Informacje

16.12.2015 14:45 urzędnicy tłumaczą

Ratusz zmienia plany. Buspas na Puławskiej dopiero w 2019

SERWISY:


W najbliższych latach nie powstanie planowany buspas na Puławskiej – poinformował ratusz. Urzędnicy przekonują, że poszerzanie ulicy jest nieuzasadnione.

Jeszcze na początku roku deklarowali, że buspas na Puławskiej powstanie do 2016 roku. Później mówili, że konieczna jest analiza zasadności dobudowania czwartego pasa, by służył autobusom.

A teraz rada miasta zdecydowała o przesunięciu pieniędzy z jego planowanej budowy na przedłużenia ul. Woronicza od Etiudy Rewolucyjnej do Żwirki i Wigury.

"Szereg decyzji administracyjnych"

Dlaczego? "Budowa buspasa na ul. Puławskiej, planowanego jako dodatkowy 4 pas ruchu, wiązałaby się z koniecznością pozyskania szeregu decyzji administracyjnych, w tym decyzji środowiskowej (a ze względu na możliwe przekroczenie normy hałasu prawdopodobnie konieczna byłaby budowa ekranów akustycznych wzdłuż całej ulicy), co znacznie wydłużyłoby czas przygotowania inwestycji do ok. 2019 roku" – informuje ratusz na facebooku.

Urzędnicy podkreślają jednak, że wtedy na ukończeniu powinna być tzw. Puławska-bis od Tarczyna do Południowej Obwodnicy Warszawy.

"Nowa droga ekspresowa przejmie sporą część ruchu z ul. Puławskiej i dlatego jej równoczesne poszerzanie jest nieuzasadnione" – przekonują urzędnicy.

I tym razem deklarują, że wówczas wyznaczą buspas na istniejącej już jezdni Puławskiej. A jeszcze w latach 2016-2017 zaplanowano modernizację sygnalizacji i wprowadzenie "zielonej fali", Wtedy też skrzyżowania zostaną dostosowane do planowanego pasa dla autobusów.

"Wytyczyć już teraz"

- Od początku opowiadaliśmy się za tym, żeby buspas był wytyczony w istniejącym pasie ulicy Puławskiej w jak najszybszym terminie. To, że powstaje Puławska-bis nie jest przeszkodą, by wyznaczyć go już teraz. Jak pokazały doświadczenia z Modlińskiej, zachęcenie do przesiadki do autobusów może też skutkować bardziej efektywnym wykorzystaniem samochodów i całego przekroju ulicy - podkreśla Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza.

I zaznacza: - Miasto deklaruje, że będzie wdrażać politykę mobilności, która ma opierać się na zachęcaniu do korzystania z efektywnych środków transportu - nie tylko poprzez nowe inwestycje.

Problem z przepustowością

Do postulatu, by wyznaczyć bupas na Puławskiej już teraz, urzędnicy odnieśli się również na facebooku.

"Wyznaczenie w tej chwili (czyli bez Puławskiej-bis) buspasa kosztem jednego z obecnych pasów zmniejszyłoby jednak znacznie przepustowość tej ulicy. W szczycie porannym w kierunku centrum porusza się blisko 3 tys. samochodów na godzinę, a w stronę Piaseczna 2 tys. W szczycie popołudniowym te liczby wyglądają odpowiednio: ok. 2 tys. i ok. 3 tys." - pisze na popularnym portalu społecznościowym ratusz.

CZYTAJ TEŻ: MIESZKAŃCY WYWALCZYLI PRZEDŁUŻENIE WORONICZA

ran/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • adel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2015 19:36 ~adel

    Oczywiście "Zielone Mazowsze". Kto ich finansuje...?

  • tja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2015 15:44 ~tja

    mrówka~mrówka

    Bhawo Ratusz :) Pierwsza od dawna rozsądna decyzja drogowców. STOP pseudoekologom.

    o czym tym dysgrafie piszesz, a może masz dyskalkulje i niepotrafisz przemnożyć dwóch liczb ?

  • oburzona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2015 15:09 ~oburzona

    Najgłupsze manewry o jakich słyszałam od dawna. Przed wyborami Puławska-bis, buspas a teraz ani tego, ani tego. Brawo! To na pewno poprawi komunikację na tak mało uczęszczanej ul. Puławskiej - jak można tak mydlić ludziom oczy?!

  • Mikołaj    święty mikołaj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2015 10:08 ~Mikołaj…

    Halgrimur~Halgrimur

    Niech ratusz nauczy się, czym jest przepustowość. Podpowiadam: liczbą *osób*, a nie (w większości pustych) pojazdów, które mogą się przedostać w określonym czasie.


    Jesteś już na tyle duża, że możesz się już dowiedzieć.
    Samochody nie są zwierzętami.
    Samochodami kierują ludzie!
    I służą do przewożenia człowieków.

    A gdzie i po co ... na wyjaśnienie tej tajemnicy musisz jeszcze trochę poczekać :)

  • futura

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2015 10:03 ~futura

    Halgrimur~Halgrimur

    Niech ratusz nauczy się, czym jest przepustowość. Podpowiadam: liczbą *osób*, a nie (w większości pustych) pojazdów, które mogą się przedostać w określonym czasie.


    Normalnie XXIII wiek! Autonomiczne samochody pozbyły się z miasta ludzi! Nic dziwnego, że z takim poświęceniem, niedobitki ludzi walczą z bezdusznymi maszynami.

    A mówili że warszawa to 3 świat :)

  • miejscowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2015 09:35 ~miejscowy

    16.12.2015 18:48 ~ppp

    oleksy2312~oleksy2312

    jakoś na trasie łazienkowskiej takiego problemu (przepustowości) nie było
    bardzo dziwne


    Co ty bredzisz człowieku - pamiętam dokładnie jak to było bo jeździłem tamtędy do pracy (samochodem) - był normalny płynny ruch (autobusy też nie stały w korkach), zabrali jeden pas na buspas i wszystko się momentalnie zatkało.

    Ja też jeżdzę trasą Ł, od 15 lat. Przed wprowadzeniem BusPasa przejazd autobusem rano trwał od 15 do 40+ minut miedzy Saską a Politechniką. Dziś ten sam czas to 7-10 min autobusem. Czas jest bardzo powtarzalny, a nie tak jak kiedys loteria. Ruch osobówek tez sie uporządkował bo auta z trzech starych pasów przestały się przeplatać i zajeżdżać sobie drogę, bo np lewy porusza się o 2m/min szybciej.

  • Halgrimur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2015 08:30 ~Halgrimur

    Niech ratusz nauczy się, czym jest przepustowość. Podpowiadam: liczbą *osób*, a nie (w większości pustych) pojazdów, które mogą się przedostać w określonym czasie.

  • c26

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2015 06:30 ~c26

    Czyli standard - obiecujmy mieszkańcom, że zrobimy to po kolejnych wyborach,a jak nas nie wybiorą to niech się wówczas martwią inni.
    Szanowni urzędnicy z RATUSZA jesteście w pracy i waszym zadaniem jest rozwiązywanie problemów, a nie ich piętrzenie.
    Ale jak widać ten problem i jego rozwiązanie przerasta wasze możliwości.
    A tak aby wam pomóc - kiedyś jeździły tam TROLEJBUSY i wystarczy sięgnąć do tamtego rozwiązania i wyznaczyć podobny pas dla obecnych autobusów, ale mam wrażenie iż w tej okolicy mieszka zbyt wielu prezesów i jest to silne lobby które jest nie do przejścia - przynajmniej dla tej ekipy.

  • Asterix

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.12.2015 00:14 ~Asterix

    Czyli promocja komunikacji miejskiej trwa w najlepsze, heh! Warszawa woli zdychać w korkach. Co za nieudacznicy w tym Ratuszu!

  • mirekmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.12.2015 18:57 ~mirekmm

    Kasa jest, ale na dofinansowanie ŚDM w Krakowie. Poszerzenie Puławskiej o buspas - jak zwykle nie da się w Warszawie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Taki będzie Sezam w nowej odsłonie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Nie chcą pracować na czarno

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zagrali "Skrzypka..." na placu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: W hołdzie polskiej inżynierii

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Tak obezwładniali nożownika

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Pożegnanie starych kolejek

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Huk i brzęk tłuczonego szkła

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Nie ma to jak BMW na zebrze. "Miszcz parkowania"

Nie ma to jak BMW na zebrze. "Miszcz parkowania"

Kierowca czarnego BMW najwyraźniej postanowił skorzystać z zebry w niedozwolony sposób. Zaparkował na niej swoje auto. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »