Informacje

07.12.2016 12:21 iwnestycje na woli i białołęce

114 mln zł na nowe trasy tramwajowe

SERWISY:


114 milionów złotych wsparcia unijnego mają dostać Tramwaje Warszawskie na inwestycje. W tym na budowę tras na Woli i Białołęce, a także nowe dwukierunkowe składy.

"Spółka TW podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie projektu 'Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru'. Jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko” – poinformował Michał Powałka, rzecznik TW.

Łącznie 234 miliony złotych

Planowane inwestycje mają zostać zrealizowane do 2020 roku, mają kosztować 234 mln zł, a samo dofinansowanie wyniesie 114 milionów zł. Za te pieniądze powstanie 4,49 km tras.

Pierwsza na ul. Kasprzaka (od Wolskiej do Skierniewickiej). Zapewni  połączenie komunikacją tramwajową najważniejszych osiedli na Woli. W ramach projektu przebudowana zostanie część torowiska (na długości ok. 500 m) na ul. Wolskiej. Nowe będzie przebiegało w wykopie, nad którym powstanie wiadukt, stanowiący połączenie drogowe ul. Wolskiej z ul. Kasprzaka.

Powstać mają również trzy przystanki, a jeden istniejący już zostanie przebudowany. "W przypadku peronów zlokalizowanych w poziomie -1 przewidziana jest budowa pochylni lub windy zwiększających dostępność do nowych przystanków tramwajowych także osobom o ograniczonej mobilności. Istniejące przejście podziemne zostanie wyremontowane, a dostęp do niego zostanie zapewniony schodami oraz pochylniami" – zapewnia Powałka.

Tramwaj połączy białołęckie osiedla

Druga budowana trasa jest na ul. Światowida. To kolejny etap realizowanego od 2013 planu  połączenia białołęckich osiedli Tarchomin i Nowodwory z siecią tramwajową. Tory będą poprowadzone ulicą Światowida na odcinku: Mehoffera, Winnica, rejony ul. Leśnej Polanki. Ponadto zostaną przebudowane skrzyżowania ul. Światowida z ul. Stefanika, Ordonówny i Strumykową. Odcinek będzie miał 2,06 km długości.

Zarówno na Kasprzaka jak i na Światowida tramwaje będą miały priorytet.

Spółka TW zapowiada, że zakupi także dziesięć dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych o długości do 33m. Będą wyposażone m.in. w klimatyzację, biletomat oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zobacz też: "Tram-wał na Gocław". Chcą nowego mostu"


ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 22:33 ~Toms

    Irokez~Irokez

    Paranoja. Najpierw się zwija linię, by potem w glorii i chwale ją przywrócić. Czy osoba odpowiedzialna za decyzję "rozebrać" poniosła jakąś odpowiedzialność z tytułu popełnionego błędu? Nie zostawia się też żadnych "objazdów", dlatego jeśli gdzieś padnie jakiś skład, to reszta stoi. Nie ma też, gdzie ściągnąć ewentualnego zawalidrogi i zostawić do wieczora, bo awaryjnych torów odstawczych również nie ma i trzeba takiego wlec przez całe miasto.
    Nie, tramwaje dobrze przemyślane i wykonane to świetny środek transportu, ale w Warszawie niestety jest z tym różnie.
    Wychodek, pewnie gadasz na przykładzie choćby USA, że się cała "cywilizacja" odwraca od tramwajów. Słowem jednak nie wspomnisz o wpływie wielkich koncernów samochodowych na ten proces. I o tym, że i tam tramwaje wracają do łask.


    Wychodek kiedyś wspominał o "mądrych Chinach" że niby rezygnują z tramwajów i wprowadzają elektrobusy. Biedak nie sprawdził że tam linie tramwajowe są już w kilkunastu miastach a mają być w 70-ciu (i mogę podać źródło).

  • Irokez

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 21:59 ~Irokez


    jakistam~jakistam

    Szwajcarzy jakoś się od tramwajów nie odwracają. Komunikacja w Zurychu działa idealnie, po prostu jak w szwajcarskim zegarku.
    Wilhelm Tell~Wilhelm Tell

    W Szwajcarii to wszystko zadziała :)))
    A w Polsce nie powinniśmy patrzeć co działa w Szwajcarii, tylko co ma chociaż cień szansy zadziałać w Polsce. Przekonaliśmy się już, że tramwaje nie działają i nic nie wskazuje na to, żeby kiedykolwiek zadziałały. Po co więc dalej iść w zaparte i coraz głębiej brnąć w to warszawskie tramwajowe bagno?

    Autobusy oczywiście działają jak jasna cholera, co nie? Kolejki podmiejskie to również wzorzec, można stawiać wprost do Sevres, nieprawdaż?

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 21:56 ~Marek

    Z tymi priorytetami trzeba walczyć bo przesto Tarchomin jest zakorkowany! Sytuacja taka przyjechały 4 tramwaje naraz i co wszystko stoi! Bo maja pierwszeństwo chore!

  • Wieśniak Jakusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 20:52 ~Wieśniak Jakusz

    Metro dla ubogich wschodnioeuropejczyków

  • Wilhelm Tell

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 20:50 ~Wilhelm Tell

    jakistam~jakistam

    Szwajcarzy jakoś się od tramwajów nie odwracają. Komunikacja w Zurychu działa idealnie, po prostu jak w szwajcarskim zegarku.

    W Szwajcarii to wszystko zadziała :)))
    A w Polsce nie powinniśmy patrzeć co działa w Szwajcarii, tylko co ma chociaż cień szansy zadziałać w Polsce. Przekonaliśmy się już, że tramwaje nie działają i nic nie wskazuje na to, żeby kiedykolwiek zadziałały. Po co więc dalej iść w zaparte i coraz głębiej brnąć w to warszawskie tramwajowe bagno?

  • Jedenaście nieszczęść

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 20:34 ~Jedenaści…

    jelonka~jelonka

    Te dwukierunkowe tramwaje to niech sobie wsadza w ...mają mało miejsc siedzących a przejście pomiędzy miejscami wąskie.jadąc godzinę tramwajem człowiek chciałby usiąść a nie stać.niech jeszcze zacznac robić torowisko w trakcie budowy metra i...Wola Jelonki odcięte od reszty Warszawy


    Dokładnie! I jeszcze komfort jazdy porównywalny z wozem drabiniastym. Czy te nowe tramwaje w ogóle mają jakąś amortyzację??? Przecież zabytkową berlinką mniej szarpie na wertepach niż tymi ultranowoczesnymi tramwajami!!!

  • MotoRowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 20:25 ~MotoRowy

    Pewnie! Kto bogatemu zabroni?! Trzeba przecież na coś wydać unijne pieniądze :/ I to szybko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu!

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 20:08 ~Warszawiak

    Kolejne obiecanki dla lemingów. Tramwaj na Winniće obiecała w 2006 r. (razem z drugą linią z Zerania i linią do Wilanowa). Jak dotąd w dwóch rzutach oddano 5 czy 6 przystanków. Teraz wielkie "halo", bo być może oddadzą kolejne 2. Ostatni? odcinek mają podobno robić za rok lub dwa, ale może go podzielą na jeszcze dwa etapy. HGW to kompletna porażka.

  • Robot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 20:07 ~Robot

    A ja mam taką propozycję ZTM po przeniesieniu 520 z Bielan Na Wolę mówiło tak trasa 520 pokrywa się z linią metra 520 jeździło po Broniewskiego a metro przy hali Marymonckiej i dalej Kasprowicza to może po zbudowaniu metra na Woli przeniesiemy 520 na starą trasę czyli na Bielany.

  • Irokez

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 19:30 ~Irokez

    Paranoja. Najpierw się zwija linię, by potem w glorii i chwale ją przywrócić. Czy osoba odpowiedzialna za decyzję "rozebrać" poniosła jakąś odpowiedzialność z tytułu popełnionego błędu? Nie zostawia się też żadnych "objazdów", dlatego jeśli gdzieś padnie jakiś skład, to reszta stoi. Nie ma też, gdzie ściągnąć ewentualnego zawalidrogi i zostawić do wieczora, bo awaryjnych torów odstawczych również nie ma i trzeba takiego wlec przez całe miasto.
    Nie, tramwaje dobrze przemyślane i wykonane to świetny środek transportu, ale w Warszawie niestety jest z tym różnie.
    Wychodek, pewnie gadasz na przykładzie choćby USA, że się cała "cywilizacja" odwraca od tramwajów. Słowem jednak nie wspomnisz o wpływie wielkich koncernów samochodowych na ten proces. I o tym, że i tam tramwaje wracają do łask.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »