla wszystkich.

  • Tadeusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.12.2018 15:19 ~Tadeusz

    Grant~Grant

    A ja chcę tylko fizycznego oddzielania dróg dla rowerów od miejsc dla pieszych. A także bezwzględnego pierwszeństwa pieszych na pasach przez te drogi. Tak samo jak rowerzyści mają pierwszeństwo przed samochodami na przejazdach rowerowych.

    Chciałbym także aby piesi mogli chodzić chodnikiem możliwie najkrótszą drogą nie musząc zygzakami pokonywać zwykłego zakrętu, bo zbudowano tam drogę rowerową kosztem 60% chodnika.

    Spróbujcie się przejść chodnikiem z Mostu Świętokrzyskiego w ulicę Wybrzeże Szczecińskie - w lewo lub w prawo. To zobaczycie jak dwa koła zamiast mózgu w głowach projektantów mogą skomplikować życie pieszym.

    100/100
    Dodam jeszcze surowe i nieuniknione kary za jazdę rowerem po chodniku, czyli stwarzanie zagrożenia dla pieszych.

  • real

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2018 22:44 ~real



    wawar~wawar

    A gdzie obowiązek posiadania ubezpieczenia OC w razie uszkodzenia ciała pieszych lub innych uszkodzeń uczestników ruchu drogowego. Dlaczego nikt nie dąży do obowiązkowego, bezwarunkowego zakupu tego typu ubezpieczeń
    Konrad~Konrad

    wprowadzić obowiązkowe OC dla pieszych!Dlaczego nikt nie dąży do obowiązkowego posiadania tego ubezpieczenia dla pieszych?!Przecież piesi uszkadzają samochody podczas kolizji czy wypadku z pojazdem!Piesi wsiadaja na rowery kiedy najdzie ich ochota i dlatego powinni posiadać obowiązkowe OC!
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Konrad, Ty jesteś po prostu głupi czy tylko udajesz?
    Jakoś nie słychać aby piesi kogoś zabijali, a rowerzyści... no cóż... w tym roku dobitnie pokazali do czego są zdolni, także OC dla nich nabiera coraz większego sensu.

    To żaden Konrad, to stary dobry Benek.
    Widocznie nawet on zaczął się wstydzić więc zmienił nick :)

  • Konrad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2018 20:08 ~Konrad






    wierny prawdzie~wierny prawdzie

    Kiedyś jakieś 20 może 17 lat temu bycie rowerzystą to było coś.
    Jeździło się po jezdniach pomiędzy samochodami zgodnie z prawem.
    Były to wspaniałe czasy.

    Wtedy za samo używanie roweru było się Kimś. Mam nieodparte wrażenie, że wtedy garneli się do tego osobnicy inteligentni, szlachetni, ludzie z szeroką głową i wielkim umysłem.

    Teraz z roweru często korzysta byle człekokształtna kreatura o umyśle upośledzonego szympansa. Jedzie toto po chodniku i myśli że tak trzeba.
    Na byle zwrócenie uwagi, czy próbę zagadania zamienia się w generator wyzwisk.

    Patologia warszawska się przesiadła na rowery.

    Wynocha~Wynocha

    Co za bzdura!!! :D Zatem 17-20 lat temu 99% wieśniaków było KIMŚ, bo mieli rower. Jak ludzi stać to przesiadają się na lepsze środki komunikacji. Ludzie rowerem jeździli z biedy, ignorancie.
    Ekonomicznej lub umysłowej~Ekonomicznej lub umysłowej

    To akurat zostało do dziś, rowerem jeździ się z biedy.
    jaki taki~jaki taki


    Podejrzewam że nigdy nie będzie ci e stać na samochód jaki mam i z zakupem takiego roweru jak mój też miał bys kłopot.
    A z biedy to się wypisuje takie głupoty jak twoje.
    Konrad~Konrad

    więęęększość, tych płaczków lejących krokodyle łzy, to malkontenci i frustraci ,nie nadążający za trendami ęuropejskimi, za ekologią, modą,Dziękujemy władzom Warszawy że pomagają rowerzystom zdobywać nowe przestrzenie!!!!Dziękujemy za już! i prosimy o więcej!
    Arr~Arr

    Ty Konrad coś bierzesz, czy tak na trzeźwo takie farmazony za przeproszeniem pier.dz.ie.lisz. A może to miał być sarkazm? Bo jeśli nie, to do specjalisty od spraw fetyszyzmu powinieneś się udać.

    dobrze że się domyśliłeś,chociaż trochę niepewny ten twój wniosek.AA co do brania, to teraz tylko ryby nie biorą,ale tez nie wiadomo tak do końca.

  • Konrad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2018 20:02 ~Konrad



    Mar~Mar

    A teraz pytanie za 100 punktów.
    Ile razy warszawiacy przeszli się chodnikami w ubiegłym roku?
    Mogę się założyć o wszystko, że liczby były by astronomiczne. A jakoś władze warszawy i rowerzysta Puchalski, nie zmieniają DDRów na chodniki dla pieszych, jak to robią z w odwrotną stronę.

    Dość terroru mafii rowerowej.

    Konrad~Konrad

    co ty bierzesz? opadłe liście wierzbowe?Cóż za patos w twojej wypowiedzi!Czy to krzyk beznadziejności? jak za komuny:"dość pomawiania naszej kochanej ojczyzny!",.Precz z preczem! niech żyje precz!
    Arr~Arr

    Jeśli chodzi o patos, to ci w życiu nie dorównam. Naprawdę idź do specjalisty.

    to tylko porównanie twojego hasła, do haseł z czasów komuny,O której tylko słyszałeś pewnie.sam idż do lekarza ze swoją zawiścią ,zazdrością,bo to bywa grożne.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2018 19:47 ~Piękny Roman


    wawar~wawar

    A gdzie obowiązek posiadania ubezpieczenia OC w razie uszkodzenia ciała pieszych lub innych uszkodzeń uczestników ruchu drogowego. Dlaczego nikt nie dąży do obowiązkowego, bezwarunkowego zakupu tego typu ubezpieczeń
    Konrad~Konrad

    wprowadzić obowiązkowe OC dla pieszych!Dlaczego nikt nie dąży do obowiązkowego posiadania tego ubezpieczenia dla pieszych?!Przecież piesi uszkadzają samochody podczas kolizji czy wypadku z pojazdem!Piesi wsiadaja na rowery kiedy najdzie ich ochota i dlatego powinni posiadać obowiązkowe OC!

    Konrad, Ty jesteś po prostu głupi czy tylko udajesz?
    Jakoś nie słychać aby piesi kogoś zabijali, a rowerzyści... no cóż... w tym roku dobitnie pokazali do czego są zdolni, także OC dla nich nabiera coraz większego sensu.

  • Grant

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2018 19:34 ~Grant

    A ja chcę tylko fizycznego oddzielania dróg dla rowerów od miejsc dla pieszych. A także bezwzględnego pierwszeństwa pieszych na pasach przez te drogi. Tak samo jak rowerzyści mają pierwszeństwo przed samochodami na przejazdach rowerowych.

    Chciałbym także aby piesi mogli chodzić chodnikiem możliwie najkrótszą drogą nie musząc zygzakami pokonywać zwykłego zakrętu, bo zbudowano tam drogę rowerową kosztem 60% chodnika.

    Spróbujcie się przejść chodnikiem z Mostu Świętokrzyskiego w ulicę Wybrzeże Szczecińskie - w lewo lub w prawo. To zobaczycie jak dwa koła zamiast mózgu w głowach projektantów mogą skomplikować życie pieszym.

  • biznes

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2018 17:58 ~biznes

    Ciekawe, czy jak HGW dogadała by się z wypożyczalnią samochodów, to czy budowała by dodatkowe jezdnie?

  • koperty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2018 17:57 ~koperty


    Mar~Mar

    A teraz pytanie za 100 punktów.
    Ile razy warszawiacy przeszli się chodnikami w ubiegłym roku?
    Mogę się założyć o wszystko, że liczby były by astronomiczne. A jakoś władze warszawy i rowerzysta Puchalski, nie zmieniają DDRów na chodniki dla pieszych, jak to robią z w odwrotną stronę.

    Dość terroru mafii rowerowej.

    Tadeusz~Tadeusz

    Ciekawe, że kochani ludzie na świeczniku głusi są na taki właśnie głos ludu. A przecież aktywiści rowerowi dostali łupnia w wyborach. Pan prezydent powinien wziąć to pod uwagę.

    On woli wziąć coś zupełnie innego.

  • Arr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2018 17:24 ~Arr


    Mar~Mar

    A teraz pytanie za 100 punktów.
    Ile razy warszawiacy przeszli się chodnikami w ubiegłym roku?
    Mogę się założyć o wszystko, że liczby były by astronomiczne. A jakoś władze warszawy i rowerzysta Puchalski, nie zmieniają DDRów na chodniki dla pieszych, jak to robią z w odwrotną stronę.

    Dość terroru mafii rowerowej.

    Konrad~Konrad

    co ty bierzesz? opadłe liście wierzbowe?Cóż za patos w twojej wypowiedzi!Czy to krzyk beznadziejności? jak za komuny:"dość pomawiania naszej kochanej ojczyzny!",.Precz z preczem! niech żyje precz!

    Jeśli chodzi o patos, to ci w życiu nie dorównam. Naprawdę idź do specjalisty.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »