Informacje

30.01.2018 21:44 parkingi w metropolii

23 miliony złotych
na 961 miejsc parkingowych

SERWISY:


Metropolia warszawska wzbogaci się o osiem parkingów P+R. 23 miliony złotych popłyną na inwestycję z funduszy europejskich.

"W efekcie współpracy samorządu województwa mazowieckiego, Warszawy oraz podwarszawskich gmin w ramach drugiego konkursu wybrano do realizacji pięć projektów, dzięki którym zostanie poszerzona metropolitalna sieć parkingów "Parkuj i Jedź"" - podaje urząd miasta.

961 miejsc

Nowe parkingi wybudowane zostaną w podwarszawskich miastach: Nowym Dworze Mazowieckim, Żyrardowie i Zielonce oraz w gminach Michałowice i Jaktorów. Mieszkańcy będą mieli do dyspozycji osiem parkingów z 961 miejscami dla samochodów oraz 335 dla rowerów.

Gmina Michałowice podpisała umowę o dofinansowanie projektu. Do zawarcia umów przygotowują się również Nowy Dwór Mazowiecki, Żyrardów, Zielonka oraz gmina Jaktorów.

- Nowoczesne parkingi "Parkuj i Jedź" w miejscowościach sąsiadujących z Warszawą to bezpośrednia korzyść również dla stolicy - mówi Michał Olszewski, zastępca wiceprezydenta Warszawy. - Stworzenie mieszkańcom możliwości bezpiecznego pozostawienia samochodów na parkingach przy węzłach przesiadkowych transportu publicznego zmniejszy liczbę aut wjeżdżających do Warszawy - dodał.

Z bezpłatnego parkingu będą mogli korzystać podróżujący posiadający bilet komunikacji miejskiej lub bilet lokalnego przewoźnika.

Parkingi mają być jednolicie oznakowane, aby mieszkańcy w łatwy sposób odróżnili parkingi działające w systemie od "dzikich" lub działających na zasadzie komercyjnej.

Kolejny krok

Jak podaje urząd miasta, to kolejny krok w budowaniu sieci parkingów "Parkuj i Jedź" w metropolii warszawskiej. W grudniu 2016 r. rozstrzygnięto pierwszy konkurs na budowę lub przebudowę 27 obiektów na 2697 miejsc parkingowych dla samochodów oraz 1133 dla rowerów. Z kilku z nich, m.in. w Jaktorowie, Radzyminie i Wołominie mogą już korzystać mieszkańcy.

ZOBACZ TEŻ MATERIAŁ O PARKINGOWYCH PLANACH RATUSZA:

ran/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 12:22 ~Piękny Roman



    siara~siara

    Krowa która dużo ryczy, to raczej mało mleka daje. A to co mówisz o innych to świadczy tylko o tobie 'wysportowany" gościu.

    sportowcy na siedząco~sportowcy na siedząco

    Już widzę światowej klasy sportowców, którzy oddają swoje wypasione samochody na złom i wybierają rowerki :)

    Obudź się, rowerek to jedna z tysięcy ludzkiej aktywności i jedna z tysięcy dyscyplin sportowych. Kolarze wcale nie są najsilniejsi, najbardziej gibcy i najbardziej wysportowani.
    Kolarze to wśród sportowców lenie, którzy uprawiają sport na siedząco :)
    boquc~boquc

    Prawdziwi kolarze nie trawią gości z masy krytycznej i zielonego mazowsza. Co ciekawe masa krytyczna zdaje się, też ma żal z kolei do Buciaka i zielonego mazowsza, bo to co zielone mazowsze wyprawia w mieście i całe zło które się wtedy z mieszkańców wydobywa idzie na konto masy krytycznej. A oni się wcale nie tak często zgadzają z ZM.


    To co stoi na przeszkodzi aby MK głośno i oficjalnie wystąpiła przeciw ZM jeśli jakieś pomysły nie są po ich myśli?

  • boquc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2018 10:05 ~boquc




    qbek~qbek


    @Taki_tam komu jak komu, ale tobie ręczne tłumaczenie pewnych zagadnień zdecydowanie by się przydało.
    podatnik~podatnik

    Zawsze mnie śmieszą te mitomańskie przechwałki. Spójrz najpierw w lustro, czy nie widać drugiego podbródka. Wejdź po schodach na pierwsze piętro.

    Pewnie zasapałbyś się wychodząc z samochodu.
    Zabawnie by to wyglądało, gdyby taka klucha wyskoczyła na ulicy do wysportowanego gościa:D

    siara~siara


    Krowa która dużo ryczy, to raczej mało mleka daje. A to co mówisz o innych to świadczy tylko o tobie 'wysportowany" gościu.

    sportowcy na siedząco~sportowcy na siedząco

    Już widzę światowej klasy sportowców, którzy oddają swoje wypasione samochody na złom i wybierają rowerki :)

    Obudź się, rowerek to jedna z tysięcy ludzkiej aktywności i jedna z tysięcy dyscyplin sportowych. Kolarze wcale nie są najsilniejsi, najbardziej gibcy i najbardziej wysportowani.
    Kolarze to wśród sportowców lenie, którzy uprawiają sport na siedząco :)

    Prawdziwi kolarze nie trawią gości z masy krytycznej i zielonego mazowsza. Co ciekawe masa krytyczna zdaje się, też ma żal z kolei do Buciaka i zielonego mazowsza, bo to co zielone mazowsze wyprawia w mieście i całe zło które się wtedy z mieszkańców wydobywa idzie na konto masy krytycznej. A oni się wcale nie tak często zgadzają z ZM.

  • dfgf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2018 23:27 ~dfgf


    Paweł~Paweł

    W tym wszystkim chodzi o to żeby ludzie jadący do pracy z poza Warszawy nie pchali się tam z autami tylko jechali komunikacją, wtedy zwolni się więcej miejsc parkingowych w samym mieście i ruch na ulicach będzie mniejszy. Tym samym autobusy będą mogły szybciej się przemieszczać.
    Miasto wolne od aut~Miasto wolne od aut


    Ale jaki problem rozwiąże 961 miejsc parkingowych, jak i tak wjedzie tych aut do Warszawy 499.039? Codziennie!!. Tu trzeba wysokich opłat wjazdowych dla wszystkich, żeby ich zmusić do transportu publicznego który mamy bardzo dobry, i wygodny. Jakoś inni mogą jeździć skmką i autobusami. Jak te auta nie wjadą, to autobusem na pewno będzie jeszcze szybciej. A pieniądze zamiast na parkingi powinny zostać przekazane na chodniki, nowe ścieżki rowerowe, nasadzenia drzew, bo nas zabiją te spaliny. Każdy kto nie ma warszawskiej rejestracji ma bulić tyle, żeby się szybciutko przekonać do komunikacji miejskiej.

    Bo po co nam pracownicy w warszawie? Po co podatnicy?
    Miasto dla urzędników i aktywistów w sieciowych kawiarniach!
    (oczywiście jeśli pracownicy tych kawiarni będą rowerzystami :)

  • HGW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2018 23:24 ~HGW



    miasto wolne od aut~miasto wolne od aut

    961 miejsc??? Do Warszawy wjeżdża 0,5 mln tych blachosmrodów codziennie. Tylko opłata wjazdowa i to ze 100 zł dziennie za wjazd odspawa tych grubasów od ich blachosmrodów. Chcą do miasta, to niech bulą za nasze zatrute płuca. A jak nie stać to do skm-ki.
    Joki~Joki

    A może coś bardziej kreatywnie niż blachosmrody i grubas? Mamusia jeszcze nie pogoniła do lóżka?
    davv~davv

    Jak dla mnie może być, ale tylko pod warunkiem wprowadzenia podatku katastralnego. Wtedy rozważę zamianę 5.000 zł, które płacę za OC i AC od samochodu na podatek katastralny, który uwolni mnie od samochodu, a centrum od ludzi, których nie stać na utrzymanie porządku i estetyki na europejskim poziomie.

    I nareszcie zniknęli by rowerzyści z centrów miast :)

  • Taki tam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2018 23:21 ~Taki tam

    Taki tam~Taki tam

    Teraz już wiem po co wam samochody w mieście... by polować na noworodki...

    ... i wysysać z nich krew!

  • każdy jest pieszym

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2018 23:20 ~każdy…


    rowerpower~rowerpower



    Rowerzyści finansują nie tylko swoją własną infrę, ale także infrę dla samochodów. Jak to? Ano srakto: infra miejska finansowana jest z PITów i CITów, a nie podatku drogowego zawartego w paliwie. Ruch rowerowy to ok. 3-5%, natomiast dystrybucja środków z podatków na infrę rowerową to grubo poniżej 1% wszystkich wydatków na infrastrukturę miejską, a więc to rowerzyści się dorzucają do samochodów a nie odwrotnie. Niestety, samochodocentryczna filozofia jest dawno passe, miasto to nie parking, tylko miejsce do życia.
    podatnik~podatnik


    Rowerzyści przede wszystkim wydają swoje pieniądze w Polsce, dając tu ludziom pracę. Samochodziarze od razu 50% ceny paliwa ze stacji wysyłają do Moskwy. Tam się domagajcie darmowych parkingów. Reszta podatków praktycznie w całości zasila budżet centralny. Warszawa niewiele z tego ma.


    A nie piesi???
    Rowerzystów jest 3%, a pieszych 100%

  • wyrzucanie kasy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2018 23:19 ~wyrzucanie kasy


    rowerpower~rowerpower



    Rowerzyści finansują nie tylko swoją własną infrę, ale także infrę dla samochodów. Jak to? Ano srakto: infra miejska finansowana jest z PITów i CITów, a nie podatku drogowego zawartego w paliwie. Ruch rowerowy to ok. 3-5%, natomiast dystrybucja środków z podatków na infrę rowerową to grubo poniżej 1% wszystkich wydatków na infrastrukturę miejską, a więc to rowerzyści się dorzucają do samochodów a nie odwrotnie. Niestety, samochodocentryczna filozofia jest dawno passe, miasto to nie parking, tylko miejsce do życia.
    podatnik~podatnik


    Rowerzyści przede wszystkim wydają swoje pieniądze w Polsce, dając tu ludziom pracę. Samochodziarze od razu 50% ceny paliwa ze stacji wysyłają do Moskwy. Tam się domagajcie darmowych parkingów. Reszta podatków praktycznie w całości zasila budżet centralny. Warszawa niewiele z tego ma.


    A veturilo jest zdaje się niemieckie. I do Niemiec idą nasze podatki, tak hojnie dawane tej niemieckiej firmie.

  • sportowcy na siedząco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2018 23:13 ~sportowcy…



    qbek~qbek


    @Taki_tam komu jak komu, ale tobie ręczne tłumaczenie pewnych zagadnień zdecydowanie by się przydało.
    podatnik~podatnik

    Zawsze mnie śmieszą te mitomańskie przechwałki. Spójrz najpierw w lustro, czy nie widać drugiego podbródka. Wejdź po schodach na pierwsze piętro.

    Pewnie zasapałbyś się wychodząc z samochodu.
    Zabawnie by to wyglądało, gdyby taka klucha wyskoczyła na ulicy do wysportowanego gościa:D

    siara~siara


    Krowa która dużo ryczy, to raczej mało mleka daje. A to co mówisz o innych to świadczy tylko o tobie 'wysportowany" gościu.


    Już widzę światowej klasy sportowców, którzy oddają swoje wypasione samochody na złom i wybierają rowerki :)

    Obudź się, rowerek to jedna z tysięcy ludzkiej aktywności i jedna z tysięcy dyscyplin sportowych. Kolarze wcale nie są najsilniejsi, najbardziej gibcy i najbardziej wysportowani.
    Kolarze to wśród sportowców lenie, którzy uprawiają sport na siedząco :)

  • Kierownica

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2018 22:48 ~Kierownica


    [/cytat_2781120]

    Rowerzyści finansują nie tylko swoją własną infrę, ale także infrę dla samochodów. Jak to? Ano srakto: infra miejska finansowana jest z PITów i CITów, a nie podatku drogowego zawartego w paliwie. Ruch rowerowy to ok. 3-5%, natomiast dystrybucja środków z podatków na infrę rowerową to grubo poniżej 1% wszystkich wydatków na infrastrukturę miejską, a więc to rowerzyści się dorzucają do samochodów a nie odwrotnie. Niestety, samochodocentryczna filozofia jest dawno passe, miasto to nie parking, tylko miejsce do życia.
    [/cytat_2781191]
    Ja jeżdżę samochodem i nie dostałam powiadomienia, że tylko rowerzyści płacą podatki, a ja jestem zwolniona. Niedopatrzenie urzędu? Idę robić awanturę ...
    Samochodziarze jednak dokładają więcej do budżetu, i do miejskiego i państwa. Twój rower kosztuje mniej, oponki kosztują mniej, na paliwo nie wydajesz, twój mechanik bierze stówę i pewnie na lewo. Fakt, my nie kupujemy rowerowych gatek.
    Pozdrawiam z samochodu.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2018 18:00 ~qwerty

    To jeszcze raz.
    Pojawił się argument, jakoby kierowcy utrzymywali rowerzystów.
    Na przykładzie pokazałem, co się dzieje z pieniędzmi wydanymi na paliwo. Więcej korzyści dla Warszawy i Polski jest wydanie ich na lokalne usługi, a nie transferowanie ich za granicę oraz do beneficjentów patologii socjalnej. To właśnie z zaoszczędzonych 600 zł powstaje infrastruktura w Warszawie. Nie ze stacji paliw.
    Posiadanie samochodu dzisiaj nie jest żadnym osiągnięciem. Ma go już prawie każdy. Żałosne jest natomiast, żeby miasto finansowało bezpłatne parkingi pod wpływem krzykaczy. Bo niby skąd ma wziąć na to pieniądze? Weźmie z moich podatków. Sorry, ale jak wykupiłem dla siebie miejsce parkingowe. Wolę, żeby w Warszawie były remontowane ulice, powstawały jakieś skwery i parki.
    Już coś chwyciłeś?


    [/cytat_2781555]
    Nawet kupiłem sobie działkę letniskową 100 km od Warszawy, z lasem i karmie sobie wiewiórki. A nie szantażuję wszystkich, ze chcę mieć las w Warszawie przed blokiem. Tak jak w Anglii - jak ludzie chcą mieć cisze i spokój, to się wyprowadzają na wieś. A jak chcą mieszkać w mieście, to się godzą na jego plusy i minusy.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »