Informacje

27.02.2017 16:53 MAPKI Z OBJAZDAMI

Rusza budowa obwodnicy
przez Ursynów. Dużo zmian

SERWISY:

Likwidacja ronda Krystyny Krahelskiej i brak lewoskrętu na skrzyżowaniu al. KEN i ul. Płaskowickiej – to najważniejsze zmiany, jakie w najbliższym czasie czekają mieszkańców Ursynowa w związku z budową Południowej Obwodnicy Warszawy. Początek prac już 1 marca.

Roboty obejmą odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, wraz z budową tunelu. Ten – jak już informowaliśmy na tvnwarszawa.pl – ma liczyć 2,3 km długości, przebiegać wzdłuż ulicy Płaskowickiej, pod al. KEN i pierwszą linią metra.

W poniedziałek w urzędzie dzielnicy odbyła się konferencja prasowa, na której inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z wykonawcą – firmą Astaldi przedstawili szczegóły nowej organizacji ruchu.

Likwidacja ronda, budowa nowej drogi

- Najtrudniejsze będzie pierwsze 30 dni, kiedy zaczniemy budować nową docelową organizację ruchu. W tym czasie prosimy kierowców o szczególna ostrożność – przestrzegał Mateusz Witczyński z firmy Astaldi.

Drogowcy zajmą się m.in. usuwaniem krawężników, przeniesieniem instalacji gazowych i ścieżki rowerowej. Wybudują też nową drogę tymczasową, która pozwoli kierowcom ominąć rondo im. Krystyny Krahelskiej. Te bowiem ma zostać zlikwidowane.

Ruch centrum – Kabaty w okolicy skrzyżowania KEN / Płaskowickiej będzie odbywał się w obu kierunkach po wschodniej jezdni KEN i dobudowanym odcinku drogi przy bazarku.

Poza tym, na skrzyżowaniu zlikwidowane zostaną lewoskręty. Zamiast tego drogowcy wytyczą objazdy przez ul. Cynamonową, Gandhi, Stryjeńskich i Belgradzką.

Spotkania z mieszkańcami

- Te zasady ruchu będą obowiązywały przez półtora roku. Po tym czasie znów nastąpi zmiana organizacji ruchu, bo będziemy przesuwać front robót drogowych. O tym jednak będziemy informować bezpośrednio przed zmianą – dodał Witczyński.

Marian Gołoś, dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA zapewnił, że spotkania z mieszkańcami będą organizowane systematycznie, przed każdym istotnym etapem budowy POW.

– Zdajemy sobie sprawę, że prowadzimy inwestycję w terenie zurbanizowanym, gdzie praktycznie na całej trasie są osiedla. Niestety, z tym muszą wiązać się pewne utrudnienia dla mieszkańców poszczególnych ulic, ale staramy się robić wszystko, by było ich jak najmniej – podkreślał.

Trzy odcinki, trzy firmy

Jak dodał, całość inwestycji obejmuję 18,5 km drogi – od węzła Puławska do węzła Lubelska. Prace zostały podzielone na trzy odcinki. Pierwszy – do węzła Przyczółkowska, w sprawie którego odbyła się poniedziałkowa konferencja.

Drugi – od węzła Przyczółkowska do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę będzie budował turecka firma Gulermark. I trzeci – od węzła na Wale Miedzeszyńskim do węzła Lubelska razem z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Za ten fragment odpowiedzialny jest z kolei Warbud.

- Szacowane koszty całej inwestycji to ponad 4,6 mld zł, czyli około 250 mln zł na jeden kilometr – poinformował na konferencji Gołoś.

Na swojej stronie GDDKiA wskazuje na korzyści wynikające z funkcjonowania drogi ekspresowej S2. Jak zaznacza, nastąpi m.in. przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, usprawnione zostanie funkcjonowanie transportu dla miasta Warszawy i okolic oraz ograniczony zostanie ruch tranzytowy w mieście. GDDKiA ocenia, że zmiany wpłyną na: skrócenie czasu podroży, oszczędności na paliwie, zapewnienie komfortu jazdy, czy zmniejszenie ryzyka wypadków, a także ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg.

Projekt realizowany jest w systemie "projektuj i buduj". Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku.

W tym miejscu powstanie tunel na Ursynowie:

kw/PAP/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Apps

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2017 13:28 ~Apps

    Jak dotąd pojazdy dojeżdżające do Warszawy przedzierały się przez nią zostawiając mnóstwo spalin, czasu straconego nie licząc. Teraz będą mogły przemknąć zostawiając automatycznie znacznie mniej spalin. Alternatywą dla budowy szybkich dróg byłby powrót do natury - własnoręcznie upolowana zdobycz, zbieranie jagód i korzonków. Od dawna wiadomo, że Ziemia może w sposób odtwarzalny utrzymać jakieś 100 mln ludzi. Są pierwsi chętni do wstrzymania się od rozmnażania?

  • ewa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2017 21:45 ~ewa

    a co ze smogiem? Przecież ratusz chce ograniczyć ruch samochodów w Warszawie.

  • To Masz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2017 19:44 ~To Masz

    pol~pol

    tylko w polsce - tunel wzdłuż rzeki i pod pasem zieleni przeznaczonym na drogę.


    Tunele wzdłuż rzeki to raczej nie tylko polski pomysł . A Park nad tunelem to chyba lepsze rozwiązanie od widoku śmierdzących aut

  • Kompas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2017 19:40 ~Kompas

    Najzabawniejsze w tej historii jest nie sam pomysł tunelu tylko pomysły na węzły , bo ma przykład chcąc jechać na zachód z Wilanowa trzeba będzie najpierw pojechać na Ursynów :D

  • Witold

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.03.2017 12:47 ~Witold

    Trza sprzedać te 3 mieszkania póki czas

  • qki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.03.2017 17:03 ~qki

    Wiem, że zostanę odsądzony od czci i wiary, ale pozwolę sobie przypomnieć wszystkim, których mieszkania i domy będą teraz sąsiadować z tunelem, że plan autostrady przez Ursynów jak mniej więcej tak stary jak same osiedle. Przez 3 miesiące w 1988 roku mieszkałem na ulicy "na uboczu" na Ursynowie i powszechną była tam wiedza, że "za chwilę" będzie tu budowana południowa część obwodnicy. Tak więc wszyscy którzy budowali, kupowali w okolicy mieszkania doskonale wiedzieli w co wchodzą.

  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.03.2017 12:23 ~vtr


    NIE_ELO~NIE_ELO

    Ależ to są jaja, przecież jak zrobią A2 do końca tzw od granicy do granicy to będzie poprostu tir za tirem tira poganiał i taki tranzyt będzie walił w zasadzie przez sam środek miasta (4km od centrum) i jeszcze dodatkowo w tunelu czyli wszystkie spaliny z tirów z litwy które nie spełniają żadnych norm będą wdychać szczęśliwi mieszkańcy bo nad tunelem będzie pseudopark taki jak sami chcieli i wywiewy absurd do potęgi. Nie ma drugie miasta gdzie tak ciężki tranzit wali przez sam środek. Czy nikomu to nie wadzi po za mną?
    Paweł~Paweł

    Ursynów to nie centrum miasta, tylko peryferyjna dzielnica-sypialnia Warszawy. I dalibóg, jakie 4 km od centrum? Gdzie według Ciebie jest centrum Wawy?

    On nie liczy od centrum Centrum tylko od granicy dzielnicy Centrum :P

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.03.2017 11:04 ~Paweł

    NIE_ELO~NIE_ELO

    Ależ to są jaja, przecież jak zrobią A2 do końca tzw od granicy do granicy to będzie poprostu tir za tirem tira poganiał i taki tranzyt będzie walił w zasadzie przez sam środek miasta (4km od centrum) i jeszcze dodatkowo w tunelu czyli wszystkie spaliny z tirów z litwy które nie spełniają żadnych norm będą wdychać szczęśliwi mieszkańcy bo nad tunelem będzie pseudopark taki jak sami chcieli i wywiewy absurd do potęgi. Nie ma drugie miasta gdzie tak ciężki tranzit wali przez sam środek. Czy nikomu to nie wadzi po za mną?

    Ursynów to nie centrum miasta, tylko peryferyjna dzielnica-sypialnia Warszawy. I dalibóg, jakie 4 km od centrum? Gdzie według Ciebie jest centrum Wawy?

  • Casnewydd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.03.2017 01:36 ~Casnewydd

    Słoik~Słoik

    Których można policzyć na palcach. Warszawa kiedyś też było wsią zabitą dechami:)Gdyby nie te Twoje "słoiki" nie była by takim miastem jakim jest. To własnie słoiki odbudowywali Warszawę:)


    Szkoda że zamiast odbudować Paryż północy, odbudowano polską Moskwę.
    No ale to nie wina słoików, tylko ówczesnych decydentów.

  • trick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.02.2017 21:10 ~trick

    sypialnia warszawy się zmienia

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Brak miejsca do parkowania? Dla tych kierowców to nie problem. Postanowili swoje auta zostawić na przejściu dla pieszych. Nie przejęli się nawet bliskością... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »