Ulice

04.02.2016 10:33 były utrudnienia dla pasażerów

Zderzenie tramwajów na Mokotowie. "Pięć osób rannych"

SERWISY:


W czwartek rano dwa tramwaje zderzyły się w al. Niepodległości. Pięć osób zostało rannych. Przez godzinę składy nie kursowały w kierunku Służewca.

Do zderzenia doszło ok. godz. 9.25. - Tramwaj linii 33 uderzył w "17" - poinformował przed godz. 10 Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Po godz. 10 stołeczna policja podała, że pięć osób trafiło do szpitala. - Ich stan jest dobry - podał Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl.

Jak dodał, na miejscu służby ustalały przyczyny wypadku. - Policjanci zgrywają monitoring, w który wyposażone są tramwaje - poinformował.

Tramwaje na objazdach

Przez godzinę ruch tramwajowy w kierunku Służewca był wstrzymany. Składy linii 17, 33 i 41 kursowały objazdami. Utrudnienia zakończyły się około 10.30.

su/ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • tytuus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2016 11:09 ~tytuus

    Jedyne wyjście z tej sytuacji , to rozwiązać ZTM i zastąpić tą instytucję inną wraz z całym personelem. Tylko kto to zrobi jak wszyscy tam egzystują pod ochronnym parasolem Prezydent Miasta. Jeśli rozlokowali tam całe swoje rodziny , to nie po to żeby ich karać. Porządek trzeba więc zacząć od samej góry.

  • Obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 19:50 ~Obserwator

    TVN się tym nie zajmie, ale TVP, kto wie, po zmianie władz może by się udało..

  • regulator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 19:08 ~regulator

    Wszyscy boją się tego tematu , bo to instytucje oblepione "swoimi" . W Zarządzie Tramwajów zasiada siostrzenica HGW. Kto się będzie narażał...

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 17:56 WARSZAWA…

    Nie wiem,dlaczego doszło do tego zdarzenia,ale zastanawiam się,dlaczego motorniczowie karani są za opóźnienia na które nie mają wpływu. Oczywiście jakaś kontrola nad przewożnikiem,czyli TW być musi,tylko dlaczego przy ustalaniu rozkładów przez ZTM nie są brane różne czynniki,czyli np. ilość wozów na mieście,cykli świetlnych,ilości pasażerów,blokowania skrzyżowań (torów) przez "kierowców".Im to symulacje pieknie wychodzą,tylko co oni wiedzą o tym,co się dzieje na mieście.A te skracanie przelotów z pętli do petli,we wczesnych godzinach rannych oraz nocnych,jak i w weekendy,woła o pomstę do nieba,bo bywa,że czasy są skrócone nawet o 10 minut,a trasa do przejechania jest taka sama.Moje gratulacje dla tych....z ZTM.

  • Bart8

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 17:49 ~Bart8

    Ork z mordoru~Ork z mordoru

    ~motorkowy

    Rozumiem ze jestes motorniczym i znasz sytuację od strony zajezdni/ztm.

    Ale co do faktu ze za duzo tramwajów jezdzi w w wawie to sie nie zgodze, zwlaszcza w kierunku sluzewca z wierzbna i z gus, na wierzbnie podjezdzaja dwa tramwaje 2-3 składowe, wlum wsiada na scisk, a na przystanku dalej do tlum ktory powieksza sie z przyjazdem metra

    Tramwaje na Służewcu kursują w szczycie co 80 sekund. To częściej niż metro. Nigdzie na świecie tramwaje nie kursują z tak niedorzecznie wysoką częstotliwością. To jest częstotliwość z jaką mogą kursować ewentualnie pociągi metra, które nie muszą po drodze zmagać się z ruchem pieszym i samochodowym.

    Skandaliczny tłok w pojazdach nie wynika z tego, że tramwaje jeżdżą zbyt rzadko, lecz jest efektem chybionej polityki ZTM, który zamiast równomiernie rozproszyć potoki podróżnych po całej sieci komunikacyjnej, na siłę spędza wszystkich do kilku linii magistralnych. W efekcie tych działań, linie magistralne błyskawicznie się zapychają, choćby pojazdy odjeżdżały z przystanków co 30 sekund. Receptą na tłok jest dywersyfikacja, a nie dalsze podkręcanie częstotliwości na już przeciążonych szlakach komunikacyjnych.

    Przynajmniej od kilku lat, na forach możecie czytać wpisy zaniepokojonych motorniczych. Mimo to, wciąż nie ma żadnej reakcji, ani ze strony władz, ani wolnych mediów, ani opinii publicznej. Naprawdę doczekacie się w końcu takiej tragedii jak pod Sczekocinami.

    Ja też jestem motorniczym i uwierz mi, że sytuacja nie jest wesoła. Organizacja ruchu, zwłaszcza po stronie ZTM, dosłownie prosi się o katastrofę.

  • tauron

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 17:47 ~tauron

    Rozkład jazdy jest absurdalny i takie same przepisy dla ruchu tramwajów. Zakaz mijania na lewoskrętach , na WSZYSTKICH zwrotnicach 15 km/h , do tego ograniczenia czasowe , stawiane na czas remontów. Przecież to wcale nie jest uwzględniane przy układaniu czasów przejazdu. A jeszcze w godzinach wieczornych ten czas skraca się jeszcze bardziej , nawet o 10 minut !!! Masz wtedy do wyboru , albo ciągniesz się jak makaron i jeździsz bez przerw , albo zapierdalasz i trochę na krańcu odpoczynku.

  • Obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 17:29 ~Obserwator

    Tramwaje nie będą bezpieczynm środkiem transportu dopóty dopóki: a) ztm układa rozkłady jazdy i b) istnieje coś takiego jak premia za punktualność dla motorniczych. I żadne akcje typu BRB nic tu nie zmienią. Ale do betonowych urzędasów to nie dociera.

  • robert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 17:24 ~robert


    curly_sue~curly_sue

    Eee tramwaje jeżdżą na Ursynów? Kiedy zbudowali trasę na Ursynów?
    Mario~Mario

    Eee...w kierunku Ursynowa. Czytaj po kilka razy jak nie dociera do ciebie raz.

    Mario-uspokój sie.A mógł redaktorek napisać, że w kierunku Kozienic i według ciebie też by miał racje.Tramwaje nie jezdziły w kierunku Służewca i wszystko w temacie.

  • ujk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 16:35 ~ujk

    motorkowy~motorkowy

    O, zderzyły się dokładnie w tym miejscu, gdzie ZTM zabrał ostatnio w rozkładzie jazdy minutę z czasu przejazdu. Co za zaskakujący zbieg okoliczności :) Ale grunt, że tramwaje znowu przyspieszyły (na papierze) a ZTM zaoszczędził minutkę (premia za innowacyjność)!

    Tramwajów jeździ w Warszawie dużo za dużo w stosunku do realnej przepustowości tras! Ruch pasażerski cały czas odbywa się na krawędzi katastrofy. Wszyscy wycierają sobie gęby zachodnią Europą, ale NIGDZIE w zachodniej Europie, ani NIGDZIE na świecie, tramwaje nie są wykorzystywane w taki sposób jak w Warszawie. Niech wreszcie stołeczni urzędnicy zrozumieją, że tramwaj to nie jest metro, i że oprócz swoich zalet ma też poważne ograniczenia. Zacznijcie w końcu respektować te ograniczenia zanim będziecie mieć w Warszawie drugie Szczekociny!



    Dokładnie tak, bagatelizowanie wcześniejszych wypadków prędzej czy później doprowadzi do katastrofy nie jeden raz tak życie pokazało... w ubiegłym roku krucza a dziś pole mokotowskie...

  • Mario

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2016 16:31 ~Mario

    curly_sue~curly_sue

    Eee tramwaje jeżdżą na Ursynów? Kiedy zbudowali trasę na Ursynów?

    Eee...w kierunku Ursynowa. Czytaj po kilka razy jak nie dociera do ciebie raz.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Absurdy

Cały chodnik dla niego. Mistrz parkowania w akcji

Cały chodnik dla niego. Mistrz parkowania w akcji

Kierowca, który zaparkował samochód na ulicy Smoczej najwyraźniej zapomniał, że to miejsce dla pieszych. Utrudniał wyjście z autobusu i całkowicie zablokował... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl