Informacje

23.07.2014 06:42 WIELKA INWESTYCJA

10 metrów nad Trasą AK.
Zobacz budowę tuneli

SERWISY:

Budowa tuneli na Trasie Armii Krajowej idzie pełną parą. Szklano-stalową konstrukcję, która ma chronić okolicznych mieszkańców przed hałasem, widzieliśmy z lotu ptaka. Robi wrażenie, ale nie będzie tania. Koszt wszystkich zabezpieczeń akustycznych wyniesie 120 milionów złotych.

- Jest to nowatorska konstrukcja, która bardzo dobrze zabezpiecza przed hałasem. Redukuje go do poziomu 56 decybeli - chwali inwestycję Jan Sokołowski, inżynier rezydent mostowy wykonawcy, firmy ZBM Inwestor zastępczy.

Do montażu tuneli wykorzystanych zostanie w sumie ponad tysiąc ton stali i około 26 tysiące metrów kwadratowych szkła hartowanego z huty w Sandomierzu. Przy inwestycji pomyślano także o... zwierzętach.

- Półtunele posiadają system odprowadzenia wód opadowych. Szyby mają ponadto niebieskie paski, które służą jako ostrzeżenie dla ptaków - opisuje  Henryk Misiewicz, kierownik budowy.

Stal i szkło za grube miliony

Obecnie tunele budowane są na jezdni północnej (jadąc z Marek w kierunku Bemowa). Po przerzuceniu na nią ruchu, drogowcy wybudują bliźniaczą konstrukcję nad jezdnią południową (w przeciwnym kierunku).

- Oba półtunele między ulicami Mickiewicza a Gwiaździstą będą mieć po 650 metrów długości, a ich koszt wyniesie 93 mln złotych - mówi Tomasz Kwieciński z oddziału ds. inwestycji w warszawskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W najwyższym miejscu ekrany osiągają wysokość 10 metrów.

Na pytanie czy budowa półtuneli jest konieczna, drogowcy odpowiadają, że wynika to z przepisów. - Wszystkie te elementy, które budujemy związane z ochroną akustyczną środowiska wynikają wprost z raportu oddziaływania na środowisko, jak również z decyzji administracyjnych wydanych przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska i Mazowiecki Urząd Wojewódzki - tłumaczy Kwieciński. W kwietniu pytaliśmy ekspertów o sens ich budowania.

Ekrany na trasie

Jak informują drogowcy, cała trasa, poza mostem, objęta jest ochroną akustyczną. Złożą się na nią nie tylko opisywane półtunele, ale także ekrany proste (o wysokości od 4 do 8 metrów) oraz łukowe (od 3 do 8 metrów).

- Całość zabezpieczeń akustycznych na tym odcinku trasy to jest około 120 milionów złotych - mówi Kwieciński.

Inwestycja w liczbach

W ramach całego kontraktu, za ponad 796 milionów złotych przebudowany zostanie 4,6-kilometrowy odcinek trasy wraz z mostem.

Inwestycja obejmuje między innymi zburzenie i odbudowanie 16 obiektów inżynierskich - między innymi 7 wiaduktów, 6 estakad. Do przebudowy zostanie wykorzystanych 8255 ton stali zbrojeniowej.

Wyremontowanych zostanie 29 obiektów - między innymi 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych. Powstanie 14 nowych obiektów, takich jak ekrany akustyczne czy nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej, w kierunku Poznania.

W ramach inwestycji most Grota-Roweckiego zostanie poszerzony o 19 metrów, do 10 pasów ruchu (po pięć w każdym kierunku).

Przy budowie pracuje średnio 900 osób, 520 pracowników fizycznych, 260 operatorów maszyn i 120 pracowników umysłowych.

Otwierają następną łącznicę

Na początku sierpnia, drogowcy otworzą kolejną łącznicę. 18 lipca wykonawca przebudowy trasy złożył wniosek o pozwolenie na jej użytkowanie. Chodzi o zjazd z trasy jadąc od Poznania na Wisłostradę w kierunku centrum.

Po roku od rozpoczęcia prac (umowa została podpisana w lipcu 2013 roku) zaawansowanie robót wynosi 36 procent.

Jak zapewniają drogowcy inwestycja nie ma opóźnień. Zakończenie prac przy ekranach akustycznych, jak również przy całej przebudowie jezdni północnej planowane jest na przełomie września i października.

Termin zakończenia wszystkich prac to październik 2015.

su/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • aza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2014 18:35 ~aza

    bez czadu~bez czadu

    120 mln za wygłuszenie odcinka gdzie nikt praktycznie nie mieszka....tak się kradnie kasę z naszych podatków...

    taniej by było wyburzyć te parę bloków co stoi najbliżej tego odcinka trasy i wybudować dla ich mieszkańców w innym miejscu Nowoczesne bloki z parkingami podziemnymi oraz posadzić 10 tysięcy dębów, klonów, lip, a nawet sekwoi amerykańskich na ich miejsce z obu stron trasy...

    ale niestety nepotyzm i złodziejstwo rządzi w XXI wieku a nie rozum i rozsądek... całkiem niech wybetonują Warszawę = więcej raka i alergii


    co za brednie, nikt nie mieszka? spójrz gościu na te 15 piętrowe bloki, nie masz pojęcia to nie wypowiadaj się

  • Pelikan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2014 16:14 ~Pelikan

    Narzekacie i psioczycie tylko.Mieszkam na Brodnie ponad 30lat i "srodkowe pasy" ruchu na moscie Grota 30lat staly odlogiem i sie rozsypywaly,w tym czasie Warszawa "urosla" zwiekszyl sie ruch klikukrotnie i zrobila sie masakra.Ruch miejski razem z ruchem tranzytowym to byla porazka i gigantyczne korki.Nareszcie ktos sie w koncu wzial od paru lat za inwestycje drogowe w Warszawie i ogolnie w calej Polsce kesli chodzi o drogi expresowe i autostrady.Most Polnocny odciazyl most Grota a do tego przebudowa Grota i trasy AK aby oddzielic ruch tranzytowy od miejskiego to bardzo wazna i potrzebna inwestycja,ale lepiej narzekac i krytykowac.

  • bez czadu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.07.2014 16:21 ~bez czadu

    120 mln za wygłuszenie odcinka gdzie nikt praktycznie nie mieszka....tak się kradnie kasę z naszych podatków...

    taniej by było wyburzyć te parę bloków co stoi najbliżej tego odcinka trasy i wybudować dla ich mieszkańców w innym miejscu Nowoczesne bloki z parkingami podziemnymi oraz posadzić 10 tysięcy dębów, klonów, lip, a nawet sekwoi amerykańskich na ich miejsce z obu stron trasy...

    ale niestety nepotyzm i złodziejstwo rządzi w XXI wieku a nie rozum i rozsądek... całkiem niech wybetonują Warszawę = więcej raka i alergii

  • AVEWAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.07.2014 12:36 ~AVEWAW

    Jakoś nie widać żeby tam ktoś pracował w pełni zabezpieczony na wysokości,a jak są szelki u niektórych to i tak nie przypięte, a po za tym to ciekawe, czy wogóle mają atest i są dobre i czy pracownicy mają badanie, się pytam gdzie jest inspekcja pracy i czy pracownik na umowę dzieło ma prawo wejść i spaść i kto zapłaci za jego leczenie w szpitalu.
    Czemu nikt nie pilnuje takich placów budowy, tam jest totalna samowolka. A kary powinny sięgać setek tysięcy zł, a nie po 500 mandaciki, knedle są bogate, wygrali przetarg to niech dadzą ludziom ochronę do pracy i godne zarobki

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.07.2014 11:29 ~Edek

    Ochrona ptaków ok. Ochrona przed nadmniernym hałasem -ok. Odprowadzenie wody ok. Ale jak będzie odprowadzany nadmiar spalin? Na pokazanych zdjęciach nie widać wentylatorów wyciągowych.
    Jak kierowcy staną w korku to się zagazują.

  • Miś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2014 21:41 ~Miś

    120 milionów złotych... A my, jako konsultanci dostajemy 20% :)

  • wars

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2014 20:42 ~wars

    a co chcesz od gorali to kim się nib czujesz światowcem oni bronia swych ziem tam jest gesto dużo mieszkancow trudno tereny no takie zaszłości nie ma się co dziwić trzeba dogdywac przekonywać i już nie musi być wszędzie autostard

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2014 17:48 ~Adam

    Ja jestem urodzony w Warszawaie ale warszawiakiem się nie czuję, i coś wam wszystkim powiem dobrze , że warszawiacy nie mają mentalności górali.

  • mmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2014 16:25 ~mmm

    mk79~mk79

    Durnota pseudo rodowitych W-wiaków porażająca.
    Nudne jest juz to krzyczenie słoik, słoik!

    Urodzony w Wa-wie tak ma, szkoda że cały kraj za nich musi się wstydzić;)

  • haha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.07.2014 13:25 ~haha

    szprycha~szprycha

    Lament słoików. Bezcenny.

    Czy Wy rodowici musicie nawet swoje wieczne marudzenia zwalać na słoików?;) W sumie to dobrze z nimi macie bo co złe to na nich się zwali i już, tylko jak ktoś Was choć trochę zna to się śmieje z tego na całego:) Czyli z Waszej głupoty hahaha:):)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »