Informacje

03.05.2017 17:35 Jak zmienią się ulice

Tramwaj z Woli na Wilanów:
są wizualizacje, będą konsultacje

SERWISY:

Spacerowa, Prądzyńskiego, Bitwy Warszawskiej - te ulice radykalnie zmienią się w najbliższych latach, gdy pojawią się na nich tory tramwajowe. Jak będzie to wyglądać, możemy oglądać na wizualizacjach, które przygotowano z myślą o konsultacjach społecznych.

Tramwaje Warszawskie uruchomiły właśnie stronę internetową planowanej inwestycji. Na razie zawiera ona tylko podstawowe informacje, ale spółka zapowiada, że wkrótce zaczną się tam pojawiać nowe materiały. Zawartość ma się zmieniać w miarę postępu prac i konsultacji.

TW zapowiadają, że te ostatnie zaczną się już niebawem. "Na drugą połowę maja i pierwszą połowę czerwca planujemy serię spotkań konsultacyjnych (konkretne terminy zostaną podane w najbliższych dniach). Oczywiście przed spotkaniami na stronie zostaną udostępnione materiały, pozwalające w pełni zapoznać się z naszymi planami" – zapowiada spółka.

Tramwaj, który połączy Wolę z Wilanowem to największa tego typu inwestycja od ponad ćwierćwiecza. Budowa ma ruszyć w 2019 roku. Szczegóły inwestycji opisywaliśmy już na tvnwarszawa.pl. Na część odcinków wydane są już decyzje środowiskowe.

Co zatem będzie konsultowane? Jak informuje spółka, chodzi o "sposób realizacji inwestycji (...) aby jak najlepiej spełniała ona potrzeby mieszkańców. Sama decyzja o tym, czy realizować inwestycję o tak dużym znaczeniu dla całego układu komunikacyjnego, podejmowana jest przez władze Warszawy na podstawie dokumentów planistycznych" - tłumaczą przedstawiciele spółki. W przypadku trasy do Wilanowa ta decyzja zapadła jesienią 2015 roku.

Wizualizacje i aktualizacje

Na razie na stronie można przeczytać opis każdego odcinka (linia łącząca Wolę z Wilanowem podzielona jest na sześć etapów). Pojawiają się informacje o długości, obsłudze oraz wizualizacje - również tych na Muranowie (jeszcze do niedawna budowa w tym miejscu była nieprzesądzona, nie wydano też decyzji środowiskowej).

"Opisy trasy wraz z rysunkami zamieszczone są na podstronach poszczególnych odcinków. Wraz z postępami prac analitycznych i projektowych zamieszczane tam będą również kolejne, bardziej szczegółowe materiały i informacje" - czytamy na stronie.

Są też już  odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania: jak jest planowany przebieg trasy i układ przystanków? Kiedy powstanie trasa? Jaki jest stan zaawansowania projektu? Czy i kiedy odbędą się konsultacje społeczne? Dlaczego decyzje o tak dużych inwestycjach zapadają bez konsultacji?

W materiałach dla mieszkańców tramwajarze zamieścili studium inwestycji, przekroje poprzeczne oraz orientacyjne plany każdego z wariantów.

18 kilometrów

Trasa ma liczyć 18 kilometrów i połączyć kilka dzielnic: zacznie się na Woli, w drodze do celu przetnie Ochotę i Mokotów, a przy okazji przyniesie też zmiany w północnej części Śródmieścia. Inwestycja podzielona jest na sześć etapów, które mają być realizowane w latach 2019-21.

Wyjątkiem będzie odcinek A, na Woli. W marcu rzecznik prasowy Tramwajów Warszawski Michał Powałka zapowiadał, że w tym miejscu prace mogą rozpocząć się później, co zależy od koordynacji prac PKP PLK przy Dworcu Zachodnim, a także od funduszy na przedłużenie trasy tramwajowej do Kasprzaka.

Jednym z etapów jest planowana pętla na... Muranowie. Wynika to z faktu, że właśnie tam dotrzeć ma jedna z linii z Wilanowa.

CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT

kz/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Stegny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 20:17 ~Stegny

    ....czy cos wiadomo projektantom linii o pospisznie kladzionej w tej chwili rurze gazowej przy ulicy Bonifacego?....mam na mysli "przyszlosc" projektowanej odnogi....uzgodnione?

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 19:03 ~Toms

    STOP~STOP

    Jestem mieszkańcem ul. Belwederskiej. Oczywiście pamiętam jak kiedyś ul. Gagarina jeździły tramwaje. Dla niedoinformowanych - sprawdźcie kiedy to było! Był wówczas mniejszy ruch, a teraz? Całe szczęście, że zlikwidowano tą linię po kilku latach! Nie dało się normalnie żyć, otworzyć okna, komfort życia dramatycznie się pogorszył. Obecnie Wilanów obsługuje wiele autobusów jeżdżących co parę minut. Spacerowa i Belwederską są wąskim gardłem. Jak wyobrażacie sobie przebudowę tego najdroższego w Warszawie skrzyżowania? Macie trochę wyobraźni????? Jeśli Wilanów nie ma jak dostać się do centrum, wystarczy pociągnąć krótką nitkę do Metra Kabaty. I tyle. Jestem szczerym przeciwnikiem tej inwestycji.



    Metro buduje się długo i jest drogie i tak naprawdę ma sens tylko przy dużych potokach podróżnych.
    To tyle w temacie metra.
    Co do mieszkańców Spacerowej. Mieszkam przy skrzyżowaniu Grójeckiej i Bitwy Warszawskiej, tramwaje hałasują, ale nie nie płaczę na forach, żyję w wielkim mieście i muszę przywyknąć i do takich niedogodności. Jak komuś przeszkadza tramwaj może się wyprowadzić w inne miejsce miasta, kraju a nawet świata.

  • super

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 18:35 ~super

    super

  • Jacek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 17:59 ~Jacek

    Wieśniak z Warszawy~Wieśniak z Warszawy

    "Hamburg, zamieszkiwany przez ponad 1,7 mln osób, odrzucił pomysł budowy tramwajów. – Alternatywą dla nas jest albo system autobusowy, albo system metra. Powody są zupełnie racjonalne, a nie emocjonalne – mówi Günter Elste, szef przedsiębiorstwa komunikacyjnego Hochbahn. W ciągu najbliższych dwóch dekad miasto planuje zbudować 30 km linii metra."

    A w Warszawie? Dzyń, dzyń, łubudu, zgrzyyyt




    Masz nick adekwatny do wypowiedzi.

    Hamburg musiałby budować sieć od podstaw bo pierwotna została zniszczona w latach 60-tych gdy władze miast na całym świecie zachwycały się motoryzacją i silnikami spalinowymi.
    Warszawa ma rozbudowaną sieć tramwajową i spokojnie może ją rozwijać dalej.

  • obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 17:37 ~obserwator

    Ciekawe, czy będą budować w takim samym tempie jak na Tarchominie czy między Górczewską i Radiową. Dziś wróciłem z miejscowości Porto w Portugalii i szacownym decydentom polecam gorąco analizę tamtejszych rozwiązań w zakresie metra, a w zasadzie ciężkiego tramwaju. w tym kontekście polecam też Stambuł.

  • Gościuwa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 11:42 ~Gościuwa




    Luck~Luck

    Bardzo ciekawi mnie jak te tramwaje będą wyjeżdżały i wjeżdżały do tego tunelu. Trochę deszczu czy mróz, a nie wydostaną się stamtąd.
    stonka~stonka

    piaskownica
    Gościuwa~Gościuwa

    To prawda. LUck wyszedł z piaskownicy. ALe proszę wziąc pod uwagę to, że tutaj fachowców od tramwajów nie ma. Ja wiem co to piaskownica, ale nie wszyscy wiedzą...
    stonka~stonka

    Jak to nie ma fachowców? Po komentarzach widać, że sami fachowcy od transportu zrównoważonego!

    Czy fachowiec od transportu zrównoważonego (cokolwiek ma to znaczyć...) wie co to jest piaskownica w tramwaju?

  • STOP

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 11:18 ~STOP

    Jestem mieszkańcem ul. Belwederskiej. Oczywiście pamiętam jak kiedyś ul. Gagarina jeździły tramwaje. Dla niedoinformowanych - sprawdźcie kiedy to było! Był wówczas mniejszy ruch, a teraz? Całe szczęście, że zlikwidowano tą linię po kilku latach! Nie dało się normalnie żyć, otworzyć okna, komfort życia dramatycznie się pogorszył. Obecnie Wilanów obsługuje wiele autobusów jeżdżących co parę minut. Spacerowa i Belwederską są wąskim gardłem. Jak wyobrażacie sobie przebudowę tego najdroższego w Warszawie skrzyżowania? Macie trochę wyobraźni????? Jeśli Wilanów nie ma jak dostać się do centrum, wystarczy pociągnąć krótką nitkę do Metra Kabaty. I tyle. Jestem szczerym przeciwnikiem tej inwestycji.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 10:54 ~stonka



    Luck~Luck

    Bardzo ciekawi mnie jak te tramwaje będą wyjeżdżały i wjeżdżały do tego tunelu. Trochę deszczu czy mróz, a nie wydostaną się stamtąd.
    stonka~stonka

    piaskownica
    Gościuwa~Gościuwa

    To prawda. LUck wyszedł z piaskownicy. ALe proszę wziąc pod uwagę to, że tutaj fachowców od tramwajów nie ma. Ja wiem co to piaskownica, ale nie wszyscy wiedzą...

    Jak to nie ma fachowców? Po komentarzach widać, że sami fachowcy od transportu zrównoważonego!

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 10:51 ~ech

    W jakim celu TEN SAM materiał gości w portalu czwarty raz w ciagu kilkunastu dni? brak innych tematów?

  • Gościuwa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2017 08:54 ~Gościuwa


    wjm~wjm

    Hehe to na Spacerowej fotopstryka będą musieli zdjąć :)
    ffvfv~ffvfv


    i to jest plus tej trasy tramwajowej :)

    Jeszcze bardziej przekonuję się do tego, aby stawiać więcej fotoradarów a sam jestem kierowcą... Zwęzić ulice również dobry pomysł.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dziura "naprawiona" kamizelką od tygodnia czeka na załatanie

Dziura "naprawiona" kamizelką od tygodnia czeka na załatanie

Jadących ulicą Rostafińskich wita nietypowe zabezpieczenie dziury w jezdni. Została oznakowana... odblaskową kamizelką. "Zmyślność ta dech w piersi... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »