Informacje

18.09.2012 18:40 będzie jeszcze czas na odwołania

122 mln zł za nowe bulwary.
Ratusz wybrał wykonawcę

SERWISY:


Ponad 122 mln zł ma kosztować modernizacja lewobrzeżnych bulwarów. Ratusz wybrał właśnie wykonawcę prac, ale wątpliwe, że "pierwsza łopata" zostanie wbita jeszcze w tym roku. Odcinek pomiędzy ul. Boleść a mostem Świętokrzyskim ma przejść metamorfozę w ciągu 2,5 roku.

- Wybraliśmy Hydrobudowę Gdańsk, która wyceniła swoją ofertę na ponad 122 mln zł. W ofercie były błędy formalne, ale można było je poprawić bez konieczności wykluczenia firmy z postępowania przetargowego – mówi Marek Piwowarski, pełnomocnik prezydent miasta ds. Wisły.

Umowa w listopadzie?

Wybrana firma zostawiła w tyle sześciu innych chętnych, którzy za swoje usługi chcieli więcej pieniędzy. Nie oznacza, to jednak, że to Hydrobudowa Gdańsk na pewno przebuduje spory odcinek pomiędzy ul. Boleść a mostem Świętokrzyskim.

- Jest jeszcze czas na odwołania od tej decyzji do 27 września. Później oferta musi przejść trwającą około miesiąca kontrolę w urzędzie zamówień publicznych, bo w grę wchodzą również środki europejskie – wyjaśnia Piwowarski.

Przy dobrych wiatrach umowę z wykonawcą uda się podpisać w listopadzie, ale nie wiadomo, czy roboty zaczną się jeszcze w tym roku. Dużo będzie zależeć od harmonogramu prac, jaki zaproponuje zwycięzca przetargu.

Rozrywka, kultura, edukacja

Tak czy inaczej, lewobrzeżny bulwar ma odzyskać świetność najpóźniej za 2,5 roku. W pierwszej kolejności prace mają zakończyć się na odcinku od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego, na którego blisko 10 mln zł daje Unia Europejska. – Prace mogą być prowadzone na całym odcinku. Bez sensu może być na przykład sprowadzanie dwa razy sprzętu niezbędnego przy robotach, które będą toczyły się od strony wody – zaznacza Piwowarski.

Około dwukilometrowy odcinek od ul. Boleść do mostu Świętokrzyskiego zostanie podzielony na trzy strefy: rozrywki, kultury i edukacji. Tuż przy Centrum Nauki Kopernik znajdzie się park żywej rzeki – na schodach graniczących z Wisłą będzie można usiąść wśród naturalnej roślinności, niedaleko będziemy mieli do dyspozycji plażę, na wysokości Mariensztatu powstaną pawilony, natomiast przy Podzamczu pływające przystanie.

Bez zamykania Wisłostrady

Przejścia podziemne na wysokości Grodzkiej i Boleść zostaną zmodernizowane. Nowe pojawi się na wysokości Bednarskiej. - Wisłostrada nie będzie zamykana na czas prac, ale może być zwężana do dwóch pasów lokalnie, na wysokości Bednarskiej, gdzie ma właśnie powstać przejście podziemne prowadzące na bulwary. Ale to jest jeszcze kwestia do rozważenie - tłumaczy Piwowarski. - Utrudnienia mogą być też na innych odcinkach, jeżeli wykonawca stwierdzi, że jest to niezbędne do wykonywania prac - dodaje.

I zaraz zaznacza, że nie przewiduje problemów z pracami w związku z objazdem, który prowadzi bulwarami na czas naprawy awarii na budowanej stacji metra Powiśle. – Mamy deklarację od wykonawcy II linii metra, że utrudnienia potrwają od dwóch do czterech miesięcy, więc nie powinno to mieć wpływu na modernizację bulwarów – wyjaśnia Piwowarski.

Gdy stacja metra Powiśle będzie gotowa, również jej okolica zostanie włączona w modernizację bulwarów. Na wszystkie prace ratusz planuje wydać około 134 milionów złotych. Ale jak zaznacza Piwowarski, czy ta kwota wystarczy okaże się w trakcie trwania prac.

CZYTAJ WIĘCEJ O PLANOWANYCH ZMIANACH

 

Mapa Polski Targeo
Mapy dostarcza Targeo.pl

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • maximag

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2013 08:44 ~maximag

    jest dobrze.

  • mffff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2012 12:12 ~mffff

    YogiMiś~YogiMiś

    Szkoda, że nie inwestuje się w rzeczy naprawdę potrzebne. Moża się obejść bez stadionu, kolorowych fontan, kolejnego muzeum czy nowego bulwaru. Znacznie ciężej jest, bez mieszkania, przedszkola, szpitala itp. spraw.

    Takie zabiegi były już w starożytności, daj ludowi igrzyska, a na chwilę przestaną kłapać dziobami, BA jeszcze będzią cię chwalili, że coś się dzieje (coś się buduje).


    i bardzo dobrze, niech ludzie będą zadowoleni!

  • testowanie_ma

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2012 15:51 ~testowanie_ma

    tunel naprawiajta, a nie marzenia z pupy wzięte o jakimś tam bulwarku...

  • OjEj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2012 15:07 ~OjEj

    Ojej, którędy puszcza objazd tunelu na Wisłostradzie jak zacznie się rozpadać?
    HGW :D

  • Ekoterrorysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2012 14:44 ~Ekoterrorysta

    MwK~MwK

    W przypadku Wisły problemem wtórnym jest brak bulwaru i infrastruktury rekreacyjnej. Pierwotną przeszkodą jest to, że eko terroryści blokują regulowanie rzek - gdyby nie to Warszawa, tak jak Monachium, czy Praga, miałaby szanse rozwijać się nad wodą.


    i bardzo dobrze, nikomu nie jest potrzebna zamknięta w betonowym korycie Wisła.

  • YogiMiś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2012 14:43 ~YogiMiś

    Szkoda, że nie inwestuje się w rzeczy naprawdę potrzebne. Moża się obejść bez stadionu, kolorowych fontan, kolejnego muzeum czy nowego bulwaru. Znacznie ciężej jest, bez mieszkania, przedszkola, szpitala itp. spraw.

    Takie zabiegi były już w starożytności, daj ludowi igrzyska, a na chwilę przestaną kłapać dziobami, BA jeszcze będzią cię chwalili, że coś się dzieje (coś się buduje).

  • jak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2012 14:14 ~jak

    PO remoncie bulwarem nawet 200 km/h.

  • MwK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2012 13:59 ~MwK

    W przypadku Wisły problemem wtórnym jest brak bulwaru i infrastruktury rekreacyjnej. Pierwotną przeszkodą jest to, że eko terroryści blokują regulowanie rzek - gdyby nie to Warszawa, tak jak Monachium, czy Praga, miałaby szanse rozwijać się nad wodą.

  • WarsawStreet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2012 12:57 ~WarsawStreet

    Jak pisze Karolek
    120mln to 240-300 km ścieżek rowerowych w Warszawie 1000% WAŻNIEJSZYCH DLA NAS NASZEGO MIASTA, DLA BEZPIECZEŃSTWA!!!

  • powislak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2012 12:56 ~powislak

    10 lat remontów nad wisła i ciągle im mało . teraz kolejne 5 lat będą rozkopywać cały teren. przy buwie nad tunelem wisłostrady nieustający plac budowy od 2005 r. najpierw CKN potem metro, teraz awaria i wogóle autostrada nad rzeką, a juz niedługo remont bulwarów (kolejny) i tak do usra... śmierci

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »