Informacje

24.02.2016 15:36 rozbudowa II linii podziemnej kolejki

11 stacji metra do 2020? Wiceprezydent obiecuje i się zakłada

SERWISY:


Wiceprezydent Warszawy zapewnia, że kolejnych 11 stacji II linii metra powstanie do 2020 roku. Żeby uwiarygodnić swoje obietnicę, założył się z dziennikarzami.

Władze Warszawy wybrały w środę firmy, które zaprojektują kolejnych 5 stacji II linii metra (po jednej na Woli i Bemowie, a także trzy na Targówku). Przy okazji nie zabrakło pytań o termin samej inwestycji.

11 stacji z tunelami

Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz przekonuje, że budowa zacznie się już w przyszłym roku. "W sumie do roku 2020 powstanie 11 nowych stacji wraz z tunelami II linii metra" – napisał na Twitterze.

Innymi słowy w tym terminie ma powstać 5 stacji, których projektantów właśnie wybrano.

A także 6 z tzw. pakietu 3+3 (odchodzące od centralnego odcinka podziemnej kolejki na Wolę i w stronę Targówka) - w tym wypadku wybrani już są wykonawcy, a władze miasta czekają na ostateczne pozwolenia na budowę.

"Chce się Pan założyć…?"

Te wyliczenia i obietnice wzbudzają jednak wątpliwości dziennikarzy. Jarosław Osowski z "Gazety Stołecznej" na Twitterze zwrócił m.in. uwagę, że jeszcze trzeba będzie ogłosić i rozstrzygnąć przetarg na budowę 5 stacji.

"Przetarg na 3+2 ogłosimy jeszcze przed zakończeniem prac projektowych" – zapewnił Wojciechowicz.

"To się chwali, mimo wszystko data otwarcia tych stacji w 2020 r. jest mało realna. 3+3 miało być w 2018, już jest rok opóźn." - stwierdził jednak Osowski.

A wiceprezydent na to: "Chce się Pan założyć…?"

Ostatecznie zakład przyjął Michał Wybieralski, redaktor naczelny "Stołecznej".

PREZYDENT STOLICY O PROJEKTANTACH KOLEJNYCH STACJI II LINII METRA:

ran/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Aki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2016 11:28 ~Aki

    A nie można wyprowadzić metra na powierzchnie i traktować go jak kolejki? Tak jak jest to w wielu miastach np. w Rzymie?

  • terol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2016 10:05 ~terol

    @Trzezwo_myslacy
    Mów za siebie. Myślę, że to bardzo dobry pomysł z tym P&R. Kto będzie miał bezpośredni autobus np. z Lewandowa do stacji na Bródnie to rzeczywiście jemu P&R nie będzie potrzebny. Ja natomiast dojeżdżam z trochę dalszych okolic jeżdżę obecnie samochodem a do autobusu wcale nie mam tak blisko. I obojętnie czy najbliższa stacja będzie na Białołęce czy na Bródnie chętnie bym z takiego P&R skorzystał. Nie mam najmniejszej ochoty pchać się na Bródno samochodem ale jeżeli gdzieś niedaleko S-8 będzie P%R to chętnie bym z tego skorzystał i stamtąd w 4-5 minut
    znalazłbym się szybko autobusem w metrze II linii. I dużo ludzi z moich okolic chętnie by z takiego rozwiązania skorzystało. A autobus do I linii byłby bezsensowny, nikt by z takiego rozwiązania nie korzystał skoro szybciej i wygodniej jest do II linii. Generalnie autobusem jak najkrócej i jak najszybciej znaleźć się w metrze, takie są obecnie preferencje.

  • gieoceawu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2016 16:40 ~gieoceawu

    Właśnie, co z metrem na Gocław?
    Przecież na Narodowym jest drugi peron gotowy, przygotowany w tym celu...

  • bob

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2016 15:46 ~bob

    A co z metrem na Gocław i dalej na Wawer?
    Już zapomnieli o tym projekcie?

  • Trzezwo_myslacy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2016 10:58 ~Trzezwo_myslacy

    Wie Pan, że nie masz szans na odnogę, ponieważ umiejscowienie stacji zacisze jest wadliwe i nie ma tam miejsca, trzeba by było przesunąć albo dwupoziomową stację budować pod przyszłą linię metra, więc metro na białołęke nigdy nie dotrze, a szkoda, a na pewno nikt z mieszkańców nie chce P&R tylko park niech Bródno przejmie cały chaos komunikacyjny. Ps. jeżeli do metra z Lewandowa autobus w 3-4 minuty do metra nie dojedzie mija się to z celem i lepiej autobusy wydłużyć do I linii, a druga niech jeździ pusta. Pozdro!


    zawiedziony~zawiedziony

    Zupełnie nie rozumiem dlaczego nie dociągną linii metra za S8 na teren Białołęki i nie zrobią tam przy okazji dużego parkingu P&R tylko wciągną ruch samochodowy na Bródno. Po co?
    I bez tekstów o kupowaniu mieszkań i tym podobnych bo ja nawet nie mieszkam po tamtej stronie Wisły.
    kilovolt~kilovolt

    Najpierw trzeba skończyć metro tak jak od wielu lat było zaplanowane i opracowane. Zaplanowanie nowej koncepcji to nie jest takie hop siup jak się niektórym wydawało, wówczas o 2020 roku wiceprezydent nawet by nie pomyślał. A tak będziemy mieli skończone metro na Bródno i później będzie można spokojnie pomyśleć o jakiejś odnodze.
    A P&R na Białołęce i tak można zrobić aby nie wciągać tego ruchu na Bródno bo tu i tak nie będzie gdzie zaparkować. I stamtąd zrobić szybkie bezpośrednie połączenie autobusowe do stacji na Bródnie. Wiele osób z okolic Warszawy bardzo chętnie skorzysta z takiego rozwiązania bo jadąc na Bródno będzie trudno zaparkować a jeżeli już to w dużej odległości od metra. Zatem z takim parkingiem na Białołęce będzie zdecydowanie szybciej i wygodniej, a w przyszłości przy tym parkingu mogłaby powstać stacja metra.

  • Pilek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2016 10:14 ~Pilek

    Rosomak~Rosomak

    Szkoda tylko, że pan Wojciechowicz to człowiek bez honoru, co pokazał okłamując mieszkańców na spotkaniach w różnych dzielnicach.

    W dodatku dług z przegranego zakładu spłaci naszymi pieniędzmi.

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2016 10:11 ~Rafał

    Chętnie przyjmę zakład Panie Wiceprezydencie :)
    Nie wierzę by 4 lata powstały kolejne stacje metra

  • aja195

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2016 09:30 ~aja195

    To już nie można "docisnąć" i dobudować do roku 2020 tych brakujących 2 stacji na Brudno? :)

  • miejscowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2016 09:18 ~miejscowy

    ~kilovolt

    Dziękuję za ten komentarz, widać nie wszyscy wchodzą na forum by obrzucać się błotem tylko z chęcie wymiany informacji i dyskusji.
    Moje odczucia co do odnogi na Białołęke są podobne. Potrzebny jest P&R i autobus do metra. A jak ktoś woli tylko autem to ma trasę S8 i S2, nie musi jechać przez centrum by dojecahć np do "Mordoru".
    Miłego dnia :)

  • Michał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2016 07:51 ~Michał

    A kiedy wreszcie powstanie STP (Mory lub Kozia Górka) dla drugiej linii metra???
    Ta druga lokalizacja pozwoliłaby uporządkować wreszcie teren kolejowy od W-Wschodniej do Olszynki Grochowskiej...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Obsiali trawą zaparkowane auto. Nietypowy efekt remontu

Obsiali trawą zaparkowane auto. Nietypowy efekt remontu

Na Szaserów drogowcy chcieli zlikwidować nielegalną - jak twierdzi Zarząd Dróg Miejski - zatoczkę parkingową i zamiast niej zasiać trawnik. Na przeszkodzie... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »