Informacje

28.11.2018 15:52 Na Saskiej Kępie

13 uczennic zasłabło w szkole. "Niewykluczone podłoże emocjonalne"

SERWISY:


Służby interweniowały w zespole szkół na Saskiej Kępie po tym, jak zasłabło tam kilkanaście uczennic. Pierwszy sygnał o zdarzeniu otrzymaliśmy na Kontakt 24.

Sprawa dotyczy Zespołu Szkół numer 21 przy ulicy Saskiej.

13 uczennic

"Zaczęło się rano od zdenerwowanej uczennicy, która już dojeżdżając do szkoły źle się poczuła. Potem zasłabły następne. Ich stan był na tyle niepokojący, że dyrektor ZS 21 Marek Kupiecki wezwał pogotowie. Fala zasłabnięć objęła w sumie 13 uczennic, a cała sytuacja mocno zdenerwowała też jedną z pracownic sekretariatu, która jednak szybko doszła do siebie" - poinformował w mailu do dziennikarzy Andrzej Opala, rzecznik Pragi Południe.

Jak zaznacza, osiem dziewczynek trafiło do szpitali na obserwację. - W placówce przy Grenadierów obserwowane są uczennice pełnoletnie. Niepełnoletnie pojechały wraz z jedną z nauczycielek do szpitala na Niekłańską. O godz. 14 wciąż jeszcze tam przebywały. Prawdopodobnie zostaną na obserwacji do jutra - napisał w środę Opala.

Zapewnia, że o problemie zostali poinformowani rodzice. Z relacji urzędu wynika, że wyprowadzono z budynku ośmioro dzieci ze znajdującej się tam filii Przedszkola nr 180 z Niekłańskiej. Uczniowie zespołu szkół zostali ewakuowani do pobliskiego Ośrodka Sporu i Rekreacji przy ul. Saskiej, a o 13.15 odesłano ich do domów.

Na miejscu oprócz kartek pogotowia pojawiła się straż pożarna i policja oraz pracownicy Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, a także przedstawiciele urzędu dzielnicy.

Ponad 400 osób ewakuowanych

- Było podejrzenie, że ktoś mógł coś rozpylić. Natomiast zastęp chemiczny dokonał pomiarów i nic nie wykryto - mówił Tomasz Sitek ze straży pożarnej. I dodał, że łącznie ewakuowano ponad 400 osób.

"Lekarz pogotowia także wykluczył zatrucie jako przyczynę zasłabnięć uczennic, a po rozmowach z dziewczętami nie wykluczył podłoża emocjonalnego zasłabnięć" - przekazał Opala.

I wyjaśnił, skąd mogło się wziąć zdenerwowanie u uczennic. "W krótkim odstępie czasu, w poniedziałek i we wtorek, ZS nr 21 dotknęły dwie tragedie. Najpierw dotarła do szkoły smutna informacja o śmierci popularnej nauczycielki, a we wtorek, 27 listopada, na pasach w Tarczynie samochód zabił 16-letniego ucznia tej placówki, bardzo lubianego przez rówieśników. Obie te informacje mogły wywołać wstrząs emocjonalny dziewcząt" – diagnozował rzecznik.

"Placówka pracuje normalnie"

W czwartek rano Andrzej Opala potwierdził, że zasłabnięcia miały podłoże psychologiczne.

- Dziewczynkom został udzielona pomoc psychologiczna, dostały leki na uspokojenie. Cały czas były pod opieką rodziców - powiedział nam rzecznik dzielnicy. - Dla pewności szkoła została jeszcze raz sprawdzona pod względem ulatniania się substancji trujących. Ponownie niczego nie wykryto. Placówka pracuje dzisiaj normalnie - podsumował Opala.

ZOBACZ TEŻ ARCHIWALNY MATERIAŁ O AKCJI STRAŻAKÓW PRZY KOCHANOWSKIEGO:

ran/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Wrona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2018 11:36 ~Wrona

    Co to za ściema?! Sprawdzić natychmiast przewody wentylacyjne w szkole.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2018 10:57 ~waw

    Samochód zabił?

  • halo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2018 10:02 ~halo

    czy ten 16 letni uczeń co zginał był szczepiony ?

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2018 09:46 ~Piękny Roman



    drP~drP

    Treść artykułu nie ma tu nic do rzeczy. Ktoś próbuje wciskać ciemnotę. Dla mnie najbardziej prawdopodobne jest zaszczepienie na HPV.
    Wiola~Wiola


    Tja... znawco, a jakiez to szczepienie w wieku 16lat sie przechodzi, co?
    Ivan~Ivan

    Nie wiesz, nie zabieraj głosu. Na stronie PZH jest takie info: "Szczepionka jest zarejestrowana do stosowania dla dziewcząt w wieku powyżej 9 lat ....
    Szczepionkę w grupie osób w wieku od 9 do 13 lat można podawać również w schemacie 2 dawek podawanych w odstępie 6 miesięcy. Jeżeli jednak drugą dawkę szczepionki podano wcześniej niż 6 miesięcy od pierwszej, konieczne jest podanie trzeciej dawki. Schemat 2-dawkowy może być stosowany alternatywnie w stosunku do 3-dawkowego u dziewcząt do ukończenia 14 lat. Po ukończeniu 14 roku życia stosuje się wyłącznie schemat 3-dawkowy. (...)

    Taaaaaa, to pewno ten mityczny autyzm się rozwijał :D
    Weźcie już skończcie się kompromitować.

  • Ivan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2018 09:10 ~Ivan


    drP~drP

    Treść artykułu nie ma tu nic do rzeczy. Ktoś próbuje wciskać ciemnotę. Dla mnie najbardziej prawdopodobne jest zaszczepienie na HPV.
    Wiola~Wiola


    Tja... znawco, a jakiez to szczepienie w wieku 16lat sie przechodzi, co?

    Nie wiesz, nie zabieraj głosu. Na stronie PZH jest takie info: "Szczepionka jest zarejestrowana do stosowania dla dziewcząt w wieku powyżej 9 lat ....
    Szczepionkę w grupie osób w wieku od 9 do 13 lat można podawać również w schemacie 2 dawek podawanych w odstępie 6 miesięcy. Jeżeli jednak drugą dawkę szczepionki podano wcześniej niż 6 miesięcy od pierwszej, konieczne jest podanie trzeciej dawki. Schemat 2-dawkowy może być stosowany alternatywnie w stosunku do 3-dawkowego u dziewcząt do ukończenia 14 lat. Po ukończeniu 14 roku życia stosuje się wyłącznie schemat 3-dawkowy. (...)

  • nieznajoma1092

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2018 08:41 ~nieznajoma1092

    Siarkowodór było czuć już od godzin porannych, a dyrektor szkoły jak i nauczyciele, którzy są pod nim olewają to i trują uczniów. Prowokacja i tyle. Emocjonalne podłoże ha ha ha... a jedna z dziewczyn w ciężkim stanie leży szpitalu i to na pewno nie wina emocji...

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2018 23:39 ~Paweł

    A tam, prawdziwym powodem było że jedna drugiej pokazały co im chłopak na tinderze pokazał, a że pokazał dużo to mdlały z wrażenia, bo takiego nie widziały...

  • Iga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2018 22:49 ~Iga

    Och, jaka wrażliwa ta nasza młodzież hahaha

  • Wiola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2018 22:34 ~Wiola

    drP~drP

    Treść artykułu nie ma tu nic do rzeczy. Ktoś próbuje wciskać ciemnotę. Dla mnie najbardziej prawdopodobne jest zaszczepienie na HPV.


    Tja... znawco, a jakiez to szczepienie w wieku 16lat sie przechodzi, co?

  • Bebe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.11.2018 22:08 ~Bebe

    Pamiętam jak kiedyś w podstawówce i liceum (czyli 15 lat temu) była moda na krótkie podduszanie. Jedna podduszała koleżankę po czym ta mdlała. Taka głupia zabawa dzieciaków. Po co? Nie wiem.
    Może tym razem powód jest ten sam.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »