Informacje

29.06.2012 16:31 DOFINANSUJĄ KOLEJNE SWINGI

230 unijnych milionów
na warszawskie "Swingi"

SERWISY:

Na 60 z 186 tramwajów niskopodłogowych zakupionych w 2009 roku, Tramwaje Warszawskie otrzymały właśnie dofinansowanie z Unii Europejskiej. Wynosi ono 229 milionów złotych. Całkowity koszt zakupu to 477 milionów.

29 czerwca spółka Tramwaje Warszawskie podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie projektu „Dostosowanie taboru Tramwajów Warszawskich do potrzeb osób niepełnosprawnych – zakup 60 tramwajów niskopodłogowych”.

Część "Kontraktu Stulecia"

Zakupiony tabor stanowi część „kontraktu stulecia” podpisanego w maju 2009 r. z firmą Pesa, na dostawę 186 niskopodłogowych tramwajów.

W sumie dofinasowanie z Unii Europejskiej dostało już 90  tramwajów niskopodłogowych typu Swing. Wcześniej, w 2011 roku Tramwaje Warszawskie podpisały umowę o dofinansowanie projektu „Modernizacja trasy tramwajowej Dworzec Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych”. Dofinansowanie wyniosło wtedy 120 milionów złotych.

Tramwaje Warszawskie starają się, by łącznie unia dofinansowała 174 ze 186 tramwajów.

Udogodnienia dla niepełnosprawnych

Zakupione wagony posiadają wiele udogodnień dla osób niepełnospranwych między innymi: 100 % niskiej podłogi, uchwyty w dogodnych miejscach, przyciski dostosowane dla osób niepełnosprawnych, alfabet Braille’a i sygnalizacja dźwiękowa czy dodatkową tablicę dla osób słabo widzących.

TW/su/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • lemio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2012 13:16 ~lemio

    temperatura wam się zmienia za ciepło za zimno.. w d... się poprzewracało nie podoba się jeździcie starymi tramwajami i ikarusami... dla niedoinformowanych w 90% autobusów i tramwajów kierujący nie mają wpływu na klimatyzacje/ogrzewanie jest to włączane przez techników na zajezdniach w momencie kiedy pojazd wyrusza. chyba że coś się zmieniło.

  • anastazy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2012 11:26 ~anastazy

    jakie tu tempaki się wypowiadają to już głowa mała. barany, klimatyzacja super się sprawdza w zamkniętym pomieszczeniu, w zamkniętym samochodzie ... w tramwaju jest tak, że co 30-90 sekund otwierane są drzwi i wlatuje ciepłe powietrze, do tego rotacja ludzi powoduje wymianę zimnego i ciepłego powietrza. kiedy w upalny dzień tramwaj stoi z 10-15 minut na pętli działa klimatyzacja, zamknięte są drzwi można osiągnąć ustaloną temperaturę i są dwa wyjścia: 1.albo ustawić żaby było bardzo chłodno 2.albo tak jak powinno być czyli przyjemnie. w pierwszym przypadku gdy tram ruszy z pętli pasażerowie wsiadający na pierwszysch przytankach będą mieli uczucie, że wchodzą do lodówki ale po 45-60 minutach jak tramwaj będzie w drugiej części miasta temp wzrośnie z uwagi na co chwila otwierane drzwi, duży tłok ciepłych ludzi. w drugim przypadku tramwaj ruszy z pętli i po kilku przystankach będzie zwyczajnie ciepło w tramwaju i wszyscy będą mieli wrażenie, że klima nie działa. gdyby otwierane były tylko pierwsze drzwi dla wsiadających a ostatnie dla wysiadających można było by względnie utrzymać stałą temp. ale byłby to kretynizm.
    to samo jest w zimę. nie wiem czemu motorniczowie zimą nie używają przycisku otwierania drzi przez pasażera które zamykają się po kilku sekundach po otwarciu, tak jak jest na pętlach. otworzą się drzwi przy -10/-15 i są tak otwarte przez 20-40 sekund nim się światło zmieni, a ciepłe ucieka, zimno wlatuje i też huśtawka temperatur.

  • inkwizytor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2012 00:07 ~inkwizytor

    wydaje mi sie ,ze najlepiej wpiep..... tych wszystkich nudziarzy na chlopskie furmanki i wtedy bedzie i wygodnie i z odpowiednia temperatura !!!!!!!!

  • GGG

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2012 10:39 ~GGG

    olek~olek

    się tak podniecacie w redakcji tymi dotacjami, ile to nie dostaliśmy z Unii, to może szanowni dziennikarze wyjaśnią skąd ta wielka Unia ma pieniądze na dotacje? a może to jest tak, że dotacje polegają na tym, że Polska wysyła pieniądze do Brukseli, potem Bruksela po odliczeniu własnych kosztów je nam odsyła, a my za to, że dostaliśmy w prezencie własne pieniądze za to dziękujemy. Genialny system.



    Polska jest jedynym z największych beneficjentów Unii. Ogólnie w Unii opłaca się być krajom rozwijającym się, a najwięcej tracą kraje rozwinięte bo muszą najwięcej wkładać do wspólnej kasy.

  • fan2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2012 09:25 ~fan2

    olek~olek

    się tak podniecacie w redakcji tymi dotacjami, ile to nie dostaliśmy z Unii, to może szanowni dziennikarze wyjaśnią skąd ta wielka Unia ma pieniądze na dotacje? a może to jest tak, że dotacje polegają na tym, że Polska wysyła pieniądze do Brukseli, potem Bruksela po odliczeniu własnych kosztów je nam odsyła, a my za to, że dostaliśmy w prezencie własne pieniądze za to dziękujemy. Genialny system.


    Przecież tak samo masz z iwestycjami ze Skarbu Państwa. Przykład Autostrady: płacisz w cenie paliwa akcyzę, opłatę paliwową oraz VAT (łacznie ponand 50%). Na bramce autostradowej płacisz za Jej utrzymanie, a i tak wstęgi przecinamy za każde nowe 5 km... Ale lepsze to niż gdyby nic nie powstawało...

  • BardzoZłyMotorniczy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2012 04:51 ~BardzoZły…

    ludlodowy~ludlodowy

    Maszyniści nie potrafią i też nie chcą dostosować temperatury do tej na zewnątrz. Nawet jeśli chłodzą to tak, że po wyjściu z tej nowoczesności jest się chorym, albo nie ma czym oddychać, bo motorniczym nie chgce się przestawiać na nawiew. Porażka ;/

    A przewidziałeś w ogóle taką możliwość, że klimatyzacja w tym cudzie polskiej myśli technicznej może żyć własnym życiem i nawet serwisanci z Pesy nie są w stanie dać jasnych wytycznych co zrobić, żeby ustrojstwo utrzymywało odpowiednią temperaturę we wszystkich członach?

    U siebie w pracy też za wszystko ponosisz wyłączną winę, nigdy sprzęt, nigdy kierownictwo i jego szkodliwe zarządzenia, zawsze winna jest tylko Twoja nieudolność i złe intencje, bo masz wredną naturę i lubisz źle pracować?

    Przyznaj się gdzie pracujesz, żebym też mógł obwinić Cię za nieudolność Twojej firmy.

  • nikt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2012 02:09 ~nikt

    @jajaja
    Motorniczowie nie tyle włączają kilmę, co nie mogą jej wyłączyć :) Jeśli nie chłodzi to znaczy że jest zepsuta. A "mrożenie" pasażerów to wynik często wariujących czujników temperatury (czasem przy ok. 25 stopniach na zewnątrz jeden Swing chłodzi do 18, a inny grzeje).

  • olek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2012 01:10 ~olek

    się tak podniecacie w redakcji tymi dotacjami, ile to nie dostaliśmy z Unii, to może szanowni dziennikarze wyjaśnią skąd ta wielka Unia ma pieniądze na dotacje? a może to jest tak, że dotacje polegają na tym, że Polska wysyła pieniądze do Brukseli, potem Bruksela po odliczeniu własnych kosztów je nam odsyła, a my za to, że dostaliśmy w prezencie własne pieniądze za to dziękujemy. Genialny system.

  • sebastian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2012 00:37 ~sebastian

    Raczej złe przeszkolenie. Czasem mi się trafia sauna czasem sybir. W autobusach tak samo.

  • FRIGODEDO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2012 23:00 ~FRIGODEDO

    Tu chodzi przede wszystkim o udogodnienia dla osób niepelnosprawnych lub np. matek z wózkami. W XXI w miasta, a zwlaszcza stolica powinny byc "przyjazne" takim osobom. A jesli komus sie to nie podoba bo np. siedzenia sa zle skierowane, to zawsze mozna sobie rowerkiem.... i nie narzekac. No i klimatyzacja nie bedzie przeszkadzac.
    Przepraszam za brak polskich znakow i pozdrawiam.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »