Informacje

28.02.2016 07:15 Konsultacje społeczne. Prawdziwe czy fikcyjne?

Ruszyły konsultacje w sprawie
mostu Krasińskiego

SERWISY:


Warszawski ratusz pyta mieszkańców o opinię na temat projektu mostu Krasińskiego. Uwagi można składać przez internet albo osobiście – na spotkaniach konsultacyjnych.

Ratusz czeka na opinie do 20 marca. Najłatwiej i najszybciej można je przesłać przez internet. Na stronie miasta jest aktualny projekt inwestycji i ankieta. Urzędnicy pytają m.in. o szerokość ulicy Krasińskiego, liczbę pasów ruchu czy lokalizację chodników dla pieszych.

Zdecydowana większość pytań ma charakter otwarty.

Aktualne projekty inwestycji można znaleźć też w urzędach na Pradze Północ, Targówku i Żoliborzu. W tych dzielnicach zaplanowano cztery spotkania konsultacyjne z mieszkańcami. Dwa na Żoliborzu – 4 i 10 marca, i po jednym na Targówku i Pradze Północ – odpowiednio 7 i 9 marca. Wszystkie odbędą się w godzinach 17.30-20.30.

W konsultacjach udział wezmą urzędnicy z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, przedstawiciele projektantów i innych jednostek miejskich, które są zaangażowane w realizację inwestycji. Każdy może w nich uczestniczyć, bez konieczności wcześniejszych zapisów.

Kontrowersyjna ankieta

To nie pierwszy raz, kiedy urzędnicy pytają warszawiaków o opinię na temat mostu Krasińskiego. Badanie telefoniczne przeprowadzone w styczniu wywołało duże kontrowersje. Aż 80 proc. ankietowanych opowiedziało się za budową przeprawy.

Jej przeciwnicy twierdzili jednak, że pytania były tendencyjne, a samo badanie nazwali "ankietą widmo". Punktowali za liczne błędy metodologiczne, na przykład zły dobór próby.

Konsultacje "fikcyjne i pozorne"

Do obecnych konsultacji społecznych przeciwnicy mostu również mają podejście sceptyczne. Udowodnili to podczas ostatniej konferencji pod hasłem: "Cała prawda o budowie Trasy i Mostu Krasińskiego", którą relacjonowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Socjolog z UW dr Mikołaj Rakusa-Suszczewski, przekonywał, że to fikcyjny proces. –  Miasto jako inwestor jest stroną w konflikcie, a zarazem prowadzi konsultacje społeczne, które mają ten konflikt rozwiązać. To jest rozwiązanie wadliwe. Takie konsultacja mają charakter pozorny, bo skrywają interes inwestora. Dla dobra wszystkich miasto nie powinno prowadzić tych konsultacji w ogóle, powinno powierzyć je innej instytucji np. PTS – proponował.

Most, który dzieli

Most Krasińskiego wywołuje skrajne emocje. Mieszkańcy Targówka upominają się o jego szybką budowę, mieszkańcy Żoliborza natomiast – żądają odstąpienia od inwestycji.

W ostatni weekend na placu Wilsona odbyła się manifestacja przeciwników mostu. Wzięło w niej udział około 600 osób. Za pomocą okrzyków i kolorowych transparentów przekonywano, że most "zniszczy Żoliborz, a nie rozwiąże problemów komunikacyjnych".


kw/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2016 07:57 ~Tomek

    Chcemy mostu Krasińskiego. Przeciwnicy to opóźniacze rozwoju Warszawy. Argumenty przeciwników budowy są naciągane i głupie.
    Każdy normalny człowiek rozumie, że most Krasińskiego powinien powstać już dawno i jest niezbędnym elementem infrastruktury komunikacyjnej Warszawy. Budować most nie gadać!!!

  • Wawerczyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.03.2016 12:56 ~Wawerczyk

    Postawcie w końcu most Na Zaporze.Popatrzcie sobie na mapę i powiedzcie ile jest mostów na północ od Poniatowskiego,a ile na południe.Most Na Zaporze planowany był już od 40-tu lat,a most Krasińskiego wypłynął niedawno.

  • bodzio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.02.2016 10:08 ~bodzio

    Floydek~Floydek

    Ten most jest jedynie potrzebny dweloperom, aby podbić ceny na Pradze. A czemu mają taką siłę przebicia? Ciekawe?
    Ten most jest bezsensowny. Ale żoliborz tak dzielnie popierał PO, to ma co chciał.


    No właśnie, dlaczego Jóźwiak z Wojciechowiczem chodzą na pasku Jakubasa i na siłę chca nas uszczęśliwić "jakubasowym mostem"?

  • szymon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.02.2016 10:05 ~szymon

    Floydek~Floydek

    Ten most jest jedynie potrzebny dweloperom, aby podbić ceny na Pradze. A czemu mają taką siłę przebicia? Ciekawe?
    Ten most jest bezsensowny. Ale żoliborz tak dzielnie popierał PO, to ma co chciał.


    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o zapełnienie kieszeni urzędników, inwestorów oraz podczepionych pod cały układ zaprzyjaźnionych z ratuszem i inwestorem firemek. Nie będzie zgody na takie rozbójnistrwo i urzędniczą samowolę. Czas rozpocząć walkę z tą patologią.

  • Floydek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.02.2016 07:00 ~Floydek

    Ten most jest jedynie potrzebny dweloperom, aby podbić ceny na Pradze. A czemu mają taką siłę przebicia? Ciekawe?
    Ten most jest bezsensowny. Ale żoliborz tak dzielnie popierał PO, to ma co chciał.

  • Mazoviecki Cykloterrorysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.02.2016 06:00 ~Mazoviecki…

    Most to zbyteczna fanaberia. Pieniądze te należy przeznaczyć na budowę dróg rowerowych.

  • insider

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.02.2016 02:11 ~insider

    XXX~XXX

    Ta inwestycja nie ma racji bytu ze względu na:
    1. Ruch zostanie skierowany na i tak zakorkowaną codziennie Wisłostradę, czyli do dużego "zatoru wodnego, doleje się jeszcze więcej wody".
    2.Zakładając, że część kierowców pojedzie w kierunku pl. Wilsona, to będzie znaczyło, że będą stać w korku już na moście, bo ten plac ma tak świetnie ustawioną sygnalizację świetlną, że nawet przy małym ruchu jeździ się po nim beznadziejnie i trzeba czasem stać nawet 3 razy na czerwonym świetle przy zerowym ruchu, żeby przez niego przejechać. Oczywiście, wszystko zależy od tego, gdzie kto będzie chciał jechać, ale zakładam, że większość dalej Krasińskiego w kierunku Popiełuszki i w Mickiewicza w kierunku Centrum. więc minimum 2 czerwone światła. Więc zakładają, że może skrzyżowanie mostu Krasińskiego z Wisłostradą, będzie miało dobrze ustawione światła, to będzie się blokowało przez zbierające się samochody na ul. Krasińskiego, jadące w kierunku pl. Wilsona.

    Poza tym. Ważniejsze jest wybudowaniu mostu na Południu Warszawy i ogólne usprawnienie połączeń Wawer, Wilanów i bliżej im położonych okolic. Ostatnimi laty został wybudowany Most Północny, pod koniec roku, zakończony został remont Trasy Armii Krajowej. Tak, są na niej korki w godzinach szczytu, ale most może mieć i 10 pasów w jedną stronę. Jednak jeśli kierowcy nie potrafią jeździć, to zatory zawsze się będą robić. Świetnym przykładem był korek w piątek rano. Kolizja była na jezdni tranzytowej, ale dzięki "Gwiazdom" polskich dróg korek był na obu jezdniach... no bo najważniejsze to sobie popatrzeć na to co się stało. Czyli jak widać Warszawie w tym rejonie nie potrzeba więcej mostów, tylko eliminacji zagrożeń poruszających się po naszych drogach. Szanujmy czas innych.


    100 procent racji

  • rasters

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.02.2016 23:06 ~rasters

    Zwężyliście ulicę Krasińskiego do jednego pasa dla kilkuset lobbystów z branży rowerowej. Efekt jest taki, że przez kilka misięcy pas roweroey na ulicu Krasińskiego świeci pustkami a kierowcy jadący do pl. Wilsona i w drugą stronę stoją w korkach... Bravo!!! Teraz jeszcze do zwężonej ulicy Krasińskiego chcecie dołożyć ruch z "nowego" mostu. Brak mi słów na taką głupotę.

  • jurka1948

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.02.2016 20:29 ~jurka1948

    Budować most,a dla mieszkańców Żoliborza wprowadzić myto za przejazd na prawy brzeg Wisły przez wszystkie mosty z wyjątkiem Mostu na Zaporze tak bliskiego ich sercu.W ramach restrykcji można też im zaproponować,żeby swoje gówna zagospodarowali w swojej dzielnicy,a nie pchali do Czajki.Targówek też powinien rozważyć przyjmowanie śmieci na Zabranieckiej z tej ekskluzywnej dzielnicy (Radiowo ma już dosyć smrodzenia).Zburzyć wejścia do metra na Pl.Wilsona-ingerują w zabytkową? architekturę Żoliborza.

  • XXX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.02.2016 20:16 ~XXX

    Ta inwestycja nie ma racji bytu ze względu na:
    1. Ruch zostanie skierowany na i tak zakorkowaną codziennie Wisłostradę, czyli do dużego "zatoru wodnego, doleje się jeszcze więcej wody".
    2.Zakładając, że część kierowców pojedzie w kierunku pl. Wilsona, to będzie znaczyło, że będą stać w korku już na moście, bo ten plac ma tak świetnie ustawioną sygnalizację świetlną, że nawet przy małym ruchu jeździ się po nim beznadziejnie i trzeba czasem stać nawet 3 razy na czerwonym świetle przy zerowym ruchu, żeby przez niego przejechać. Oczywiście, wszystko zależy od tego, gdzie kto będzie chciał jechać, ale zakładam, że większość dalej Krasińskiego w kierunku Popiełuszki i w Mickiewicza w kierunku Centrum. więc minimum 2 czerwone światła. Więc zakładają, że może skrzyżowanie mostu Krasińskiego z Wisłostradą, będzie miało dobrze ustawione światła, to będzie się blokowało przez zbierające się samochody na ul. Krasińskiego, jadące w kierunku pl. Wilsona.

    Poza tym. Ważniejsze jest wybudowaniu mostu na Południu Warszawy i ogólne usprawnienie połączeń Wawer, Wilanów i bliżej im położonych okolic. Ostatnimi laty został wybudowany Most Północny, pod koniec roku, zakończony został remont Trasy Armii Krajowej. Tak, są na niej korki w godzinach szczytu, ale most może mieć i 10 pasów w jedną stronę. Jednak jeśli kierowcy nie potrafią jeździć, to zatory zawsze się będą robić. Świetnym przykładem był korek w piątek rano. Kolizja była na jezdni tranzytowej, ale dzięki "Gwiazdom" polskich dróg korek był na obu jezdniach... no bo najważniejsze to sobie popatrzeć na to co się stało. Czyli jak widać Warszawie w tym rejonie nie potrzeba więcej mostów, tylko eliminacji zagrożeń poruszających się po naszych drogach. Szanujmy czas innych.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Brak miejsca do parkowania? Dla tych kierowców to nie problem. Postanowili swoje auta zostawić na przejściu dla pieszych. Nie przejęli się nawet bliskością... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »