Informacje

16.05.2017 07:16 Do 12 czerwca

Tramwaj z Woli na Wilanów.
Ruszają konsultacje

SERWISY:

Jaki będzie układ przystanków, zagospodarowanie zieleni i przestrzeni publicznej? Jak zmienią się ulice po zakończeniu największej od lat inwestycji Tramwajów Warszawskich? W weekend ruszają konsultacje społeczne w sprawie budowy trasy z Woli na Wilanów.

To największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Warszawy. Łączna długość sześciu odcinków to blisko 20 kilometrów. Połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. O sprawie wielokrotnie informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Po zakończeniu inwestycji łatwiej ma być dotrzeć z osiedli na Dolnym Mokotowie oraz Wilanowa do centrum miasta.

Trasa z Woli na Ochotę przeprowadzona zostanie z kolei pod Dworcem Zachodnim, jako część wspólnego przedsięwzięcia z PKP PLK. Powstanie tam węzeł przesiadkowy.

Do 12 czerwca

W najbliższy weekend ruszają konsultacje społeczne. Pracownicy TW, Zarządu Transportu Miejskiego i Zarządu Dróg Miejskich będą do dyspozycji mieszkańców w punktach konsultacyjnych:

• 20 maja (sobota), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza 5
• 27 maja (sobota), Ośrodek Kultury Ochota "OKO", ul. Grójecka 75
• 3 czerwca (sobota), Szkoła Podstawowa nr 339, ul. św. Bonifacego 10
• 4 czerwca (niedziela), Szkoła Główna Handlowa, al. Niepodległości 162
• 5 czerwca (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 98, ul. Grottgera 22
• 10 czerwca (sobota), Urząd Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2
• 12 czerwca (poniedziałek), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza

W weekendy punkty będą czynne w godz. 11 – 19, zaś w dni powszednie w godz. 17 – 20. Ponadto opinie i uwagi można przesyłać drogą elektroniczną na adres: wilanow@tw.waw.pl.

Jak informuje stołeczny ratusz, budowa niesie ze sobą konieczność przekształcenia wielu ulic i znanych miejsc, a urzędnicy chcą poznać potrzeby lokalnych społeczności. - Dlatego liczymy na wsparcie mieszkańców i podzielenie się z nami swoją wiedzą i opiniami. W szczególności pragniemy skupić się na następującej tematyce: zagospodarowanie przestrzeni publicznych, lokalizacja przystanków komunikacji miejskiej, organizacja i inżynieria ruchu, zieleń – wyliczają tematykę konsultacji tramwajarze.

Budowa zakończy się w 2021

Budowa trasy ma trwać w latach 2019-21 (jedynie torowiska na Ordona na Woli i na Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później).

- Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20) – informują Tramwaje Warszawskie.

Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej uruchomionej przez TW. Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. Informacje są wyświetlane także na monitorach w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.

Zobacz trasę inwestycji:


skw/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Blanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.05.2017 09:44 ~Blanka

    Wilanów to nie tylko "nowa sypialnia Warszawy". Pojawi się niedługo tramwaj, liczę, że i galeria handlowa z prawdziwego zdarzenia, już widać, że remontowane i odświeżane są okolice pałacu. Dobrze to wygląda.

  • Ursus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.05.2017 09:17 ~Ursus

    A nie łatwiej połączyć Wilanów z Warszawą metrem?
    Niech pomyślą o tramwaju na Ursus. Dojazd do Centrum to masakra. Metro niewiele da tej dzielnicy

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.05.2017 07:35 ~mieszkaniec

    Toms~Toms


    Codziennie jeżdżę przed godz 8.00 i po 16.00 co prawda autobusem (167) m.in Gagarina, Spacerową, Goworka i Rakowiecką, słowem po części planowanej trasy. No tłumów to ja nie widzę, a na Spacerowej to kierowca potrafi nawet przycisnąć zwłaszcza rano. W korku jeszcze mi się nie zdarzyło stać.

    Z resztą o co kruszymy kopie? Ta linia tramwajowa powstanie i tak.


    Widzę, że Kolega jest szczęściarzem. Często wracam po 17-tej i korek zaczyna się już prawie od Puławskiej do skrętu w Belwederską. To, że są szerokie trawniki nie ma znaczenia, liczą się "wąskie gardła". Torowisko zajmie pewnie z 6m jezdni, co zmniejszy przepustowość pojazdów + nowe cykle świateł na skrzyżowaniach, co zdecydowanie spowolni ruch.
    To nie jest kruszenie kopii tylko dyskusja obywatelska za i przeciw. Jak już coś robić to z głową.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 22:44 ~Toms


    Toms~Toms

    Akurat Spacerowa to ma miejsce na tramwaj bo niemal na całej długości są szerokie pasy trawników po stronie PZH, z Rakowiecką gorzej, ale na obu ulicach to jakiegoś wielkiego ruchu nie ma.
    mieszkaniec~mieszkaniec


    Spacerowa miejscami jest szersza, ale Goworka już nie. Co do braku ruchu na Spacerowej > bzdura - zapraszam w popołudniowym szczycie, kierunek Belwederska, wieczny korek.


    Codziennie jeżdżę przed godz 8.00 i po 16.00 co prawda autobusem (167) m.in Gagarina, Spacerową, Goworka i Rakowiecką, słowem po części planowanej trasy. No tłumów to ja nie widzę, a na Spacerowej to kierowca potrafi nawet przycisnąć zwłaszcza rano. W korku jeszcze mi się nie zdarzyło stać.

    Z resztą o co kruszymy kopie? Ta linia tramwajowa powstanie i tak.

  • Kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 21:27 ~Kierowca

    Ja tam widzę niezłęgo babola - torowisko powinno przecinać ulicę Żwirki i Wigury raz i dalej iść sobie po części Pola Mokotowskiego zamiast najpierw przeciąć jeden pas, potem 100m pasem zieleni między jezdniami i znów przecinać jezdnię. Będzie o wiele bezpieczniej.

  • mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 19:39 ~mieszkaniec

    Toms~Toms

    Akurat Spacerowa to ma miejsce na tramwaj bo niemal na całej długości są szerokie pasy trawników po stronie PZH, z Rakowiecką gorzej, ale na obu ulicach to jakiegoś wielkiego ruchu nie ma.


    Spacerowa miejscami jest szersza, ale Goworka już nie. Co do braku ruchu na Spacerowej > bzdura - zapraszam w popołudniowym szczycie, kierunek Belwederska, wieczny korek.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 18:11 ~Toms

    ktoś o 1226~ktoś o 1226

    A ja jestem ciekawy jak zmieszczą tramwaj na wąskiej Rakowieckiej i górnej części Spacerowej.


    Akurat Spacerowa to ma miejsce na tramwaj bo niemal na całej długości są szerokie pasy trawników po stronie PZH, z Rakowiecką gorzej, ale na obu ulicach to jakiegoś wielkiego ruchu nie ma.

  • Iza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 16:09 ~Iza

    Kto wymyśla takie durne połączenia.Pieniądze z Unii to byle gdzie i byle jak ale wydać potrzeba czy nie wydać.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 15:35 ~stonka

    mariuszz~mariuszz

    Tramwaj to relikt przeszłości czemu nie powrócić do dorożek?. Może lepiej metro które częściowo będzie szło pod ziemią a tam gdzie można nad ziemią ?

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że tramwaj to "relikt przeszłości"? Konkretnie proszę, z uwzględnieniem istniejącej warszawskiej infry tramwajowej.

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.05.2017 15:25 ~Piotr

    mieszkaniec~mieszkaniec

    Węzeł Rakowiecka/Puławska/Goworka stanie się nieprzejezdny - będą gigantyczne korki. Może jednak warto rozważyć trasę Rakowiecka-Al. Niepodległości- Batorego-Plac Unii Lubelskiej-Spacerowa.

    Tu potrzebne jest odważne rozwiązanie - krótki tunel na przedłużeniu Rakowieckiej. W przeciwnym wypadku rzeczywiście ten węzeł stanie (a już teraz jest słabo...)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dziura "naprawiona" kamizelką od tygodnia czeka na załatanie

Dziura "naprawiona" kamizelką od tygodnia czeka na załatanie

Jadących ulicą Rostafińskich wita nietypowe zabezpieczenie dziury w jezdni. Została oznakowana... odblaskową kamizelką. "Zmyślność ta dech w piersi... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »