Informacje

25.01.2016 15:40 Do 2019 roku ma powstać sześć stacji

Zielone światło dla metra
na Wolę i Targówek

SERWISY:

Urząd Zamówień Publicznych stwierdził, że nie ma przeszkód do podpisania umów na rozbudowę II linii metra - poinformowała prezydent Warszawy. Oznacza to, że niebawem będzie można rozpocząć prace przy budowie sześciu nowych stacji.

"Brak przeszkód do podpisania umów na odcinek 3+3 metro 2 uznał Urząd Zamówień Publicznych. Bardzo ważny krok do podpisania umowy" - napisała w poniedziałek na Twitterze Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Chodzi o budowę trzech kolejnych stacji na Woli i trzech w stronę Targówka.

W zeszłym tygodniu UZP skontrolował przetarg na rozbudowę II linii metra. Jest to procedura wymagana w przypadku tego typu inwestycji. Jak wtedy informowaliśmy stwierdzono drobne uchybienia, nie informowano jednak, o co dokładnie chodzi. Metro Warszawskie miało siedem dni na odniesienie się do uwag, ale jak zapewniali wtedy jego przedstawiciele termin zakończenia inwestycji w 2019 roku nie jest zagrożony. Dziś decyzję Urzędu skomentował ratusz.

- W trakcie kontroli UZP wskazał inwestorowi dwie drobne uwagi, podkreślając jednocześnie, że nie wymagają one wydania zaleceń pokontrolnych i nie mają wpływu na wynik postępowania. Oznacza to brak przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami - tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. Jak dodaje, wszystkie prace związane z rozbudową metra prowadzone są zgodnie z harmonogramem.

Przypomnijmy, że pod koniec listopada Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania firm, które oprotestowały przetarg. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.


Sprawdzeni w boju?

Metro pod koniec października wybrało wykonawców rozbudowy drugiej linii metra. Zadanie podzielone na dwa odcinki, tzw. 3+3. Pierwszy z nich dotyczy budowy trzech stacji i tunelu na zachód, w głąb Woli. Tutaj wybrano ofertę tureckiego Gülermak. Odcinek wschodni, w stronę Targówka, ma budować włoskie Astaldi.

Obie firmy, jako konsorcjum, budowały centralny odcinek drugiej linii metra, który otworzono w marcu ubiegłego roku.

Zapytaliśmy warszawiaków na co wydać można zaoszczędzony przy budowie metra 1 mld złotych:


jk/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • nikosa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2016 11:28 ~nikosa

    Może wtedy 2 linia zyska racje bytu, bo teraz to mało osób korzysta - chybiony przebieg.

  • df312

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2016 12:24 ~df312




    wars~wars

    Jeżeli w Polsce polskie firmy nie wygrywają przetargów to gdzie mają je wygrywać ?
    Qrtek~Qrtek


    Tam, gdzie spełniają warunki przetargu. Czyli dokładnie tak, jak w cywilizowanym kraju.

    Dlaczego niby ich "polskość" ma stanowić jakikolwiek argument? Gdy kupuję produkt, nie obchodzi mnie, gdzie został wykonany, tak długo, jak spełnia moje wymagania. Jeżeli jakiś model samochodu nie jest w stanie rozpędzić się powyżej 30-tki, bez przerwy się psuje i zużywa trzykrotnie więcej paliwa, to bycie "polskim" nie pomaga mu w żadnym stopniu.
    wegwegweg~wegwegweg


    Francuskie firmy wybierają francuskie produkty, rządowe przetargi wygrywają głównie producenci francuscy. W Niemczech firmy wybierają niemieckie produkty, często nawet gdy te są gorsze od konkurencji. Niemieckie przetargi rządowe wygrywają głównie niemieckie firmy lub konsorcja z ich udziałem nie mniejszym niż 30%.
    Nawet nasz Solaris wygrywając przetargi na rynek niemiecki musi wybierać silniki tych producentów którzy je montują w Niemczech.
    Ale ty jesteś z tych co uważają polskość za nienormalność.... cóż, wspieraj więc obcych.
    Qrtek~Qrtek


    Gdzie ty widzisz, słonko, słowo "nienormalność"? Chyba, że jesteś kolejnym, wkładającym ludziom w usta swoje własne hasła. Takie prawo rynku, że przetargi powinna wygrywać firma z najlepszą ofertą, a nie "lokalna" tylko dlatego, że jest "miejscowa". To żaden argument. A ty nawet nie odniosłeś się do moich.

    PRZETARGÓW SIĘ NIE WYGRYWA, PRZETARGI SIĘ KUPUJE !!! Chory dziki kraj !!

  • Myśląca inaczej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2016 20:16 ~Myśląca inaczej

    Jestem za rozbudową metra, bo to znacznie ułatwia życie, ale irytuje mnie demagogiczny "sprawiedliwy" plan rozbudowy II linii o kolejne 3 stacje w każdą stronę. To od początku nie jest sprawiedliwe, bo na prawym brzegu Wisły są w tej chwili 2 stacje, a na lewym 5 stacji. To, że teraz będą po równo budować po 3 stacje nie spowoduje, że w sumie będzie po równo.

  • hasłowicz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2016 13:10 ~hasłowicz

    Grzegorz Rokicki~Grzegorz Rokicki

    Budowę centralnego odcinka II linii zakończono ponad rok temu, oddano do użytku prawie rok temu.

    Czy doprawdy nie można było tego przetargu na wydłużenie 3+3 ogłosić o rok wcześniej, np. w wiosną 2014? Tak zgrać terminy, żeby budowa tego drugiego etapu, wydłużeń na Wolę i Targówek, zaczęła się krótko po zakończeniu budowy centralnego odcinka? Przecież sama procedura przetargowa nie przeszkadza i mogła sobie trwać równocześnie z kończeniem budowy, odbiorami, uruchamianiem i oddawaniem do użytku II linii.

    A tak - mamy jeden rok stracony. "A to Polska właśnie!" - jak pisał Wyspiański.
    a słyszałeś o haśle "łapaj złodzieja" właśnie pod presją tego hasła uchwalane sa ustawy w zgromadzeniu narodowym i u Prezydenta. Stąd takie hocki klocki

  • Pawel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2016 10:29 ~Pawel

    Drodzy mieszkańcy niedługo skończą nam się inwestycje - zostaniemy wydzieleni i zaorani. Jak Jarosław wydzieli Warszawę - to jak wywieziemy go na taczce?

  • Grzegorz Rokicki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2016 10:21 ~Grzegorz Rokicki

    Budowę centralnego odcinka II linii zakończono ponad rok temu, oddano do użytku prawie rok temu.

    Czy doprawdy nie można było tego przetargu na wydłużenie 3+3 ogłosić o rok wcześniej, np. w wiosną 2014? Tak zgrać terminy, żeby budowa tego drugiego etapu, wydłużeń na Wolę i Targówek, zaczęła się krótko po zakończeniu budowy centralnego odcinka? Przecież sama procedura przetargowa nie przeszkadza i mogła sobie trwać równocześnie z kończeniem budowy, odbiorami, uruchamianiem i oddawaniem do użytku II linii.

    A tak - mamy jeden rok stracony. "A to Polska właśnie!" - jak pisał Wyspiański.

  • to napisałem ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2016 07:57 ~to napisałem ja

    na młocinach mają syf z samochodami, bo pozwalają sobie sr..ć na głowę. ja miejsce parkingowe na bródnie będę miał zawsze. jak przyjedzie na bródno Pan(i) Burak i zaparkuje pojazd niezgodnie z prawem, na trawniku, chodniku itp. i jak później będzie musiał lakierować elementy karoserii i kupić wszystkie cztery nowe opony to na drugi raz się zastanowi co robi i czy nie bezpieczniej jest postawić pojazd na parkingu P+R.

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2016 07:32 ~Nick




    wars~wars

    Jeżeli w Polsce polskie firmy nie wygrywają przetargów to gdzie mają je wygrywać ?
    Qrtek~Qrtek


    Tam, gdzie spełniają warunki przetargu. Czyli dokładnie tak, jak w cywilizowanym kraju.

    Dlaczego niby ich "polskość" ma stanowić jakikolwiek argument? Gdy kupuję produkt, nie obchodzi mnie, gdzie został wykonany, tak długo, jak spełnia moje wymagania. Jeżeli jakiś model samochodu nie jest w stanie rozpędzić się powyżej 30-tki, bez przerwy się psuje i zużywa trzykrotnie więcej paliwa, to bycie "polskim" nie pomaga mu w żadnym stopniu.
    wegwegweg~wegwegweg


    Francuskie firmy wybierają francuskie produkty, rządowe przetargi wygrywają głównie producenci francuscy. W Niemczech firmy wybierają niemieckie produkty, często nawet gdy te są gorsze od konkurencji. Niemieckie przetargi rządowe wygrywają głównie niemieckie firmy lub konsorcja z ich udziałem nie mniejszym niż 30%.
    Nawet nasz Solaris wygrywając przetargi na rynek niemiecki musi wybierać silniki tych producentów którzy je montują w Niemczech.
    Ale ty jesteś z tych co uważają polskość za nienormalność.... cóż, wspieraj więc obcych.
    Qrtek~Qrtek


    Gdzie ty widzisz, słonko, słowo "nienormalność"? Chyba, że jesteś kolejnym, wkładającym ludziom w usta swoje własne hasła. Takie prawo rynku, że przetargi powinna wygrywać firma z najlepszą ofertą, a nie "lokalna" tylko dlatego, że jest "miejscowa". To żaden argument. A ty nawet nie odniosłeś się do moich.

    Powinny wygrywać firmy spełniające kryteria i lokalne. Natomiast jeśli głównym kryterium jest cena to nie dziwmy się, że później coś może być nie tak.

  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2016 07:15 ~Gość

    Patrz przykład Bielan :) P+R słodowiec niby nie daleko, ale ludzie mają go gdzieś :) P+R połczyńska przesiadka do tramwaju i co? Też puste :) Przygotujcie się na armageddon, bo nikt na Białołękę nie będzie zjeżdżał bo nie będzie opłacalne, Bródno będzie bardzo zakorkowane i zastawione :)


    antyGALAS~antyGALAS

    Gratulacje ;) Bródno będzie zawalone samochodami wszędzie gdzie się da :) takie skutki nie realizowania metra na Białołękę, które z pewnością spowodowałoby, że na bródnowskich ulicach byłby mniejszy ruch i bezkorkowa jazda o poranku :)
    kilovolt~kilovolt

    Jak się dobrze do rozwiąże to absolutnie nie będzie. Na Białołęce tak czy siak można zbudować duży P&R a stamtąd uruchomić szybką linię dowozową dojeżdżającą bezpośrednio do stacji metra na Bródnie. Kierowcy zapewne docenią sobie możliwość wygodnego zostawienia auta niż pchanie się na Bródno i szukanie miejsca do parkowania często do znalezienia tylko w dużej odległości od stacji. Przy takim rozwiązaniu ten P&R funkcjonowałby tak samo jak byłoby tam metro.

  • taa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.01.2016 07:09 ~taa




    wars~wars

    Jeżeli w Polsce polskie firmy nie wygrywają przetargów to gdzie mają je wygrywać ?
    Qrtek~Qrtek


    Tam, gdzie spełniają warunki przetargu. Czyli dokładnie tak, jak w cywilizowanym kraju.

    Dlaczego niby ich "polskość" ma stanowić jakikolwiek argument? Gdy kupuję produkt, nie obchodzi mnie, gdzie został wykonany, tak długo, jak spełnia moje wymagania. Jeżeli jakiś model samochodu nie jest w stanie rozpędzić się powyżej 30-tki, bez przerwy się psuje i zużywa trzykrotnie więcej paliwa, to bycie "polskim" nie pomaga mu w żadnym stopniu.
    wegwegweg~wegwegweg


    Francuskie firmy wybierają francuskie produkty, rządowe przetargi wygrywają głównie producenci francuscy. W Niemczech firmy wybierają niemieckie produkty, często nawet gdy te są gorsze od konkurencji. Niemieckie przetargi rządowe wygrywają głównie niemieckie firmy lub konsorcja z ich udziałem nie mniejszym niż 30%.
    Nawet nasz Solaris wygrywając przetargi na rynek niemiecki musi wybierać silniki tych producentów którzy je montują w Niemczech.
    Ale ty jesteś z tych co uważają polskość za nienormalność.... cóż, wspieraj więc obcych.
    Qrtek~Qrtek


    Gdzie ty widzisz, słonko, słowo "nienormalność"? Chyba, że jesteś kolejnym, wkładającym ludziom w usta swoje własne hasła. Takie prawo rynku, że przetargi powinna wygrywać firma z najlepszą ofertą, a nie "lokalna" tylko dlatego, że jest "miejscowa". To żaden argument. A ty nawet nie odniosłeś się do moich.


    Chyba nie znasz warszawskich kierowców :) byle jak zaparkować, byle tylko pod drzwiami metra.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Skrzypiące tramwaje na Targowej

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Tak mieszkańcy witali autobus

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Ruszyła przebudowa Marynarskiej

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zrywają asfalt nad głowami pieszych

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wjechał w kino Praha

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Taki będzie Sezam w nowej odsłonie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Nie chcą pracować na czarno

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Jak tu jechać? Pasy sieją zamęt

Jak tu jechać? Pasy sieją zamęt

Ulica Kasprzaka sprawia ostatnio sporo problemów kierowcom. Wszystko przez namalowane na jezdni pasy, które... się przecinają. "Stare pasy ruchu są nadal... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »