Informacje

27.02.2017 16:53 MAPKI Z OBJAZDAMI

Rusza budowa obwodnicy
przez Ursynów. Dużo zmian

SERWISY:

Likwidacja ronda Krystyny Krahelskiej i brak lewoskrętu na skrzyżowaniu al. KEN i ul. Płaskowickiej – to najważniejsze zmiany, jakie w najbliższym czasie czekają mieszkańców Ursynowa w związku z budową Południowej Obwodnicy Warszawy. Początek prac już 1 marca.

Roboty obejmą odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, wraz z budową tunelu. Ten – jak już informowaliśmy na tvnwarszawa.pl – ma liczyć 2,3 km długości, przebiegać wzdłuż ulicy Płaskowickiej, pod al. KEN i pierwszą linią metra.

W poniedziałek w urzędzie dzielnicy odbyła się konferencja prasowa, na której inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z wykonawcą – firmą Astaldi przedstawili szczegóły nowej organizacji ruchu.

Likwidacja ronda, budowa nowej drogi

- Najtrudniejsze będzie pierwsze 30 dni, kiedy zaczniemy budować nową docelową organizację ruchu. W tym czasie prosimy kierowców o szczególna ostrożność – przestrzegał Mateusz Witczyński z firmy Astaldi.

Drogowcy zajmą się m.in. usuwaniem krawężników, przeniesieniem instalacji gazowych i ścieżki rowerowej. Wybudują też nową drogę tymczasową, która pozwoli kierowcom ominąć rondo im. Krystyny Krahelskiej. Te bowiem ma zostać zlikwidowane.

Ruch centrum – Kabaty w okolicy skrzyżowania KEN / Płaskowickiej będzie odbywał się w obu kierunkach po wschodniej jezdni KEN i dobudowanym odcinku drogi przy bazarku.

Poza tym, na skrzyżowaniu zlikwidowane zostaną lewoskręty. Zamiast tego drogowcy wytyczą objazdy przez ul. Cynamonową, Gandhi, Stryjeńskich i Belgradzką.

Spotkania z mieszkańcami

- Te zasady ruchu będą obowiązywały przez półtora roku. Po tym czasie znów nastąpi zmiana organizacji ruchu, bo będziemy przesuwać front robót drogowych. O tym jednak będziemy informować bezpośrednio przed zmianą – dodał Witczyński.

Marian Gołoś, dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA zapewnił, że spotkania z mieszkańcami będą organizowane systematycznie, przed każdym istotnym etapem budowy POW.

– Zdajemy sobie sprawę, że prowadzimy inwestycję w terenie zurbanizowanym, gdzie praktycznie na całej trasie są osiedla. Niestety, z tym muszą wiązać się pewne utrudnienia dla mieszkańców poszczególnych ulic, ale staramy się robić wszystko, by było ich jak najmniej – podkreślał.

Trzy odcinki, trzy firmy

Jak dodał, całość inwestycji obejmuję 18,5 km drogi – od węzła Puławska do węzła Lubelska. Prace zostały podzielone na trzy odcinki. Pierwszy – do węzła Przyczółkowska, w sprawie którego odbyła się poniedziałkowa konferencja.

Drugi – od węzła Przyczółkowska do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę będzie budował turecka firma Gulermark. I trzeci – od węzła na Wale Miedzeszyńskim do węzła Lubelska razem z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Za ten fragment odpowiedzialny jest z kolei Warbud.

- Szacowane koszty całej inwestycji to ponad 4,6 mld zł, czyli około 250 mln zł na jeden kilometr – poinformował na konferencji Gołoś.

Na swojej stronie GDDKiA wskazuje na korzyści wynikające z funkcjonowania drogi ekspresowej S2. Jak zaznacza, nastąpi m.in. przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, usprawnione zostanie funkcjonowanie transportu dla miasta Warszawy i okolic oraz ograniczony zostanie ruch tranzytowy w mieście. GDDKiA ocenia, że zmiany wpłyną na: skrócenie czasu podroży, oszczędności na paliwie, zapewnienie komfortu jazdy, czy zmniejszenie ryzyka wypadków, a także ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg.

Projekt realizowany jest w systemie "projektuj i buduj". Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku.

W tym miejscu powstanie tunel na Ursynowie:

kw/PAP/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • użytkownik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 16:51 ~użytkownik

    oby udało się zablokować budowę tej autostrady!

  • XYZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.05.2017 18:09 ~XYZ

    80% ruchu to samochody mieszkańców Ursynowa i ruch lokalny! Jechać po trawce lub wdychać więcej spalin - czy lepiej mieć fajną drogę?

  • Swietnie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.04.2017 15:11 ~Swietnie

    O co wam chodzi, Ursynow jest przeciez pepkiem wszechswiata i nie ma ZADNYCH wad.



  • ara

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.04.2017 15:51 ~ara

    spokojnie - to będzie centrum aglomeracji

  • ara

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.04.2017 15:50 ~ara

    Apps~Apps

    Jak dotąd pojazdy dojeżdżające do Warszawy przedzierały się przez nią zostawiając mnóstwo spalin, czasu straconego nie licząc. Teraz będą mogły przemknąć zostawiając automatycznie znacznie mniej spalin. Alternatywą dla budowy szybkich dróg byłby powrót do natury - własnoręcznie upolowana zdobycz, zbieranie jagód i korzonków. Od dawna wiadomo, że Ziemia może w sposób odtwarzalny utrzymać jakieś 100 mln ludzi. Są pierwsi chętni do wstrzymania się od rozmnażania?

    zapraszam do odwiedzenia mieszkańców przy tej drodze, szczególnie tych, którzy mają okna połaciowe - to co na nich "siada" jest też i wdychane przez ludzi, zaraz się zaczną problemy nowotworowe, astamtyczne itp
    zajebista poprawa, tylko dla kogo? bo obwodnica biegnąca przez miasto to ch.. nie obwodnica, a gdaka jeszcze pie..., że pójdzie tędy cały tranzyt!!!

  • J23

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.04.2017 17:32 ~J23

    Jaka obwodnica?! Prawdziwa obwodnica jest usytuowana poza miastem. POW prowadzona jest przez warszawskie osiedla. Na przykład przez stutysięczny Ursynów.

  • Apps

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2017 13:28 ~Apps

    Jak dotąd pojazdy dojeżdżające do Warszawy przedzierały się przez nią zostawiając mnóstwo spalin, czasu straconego nie licząc. Teraz będą mogły przemknąć zostawiając automatycznie znacznie mniej spalin. Alternatywą dla budowy szybkich dróg byłby powrót do natury - własnoręcznie upolowana zdobycz, zbieranie jagód i korzonków. Od dawna wiadomo, że Ziemia może w sposób odtwarzalny utrzymać jakieś 100 mln ludzi. Są pierwsi chętni do wstrzymania się od rozmnażania?

  • ewa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2017 21:45 ~ewa

    a co ze smogiem? Przecież ratusz chce ograniczyć ruch samochodów w Warszawie.

  • To Masz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2017 19:44 ~To Masz

    pol~pol

    tylko w polsce - tunel wzdłuż rzeki i pod pasem zieleni przeznaczonym na drogę.


    Tunele wzdłuż rzeki to raczej nie tylko polski pomysł . A Park nad tunelem to chyba lepsze rozwiązanie od widoku śmierdzących aut

  • Kompas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2017 19:40 ~Kompas

    Najzabawniejsze w tej historii jest nie sam pomysł tunelu tylko pomysły na węzły , bo ma przykład chcąc jechać na zachód z Wilanowa trzeba będzie najpierw pojechać na Ursynów :D

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zawłaszczył dwie koperty. Urzędnicy uprzejmie donoszą

Zawłaszczył dwie koperty. Urzędnicy uprzejmie donoszą

Zajął dwa miejsca dla niepełnosprawnych, choć nie miał do tego uprawnień. Obfotografowali go urzędnicy. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »