Informacje

04.06.2014 18:34 analizują oferty, zadecyduje cena

11 chętnych na budowę obwodnicy Marek. Koniec prac w 2017 roku?

SERWISY:

Koperty z ofertami na budowę obwodnicy Marek zostały w końcu otwarte. O kontrakt na prace rywalizuje łącznie 11 firm. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zakończenie budowy planowane jest na 2017 rok.

Drogowcy wykonawcę wybiorą w przetargu ograniczonym. Do udziału zaproszeni zostali chętni, którzy pomyślnie przeszli pierwszy etap.

Budowa została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy - od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Kobyłka" ma długość 8,1 km, a drugi, od węzła "Kobyłka" (bez węzła) do węzła "Radzymin" – 7,2 km.

Najtańszą, na pierwszy odcinek, złożyło konsorcjum firm z Salini Polska na czele. Za dokończenie projektowania i budowa chcą 331,6 mln zł. Najwyższą cenę - 559,1 mln zł,  zaproponowała spółka Metrostav.

Wycena GDDKiA na ten odcinek wynosiła 472,7 mln zł. O jego budowę rywalizuje łącznie 6 podmiotów.

Drugi najtaniej gotowe jest zbudować konsorcjum, którego liderem jest Astaldi. Zaoferowało cenę  405,8 mln zł. Najdroższą ofertę - 620,5 mln zł, złożyło konsorcjum  z firmą Intercor na czele. Wycena zamawiającego opiewała na 447,1 mln zł. O ten kontrakt stara się 5 podmiotów.

Teraz oferty zostaną sprawdzone merytorycznie. Wygra najtańsza, która spełnia wymogi formalne.

Tysiąc pytań

Otwarcie ofert opóźniło się ponieważ chętni na budowanie zadali około tysiąca pytań. Wątpliwości dotyczyły m.in. konstrukcji nawierzchni, ścieżek rowerowych, zaprojektowania ekranów akustycznych, kanałów technologicznych czy wycinki drzew.

Zakończenie budowy pierwszego  odcinka planowane jest na maj 2017 roku, a drugiego na wrzesień 2017 roku. Ostatnie cztery miesiące zająć ma remont starego odcinka drogi nr 8.

W grudniu 2013 roku wojewoda mazowiecki zatwierdził projekt budowlany i zezwolił na budowę I etapu obwodnicy miasta. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Dwie jezdnie po trzy pasy

Droga S8 na odcinku Marki - Radzymin będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz obustronny pas awaryjny. Dojazd do drogi będzie możliwy poprzez cztery węzły drogowe: Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Południowy.

GDDKiA poinformowała, że zostaną wybudowane także chodniki i ścieżki rowerowe. Postawione będą również zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt czy system odprowadzania i oczyszczania wód opadowych.

Część obwodnicy Warszawy

Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość 80 km. Do tej pory powstało około 40 proc. docelowego ringu, czyli 37,1 km. W budowie jest kolejne 4,6 km.
Na wybór wykonawców następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska – Lubelska) ogłoszone zostały postępowania przetargowe.

Na ostatni odcinek obwodnicy – 22,4 km drogi S17 - nazywany Wschodnią Obwodnicą Warszawy przygotowywana jest dokumentacja.

Premier Donald Tusk zapowiedział koniec budowy warszawskiego ringu na 2018 rok:

wp/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Robol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2015 22:54 ~Robol

    Metrostaw zwalnia polakow ktorzy swoje juz zrobili a czesi przace maja w powarzaniu. Nalezy ich wnikliwie obserwowac co i kim zrobia bo chetnych nie ma i pewnie nie bedzie.

  • asdasdasdsa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 15:18 ~asdasdasdsa

    jasek~jasek

    Ale ktoś tych podwykonawców pilnuje i przymusza do pracy terminowej, a to już coś. Mielismy w przeszłości wiele przypadków, że jednak Ci podwykonawcy robili co chcieli i ciezko było dotrzymać termionów

    Tylko pamiętaj ze za tym wszystkim stoją ludzie i nie dyrektorzy, finansisci co o 17 idą do domu i mają za to furę kasy ale zwykli pracownicy fizyczni, operatorzy, kadra niskiego szczebla co zasuwa po 12h i więcej godzin dzień w dzień i w sobote i często niedziele , po nocach, w weekendy. Bez możliwości urlopu, odpoczynku. Odbija się to na zdrowiu, rodzinie, relacjach. A i nie mów, że zarabiają dużo bo to nieprawda, zazwyczaj bez nadgodziń, a nawet jęsli podstawa jest w miarę to przy tej ilości godzin wychodzą śmieszne pieniądze i kompletny brak czasu na wszystko inne.
    BO koszty. Lepiej jednego człowieka przeciągnąć po 12-14h niż zrobić zmaiany.
    Tak wygląda współczesne niewolnictwo na budowach. Mało firm jest (a im mniejsza tym gorzej) która przestrzega czasu pracy i regularności wypłaty.

  • jasek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 12:09 ~jasek


    Modoc~Modoc

    Tu pierwszy raz zgodzę się z większością. Tylko Metrostav.
    Podają realną cenę za kontrakt a nie zaniżają i jakoś to będzie.
    U nich praca wre 24h. A postępy widać codziennie. Nie ma żadnych niepotrzebnych przestojów.
    fddfsdf~fddfsdf


    559,1 mln zł, zaproponowała spółka Metrostav.
    Wycena GDDKiA na ten odcinek wynosiła 472,7 mln zł.
    Czyli różnica wynosi 86,4 mln ! 115% kosztorysu i uważasz, że ta cena jest OK.
    A metrostav, żeruje na podwyokonawcach, któych w większości wykończy po tym kontrakcie ze względu na gwarancje.
    Zresztą mówienie, że metrostav coś buduję jest kpiną bo cały ten projekt robią za niego duzi podwykonawcy którzy wzieli roboty kopleksowo. Metrostav na tym kotrakcie jest tylko figurantem i księgowym.
    Zresztą nie ma co pitolić. Zobaczmy jak skończą i wtedy ocenimy...



    Ale ktoś tych podwykonawców pilnuje i przymusza do pracy terminowej, a to już coś. Mielismy w przeszłości wiele przypadków, że jednak Ci podwykonawcy robili co chcieli i ciezko było dotrzymać termionów

  • asdasd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 11:29 ~asdasd

    FED~FED

    Patrząc na remont mostu Grota proponuję, żeby wszystkie budowy oddać dla Metrostav i można będzie zapomnieć o nieterminowym wykonaniu, kombinowaniu i procesach sądowych!

    ha. tylko dzisiejszy mega korek na wisłostradzie własnie odpowiada metrostav... bo się biedaczki niewyrobiły z nosnym frezowanie.

  • FED

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 11:06 ~FED

    Patrząc na remont mostu Grota proponuję, żeby wszystkie budowy oddać dla Metrostav i można będzie zapomnieć o nieterminowym wykonaniu, kombinowaniu i procesach sądowych!

  • fddfsdf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 09:57 ~fddfsdf

    Modoc~Modoc

    Tu pierwszy raz zgodzę się z większością. Tylko Metrostav.
    Podają realną cenę za kontrakt a nie zaniżają i jakoś to będzie.
    U nich praca wre 24h. A postępy widać codziennie. Nie ma żadnych niepotrzebnych przestojów.


    559,1 mln zł, zaproponowała spółka Metrostav.
    Wycena GDDKiA na ten odcinek wynosiła 472,7 mln zł.
    Czyli różnica wynosi 86,4 mln ! 115% kosztorysu i uważasz, że ta cena jest OK.
    A metrostav, żeruje na podwyokonawcach, któych w większości wykończy po tym kontrakcie ze względu na gwarancje.
    Zresztą mówienie, że metrostav coś buduję jest kpiną bo cały ten projekt robią za niego duzi podwykonawcy którzy wzieli roboty kopleksowo. Metrostav na tym kotrakcie jest tylko figurantem i księgowym.
    Zresztą nie ma co pitolić. Zobaczmy jak skończą i wtedy ocenimy...

  • Rzeczywistość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 09:06 ~Rzeczywistość

    11 chętnych ale jeden już wygrał dawno...

  • novy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 09:01 ~novy

    nie zapłacić jednego janosikowego i już jest kasa na całość !!

  • marcinwy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 08:29 ~marcinwy

    taki_tamtaki_tam
    Nie zapominajmy, że ta firma też robi II linię metra i mają straszny poślizg.


    II linię robi Astaldi. (http://budowametra.pl/kategorie/wykonawca/)

  • Modoc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2014 08:11 ~Modoc

    Tu pierwszy raz zgodzę się z większością. Tylko Metrostav.
    Podają realną cenę za kontrakt a nie zaniżają i jakoś to będzie.
    U nich praca wre 24h. A postępy widać codziennie. Nie ma żadnych niepotrzebnych przestojów.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »