Informacje

16.02.2016 17:13 na razie na jedną stację na targówku i wentylatornię

Są pierwsze pozwolenia
na rozbudowę II linii metra

SERWISY:


Wojewoda mazowiecki wydał pierwsze pozwolenia na rozbudowę II linii metra. Chodzi o stację i wentylatornię na Targówku. Pozostałe wnioski są jednak wciąż rozpatrywane.

"Prace budowlane na odcinku wschodnio – północnym rozpoczną się od stacji przy ul. Trockiej. Projekt inwestycji zakłada m.in.: budowę stacji nr C18, wentylatorni, tuneli oraz infrastruktury technicznej (torów odstawczych, wejść, wind, klatek schodowych itp.)" – informuje Ivetta Biały, rzeczniczka wojewody mazowieckiego.

"Różny etap procedowania"

Zgodnie z decyzją środowiskową, roboty będą prowadzone z uwzględnieniem ochrony zieleni, bezpiecznego gospodarowania odpadami. Ma być również minimalizowany hałas.

Miasto stołeczne złożyło do wojewody mazowieckiego siedem wniosków w sprawie rozbudowy metra w stronę Targówka. Jak informuje Biały, pięć postępowań jest w toku. - Jest szansa, że w ciągu miesiąca zostaną wydane te pozwolenia – dodaje w rozmowie z tvnwarszawa.pl.

A co z częścią wolską? - Część wniosków w sprawie tego fragmentu została złożona do nas przez ratusz. Są na różnych etapach procedowania – precyzuje w rozmowie z tvnwarszawa.pl Ivetta Biały.

Kiedy podpiszą umowy?

Na Targówku potrzebnych jest siedem pozwoleń, z kolei na Woli – sześć. – Gdy będziemy mieć przynajmniej połowę, wezwiemy wykonawców do przedstawienie gwarancji bankowych w wysokości 5 proc. kwoty kontraktu. Równocześnie przygotowywane są dokumenty związane z podpisaniem umów – tłumaczy Anna Bartoń, rzeczniczka metra. W przypadku odcinka na wschód od Dworca Wileńskiego gwarancja to ponad 53 mln złotych, a fragmentu na zachód od ronda Daszyńskiego to ponad 57 mln zł.

Jak dodaje Bartoń, rozbudowa metra została celowo podzielona na dwa zadania i umów z wykonawcami nie trzeba podpisywać jednocześnie. Na odcinek wolski metro musiało uzupełnić raport o wpływie inwestycji na środowisko. – To były detale. Dokumenty zostały wysłane – mówi rzeczniczka.

Urzędnicy na razie nie podaję konkretnej daty podpisania umowy z wykonawcami rozbudowy metra. – Ciężko w tej chwili jednoznacznie wskazać termin podpisania umów. Otrzymaliśmy we wtorek dwa pozwolenia, na wszystkie pozostałe zamierzenia (obiekty budowlane - red.)  zostały wszczęte procedury dotyczące wydania tego dokumentu. Liczymy, że w najbliższym czasie sukcesywnie będziemy otrzymywać pozostałe pozwolenia –  dodaje Bartoń.

Rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk powiedział z kolei PAP, że pozwolenia na budowę wydawane przez wojewodę są jednym z ostatnim etapów poprzedzających podpisanie umów z wykonawcami rozbudowy II linii metra. Dodał, że pierwsze prace przygotowawcze, takie jak przekładanie infrastruktury podziemnej, mogą rozpocząć się najwcześniej w połowie tego roku.

Sprawdzeni w boju?

Już pod koniec stycznia Hanna Gronkiewicz-Waltz informowała, że Urząd Zamówień Publicznych stwierdził, że nie ma przeszkód do podpisania umów na rozbudowę II linii metra. CZYTAJ WIĘCEJ.

Metro pod koniec października wybrało wykonawców rozbudowy drugiej linii metra. Zadanie podzielone na dwa odcinki, tzw. 3+3. Pierwszy z nich dotyczy budowy trzech stacji i tunelu na zachód, w głąb Woli. Tutaj wybrano ofertę tureckiego Gülermak. Odcinek wschodni, w stronę Targówka, ma budować włoskie Astaldi.

Obie firmy, jako konsorcjum, budowały centralny odcinek drugiej linii metra, który otworzono w marcu ubiegłego roku.



Zapytaliśmy warszawiaków na co wydać można zaoszczędzony przy budowie metra 1 mld złotych:


jb/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.02.2016 23:57 ~Warszawiak

    Mozecie sie pocic i stekac a i tak metro nigdy nie dojedzie na Bialoleke tylko dlatego ze wy tam przyjechaliscie pare lat temu spod Radomia.Brodno mialo w planach metro juz 35 lat temu jak na tej waszej Bialolece pasly sie krowy i rosl tam rzepak a mieszkancy Brodna mysleli o metrze juz wtedy gdy wy nie wiedzieliscie jeszcze gdzie jest Warszawa.

  • Kracho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.02.2016 11:31 ~Kracho

    miejscowy~miejscowy

    Mieszkańcy Białołęki powinni się pogodzić z tym ,że kupili mieszkania daleko więc mają daleko. Próbuja przeciągnąć metro na swoją stronę kosztem Targówka i Bródna tylko dla własnej wygody!
    Metro ma pozostać w miescie a nie służyć Markom i inym Radzyminom a tak będzie jak zostanie puszczone do Głębockiej.
    Mieszkańcy Poznania powinni się pogodzić z tym, że mieszkają daleko od Warszawy. Próbują przeciągnąć autostradę do siebie kosztem Łowicza i Skierniewic tylko dla własnej wygody!
    Autostrada ma pozostać w centrum Polski, a nie służyć Poznaniom, Koninom, Siedlcom i innym Terespolom, a tak będzie jak zostanie puszczona do Poznania.

    Całe szczęście że twoich mądrości nie stosuje się przy planowaniu transportu ogólnopolskiego, bo by wyszło jak w mojej satyrze.

  • Marco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.02.2016 10:38 ~Marco

    Masakra z ta stacja na brudnie. Nie ma tam nawet gdzie zaparkowac by przesiasc sie do metra.. Na glebockiej metro + parking odciazylby pol miasta bo wszyscy przesiadali by sie w metro..

  • miejscowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.02.2016 08:39 ~miejscowy

    Mieszkańcy Białołęki powinni się pogodzić z tym ,że kupili mieszkania daleko więc mają daleko. Próbuja przeciągnąć metro na swoją stronę kosztem Targówka i Bródna tylko dla własnej wygody!
    Metro ma pozostać w miescie a nie służyć Markom i inym Radzyminom a tak będzie jak zostanie puszczone do Głębockiej.

  • metronom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2016 22:44 ~metronom

    Rok 1983. Rozpoczęła się budowa I linii metra od STP Kabaty do Wilanowskiej. Ilu było tedy "ekspertów" piszących " co za idioci, zające chyba będą wozić tym metrem!" Miasto kończyło się wtedy na Woronicza.Chłopi wymuszali na Ratuszu, by miasto kupowało od nich całe pola a nie tylko kawałki, potrzebne dla potrzeb budowy. Po uruchomieniu budowy I.odcinka,gdy ceny gruntów we wsiach Kabaty,Ursynów,Stokłosy, gwałtownie zaczęła rosnąć, przyszli znów do Ratusza, by im zwrócono ziemię którą wcześniej sprzedali,bo deweloperzy płacą teraz dużo więcej niż Miasto.
    Głosy dzisiejszych komentatorów w dużej części brzmią dokładnie tak samo jak 30 lat temu.Pozdrawiam, a Miastu życzę, by udało się jak najprędzej wybudować kolejne odcinki i linie metra.

  • Kracho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2016 21:50 ~Kracho


    Na Białołęce dominuję głównie niskie budownictwo, dlatego nie ma sesnsu pchać tam metra. ZA mało ludzi na metr kwadratowy. Idąc Twoim tokiem rozumowania za 50 lat też tam będą sami emeryci i będzie ich mniej na jeden kilometr kwadratowy niż na Białołęce.


    wolfke~wolfke

    a jakie plany zagospodarowania metra sa za 100 lat np czy tylko tak na odpierdziel jest to robione bo tu np. chca. ??? jednak to z naszych pieniedzy idzie niech choc nasze dzieci beda mialy lepiej :)
    lolo~lolo

    Niestety budując 2 linię metra nikt nie myśli o przyszłości.. Ograniczeni ludzie myślą tylko o końcówce własnego nosa i ciężko im ruszyć mózgownicą i pomyśleć, w którą stronę Nasze miasto się rozwija. A widać to w statystykach. Dla tego nie ma sensu pchać metra babciom na Bródno. Powinno się budować w stronę Białołęki, tam gdzie najszybciej przybywa mieszkańców. Takie są fakty!!
    WAW~WAW



    A byłeś w ciągu ostatnich 5 lat choć raz na Skarbka z Gór? Tam tak jest gęsto nasrane blokami, że miejsc parkingowych w ogóle nie ma. Co najwyżej 10 miejsc wewnątrz zamkniętego osiedla z 1000 mieszkań.

  • mmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2016 20:49 ~mmm


    wolfke~wolfke

    a jakie plany zagospodarowania metra sa za 100 lat np czy tylko tak na odpierdziel jest to robione bo tu np. chca. ??? jednak to z naszych pieniedzy idzie niech choc nasze dzieci beda mialy lepiej :)
    lolo~lolo

    Niestety budując 2 linię metra nikt nie myśli o przyszłości.. Ograniczeni ludzie myślą tylko o końcówce własnego nosa i ciężko im ruszyć mózgownicą i pomyśleć, w którą stronę Nasze miasto się rozwija. A widać to w statystykach. Dla tego nie ma sensu pchać metra babciom na Bródno. Powinno się budować w stronę Białołęki, tam gdzie najszybciej przybywa mieszkańców. Takie są fakty!!

    jakim babciom? chyba kpisz! Równie dobrze można by napisać po co było na Żoliborz i Bielany nie puszczać, bo tam może też same dziadki

  • slawek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2016 20:29 ~slawek

    kto wymyslił stacje koncową w srodku miasta [kondratowicza/rembielinska] !

  • Żwirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2016 20:27 ~Żwirek

    Czyli co nie będzie na Białołękę?
    To bardzo ŹLE

  • WAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2016 19:54 ~WAW

    Na Białołęce dominuję głównie niskie budownictwo, dlatego nie ma sesnsu pchać tam metra. ZA mało ludzi na metr kwadratowy. Idąc Twoim tokiem rozumowania za 50 lat też tam będą sami emeryci i będzie ich mniej na jeden kilometr kwadratowy niż na Białołęce.


    wolfke~wolfke

    a jakie plany zagospodarowania metra sa za 100 lat np czy tylko tak na odpierdziel jest to robione bo tu np. chca. ??? jednak to z naszych pieniedzy idzie niech choc nasze dzieci beda mialy lepiej :)
    lolo~lolo

    Niestety budując 2 linię metra nikt nie myśli o przyszłości.. Ograniczeni ludzie myślą tylko o końcówce własnego nosa i ciężko im ruszyć mózgownicą i pomyśleć, w którą stronę Nasze miasto się rozwija. A widać to w statystykach. Dla tego nie ma sensu pchać metra babciom na Bródno. Powinno się budować w stronę Białołęki, tam gdzie najszybciej przybywa mieszkańców. Takie są fakty!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Trawa z rolki na torowisku

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Burzą dawne kino Klub

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zebra mu niestraszna. Mistrz parkowania na Polnej

Zebra mu niestraszna. Mistrz parkowania na Polnej

Są kierowcy, którzy z zasad parkowania nic sobie nie robią. Miejsce znajdą choćby na zebrze. Zdjęcie takiego przykładu wysłał na warszawa@tvn.pl Sebastian. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »