Informacje

01.04.2017 07:27 6-kilometrowa trasa

Z Zielonej Białołęki do metra w 12 minut? Tramwajowe plany ratusza

SERWISY:

Do 2022 roku ma powstać 6-kilometrowa trasa tramwajowa na Zieloną Białołękę, mieszkańcy w około 12 minut będą mogli dojechać do przyszłej stacji metra przy ratuszu na Targówku- zapowiadają urzędnicy. Tramwaje Warszawskie rozpoczęły prace koncepcyjne, szacunkowy koszt budowy trasy to 150 milionów złotych.

- Mogę ogłosić, że tak jak zapowiedzieliśmy w ubiegłym roku, bardzo intensywnie rozpoczęliśmy prace nad tym, żeby móc zmaterializować tramwaj na Zieloną Białołękę. (...) Ruszyliśmy bardzo intensywnie i zadanie inwestycyjne jest absolutnie w trakcie - ogłosiła w piątek wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska.

>> ZOBACZ PROJEKT <<

Szybciej do metra

Linia tramwajowa ma połączyć Zieloną Białołękę z przyszłą stacją II linii metra na Targówku.

- Założeniem tej trasy tramwajowej jest przede wszystkim dojazd do II linii metra, do przystanku przy ratuszu dzielnicy Targówek. Natomiast będzie oczywiście możliwość wyjazdu tym tramwajem dalej, tory będą wybudowane, będzie to normalna dwutorowa linia i będzie połączona z istniejącą trasą tramwajową w rejonie skrzyżowania Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty - wyjaśnił Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich.

Trasa na Zieloną Białołękę - jak mówił - będzie miała długość około 6 kilometrów, a przejazd od ul. Berensona na Zielonej Białołęce do stacji metra przy urzędzie dzielnicy Targówek ma zająć około 12 minut.

Linia tramwajowa rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Rembielińskiej z Matki Teresy z Kalkuty. Dalej pobiegnie ul. Matki Teresy z Kalkuty, wzdłuż św. Wincentego i Głębockiej, a następnie korytarzem zarezerwowanym pod Trasę Olszynki Grochowskiej. W ramach nowej trasy planowanych jest dziewięć par przystanków, w tym pięć na Zielonej Białołęce.

"Zakładamy, że trasa powstanie w latach 2021-2022"

- Bezkolizyjny będzie przejazd nad trasą S8 i ul. Głębocką, a na pozostałych skrzyżowaniach będą działały priorytety dla tramwajów - zapowiedział Madrjas. Jak dodał, koszty budowy są szacowane na 150 mln zł netto i zostaną pokryte przez Tramwaje Warszawskie.

- Zakładamy, że trasa powstanie w latach 2021-2022 i będzie realizowana jednocześnie na całej długości - powiedział przedstawiciel Tramwajów Warszawskich. Prace koncepcyjne mają się zakończyć w 2018 r.; w 2019 r. rozpoczną się prace projektowe.

Obecnie, jak poinformował Madrjas, Tramwaje Warszawskie mają koncepcję układu torowego, na ukończeniu jest koncepcja zmian w układzie drogowym, jest także analiza geotechniczna, w trakcie realizacji jest koncepcja powiązania ze stacją metra i inwentaryzacja zieleni.

Do obsługi nowej trasy będzie potrzebnych 25 tramwajów niskopodłogowych. Szacunkowy koszt zakupu taboru to ok. 187,5 mln zł netto (tabor jest uwzględniony w ramach tzw. opcji w ogłoszonym kilka tygodni temu przetargu na zakup 213 tramwajów).

Trasa na Zieloną Białołękę to kolejna inwestycja tramwajowa na Białołęce – od kilku lat stopniowo przedłużana jest ta prowadząca z Metra Młociny; w lutym oddany został odcinek wydłużający ją do Nowodworów, obecnie przygotowywany jest kolejny etap, do Winnicy.

53 mln kilometrów rocznie

W tej chwili sieć tramwajowa w stolicy liczy ok. 130 km, a składy przejeżdżają rocznie ok. 53 miliony kilometrów - podają Tramwaje Warszawskie.

Warszawskie tramwaje mają 150 lat:

PAP/kz/

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • derby

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.04.2017 13:49 ~derby

    jacek~jacek

    hehehe 6km w 12 minut - chyba samolotem . To bedzie 120minut a nie 12 minut
    Czyzby kolejni deweloperzy dali w lape aby takie bzdury opowiadac


    6km w 12 minut to jedzie się metrem.

  • jacek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.04.2017 10:55 ~jacek

    hehehe 6km w 12 minut - chyba samolotem . To bedzie 120minut a nie 12 minut
    Czyzby kolejni deweloperzy dali w lape aby takie bzdury opowiadac

  • tg3178

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2017 08:01 ~tg3178

    a nie lepiej i taniej byloby puscic linie autobusowa z grodziska na podgrodzie z przesiadka przy drugiej linii metra?

  • Truk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2017 23:04 ~Truk

    Totalna bujda na resorach! Nie ma bata żeby jakakolwiek linia tramwajowa tam powstała. A na końcu tej linii ludzie będą parkować samochody pod Carrefurem czy pod Netto? A może zostawią proboszczowi z Archanioła na łące za kościołem? No chyba, że ktoś chce dobrze opylić te podmokłe łączki.

  • FED

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2017 22:53 ~FED

    Linia bez P+R nie ma sensu. Do bani cały ten pomysł. Po jaki grzyb metro na Bródnie ma jeździć w kółko? Czy nie lepiej linię wyprostować do skrzyżowania Głębockiej z Trasa Toruńską i tam zrobić wielki P+R dopóki jeszcze jest tam teren?
    Ale nie, bo to byłoby taniej i firma znajomego nie zarabiałaby co kilka lat na remoncie linii tramwajowej.

  • Eha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2017 21:53 ~Eha

    Oby to nie był Prima Aprilis.

  • komi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2017 20:37 ~komi

    Kiedy tramwaj wzdłuż Modlińskiej? Przecież tylko tego kawałka brakuje, by powstała cała infrastruktura po stronie praskiej. Po co tworzyć kolejne dziwne odnogi, skoro nawet nie ma połączeń obecnych. Jakies kawałki z czapy bez składu wymyślają.

  • desperado

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2017 14:21 ~desperado

    Praca motorniczego to jazda "slalom gigant" bez trzymanki. Jak zaczniesz o 3.30 , to po wyjściu z wagonu nierzadko po 10 godzinach nie wiesz jak się nazywasz. Za wszystkich musisz myśleć i na wszystko uważać. Gorszy dzień ? Nie wchodzi w rachubę. Zaciskasz zęby i jazda. A w nagrodę dostaniesz łapankę Nadzoru Ruchu z fotoradarem. Jedno zdjęcie na przekroczeniu prędkości i po premii. Nie warto się starać, nie warto się przykładać. Jak chcesz dzień wolny , to komputer nie przyjmuje , jak chcesz przyjść "z wolnego" , to przejdzie wszystko. Nerwy i stres to codzienność.

  • ciekawy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2017 11:36 ~ciekawy

    Na Tarchomin tramwaj dotarł po 15 latach od momentu rozlepienia słynnych plakatów ciekawe jak będzie tym razem.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2017 11:34 ~Toms

    refik~refik

    fajnie tylko skąd wezmą motorniczych do obsługi tylu tras, młody 2500 dostanie do reki, 90% nowych po 3 miesiącach sie zwalnia jak posmakują jaka to praca i za psie pieniądze do tego bez szacunku z każdej strony.



    To gdzie oni uciekają że się zapytam? Jak ktoś idzie na tramwajarza to bez urazy ale oznacza że raczej ciężko mu będzie znaleźć pracę za te same pieniądze w "ciepełku" i stałych godzinach pracy.
    Wbrew pozorom i propagandzie te 2500 na rękę to całkiem przyzwoita i mimo wszystko nie tak często spotykana stawka na początek w Warszawie. Dużo osób te 2500 w Wawie ma ale brutto.
    Szukałem pracy i doskonale wiem że nawet tu to nie jest tak że praca szuka człowieka, a nawet jeśli są mniej oblegane oferty to płaca sporo niższa jak 2500 na rękę a warunki często takie sobie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zawłaszczył dwie koperty. Urzędnicy uprzejmie donoszą

Zawłaszczył dwie koperty. Urzędnicy uprzejmie donoszą

Zajął dwa miejsca dla niepełnosprawnych, choć nie miał do tego uprawnień. Obfotografowali go urzędnicy. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »