Informacje

13.08.2017 17:25 PRZEGLĄD MEDIÓW

Koniec papierowych rozkładów? Zastąpią je elektroniczne

SERWISY:

Tradycyjny papierowy rozkład na przystankach zastąpi wykaz elektroniczny - donosi "Transport Publiczny". Na razie jednak pojawi się w ramach testów i tylko na przystankach tramwajowych.

Jak informuje portal, prace nad unowocześnieniem formy prezentacji rozkładów jazdy już trwają. Do testów zaangażowano spółkę Tramwaje Warszawskie.

– Bierzemy pod uwagę wszystkie nowoczesne technologie wyświetlania dostępne na rynku: matryce TFT, tablice cholesteryczne, również e-papier. Nie została jeszcze podjęta decyzja odnośnie docelowego rozwiązania. Każda z wymienionych technologii ma swoje wady i zalety, wybór będzie zależny od wielu czynników – mówił w rozmowie z "Transportem Publicznym" Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Testy zaplanowano na przełom obecnego i przyszłego roku. Jak mówił w rozmowie z portalem Powałka, przy budowie nowego rozwiązania wykorzystane zostaną między innymi wnioski wyciągnięte z dotychczas przeprowadzonych wdrożeń w zakresie systemu informacji pasażerskiej.

- Musimy wziąć pod uwagę sposób zasilania tablic, warunki atmosferyczne i wiele innych czynników. Szczególnie zależy nam na sprawdzeniu działania nowych tablic w zimowych warunkach atmosferycznych – wyjaśnia rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Ekran pokaże rozkład

W stolicy na niektórych przystankach zamontowane są tablice, które informują o czasie odjazdów tramwajów. Czasami jednak zdarzają się problemy z ich funkcjonowaniem, a wyświetlane informacje dotyczą tylko kilku najbliższych kursów.

– Stworzyliśmy koncepcję mniejszych tablic, umieszczanych w wiatach i na słupkach, dla przystanków, na których dokonuje się mniejsza wymiana pasażerów. W trakcie prac uznaliśmy, że zasadne jest rozszerzenie obecnej koncepcji tablic pokazujących najbliższe odjazdy tramwajów w dodatkowy ekran prezentujący aktualny rozkład jazdy – dodaje w rozmowie z "Transportem Publicznym" Powałka.

Wdrożenie nowych rozkładów na pewno będzie opłacalne. Dzięki nim, będzie można zmienić rozkład jazdy w bardzo krótkim czasie. Nie będzie konieczności angażowania pracowników, którzy do tej pory w nocy wymieniali nieaktualne rozkłady. Te, czasami zmieniały się nawet kilka razy w miesiącu.

Zobacz też: "Wojskowa technologia sprawi, że tramwaje przestaną skrzypieć?"

md/gp

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • NIKTWYJĄTKOWY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.08.2017 22:47 ~NIKTWYJĄTKOWY

    Nowa zabawka tak jak te przeszklone przystanki to porażka w upalne dni pasażerowie chowają się za reklamy i stoją a ławka zostaje pusta bo jak usiąść w pełnym słońcu gdy temperatura ok 30-35 stopni .KTO TO WYMYSLIŁ ZAKCEPTOWAŁ CHYBA NIE KORZYSTA Z KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ.

  • oland

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 20:06 ~oland

    No to przez pół roku będzie jeden wielki bałagan z rozkładami. Pamiętam jak było z obecnie istniejącymi tablicami informacyjnymi na niektórych przystankach.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 20:00 ~waw



    koniu~koniu

    Zróbcie aplikację na androida pokazującą na mapie Warszawy lokalizację GPS wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej. Niedrogie rozwiązanie a pasażerowie na pewno będą zadowoleni.
    pasażer~pasażer


    Już od dawna jest coś takiego > TramBus
    WARSZAWA PRAGA PŁNWARSZAWA PRAGA PŁN


    Nie wszyscy mają i muszą mieć telefony,tablety itd.

    Dlatego mają papierowe rozkłady. Nie muszą mieć chyba elektroniczny tabletów na każdym przystanku w mieście.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 19:17 WARSZAWA…

    asd~asd

    A czy nie możnaby w zamian zatrudnić kogoś, kto się zna transporcie publicznym, kto by wytłumaczył Walzowej i jej bandzie, że jest nie możliwe aby przejazd autobusu czy tramwaju zarówno w nocy jak i w godzinach szczytu trwał tyle samo? A właśnie w ten sposób są tworzone rozkłady jazdy, przez co autobusy stoją na przystankach aby dostosować się do rozkładu.
    I, może w ramach dobrej zmiany, ktoś by wrócił do rozkładu opartego na częstotliwości kursowania, z możliwością wypuszczenia dodatkowych wozów w razie korków...


    A ja ci napiszę,iż rozkłady jazdy (mowa o tramwajach),które tworzy ZTM nie są dostosowane do ilości brygad na mieście,cykli świetlnych,warunków drogowych i pasażerskich,ograniczeń prędkości,bo bywa tak,że przelot jakiejś linii w porównaniu między godzinami szczytu,a bardzo rannymi,skrócony jest o 8-10 minut,chociaż tramwaj musi pokonać tą samą trasę, więc,co ty na to?

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 19:15 WARSZAWA…

    asd~asd

    A czy nie możnaby w zamian zatrudnić kogoś, kto się zna transporcie publicznym, kto by wytłumaczył Walzowej i jej bandzie, że jest nie możliwe aby przejazd autobusu czy tramwaju zarówno w nocy jak i w godzinach szczytu trwał tyle samo? A właśnie w ten sposób są tworzone rozkłady jazdy, przez co autobusy stoją na przystankach aby dostosować się do rozkładu.
    I, może w ramach dobrej zmiany, ktoś by wrócił do rozkładu opartego na częstotliwości kursowania, z możliwością wypuszczenia dodatkowych wozów w razie korków...


    A ja ci napiszę,iż rozkłady jazdy (mowa o tramwajach),które tworzy ZTM nie są dostosowane do ilości brygad na mieście,cykli świetlnych,warunków drogowych i pasażerskich,ograniczeń prędkości,bo bywa tak,że przelot jakiejś linii w porównaniu między godzinami szczytu,a bardzo rannymi,skrócony jest o 8-10 minut,chociaż tramwaj musi pokonać tą samą trasę, więc,co ty na to?

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 19:11 WARSZAWA…

    Widzę,że ZTM nie ma na co kasy wydawać? Jak to będzie działać tak,jak SIP na przystankach (nic właściwie się nie wyświetla),to ja dziękuję za takie coś.
    Niech ZTM dostosuje w końcu rozkłady jazdy do ilości brygad na mieście,warunków drogowych i pasażerskich,ograniczeń prędkości itd.,bo obecne rozkłady,to porażka.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 19:04 WARSZAWA…


    koniu~koniu

    Zróbcie aplikację na androida pokazującą na mapie Warszawy lokalizację GPS wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej. Niedrogie rozwiązanie a pasażerowie na pewno będą zadowoleni.
    pasażer~pasażer


    Już od dawna jest coś takiego > TramBus


    Nie wszyscy mają i muszą mieć telefony,tablety itd.

  • niegospodarność

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 18:36 ~niegospodarność

    I tak, za pieniądze zaoszczędzone na serwisie taboru (w tym na klimatyzacji), oraz na zapewnieniu kierowcom ludzkich warunków pracy (w tym przerw ustawowych), panowie menedżerowie kupują sobie nową, kosztowną zabawkę.
    Właśnie tak! Sobie samym! Bo pasażerowie znacznie więcej by zyskali, gdyby w każdym pojeździe była w pełni sprawna klimatyzacja, w pełni sprawny system informacji pasażerskiej, w pełni sprawne drzwi i dobrze wyregulowany układ hamowania. A także, gdyby kierowca, który ich wiezie, był bardziej wypoczęty a mniej wkurzony na to jak źle jest traktowany w pracy.
    Oszczędzają bez opamiętania na tym co ważne, wyrzucają pieniądze na zbędne gadżety.
    Nie ma pieniędzy na porządne wycieraczki, żeby kierowca widział gdzie jedzie, ale na elektroniczne bajery forsa leje się strumieniami!

  • HGW rządzi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 11:52 ~HGW rządzi

    To jak często będą teraz zmieniać rozkłady, że bardziej opłacalne będzie zamontować i utrzymywać tysiące wyświetlaczy niż papierowe karteczki wdrukować raz do roku?

    Napiszcie, ile na to "menadżerowie" przeznaczyli? I dlaczego, jeśli są aż takie nadwyżki, to nie obniżyli np. ceny biletów miesięcznych?

  • TłOmaczęPrzecież

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.08.2017 11:18 ~TłOmaczę…

    pasażer~pasażer

    Ciekawe dlaczego tak dużo autobusów ma nieczynną dekorację elektroniczną, często kierowca wystawia numer lini w przedniej szybie. Ciekawe kto będzie to robił na przystankach, jak sprawność tych urządzeń będzie podobna.

    Powody są dwa:

    Po pierwsze, brak właściwego serwisowania, ponieważ państwo menedżerowie muszą nieustannie ciąć koszty i maksymalizować zyski. Kupno kosztownej technologii się opłaca, ale jej utrzymanie już nie. Na pewno sam zgadniesz dlaczego. Wszak jest tylko jedno wyjaśnienie usprawiedliwiające podobny absurd.

    Po drugie, elektronika jest wrażliwa na temperaturę i wilgoć, zaś rozwiązania będące w stanie skutecznie chronić ją przed wpływem warunków zewnętrznych są zbyt kosztowne, żeby ktokolwiek rozważał ich stosowanie w komunikacji miejskiej.

    Nie ma powodów przypuszczać, że inaczej będzie z elektronicznymi rozkładami jazdy na przystankach. Wszak fundują nam je ci sami państwo menedżerowie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

 Zostawiła zepsute auto. W maju. Stoi na trawniku do dziś

Zostawiła zepsute auto. W maju. Stoi na trawniku do dziś

Trzy miesiące temu kobieta zaparkowała samochód na trawniku, wyszła z niego i… do tej pory nie wróciła. Mieszkańcy są oburzeni, a straż miejska rozkłada... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »