Informacje

16.10.2013 12:42 dzięki dofinansowaniu z ue

2020? 2022?
Kiedy cała druga linia metra?

SERWISY:


II linia ze wszystkimi stacjami na wschód i zachód ma zostać rozbudowana do 2022 roku, a dofinansowanie pochodzić z perspektywy unijnej na lata 2014-20 – poinformował ratusz. We wtorek dziennikarze "Gazety Stołecznej" przywoływali słowa dyrektora biura rozwoju miasta, z których ma wynikać, że za pieniądze z budżetu UE na ten okres uda się zbudować jedynie sześć przystanków.

Portal "Stołecznej" poinformował, że za unijne pieniądze na lata 2014-2020 uda się wybudować po trzy kolejne stacje w kierunku Targówka i na Wolę.

"Mało prawdopodobne"

- Jest mało prawdopodobne, by w nowej perspektywie unijnej w przypadku II linii metra udało się zbudować coś więcej niż "3+3" - cytują dziennikarze wypowiedź dyrektora biura rozwoju Jerzego Kulika z wczorajszego posiedzenia komisji infrastruktury.

I przypominają, że jeszcze kilka tygodni temu wiceprezydent Michał Olszewski szacował, że w tej perspektywie uda się zbudować całą II linię metra. Dziennikarze "Gazety" przywołali też wypowiedź wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza. Na pytanie zadane przez dziennikarza portalu Transport Publiczny, kiedy pasażerowie będą mogli skorzystać z całej II linii, i czy jest szansa, że w kolejnej perspektywie finansowej UE, odpowiedział:

- Zdecydowanie jest szansa. Jeżeli już mamy zapewnienie, że pieniądze [na dofinansowanie] będą, to praktycznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby inwestycję realizować w tej perspektywie do 2020 r.

Pewne pieniądze na 3+3

Po doniesieniach dziennikarskich, do sprawy odniosła się prezydent Warszawy.

- Od kilkunastu miesięcy osobiście nadzoruję kwestię środków, na jakie może liczyć Warszawa z kolejnego budżetu unijnego. Zapewnienie dofinansowania dla wariantu 3+3 potwierdziła już m.in. minister Elżbieta Bieńkowska – tych pieniędzy możemy być pewni i mamy zapewnione w budżecie środki na przygotowanie tych prac. To pozwala mieć pewność realizacji tego zakresu. O kolejnych pieniądzach rozmawiamy. Zakończenie budowy całej II linii podziemnej kolejki ma kluczowe znaczenie dla Warszawy i obiecuję, że dopilnuję, by warszawiacy mogli od 2022 r. podróżować dwoma pełnymi liniami metra – mówi prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Bródno czy Białołęka?

Ratusz przypomina, że złożył w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego zapotrzebowanie na pieniądze potrzebne na dokończenie budowy całej II linii metra. Mają pochodzić właśnie z perspektywy unijnej na lata 2014-20. Chodzi o 8 mld zł. To nie tylko dofinansowanie prac przy odcinkach, które powstaną w pierwszej kolejności (czyli po trzy stacje w kierunku Woli i Targówka), ale też na budowę kolejnego etapu – ukończenie całej II linii metra od stacji techniczno-postojowej Mory do ostatniej stacji po praskiej stronie Wisły (na Bródno, Białołękę albo do obu dzielnic - nie ma jeszcze decyzji w tej sprawie - red.).

Zrealizowanie i rozliczenie całej inwestycji samorząd planuje, zgodnie z zasadami prowadzenia i rozliczania projektów unijnych, do 2022 r.

ZOBACZ NOWE POCIĄGI METRA, KTÓRE MAJĄ JEŹDZIĆ II LINIĄ:



ran/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jack

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.11.2015 14:34 ~jack



    kajtek~kajtek

    Haha, dobre. Woj. mazowieckie 148,6 mieszk./km², woj. śląskie 375 mieszk./km². Z logiki przedstawionej poniżej wynika, że w Warszawie metro jest niepotrzebne, bo woj. śląskie ma większą gęstość zaludnienia niż woj. mazowieckie.

    Piotr~Piotr


    Z punktu widzenia budżetu centralnego Śląsk jest dziurą bez dna, do której trzeba wciąż sypać kasę - głównie na niezaspokojonych górników.
    A Mazowsze wytwarza największą część dochodu narodowego. Tu więc warto inwestować, bo się zwróci.
    menell~menell


    Takie bezposrednie porównanei to utopia. Województwo mazowieckie to wiele powiatów, które historycznie z Mazowszem nie mają nic wspólnego, vide Radom, Szydłowiec, Przysucha, Zwoleń, Łosice, Siedlce, Mława, etc. Gdybyś porównał gęstość zaludnienia dawnego województwa stołecznego (639 osob/km2 przy powierzchni 3800 km2, dane za 1998 rok) to takie porównanei byłoby bardziej rozsadne.
    Dla mnie cały Górny Slask to szarzyzna, brud, smrod, roszczeniowi gornicy i niezrozumiały dialekt.


  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2014 08:15 ~Gość

    Bródno i targówek też nie i co z tego?

    Warszawiak~Warszawiak

    Białołęka to nie WARSZAWA...!!!

  • szmulki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.10.2014 18:26 ~szmulki

    Polecam otworzyć mapę Warszawy, jest więcej dzielnic niż Śródmieście... Bródno ma tramwaj a Derby niestety nie.

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.06.2014 15:28 ~Warszawiak

    Białołęka to nie WARSZAWA...!!!

  • koko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2014 14:29 ~koko

    Jasne że Białołęka chce metro ale na Bródno też nie można dojechać w godzinach szczytu bo korki takie, że z centrum jedzie się ponad godzinę i to z policją kierującą ruchem. Skoro było w planach to najpierw trzeba tu zbudować a potem można przedłużyć, poza tym na Białołęce będzie szybki tramwaj a na Bródnie nie.

  • Oli

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2014 20:45 ~Oli

    Czy ktoś się będzie pytał czemu Inspiro głupie?

  • CCX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.12.2013 19:30 ~CCX

    HGW chce nadzorować metro w 2022r, ale chcieć nie oznacza móc. Taka deklaracja jest jak "sikanie pod wiatr".

  • Janko Krytykant

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.10.2013 22:06 ~Janko Krytykant

    HGW w 2022 skończy 70 lat! I jeszcze wtedy zamierza nadzorować budowę II linii metra? Chyba "kury szczać prowadzić", a nie w Ratuszu siedzieć!

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.10.2013 16:53 ~wawa

    Puierdu Pierdu.
    Śmiejemy się z Chińczyków a oni w ROK budują 40km nowej lini metra w Szangchaju.

  • v9d386

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.10.2013 16:27 ~v9d386

    Ja się pytam: gdzie jest podświetlenie LED na drzwiach nowych pociagów Inspiro które było na wizualizacji?? Dlaczego ratusz nie może nam zafundować jednego fajnego i do tego uzytecznego (wskazuje zcas do zamknięcia drzwi) bajeru tylko te czerwono żółte wiejskie wnętrza?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »