Informacje

16.05.2017 07:16 Do 12 czerwca

Tramwaj z Woli na Wilanów.
Ruszają konsultacje

SERWISY:

Jaki będzie układ przystanków, zagospodarowanie zieleni i przestrzeni publicznej? Jak zmienią się ulice po zakończeniu największej od lat inwestycji Tramwajów Warszawskich? W weekend ruszają konsultacje społeczne w sprawie budowy trasy z Woli na Wilanów.

To największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Warszawy. Łączna długość sześciu odcinków to blisko 20 kilometrów. Połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. O sprawie wielokrotnie informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Po zakończeniu inwestycji łatwiej ma być dotrzeć z osiedli na Dolnym Mokotowie oraz Wilanowa do centrum miasta.

Trasa z Woli na Ochotę przeprowadzona zostanie z kolei pod Dworcem Zachodnim, jako część wspólnego przedsięwzięcia z PKP PLK. Powstanie tam węzeł przesiadkowy.

Do 12 czerwca

W najbliższy weekend ruszają konsultacje społeczne. Pracownicy TW, Zarządu Transportu Miejskiego i Zarządu Dróg Miejskich będą do dyspozycji mieszkańców w punktach konsultacyjnych:

• 20 maja (sobota), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza 5
• 27 maja (sobota), Ośrodek Kultury Ochota "OKO", ul. Grójecka 75
• 3 czerwca (sobota), Szkoła Podstawowa nr 339, ul. św. Bonifacego 10
• 4 czerwca (niedziela), Szkoła Główna Handlowa, al. Niepodległości 162
• 5 czerwca (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 98, ul. Grottgera 22
• 10 czerwca (sobota), Urząd Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2
• 12 czerwca (poniedziałek), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza

W weekendy punkty będą czynne w godz. 11 – 19, zaś w dni powszednie w godz. 17 – 20. Ponadto opinie i uwagi można przesyłać drogą elektroniczną na adres: wilanow@tw.waw.pl.

Jak informuje stołeczny ratusz, budowa niesie ze sobą konieczność przekształcenia wielu ulic i znanych miejsc, a urzędnicy chcą poznać potrzeby lokalnych społeczności. - Dlatego liczymy na wsparcie mieszkańców i podzielenie się z nami swoją wiedzą i opiniami. W szczególności pragniemy skupić się na następującej tematyce: zagospodarowanie przestrzeni publicznych, lokalizacja przystanków komunikacji miejskiej, organizacja i inżynieria ruchu, zieleń – wyliczają tematykę konsultacji tramwajarze.

Budowa zakończy się w 2021

Budowa trasy ma trwać w latach 2019-21 (jedynie torowiska na Ordona na Woli i na Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później).

- Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20) – informują Tramwaje Warszawskie.

Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej uruchomionej przez TW. Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. Informacje są wyświetlane także na monitorach w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.

Zobacz trasę inwestycji:


skw/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Blanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.05.2017 09:44 ~Blanka

    Wilanów to nie tylko "nowa sypialnia Warszawy". Pojawi się niedługo tramwaj, liczę, że i galeria handlowa z prawdziwego zdarzenia, już widać, że remontowane i odświeżane są okolice pałacu. Dobrze to wygląda.

  • Ursus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.05.2017 09:17 ~Ursus

    A nie łatwiej połączyć Wilanów z Warszawą metrem?
    Niech pomyślą o tramwaju na Ursus. Dojazd do Centrum to masakra. Metro niewiele da tej dzielnicy

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.05.2017 07:35 ~mieszkaniec

    Toms~Toms


    Codziennie jeżdżę przed godz 8.00 i po 16.00 co prawda autobusem (167) m.in Gagarina, Spacerową, Goworka i Rakowiecką, słowem po części planowanej trasy. No tłumów to ja nie widzę, a na Spacerowej to kierowca potrafi nawet przycisnąć zwłaszcza rano. W korku jeszcze mi się nie zdarzyło stać.

    Z resztą o co kruszymy kopie? Ta linia tramwajowa powstanie i tak.


    Widzę, że Kolega jest szczęściarzem. Często wracam po 17-tej i korek zaczyna się już prawie od Puławskiej do skrętu w Belwederską. To, że są szerokie trawniki nie ma znaczenia, liczą się "wąskie gardła". Torowisko zajmie pewnie z 6m jezdni, co zmniejszy przepustowość pojazdów + nowe cykle świateł na skrzyżowaniach, co zdecydowanie spowolni ruch.
    To nie jest kruszenie kopii tylko dyskusja obywatelska za i przeciw. Jak już coś robić to z głową.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 22:44 ~Toms


    Toms~Toms

    Akurat Spacerowa to ma miejsce na tramwaj bo niemal na całej długości są szerokie pasy trawników po stronie PZH, z Rakowiecką gorzej, ale na obu ulicach to jakiegoś wielkiego ruchu nie ma.
    mieszkaniec~mieszkaniec


    Spacerowa miejscami jest szersza, ale Goworka już nie. Co do braku ruchu na Spacerowej > bzdura - zapraszam w popołudniowym szczycie, kierunek Belwederska, wieczny korek.


    Codziennie jeżdżę przed godz 8.00 i po 16.00 co prawda autobusem (167) m.in Gagarina, Spacerową, Goworka i Rakowiecką, słowem po części planowanej trasy. No tłumów to ja nie widzę, a na Spacerowej to kierowca potrafi nawet przycisnąć zwłaszcza rano. W korku jeszcze mi się nie zdarzyło stać.

    Z resztą o co kruszymy kopie? Ta linia tramwajowa powstanie i tak.

  • Kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 21:27 ~Kierowca

    Ja tam widzę niezłęgo babola - torowisko powinno przecinać ulicę Żwirki i Wigury raz i dalej iść sobie po części Pola Mokotowskiego zamiast najpierw przeciąć jeden pas, potem 100m pasem zieleni między jezdniami i znów przecinać jezdnię. Będzie o wiele bezpieczniej.

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 19:39 ~mieszkaniec

    Toms~Toms

    Akurat Spacerowa to ma miejsce na tramwaj bo niemal na całej długości są szerokie pasy trawników po stronie PZH, z Rakowiecką gorzej, ale na obu ulicach to jakiegoś wielkiego ruchu nie ma.


    Spacerowa miejscami jest szersza, ale Goworka już nie. Co do braku ruchu na Spacerowej > bzdura - zapraszam w popołudniowym szczycie, kierunek Belwederska, wieczny korek.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 18:11 ~Toms

    ktoś o 1226~ktoś o 1226

    A ja jestem ciekawy jak zmieszczą tramwaj na wąskiej Rakowieckiej i górnej części Spacerowej.


    Akurat Spacerowa to ma miejsce na tramwaj bo niemal na całej długości są szerokie pasy trawników po stronie PZH, z Rakowiecką gorzej, ale na obu ulicach to jakiegoś wielkiego ruchu nie ma.

  • Iza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 16:09 ~Iza

    Kto wymyśla takie durne połączenia.Pieniądze z Unii to byle gdzie i byle jak ale wydać potrzeba czy nie wydać.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 15:35 ~stonka

    mariuszz~mariuszz

    Tramwaj to relikt przeszłości czemu nie powrócić do dorożek?. Może lepiej metro które częściowo będzie szło pod ziemią a tam gdzie można nad ziemią ?

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że tramwaj to "relikt przeszłości"? Konkretnie proszę, z uwzględnieniem istniejącej warszawskiej infry tramwajowej.

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 15:25 ~Piotr

    mieszkaniec~mieszkaniec

    Węzeł Rakowiecka/Puławska/Goworka stanie się nieprzejezdny - będą gigantyczne korki. Może jednak warto rozważyć trasę Rakowiecka-Al. Niepodległości- Batorego-Plac Unii Lubelskiej-Spacerowa.

    Tu potrzebne jest odważne rozwiązanie - krótki tunel na przedłużeniu Rakowieckiej. W przeciwnym wypadku rzeczywiście ten węzeł stanie (a już teraz jest słabo...)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Nietypowy objazd zalanej trasy. Ze skuterem pchał się do windy

Nietypowy objazd zalanej trasy. Ze skuterem pchał się do windy

We wtorkowy poranek nasz reporter pojechał sprawdzić, czy drogowcy uporali się z wodą, która dzień wcześniej zalała węzeł Marynarska. Był tam świadkiem... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »