Informacje

22.05.2015 18:17 zmid rozstrzygnął przetarg

1350 metrów za 76 mln zł. Umowa na kolejny fragment Trasy Świętokrzyskiej

SERWISY:

 

Firma Strabag zaprojektuje i wybuduje kolejny fragment Trasy Świętokrzyskiej. Na prace ma 28 miesięcy. Nowa droga o długości 1350 metrów będzie kosztować 76 mln złotych.

Trasa Świętokrzyska została podzielona na trzy fragmenty. Pierwszy od Wybrzeża Szczecińskiego do Zamoyskiego został oddany w ubiegłym roku. Środkowy fragment do al. Tysiąclecia nadal jest w fazie prac projektowych.

W piątek Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę na projekt i budowę trzeciego fragmentu Trasy, od al. Tysiąclecia do Zabranieckiej o długości 1350 metrów.

Ponad kilometr

Na ten fragment już w ubiegłym roku wojewoda mazowiecki wydał zezwolenie na budowę. Jednak wykonawcę udało się wybrać teraz. – Były naciski ze strony organizacji społecznych i mieszkańców. Chcieliśmy wsłuchać się ten głos i dołożyliśmy do warunków przetargu nakaz wprowadzenia zmian. Chcemy by droga była jak najmniej uciążliwa – tłumaczy Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID-u. Po zmianach w projekcie potrzebne będzie nowe zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Trasa ma zostać przesunięta bardziej na południe, wzdłuż nasypu kolejowego. Nie będzie się krzyżować z ulicą Otwocką, tylko z objazdową. Potem przejdzie pod torami kolejowymi w dwóch tunelach by połączyć się z Zabraniecką. – Wykonawca powinien zastosować taką technologię i takie materiały, by jak najbardziej zredukować szkodliwość spalin i hałasu. Powinien dążyć do niebudowania ekranów – tłumaczy Gajewska.

Droga ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. – Jednak Strabag powinien dążyć do minimalizowania szerokości pasów – dodaje rzeczniczka. Wykonawca ma uwzględnić też rezerwę pod tory tramwajowe w pasie dzielącym. - W projekcie powinien być uwzględniony fakt, że w przyszłości  trasa tramwajowa zostanie poprowadzona wzdłuż ul. Objazdowej do ul. Kawęczyńskiej i dalej na wschód przez tunel pod torami kolejowymi do ul. Zabranieckiej – mówi Gajewska.

Od strony zachodniej Trasa będzie można wjechać w ulicę Kijowską tymczasowym łącznikiem. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania decyzji środowiskowej i zgromadzenia dokumentów niezbędnych do wystąpienia o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Na prace ma 28 miesięcy.

Projekt przegrał z kryzysem

Pierwsze plany budowy arterii łączącej Pragę ze Śródmieściem datuje się na 1959 rok. Na pierwszy etap inwestycji trzeba jednak było poczekać bardzo długo. Dopiero w 1998 roku ruszyła budowa mostu Świętokrzyskiego (otwarto go w 2000 roku). Siedem lat temu podjęto decyzję o budowie trasy od mostu do planowanej obwodnicy Pragi. Miała być gotowa przed Euro 2012.

Projekt nie przetrwał kłopotów finansowych miasta. W 2011 roku trzeba było wygospodarować prawie 100 mln złotych, aby dołożyć do budowy mostu Północnego. Część tych pieniędzy pochodziła właśnie ze środków na budowę Trasy Świętokrzyskiej.

 

Tak wyglądała budowa pierwszego odcinka Trasy Świętokrzyskiej:

jb

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Zbyszek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2015 18:19 ~Zbyszek

    Czemuście nie stanęli do tego przetargu?
    Zrobilibyście migiem te dwa tunele po 4 pasy plus tramwaj, zarobilibyście, skromnie, 20 milionów a i Warszawa zaoszczędziłaby 20 milionów.

    Wszyscy byliby zadowoleni.

    Nie lenić się tylko wypełniać dokumenty przetergowe!

  • Kuternoga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2015 13:02 ~Kuternoga

    Zgred~Zgred

    "Projektuj i buduj" zawsze wychodzi bardzo drogo, bo wykonawca nigdy do końca nie wie, na co się porywa i ile to będzie kosztować. Ot i cała tajemnica. Projekt osobno+wykonanie osobno może wyjść znacznie taniej, ale i dłużej


    Ponad połowa z tej kwoty to będą zyski zwycięzcy przetargu - więc nie mów mi że za 30 mln PLN nie można wykonac projektu i wybudować 1,3 km drogi - bo to droga miejska a nie autostrada ani ekspresówka ,

  • Obwis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2015 12:54 ~Obwis

    76 mln PLN za kilometr i 300 m. To przecież złodziejstwo. Widac w Polsce buduje się najdrożej na świecie i ktoś sobie nieźle na głupich polaczkach zarobi.

  • qaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2015 10:57 ~qaz

    Andre~Andre

    Moim zdaniem ulicę Świętokrzyską trzeba przedłużyć aż do Mostu Świętokrzyskiego, jednocześnie poszerzając ją do dwóch pasów w każdą stronę i budując między nimi linię tramwajową.
    Oczywiście nie obędzie się bez wyburzenia kilku starych budynków, ale radykalna poprawa komunikacji w stolicy jest tego warta!
    P.S.
    Na moście Świętokrzyskim bez problemu zmieściłby się jeszcze tramwaj, gdyby powiesić ścieżki rowerowe pod mostem, tak jak na moście Łazienkowskim.

    idiotyczny pomysł, no chyba że sam za to zapłacisz.

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2015 10:40 ~Xavery

    Zgred~Zgred

    "Projektuj i buduj" zawsze wychodzi bardzo drogo, bo wykonawca nigdy do końca nie wie, na co się porywa i ile to będzie kosztować. Ot i cała tajemnica. Projekt osobno+wykonanie osobno może wyjść znacznie taniej, ale i dłużej


    Nieważne. Lud pisowski i tak zawsze wie lepiej, że kasę skręciła PO.
    Rozwiązaniem jest nie budowanie niczego co będzie do zrealizowania już niedługo po wyborach parlamentarnych.

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2015 10:05 ~Piotr

    Andre~Andre

    Moim zdaniem ulicę Świętokrzyską trzeba przedłużyć aż do Mostu Świętokrzyskiego, jednocześnie poszerzając ją do dwóch pasów w każdą stronę i budując między nimi linię tramwajową.
    Oczywiście nie obędzie się bez wyburzenia kilku starych budynków, ale radykalna poprawa komunikacji w stolicy jest tego warta!
    P.S.
    Na moście Świętokrzyskim bez problemu zmieściłby się jeszcze tramwaj, gdyby powiesić ścieżki rowerowe pod mostem, tak jak na moście Łazienkowskim.

    Spadaj w cholerę!!! Przez takich jak ty burzymurków, co poszerzali ulice Warszawa jest tak paskudnym miastem. Więc odczep się od tych nędznych resztek jedynej prawdziwej zabudowy. Jak chcesz szybko przejechać z Świętokrzyskiej na Pragę(tam to było by co burzyć, no nie?) to wsiadaj w Metro, a nie wozić tyłek autem, które i tak utknie w korku i nie będzie go gdzie zaparkować. Jak tak ci się podobają szerokie arterie w mieście, to sobie zamieszkaj przy jakiejś autostradzie i wdychaj spaliny.

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2015 00:59 ~Andre

    Moim zdaniem ulicę Świętokrzyską trzeba przedłużyć aż do Mostu Świętokrzyskiego, jednocześnie poszerzając ją do dwóch pasów w każdą stronę i budując między nimi linię tramwajową.
    Oczywiście nie obędzie się bez wyburzenia kilku starych budynków, ale radykalna poprawa komunikacji w stolicy jest tego warta!
    P.S.
    Na moście Świętokrzyskim bez problemu zmieściłby się jeszcze tramwaj, gdyby powiesić ścieżki rowerowe pod mostem, tak jak na moście Łazienkowskim.

  • LPG

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.05.2015 00:51 ~LPG

    Trasa Świętokrzyska za rzeką kończy się nowym deptakiem - warto pamiętać. Czyli zasadniczo nie rozwiązuje żadnego problemu a jedynie dzieli dzielnicę szeroką i zapewne zakorkowaną jezdnią. To wymyślił jakiś geniusz!

  • Jaśnię

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2015 22:19 ~Jaśnię

    28miesięcy??? 1,3 km? 76 mln?

  • Zgred

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.05.2015 21:44 ~Zgred

    "Projektuj i buduj" zawsze wychodzi bardzo drogo, bo wykonawca nigdy do końca nie wie, na co się porywa i ile to będzie kosztować. Ot i cała tajemnica. Projekt osobno+wykonanie osobno może wyjść znacznie taniej, ale i dłużej

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »