Informacje

08.03.2017 17:21 drogowcy zapowiadają przebudowę przejść

Warszawa nie chce bić rekordów. Piesi mają być bezpieczniejsi

SERWISY:


Eksperci sprawdzili już 930 przejść dla pieszych w Śródmieściu, na Ochocie i Pradze Południe. Zlecono kontrolę kolejnych 1069 - na Targówku, Mokotowie, Ursynowie i Bielanach. Przejścia uznane za niebezpieczne dla przechodzących ratusz zamierza doświetlić, wprowadzić zmianę w organizacji ruchu, zbudować azyle i system sygnalizacji osoby na pasach.

Stołeczny ratusz zapowiada, że będzie to przełomowy rok zwiększający bezpieczeństwo pieszych na skrzyżowaniach. Zaplanowano kilkaset modernizacji za kilka milionów złotych.

- Naszym absolutnym priorytetem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności poprawa bezpieczeństwa pieszych – mówi prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.– Dążymy do tego, aby ofiar śmiertelnych w wypadkach z udziałem pieszych było jak najmniej – dodaje.

Kontrola ponad tysiąca przejść

W ubiegłym roku wykonano kompleksowy audyt 930 przejść bez sygnalizacji świetlnej w trzech dzielnicach: Śródmieściu, Ochocie i Pradze-Południe. Skontrolowano szereg czynników wpływających na bezpieczeństwo pieszych, m.in. skuteczność oświetlenia przejść i obowiązującą tam organizację ruchu.

Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że w najbliższych miesiącach kompleksowy audyt bezpieczeństwa obejmie kolejne dzielnice: Targówek, Mokotów, Ursynów i Bielany. W sumie 1069 przejść dla pieszych.

Firmy mają czas do 15 marca na złożenie ofert w przetargu. Sam audyt potrwa do połowy grudnia (Targówek – do 12 czerwca, Mokotów – do 14 sierpnia, Ursynów – do 12 października, Bielany – do 14 grudnia).

W ten sposób przebadane zostaną przejścia dla pieszych we wszystkich dzielnicach. - Na bazie rekomendacji z audytu sukcesywnie wprowadzane są zmiany w terenie: doświetlanie przejść, poprawa widoczności, budowa progów zwalniających, azyli i sygnalizacji świetlnych – podaje ratusz.

Światła LED

Przede wszystkim ma być jaśniej. W zeszłym roku doświetlono 80 przejść, w tym roku ZDM planuje to zrobić na kolejnych 300.

W innym ogłoszonym przetargu (składanie ofert do 21 marca) wyłoniony zostanie wykonawca, który wymieni słupy oświetleniowe na nowe, z oprawami o jasnym świetle LED przy 250 przejściach. Poprawi się widoczność na pasach i w jego sąsiedztwie.

Takie lampy zamontowane zostaną w 16 dzielnicach, między innymi na Białołęce (na Marywilskiej, Płochocińskiej), Bielanach (np. na J. Kasprowicza, W. Perzyńskiego), Mokotowie (na I. Krasickiego, Śródziemnomorskiej, Kazimierzowskiej), Ochocie (np. na ul. Białobrzeskiej, Szczęśliwickiej), Pradze-Południe (na J. Chłopickiego, Łukowskiej, Międzynarodowej), Pradze-Północ (na Szwedzkiej), w Wawrze (na Patriotów, w al. Dzieci Polskich), we Włochach (na 1 Sierpnia, Bolesława Chrobrego), na Woli (na Płockiej, Jana Olbrachta).

Nowe lampy mają zaświecić się przed końcem października. W kilkudziesięciu innych miejscach ZDM ustawi zupełnie nowe, przeznaczone dla pieszych latarnie doświetlające przejście. Te prace mają być wykonane do końca lipca.

Czytelny znak dla kierowcy

Kolejnym elementem będą tak zwane aktywne przejścia, ostrzegające kierowców o zbliżaniu się pieszego do pasów. - Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnego systemu wykrywania złożonego z kilku, zsynchronizowanych ze sobą elementów – czujników ruchu, punktowych elementów odblaskowych, biało-czerwonych pasów, znaków drogowych D-6 z lampami LED i nawierzchni antypoślizgowej. System ten sprawia, że elementy bezpiecznego przejścia (aktywne punktowe elementy odblaskowe i lampy ostrzegawcze LED) aktywują się tylko w momencie, gdy na przejściu "coś się dzieje", a więc gdy zbliża się do niego pieszy. To czytelny znak dla kierowcy, który w tym momencie powinien zdjąć nogę z gazu – informuje stołeczny ratusz.

Pierwsze takie przejście zamontowano w ubiegłym roku na Kondratowicza przy Parku Bródnowskim. Kolejne powstaną w 17 w następujących miejscach: Grzybowska przed Ciepłą, Modlińska – Drogowa, ks. J. Popiełuszki – P. Gojawiczyńskiej, Z. Krasińskiego – S. Czarnieckiego, A. Mickiewicza – L. Mierosławskiego, Powstańców Śląskich – Pirenejska, Wybrzeże Helskie – most Śląsko-Dąbrowski, Grochowska – Mińska, J. Waszyngtona – Niekłańska, J. Waszyngtona – Modrzewiowa, Marszałkowska – Senatorska, L. Kruczkowskiego – 3 Maja (strona północna i południowa), Ludna – Okrąg, Al. Jerozolimskie – Spiska, al. Niepodległości – T. Lenartowicza i al. KEN – P. Telekiego. Wszystkie prace powinny zakończyć się do połowy października.

Uspokoją ruch

Na innych skrzyżowaniach wprowadzone zostaną zmiany uspakajające ruch kołowy. Na Śródziemnomorskiej (skrzyżowania z Macedońską, Nicejską, Korsykańską, Barcelońską) pojawią się wyniesione przejścia. Na Szwedzkiej (skrzyżowania z Kowieńską, Strzelecką i Bródnowską) powstaną azyle i przeprowadzona będzie korekta krawężników. Na Krasińskiego (skrzyżowanie z ul. Sady Żoliborskie) zwężona zostanie jezdnia przed przejściem dla pieszych; na Międzynarodowej (skrzyżowanie z Brazylijską) powstanie rondo z przejezdną wyspą i azyle dla pieszych, uporządkowane zostanie parkowanie w rejonie skrzyżowania - zapowiadają drogowcy.

Azyle pojawią się na Zamienieckiej i Dąbrowszczaków, a progi zwalniające na ul. Półksiężyca (skrzyżowanie z Wyczółki). Z kolei zupełnie nowe przejścia z azylami zostaną wybudowane na św. Bonifacego.
Dodatkowo ratusz utworzy w nowym Biurze Polityki Mobilności i Transportu specjalny pion odpowiedzialny za politykę bezpieczeństwa ruchu drogowego i transportu, programy i audyty bezpieczeństwa ruchu drogowego i transportu, zatwierdzanie stałych i czasowych organizacji ruchu, a także sprawy związane z kontrolą pasa drogi.

Piesi nadal większością wśród ofiar

Urzędnicy ratusza podają, że w porównaniu z 1990 r. liczba wypadków spadła o 64 procent, zaś w ciągu ostatnich 10 lat odnotowano spadek o 43 procent. - Systematycznie spada też liczba ofiar śmiertelnych: w 1990 r. na warszawskich drogach zginęło pięciokrotnie więcej osób niż w 2015 r. W 2015 roku odnotowano o 147 wypadków mniej niż w roku poprzednim – to spadek o 13 proc. w ciągu roku – wylicza ratusz.

Jednak w 2016 roku wypadków było nieco więcej niż w 2015 roku – wstępne dane podają liczbę 922 (wzrost z 905). Wzrosła też liczba rannych rannych (z 1032 do 1055). Za to zmniejszyła się liczba ofiar śmiertelnych (z 62 do 54 osób). W 2015 r. na drogach zginęło 35 osób, w 2016 roku – 33. Warto zaznaczyć, że piesi stanowią ponad 60 procent ofiar.

Polskie statystyki śmiertelności pieszych w wypadkach drogowych są jednak nadal wyraźnie gorsze niż w pozostałych krajach Unii. Pisaliśmy o tym wielokrotnie w tvnwarszawa.pl

Ratusz zapowiada, że poza strefami zamieszkania na ulicach i placach przestrzeń przeznaczona dla pieszych będzie wyraźnie oddzielona od samochodów (ich ruchu i postoju) i w miarę możliwości rowerów. W przestrzeni ulicy, placu miejscem dla samochodu będą jezdnia, pasy i zatoki postojowe.

- W Warszawie zostanie wprowadzona zasada, że na wszystkich ulicach niższych klas (D i L oraz Z w przypadku uspokojenia) dopuszczalna prędkość ruchu nie będzie większa niż 30 km/h. Cel ten zostanie osiągnięty do 2025 roku (1/3 ulic do 2020 roku) – podsumowuje ratusz.

 

skw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2017 20:30 WARSZAWA…

    Niestety, do większości wypadków z udziałem pieszych dochodzi z powodu pośpiechu i nerwów po jednej i drugiej stronie barykady. Piesi często lekceważą kierowców i nawet w trudnych warunkach wychodzą na jezdnię bardzo późno, zostawiając zmotoryzowanym mały margines na bezpieczne zatrzymanie auta. Kierowcy z kolei nie chcą czekać, śpieszą się i często jadą dużo szybciej, niż pozwalają na to przepisy lub — co gorsza – warunki panujące na drodze.

    Kto w takim razie najczęściej powoduje wypadki z udziałem pieszych? Statystyki jasno wskazują na kierowców. Według danych policji w 2011 roku 80 proc. wypadków spowodowali zmotoryzowani. Tylko do 11 proc. doszło z winy pieszych. Głównymi przyczynami wypadków spowodowanych przez kierowców były: niedostosowanie prędkości do warunków na drodze (9179 wypadków), nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu (8572 wypadków) oraz nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego (4515 wypadków). Ostatnie przewinienie obejmuje nieprawidłowe przejeżdżanie przez przejście dla pieszych oraz nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu. W jego wyniku w 2011 roku zginęło 285 osób.

    Nie oznacza to jednak, że piesi są bez winy. Według danych policji w ciągu roku spowodowali oni aż 4377 wypadków. W ich wyniku zginęły 754 osoby. 57 proc. wypadków było efektem wtargnięcia na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem (2493 wypadków). Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym poskutkowało 498 incydentami. Niewiele mniej zdarzeń nastąpiło z powodu wejścia na ulicę zza samochodu lub przeszkody. Wtargnięcia na czerwonym świetle były powodem 393 wypadków.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2017 20:01 WARSZAWA…


    WARSZAWA PRAGA PŁNWARSZAWA PRAGA PŁN

    Art. 13.
    1. Pieszy, przechodząc przez..
    2. Przechodzenie przez jezdnię...
    3. Przechodzenie przez jezdnię...
    4. Jeżeli na drodze znajduje...
    antydebil~antydebil


    Znasz przepisy obowiązujące kierowców czy mam ci przytoczyć?
    Zapamiętaj jedno.
    Pieszy na przejściu zawsze ma pierwszeństwo!
    W 99% wypadków na przejściu winny jest kierowca. Nawet wtedy gdy pieszy wejdzie na czerwonym, a kierowca przekroczył dopuszczalną prędkość to będzie winny kierowca, ewentualnie współwina.
    Rzadko jednak zdarzają się wypadki na przejściach przy prawidłowej prędkości.

    Ma pierwszeństwo,ale tylko i wyłącznie przechodząc po pasach!!! Chyba ty nie umiesz czytać przepisów ze zrozumieniem?

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2017 20:55 ~Rafał



    Marian~Marian

    Jeśli Ratuszowi zależało by na bezpieczeństwu pieszech to by separowali ruch. Przejścia podziemne i kładki.
    Rafał~Rafał

    To nie kładki i przejścia podziemne trzeba budować. Budować należy właściwe postawy i myślenie u kierowców.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Czyli rozumiem jesteś zwolennikiem pieszego zombie?
    Bezmózga wlepionego w smartfona i lezącego bez zwracania uwagi na cokolwiek?

    Ja bym wprowadził przepis, że jeśli potrącony pieszy gapił w się w smartfona to kierowca jest z automatu uniewinniany.
    Pozostałe przypadki rozpatrywane indywidualnie, wg. panujących przepisów.


    Czy ja bronię pieszych przechodzących przez przejście dla pieszych, którzy jednocześnie gapią się w smartfony? Nie! Wręcz przeciwnie, tacy powinni być karani. Niestety wielokrotnie widziałem kierowców, np. autobusu, zerkających na smartfona podczas jazdy, którego kładli między nogami. Kierowcy autobusów nie są w tym osamotnieni, kierowcy osobówek nie postępują lepiej.

    Ty za to uważasz, że jeśli kierowca jadący 100 zamiast dozwolonych 50 km/h wjedzie w pieszego, który zamiast na drogę patrzył w smartfona przechodząc przez przejście dla pieszych, nie zasługuje na karę tylko ten pieszy, który najprawdopodobniej poniesie najcięższą z kar tj. utratę życia. Kierowca ma być bezkarny, bo niby nie zawinił? Chyba żeś się z głupim na rozumy pozamieniał.

    Nie ma znaczenia, czy pieszy wszedł nieprzepisowo na przejście dla pieszych, w takim przypadku nie ulega wątpliwości, że przyczynia się w ten sposób do wypadku, ale kierowca przekraczający prędkość o 50 km/h też nie jest bez winy. Zbliżając się do przejścia dla pieszych ma obowiązek zachowania szczególnej uwagi.

  • antydebil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2017 20:12 ~antydebil

    WARSZAWA PRAGA PŁNWARSZAWA PRAGA PŁN

    Art. 13.
    1. Pieszy, przechodząc przez..
    2. Przechodzenie przez jezdnię...
    3. Przechodzenie przez jezdnię...
    4. Jeżeli na drodze znajduje...


    Znasz przepisy obowiązujące kierowców czy mam ci przytoczyć?
    Zapamiętaj jedno.
    Pieszy na przejściu zawsze ma pierwszeństwo!
    W 99% wypadków na przejściu winny jest kierowca. Nawet wtedy gdy pieszy wejdzie na czerwonym, a kierowca przekroczył dopuszczalną prędkość to będzie winny kierowca, ewentualnie współwina.
    Rzadko jednak zdarzają się wypadki na przejściach przy prawidłowej prędkości.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2017 17:43 ~Piękny Roman


    kursant~kursant

    Mnie uczono "Przed wejściem na jezdnię zatrzymaj się spójrz w lewo potem w prawo i jeszcze raz w lewo"Doskonały przepis na przeżycie sprawdza się do dziś. Acha to może być istotne, nie mam smartfona...
    jhkl~jhkl


    Dzieci w Sarajewie uczono przed wyjściem na ulicę spójrz w lewo i w prawo czy nie ma snajpera.

    To, że cię tak wytresowano nie znaczy, że to jest stan normalny.

    Długo żeś myślał(a) nad tą błyskotliwą odpowiedzią?
    Trybiki się nie stępiły od nad normatywnej pracy?

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2017 16:35 WARSZAWA…



    Przejście dla pieszych ma szczególne znaczenie w ruchu drogowym. Na jego obszarze obowiązują ściśle określone zasady. Niestety, zarówno piesi, jak i kierowcy pojazdów często zapominają o przestrzeganiu przepisów bezpieczeństwa. Jeśli w pobliżu przejścia dla pieszych znajduje się pieszy, kierowca ma obowiązek zwolnić. Innymi słowy, jeśli widzimy osobę oczekującą przed "zebrą", należy zdjąć nogę z gazu, co ułatwi szybką reakcję w razie nagłego wejścia przechodnia na przejście. Podstawowym obowiązkiem kierowcy jest ustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na pasach. Oznacza to, że nie wolno zmusić pieszego do zatrzymania się, zwolnienia lub przyśpieszenia kroku, gdy znajduje się na przejściu.

    Kiedy można wjechać na przejście

    W wyjątkowej sytuacji można wjechać na przejście, gdy znajduje się na nim pieszy. W przypadku, kiedy pieszy wkracza z lewej lub prawej krawędzi, musimy się zatrzymać, podobnie gdy jest już na przejściu i zbliża się do chodnika po prawej stronie. W przypadku jednak, gdy pieszy poruszający się od prawej strony do lewej przejdzie połowę pasów tak, że nasze tory nie krzyżują się, możemy ostrożnie wjechać na przejście.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2017 16:32 WARSZAWA…

    Art. 13.

    1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

    4. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla pieszych, pieszy jest obowiązany korzystać z niego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

    5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla pieszych.

    6. Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone tylko w miejscu do tego przeznaczonym.

    7. Jeżeli wysepka dla pasażerów na przystanku komunikacji publicznej łączy się z przejściem dla pieszych, przechodzenie do i z przystanku jest dozwolone tylko po tym przejściu.

    8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2017 16:31 WARSZAWA…

    Nie bronie pseudo kierowców,ale pieszych obowiązują m.in. takie o to przepisy,ale wiadomo,że są one bardzo często łamane,a kary są sporadycznie dawane.
    Art. 14.

    Zabrania się:

    wchodzenia na jezdnię:
    bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
    zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
    przebiegania przez jezdnię;
    chodzenia po torowisku;
    wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
    przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2017 16:25 WARSZAWA…


    kursant~kursant

    Mnie uczono "Przed wejściem na jezdnię zatrzymaj się spójrz w lewo potem w prawo i jeszcze raz w lewo"Doskonały przepis na przeżycie sprawdza się do dziś. Acha to może być istotne, nie mam smartfona...
    ocvodu~ocvodu

    Co do smartfona to twoj wybor. Co do dawnego wierszyka uczonego w szkole to nie ma on znaczenia przy większosci sytuacji, ktore skonczyly sie potraceniem pieszych: zazwyczaj pieszy jest już w fazie, która opisana jest w tym poradniku jako: spojrz w lewo, w prawo, jeszcze raz w lewo i RUSZAJ ŻWAWO. Niestety to już pieszy na pasach lub taki, ktorego jeden kierowca przepuscił ginie. Nie moze być tak, aby pieszy miał wykonywać skoki, odskoki i uniki aby przeżyć na przejsciu dla pieszych.


    Art. 13.

    1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. Ma je tylko i wyłącznie wtedy.

    Art. 14.

    Zabrania się:

    wchodzenia na jezdnię:
    bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,...

    A kierowca ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności zbliżając się do przejścia dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej.

  • dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2017 15:34 ~dark


    kursant~kursant

    Mnie uczono "Przed wejściem na jezdnię zatrzymaj się spójrz w lewo potem w prawo i jeszcze raz w lewo"Doskonały przepis na przeżycie sprawdza się do dziś. Acha to może być istotne, nie mam smartfona...
    ocvodu~ocvodu

    Co do smartfona to twoj wybor. Co do dawnego wierszyka uczonego w szkole to nie ma on znaczenia przy większosci sytuacji, ktore skonczyly sie potraceniem pieszych: zazwyczaj pieszy jest już w fazie, która opisana jest w tym poradniku jako: spojrz w lewo, w prawo, jeszcze raz w lewo i RUSZAJ ŻWAWO. Niestety to już pieszy na pasach lub taki, ktorego jeden kierowca przepuscił ginie. Nie moze być tak, aby pieszy miał wykonywać skoki, odskoki i uniki aby przeżyć na przejsciu dla pieszych.

    A mi się wydaje, że w takich przypadkach to pieszy źle ocenił sytuację (skoro został potrącony) i wszedł pod nadjeżdżający samochód. W przepisach jest jasno napisane kto ma się zatrzymać przed przejściem, a kto zachować szczególną uwagę. Z drugiej strony jest przepis o pierwszeństwie pieszego na pasach, ale odnoszę wrażenie, że jest on tylko po to, by szybko i bez specjalnego wysiłku wskazać sprawcę.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samochód pod wiatą - chowa się przed deszczem czy czeka na autobus?

Samochód pod wiatą - chowa się przed deszczem czy czeka na autobus?

Znaleźć miejsce parkingowe w Alejach Ujazdowskich to nie lada wyzwanie, nawet w sobotę. Kierowca białej toyoty postanowił ułatwić sobie zadanie i zaparkował…... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »