Informacje

09.01.2017 18:02 PROGRAM INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO

UE dofinansuje metro:
2 miliardy złotych na II linię

SERWISY:

Unia Europejska dołoży prawie dwa miliardy złotych do rozbudowy II linii metra. W poniedziałek Komisja Europejska zatwierdziła środki na budowę stacji na Woli i na Targówku. Pieniądze pochodzą z programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-20.

KE zatwierdziła 432 250 581,06 euro, czyli równowartość dwóch miliardów złotych.

Oprócz budowy trzech stacji w kierunku zachodnim i trzech w kierunku północno-wschodnim, dofinansowana zostanie rozbudowa infrastruktury na stacji techniczno-postojowej Kabaty. Dzięki środkom europejskim Metro Warszawskie zakupi też 13 nowych pociągów do obsługi obydwu linii.

Reszta pieniędzy pokryje koszty prac projektowych kolejnych stacji II nitki metra.

 

Sześć stacji

Rozbudowa II linii metra już trwa. W poniedziałek rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy w rejonie przyszłej stacji "Płocka". Z kolei na Targówku rozpoczęło się wykopywanie pierwszego poziomu stacji "Trocka".

W kierunku Targówka powstaną trzy stacje. Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra po prawej stronie Wisły ruszyły w połowie marca ubiegłego roku. Odcinek, który teraz kończy się przy Dworcu Wileńskim, zostanie wydłużony o około 3,12 kilometra. Planowane stacje to: "Szwedzka" pod ulicą Strzelecką; "Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Tyle samo stacji powstanie w kierunku Woli. Na tym odcinku prace ruszyły pod koniec listopada. Planowane przystanki na tym odcinku to: "Płocka" umiejscowiona pod ul. Płocką; "Młynów" planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego; oraz stacja "Księcia Janusza" pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

Metro jest jednym z najszybszych środków transportu w mieście. Pierwszą linią dziennie jeździ ok. 500 tysięcy pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 roku i dziś przewożą około 140 tysięcy pasażerów dziennie. Obydwie linie spotykają się na stacji przesiadkowej Świętokrzyska i dzięki temu metrem można dojechać do wielu miejsc w stolicy.

Zobacz jak rozkręca się rozbudowa II linii metra:

md/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • frant

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2017 21:00 ~frant

    Twardy - bredzisz o komunikacji tramwajowej z Sochaczewa itp.! A wszystkim innym przypomnę -bo zapewne tego nie wiedzą- że w W-wie była już komunikacja trolejbusowa (Nr-50 do 56)- a nawet do Piaseczna. To była właściwa ekologia komunikacyjna w mieście! Ale ,, jacyś mądrale" wiele lat temu ją zlikwidowali! Domaganie się,że trzeba rozwijać tramwaje- zamiast Metra- jest nawrotem do cywilizacyjnego archaizmu. Tylko Metro może zapewnić dużą przepustowość i cykliczność przejazdów dla wielkiego potoku pasażerów. Metro- znajdując się pod ziemią-jest niezawodne i niezależne od warunków atmosferycznych (mrozy,śnieg,deszcze,ślizgawice,mgły,). Jest droższe w budowie- ale pewność funkcjonowania niebagatelna- dla życia Miatsa i jego mieszkańców!

  • kolo z Warszawy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2017 10:06 ~kolo z Warszawy

    Dark~Dark

    W Chinach za taką kasę, to by ze 4 linie zbudowali.


    I za miskę ryżu dziennie.

  • Dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2017 07:12 ~Dark

    W Chinach za taką kasę, to by ze 4 linie zbudowali.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2017 22:40 ~stonka

    TWARDY~TWARDY

    Trzeba lepiej skomunikować podwarszawskie miejscowości nie trasami samochodowo - autobusowymi , tylko tramwajowymi. Tramwaje to przyszłość . Autobusy zabierają ulice samochodom i dymią zatruwając powietrze. Elektryczne to bajka dalekiej przyszłości. Jak dowieźć pasażerów szybko i sprawnie na przykład z Sochaczewa , czy Otwocka ? Autostrady tramwajowe ! To genialna wizja przyszłości. Nowy niskopodłogowy tabor ma szereg zalet i może dowieźć ludzi prosto do centrum wykorzystując już te obecne torowiska i tą samą drogą ich wywieźć . TRAMWAJE TO PRZYSZŁOŚĆ !!!

    Wytłumacz proszę jak autobus zabierający 70 osób (czyli średnio ekwiwalent 45 samochodów) zabiera miejsce samochodom? Jeżeli do autobusu wsiądzie 45 kierowców, to automatycznie na drodze zrobi się 200 metrów wolnego miejsca...

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2017 22:28 ~kilovolt

    Oczywiście, że tramwaje to przyszłość, one w korkach nie stoją. A co do ekologii to jak najbardziej są one ekologiczne gdyż nie przyczyniają się do zwiększenia smogu w mieście a to jest najważniejsze. Co z tego, że prąd mamy ze spalania węgla skoro te spalanie w zdecydowanej większości odbywa się poza miastem tam gdzie problem smogu nie istnieje. Poza tym większość bloków energetycznych jest wyposażana w elektrofiltry, odsiarczanie itp. Komunikacja na prąd jest zdecydowanie ekologiczna dla takich miast jak Warszawa, Kraków, Wrocław...


    przestań bredzić!!! Praktycznie raz dziennie blokowana jest trasa tramwajowa na Marszałkowskiej, a to z powodu wypadku, a to z powodu awarii. Efekt taki, że pasażerowi do autobusów lecą, które przez tramwaje stoją w korkach. Co do ekologii - z tego co pamiętam to prąd w Polsce mamy ze spalania węgla.
    TWARDY~TWARDY

    Trzeba lepiej skomunikować podwarszawskie miejscowości nie trasami samochodowo - autobusowymi , tylko tramwajowymi. Tramwaje to przyszłość . Autobusy zabierają ulice samochodom i dymią zatruwając powietrze. Elektryczne to bajka dalekiej przyszłości. Jak dowieźć pasażerów szybko i sprawnie na przykład z Sochaczewa , czy Otwocka ? Autostrady tramwajowe ! To genialna wizja przyszłości. Nowy niskopodłogowy tabor ma szereg zalet i może dowieźć ludzi prosto do centrum wykorzystując już te obecne torowiska i tą samą drogą ich wywieźć . TRAMWAJE TO PRZYSZŁOŚĆ !!!
    reff~reff



  • reff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2017 20:14 ~reff

    przestań bredzić!!! Praktycznie raz dziennie blokowana jest trasa tramwajowa na Marszałkowskiej, a to z powodu wypadku, a to z powodu awarii. Efekt taki, że pasażerowi do autobusów lecą, które przez tramwaje stoją w korkach. Co do ekologii - z tego co pamiętam to prąd w Polsce mamy ze spalania węgla.

    TWARDY~TWARDY

    Trzeba lepiej skomunikować podwarszawskie miejscowości nie trasami samochodowo - autobusowymi , tylko tramwajowymi. Tramwaje to przyszłość . Autobusy zabierają ulice samochodom i dymią zatruwając powietrze. Elektryczne to bajka dalekiej przyszłości. Jak dowieźć pasażerów szybko i sprawnie na przykład z Sochaczewa , czy Otwocka ? Autostrady tramwajowe ! To genialna wizja przyszłości. Nowy niskopodłogowy tabor ma szereg zalet i może dowieźć ludzi prosto do centrum wykorzystując już te obecne torowiska i tą samą drogą ich wywieźć . TRAMWAJE TO PRZYSZŁOŚĆ !!!

  • Ala

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2017 19:44 ~Ala

    To trzeba będzie oddać... I wtedy będzie...

  • ikolaj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2017 19:24 ~ikolaj

    Metro TAK. Tramwaje NIE. Tramwaje to syf, skansen, XIX wiek. Żelastwo tramwajowe zgrzyta, piszczy i dewastuje miasto. Ludzie na Gocławiu i Saskiej protestują. Nie chcą żelastwa za oknem. Teraz czas na protesty na Sadybie i w Wilanowie. Powstrzymajmy mafię tramwajową, która chce kolejnych miliardów na budowanie żelastwa. Czas na autobusy elektryczne. #karos #TRAM #kazanowska #afera tramwajowa

  • pałac kultury

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2017 18:56 ~pałac kultury

    TWARDY~TWARDY

    Trzeba lepiej skomunikować podwarszawskie miejscowości nie trasami samochodowo - autobusowymi , tylko tramwajowymi. Tramwaje to przyszłość . Autobusy zabierają ulice samochodom i dymią zatruwając powietrze. Elektryczne to bajka dalekiej przyszłości. Jak dowieźć pasażerów szybko i sprawnie na przykład z Sochaczewa , czy Otwocka ? Autostrady tramwajowe ! To genialna wizja przyszłości. Nowy niskopodłogowy tabor ma szereg zalet i może dowieźć ludzi prosto do centrum wykorzystując już te obecne torowiska i tą samą drogą ich wywieźć . TRAMWAJE TO PRZYSZŁOŚĆ !!!

    A siedzieć w tym Sochaczewie i Otwocku...
    Z obu tych wsi można dojechać SKM-ką.

  • Miastowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.01.2017 18:47 ~Miastowy

    Racja wszelkie elektryczne szynobusy - pod warunkiem produkcji energii elektrycznej w bardziej ekologiczny sposób, uregulowanymi rzekami, słonecznymi elektrowniami itp... ale i tak zawsze to lepsze od ON

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Straż założyła blokadę, ale handel z poloneza kwitnie

Straż założyła blokadę, ale handel z poloneza kwitnie

Nazwę dla takiego punktu sprzedaży detalicznej można by wybrać w konkursie. Możliwości jest wiele: PHU "Biały Polonez", Punkt Handlowy "Żółta... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »