Informacje

30.12.2015 10:55 Budowa ma być dofinansowana z UE

164 miejsca na nowym
parkingu przy Metrze Młociny

SERWISY:

164 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych i 24 dla rowerów między jezdniami ul. Kasprowicza - tak wygląda koncepcja nowego P+R Młociny. Nie wiadomo jednak, kiedy powstanie.

Zgodnie z koncepcją odebraną pod koniec grudnia przez Zarząd Transportu Miejskiego, nowe miejsca parkingowe mają powstać między jezdniami ul. Kasprowicza, na odcinku między południową głowicą stacji metra, a skrzyżowaniem z ul. Przy Agorze.

- Projektant zaproponował 164 miejsca dla aut osobowych - w tym 6 dla osób niepełnosprawnych - i 24 miejsca dla rowerów – wylicza Wiktor Paul z ZTM-u.

Jak dodaje, parking ma być parterowy, bo tylko na taki pozwala miejscowy plan zagospodarowania. Układem będzie więc przypominać pobliski P+R Wawrzyszew.

Studium Wykonalności i co dalej?

Na początku 2016 roku ZTM ma zlecić opracowanie tzw. Studium Wykonalności. – Chcemy także ubiegać się o dofinansowanie unijne na realizację parkingu, które będzie przyznawane w formie konkursu. Konkurs ma się odbyć w III kwartale 2016 roku - wyjaśnia Paul.

Na tym jednak kończą się dobre informacje dla kierowców zostawiających swoje auta na Młocinach. Jak przyznaje ZTM, w Wieloletniej Prognozie Finansowanie Warszawy nie ma zabezpieczonych żadnych środków na tę budowę. Nie wiadomo także, kiedy mogłaby się rozpocząć.

164 miejsca to i tak ledwie kropla w morzu potrzeb. W listopadzie pisaliśmy o parkingowych chaosie przy Młocinach. Sypią się tam mandaty, a władze dzielnicy zastanawiają się nad ustawieniem parkomatów:

jk/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 10:30 ~piotr

    Dziękujemy za zabranie kolejnego kawałka zieleni z naszej okolicy i budowę kolejnego betonowego parkingu...

  • Kaspr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.01.2016 12:08 ~Kaspr

    Warszawianka od pokoleń~Warszawianka od pokoleń

    O tak obłożą nas tylko P+R a mieszkańcy swoje samochody to mają złożyć w kartonik i wnieść do domu???? Mam pismo gdzie władze BIELAN obiecują po wybudowani nowej nitki jezdni Kasprowicza przywrócenie parkingu który służył mieszkańcom K72,72 i 76 jako parking ze względu iż nie mieli dostępu do ulic i nie mieli gdzie parkować i CO??? powstał przy metrze Wawrzyszew P+R i zabrano nam parking a my tera płacimy mandaty bo nie mamy gdzie zaparkować. O zgrozo niech najpierw wskażą nam miejsce gdzie mamy zaparkować a nie karać.

    Dokładnie. Zabrać miejscowym miejsca, dać przyjeżdżającym, którzy wieczorami wracają do swoich prywatnych garaży za miastem a my musimy patrzeć na puste w nocy P+R i kombinować gdzie się upchnąć.

  • Warszawianka od pokoleń

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.01.2016 20:06 ~Warszawian…

    O tak obłożą nas tylko P+R a mieszkańcy swoje samochody to mają złożyć w kartonik i wnieść do domu???? Mam pismo gdzie władze BIELAN obiecują po wybudowani nowej nitki jezdni Kasprowicza przywrócenie parkingu który służył mieszkańcom K72,72 i 76 jako parking ze względu iż nie mieli dostępu do ulic i nie mieli gdzie parkować i CO??? powstał przy metrze Wawrzyszew P+R i zabrano nam parking a my tera płacimy mandaty bo nie mamy gdzie zaparkować. O zgrozo niech najpierw wskażą nam miejsce gdzie mamy zaparkować a nie karać.

  • zaw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2015 20:12 ~zaw



    Rafał~Rafał

    Bez sensu. W nieskończoność nie można likwidować trawników pod miejsca do parkowania.

    tarcho~tarcho

    Oczywiście, że bez sensu. Ale to taniej i prościej, niż wyciągnąć parking nad gigantyczną pętlę tramwajowo-autobusową na Młocinach (na razie jeden poziom, docelowo dwa). Parking powinien być rozciągnięty nad istniejącą infrastrukturą - w całym kwartale Nocznickiego-Zgrupowania AK Kampinos-jezdnia przy ZUS-jezdnia z wjazdem na obecny P+R. Takie rozwiązanie miałoby wiele plusów - suche przestrzenie postojowe autobusów i tramwajów, suche przejścia dla pieszych, możliwość zaparkowania nad przystankiem, na który się udajemy, brak uciążliwości dla otoczenia. 4 wjazdy i wyjazdy (w tym jeden bezkolizyjny od strony Mostu Północnego). Miejsca starczyłoby dla 4.000 samochodów, a po rozbudowie - dla 7.000 samochodów. Lekko do 2040 roku.

    Ale lepiej wybetonować kawałek trawnika, niż zaprojektować coś przyszłościowego.
    kamil~kamil


    Tylko zapomniałeś o jednym:

    "polaczki chcą parkować za darmo"

    a taki parking był by płatny wiec lepiej stanąć w bocznej uliczce zastawić komuś wjazd do garażu a potem sie dziwić ze samochód odholowano.


    A że polaczki chcą jeździć rowerkami za darmo, i hgw buduje im infrastrukturę, to ci nie przeszkadza?

  • tybyby

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2015 18:52 ~tybyby

    hutnik~hutnik

    Jest plac po dawnych szpitalu Huty Warszawa tam można postawić następny parking a tak to leżą kamienie

    Plac nie należy do miasta, został oddany w zamian za rozbiórkę szpitala i szkoły.

  • kamil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2015 16:41 ~kamil


    Rafał~Rafał

    Bez sensu. W nieskończoność nie można likwidować trawników pod miejsca do parkowania.

    tarcho~tarcho

    Oczywiście, że bez sensu. Ale to taniej i prościej, niż wyciągnąć parking nad gigantyczną pętlę tramwajowo-autobusową na Młocinach (na razie jeden poziom, docelowo dwa). Parking powinien być rozciągnięty nad istniejącą infrastrukturą - w całym kwartale Nocznickiego-Zgrupowania AK Kampinos-jezdnia przy ZUS-jezdnia z wjazdem na obecny P+R. Takie rozwiązanie miałoby wiele plusów - suche przestrzenie postojowe autobusów i tramwajów, suche przejścia dla pieszych, możliwość zaparkowania nad przystankiem, na który się udajemy, brak uciążliwości dla otoczenia. 4 wjazdy i wyjazdy (w tym jeden bezkolizyjny od strony Mostu Północnego). Miejsca starczyłoby dla 4.000 samochodów, a po rozbudowie - dla 7.000 samochodów. Lekko do 2040 roku.

    Ale lepiej wybetonować kawałek trawnika, niż zaprojektować coś przyszłościowego.


    Tylko zapomniałeś o jednym:

    "polaczki chcą parkować za darmo"

    a taki parking był by płatny wiec lepiej stanąć w bocznej uliczce zastawić komuś wjazd do garażu a potem sie dziwić ze samochód odholowano.

  • gosc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2015 16:20 ~gosc

    A co z pustą przestrzenią między jezdniami jadąc od MP?
    Tam miał być parking już dawno. Przecież przedłużenia TMP do S8 nie wybudują przez najbliższe 10 lat.

  • zart

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2015 16:12 ~zart

    164 m-ca parkingowe to statystycznie 200 osob. Czyli JEDEN wagon metra. Czy miasto na glowe upadlo, zeby robic za taka cene dobrze waskiej grupie dojezdnych?

  • hutnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2015 14:35 ~hutnik

    Jest plac po dawnych szpitalu Huty Warszawa tam można postawić następny parking a tak to leżą kamienie

  • Korbol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2015 13:36 ~Korbol

    tarcho~tarcho


    Oczywiście, że bez sensu. Ale to taniej i prościej, niż wyciągnąć parking nad gigantyczną pętlę tramwajowo-autobusową na Młocinach (na razie jeden poziom, docelowo dwa). Parking powinien być rozciągnięty nad istniejącą infrastrukturą - w całym kwartale Nocznickiego-Zgrupowania AK Kampinos-jezdnia przy ZUS-jezdnia z wjazdem na obecny P+R. Takie rozwiązanie miałoby wiele plusów - suche przestrzenie postojowe autobusów i tramwajów, suche przejścia dla pieszych, możliwość zaparkowania nad przystankiem, na który się udajemy, brak uciążliwości dla otoczenia. 4 wjazdy i wyjazdy (w tym jeden bezkolizyjny od strony Mostu Północnego). Miejsca starczyłoby dla 4.000 samochodów, a po rozbudowie - dla 7.000 samochodów. Lekko do 2040 roku.

    Ale lepiej wybetonować kawałek trawnika, niż zaprojektować coś przyszłościowego.

    Szkoda że takie pomysły nigdy nie są realizowane

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »