Informacje

03.02.2017 19:07 213 nowych tramwajów za ponad 2,3 mld złotych

Ratusz chce kupić nowe tramwaje. "Największa w historii wymiana taboru"

SERWISY:


Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na dostawę 213 tramwajów o rekordowej wartości ponad 2,3 mld zł brutto. To największe zamówienie w Unii Europejskiej. Pierwsze pojazdy mogą pojawić się na stołecznych ulicach w połowie 2019 roku.

- To jest największa wymiana taboru w historii - zapowiedziała wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska.

Zamówienie obejmuje zakup 213 tramwajów, w tym 123 tramwajów w zamówieniu podstawowym oraz 90 tramwajów w ramach opcji. Stołeczny ratusz gwarantuje sobie w przetargu możliwość rezygnacji z zakupu tej ostatniej partii.

Nowe tramwaje ruszą na stare torowiska, ale nie tylko. Miasto kupuje je również z myślą o nowych trasach na Gocław, Wilanów czy Tarchomin.

Więcej dwukierunkowych

W ramach zamówienia podstawowego będzie to 85 tramwajów dwukierunkowych oraz 18 jednokierunkowych o długości do 33 metrów, 20 tramwajów niskopodłogowych jednokierunkowych o długości do 24 metrów. W ramach opcji spółka zamawia 45 tramwajów dwukierunkowych o długości do 33 metrów oraz 45 tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 metrów.

Zamówienie obejmuje również specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiety: naprawczy, eksploatacyjny, materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej oraz serwis w okresie gwarancji.

Oferenci mają czas do 27 marca. Wyłoniony wykonawca będzie miał czas na dostarczenie pojazdów do 30 kwietnia 2021 roku, a w ramach opcji do 30 czerwca 2023 roku.

Pierwsza partia za 22 miesiące

Tramwaje będą przyjeżdżały do Warszawy sukcesywnie.

- Pierwsza partia powinna przyjechać 22 miesiące od daty podpisania umowy, spodziewamy się, że powinno to być mniej więcej drugi, trzeci kwartał 2019 roku - powiedziała wiceprezydent.

Jak dodała, 27 lutego zostanie otwarty kolejny fragment linii tramwajowej na Tarchominie, w kierunku Nowodworów. - Jednocześnie przygotowujemy kontynuacje tej trasy, czyli w zasadzie ostatni odcinek wraz z pętlą przy ul. Modlińskiej - zaznaczyła Kaznowska.

Jak podsumował ratusz, ogółem od 2007 r. do stolicy trafiło łącznie 311 nowych tramwajów, w tym 281 niskopodłogowych. A ostatni tak duży kontrakt na dostawę 186 tramwajów o wartości 1,5 mld złotych został podpisany w 2009 roku.

Następne w kolejce to MZA

Rewolucja zapowiada się też w komunikacji autobusowej. Jak zapowiedziała wiceprezydent Warszawy, ratusz planuje do 2027 r. wymianę całego taboru w Miejskich Zakładach Autobusowych na pojazdy nisko, bądź zeroemisyjne.

PAP/skw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • cat4ra

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2017 09:05 ~cat4ra

    Aron21~Aron21

    Czy znowu pojedynek PESA kontra NEWAG vs SOLARIS STADLER?

    Co ty, kupią od Włochów albo Chińczyków.

  • Aron21

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 23:21 ~Aron21

    Czy znowu pojedynek PESA kontra NEWAG vs SOLARIS STADLER?

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 20:04 ~Piękny Roman


    Piękny Roman~Piękny Roman

    [...] 116Na po lifcie) też pesie wcale nie ustępuje.
    motR1~motR1

    Jedyny udany lift u-boota to wersja wsad do wielkiego pieca. Najbardziej nieudany tramwaj jaki powstał w tym kraju (pomijając prototypową "Pumę"). Niestety w Warszawie nadal u-booty poddaje się naprawie głównej, więc R-2 pomęczy się z tym złomem jeszcze ładnych parę lat.

    Masz rację, 116 non stop się psują i to one, a nie pesy robią blokady. Fakt, teraz są w mniejszości i swoje lata mają, ale jak rządziły 105-tki i 116 to dużo korzystałem z tramwajów i nie pamiętam aby awaria goniła awarię tak jak teraz. Najczęstsza awaria w 105-tce to był wyłączony bezpiecznik, ale to motorniczy naprawiał w 30 sekund, licząc wyjście i powrót do kabiny.

    W nawiasie miało być 114, że wersja poliftowa wizualnie nie ustępuje pesie w niczym. Reszta to kwestia dopracowania, bez pchania zbędnych bajerów w postaci tony elektroniki.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 18:34 ~Toms

    WARSZAWA PRAGA PŁNWARSZAWA PRAGA PŁN


    ~Toms....Ty masz rację, a ja spokój.Ty myślisz tak,a nie inaczej,a ja i inne osoby zupełnie cię nie popierają,i wcale nie jest mi przykro z tego powodu.Zatrudnij się jako motorniczy,to zobaczysz jaka to fajna praca i co "pasażerowie" wyczyniają i myślą o prowadzących pojazdy,a bardzo szybko zmienisz zdanie w pewnych kwestiach.I jeszcze jedno,w tramwajach jest za dużo elektroniki.



    Jeżeli wam jest tak źle w tej pracy, są takie kłopoty to skrzyknijcie się i zróbcie protest, niech na jeden dzień żaden tramwaj z żadnej bazy nie wyjedzie. Zażądajcie zmiany warunków pracy, powiedzcie całemu miastu głośno co wam przeszkadza. Jest was wielu, nie wyrzucą wszystkich bo nie można was zastąpić nowymi tak łatwo jak kasjera w lidlu.
    Ja nie mówię że nowe tramwaje mają być swingami czy jazzami, albo innymi produkcjami PESY, po prostu muszą być dostępne dla każdego pasażera, także starszego czy niepełnosprawnego i tyle.
    A klima też dobra rzecz, chcielibyście ją mieć w kabinach? No a pasażerowie też ją chcą mieć w swojej części wagonu.

  • kolo z Warszawy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 18:20 ~kolo z Warszawy






    PPA~PPA

    Po mieście poruszam się samochodem. Nie zmienia to faktu, że tramwaje są niezbędne. Nie wszyscy mają cztery kółka. Piszczenie kół było i będzie - to naturalne. Jeżeli "cudzoziemcom" to nie odpowiada, wracajcie skąd przyjechaliście. Proste.
    Pętla~Pętla

    Uważasz, że rodowici warszawiacy są głusi ? Dlaczego mają mieś zakłócany sen przez " Naturalne " piski tramwajów ? Ja na szczęście mieszkam w dzielnicy pozbawionej czerwonych hałaśników, ale rozumiem tych, co muszą ich słuchać.
    SEBBAXSEBBAX

    ~~Pętla - nikomu tramwaje nie zakłócają snu - ten kto mieszka w pobliżu linii tramwajowej, kolejowej czy lotniska - jest do tego przyzwyczajony i po pewnym czasie ignoruje te dźwięki. to jest miasto - miasto musi hałasować...
    nie musi~nie musi

    Musi też truć, tolerować złodziejstwo, wypadki drogowe, rozboje, syf, gwałty, katastrofy budowlane, terroryzm...

    Na szczęście nie wszyscy są dewiantami i masochistami jak Ty, większość dąży do życia w cichym, czystym i przyjaznym mieście.
    A Ty możesz sobie wyjechać do jakiegoś afrykańskiego miasta, najlepiej ogarniętego wojną. Będziesz w końcu szczęśliwy.
    SEBBAXSEBBAX

    nie ma cichych miast - tym bardziej stolic... hałas to codzienność - i jak Tobie nie pasuje - wynieś sie z miasta... brutalne - ale prawdziwe
    waw~waw

    Za krótko żyjesz, za mało widziałeś dzieciaku:)


    Wymień te ciche stolice gimbusie pokaz "jak ty wiele widziałeś" mam swoje lata i zwiedziłem wszystkie stolice w europie i nie tylko i w żadnej wielkości Warszawy (nie mówiąc o większych) jest hałas i to znaczny.

  • motR1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 16:18 ~motR1

    Piękny Roman~Piękny Roman

    [...] 116Na po lifcie) też pesie wcale nie ustępuje.

    Jedyny udany lift u-boota to wersja wsad do wielkiego pieca. Najbardziej nieudany tramwaj jaki powstał w tym kraju (pomijając prototypową "Pumę"). Niestety w Warszawie nadal u-booty poddaje się naprawie głównej, więc R-2 pomęczy się z tym złomem jeszcze ładnych parę lat.

  • motR1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 16:17 ~motR1

    Piękny Roman~Piękny Roman

    [...] 116Na po lifcie) też pesie wcale nie ustępuje.

    Tutaj to dopiero pojechałeś! Jedyny udany lift u-boota to wersja wsad do wielkiego pieca. Najbardziej nieudany tramwaj jaki powstał w tym kraju (pomijając prototypową "Pumę"). Niestety w Warszawie nadal u-booty poddaje się naprawie głównej, więc R-2 pomęczy się z tym złomem jeszcze ładnych parę lat.

  • Booo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 15:48 ~Booo

    Co do wagonów,kupią co chcą,jak znam życie skonsultuja z Patronem z R3 i ergonomia pracy motorniczego będzie ok.Przestrzeń pasazerska,zawsze jest ok.Hałas hmm zaczniemy od tego ze używają kiepskiej gatunkowo stali z których sa szyny,wózki skrętne ,litości.Co do wagonów 105 i pochodnych są zawodne,stare,brzydkie,zimne,porozmawiacie z grupą motorniczych z długoletnim stażem i doświadczeniem,kiepskie hamulce,bezpieczeństwo motorniczych jak w pesie ,dobre na papierze.Tak to fakt cisza jest możliwa w transporcie szynowym ale to kosztuje.

  • Ola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 13:58 ~Ola





    PPA~PPA

    Po mieście poruszam się samochodem. Nie zmienia to faktu, że tramwaje są niezbędne. Nie wszyscy mają cztery kółka. Piszczenie kół było i będzie - to naturalne. Jeżeli "cudzoziemcom" to nie odpowiada, wracajcie skąd przyjechaliście. Proste.
    Pętla~Pętla

    Uważasz, że rodowici warszawiacy są głusi ? Dlaczego mają mieś zakłócany sen przez " Naturalne " piski tramwajów ? Ja na szczęście mieszkam w dzielnicy pozbawionej czerwonych hałaśników, ale rozumiem tych, co muszą ich słuchać.
    SEBBAXSEBBAX

    ~~Pętla - nikomu tramwaje nie zakłócają snu - ten kto mieszka w pobliżu linii tramwajowej, kolejowej czy lotniska - jest do tego przyzwyczajony i po pewnym czasie ignoruje te dźwięki. to jest miasto - miasto musi hałasować...
    nie musi~nie musi

    Musi też truć, tolerować złodziejstwo, wypadki drogowe, rozboje, syf, gwałty, katastrofy budowlane, terroryzm...

    Na szczęście nie wszyscy są dewiantami i masochistami jak Ty, większość dąży do życia w cichym, czystym i przyjaznym mieście.
    A Ty możesz sobie wyjechać do jakiegoś afrykańskiego miasta, najlepiej ogarniętego wojną. Będziesz w końcu szczęśliwy.
    SEBBAXSEBBAX

    nie ma cichych miast - tym bardziej stolic... hałas to codzienność - i jak Tobie nie pasuje - wynieś sie z miasta... brutalne - ale prawdziwe

    Kiedyś tacy jak ty mówili że rynsztoki w mieście to normalna sprawa i nie ma sensu zmieniać tego uroku miasta.
    Jak widać idioci są wieczni :)

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2017 13:56 ~waw





    PPA~PPA

    Po mieście poruszam się samochodem. Nie zmienia to faktu, że tramwaje są niezbędne. Nie wszyscy mają cztery kółka. Piszczenie kół było i będzie - to naturalne. Jeżeli "cudzoziemcom" to nie odpowiada, wracajcie skąd przyjechaliście. Proste.
    Pętla~Pętla

    Uważasz, że rodowici warszawiacy są głusi ? Dlaczego mają mieś zakłócany sen przez " Naturalne " piski tramwajów ? Ja na szczęście mieszkam w dzielnicy pozbawionej czerwonych hałaśników, ale rozumiem tych, co muszą ich słuchać.
    SEBBAXSEBBAX

    ~~Pętla - nikomu tramwaje nie zakłócają snu - ten kto mieszka w pobliżu linii tramwajowej, kolejowej czy lotniska - jest do tego przyzwyczajony i po pewnym czasie ignoruje te dźwięki. to jest miasto - miasto musi hałasować...
    nie musi~nie musi

    Musi też truć, tolerować złodziejstwo, wypadki drogowe, rozboje, syf, gwałty, katastrofy budowlane, terroryzm...

    Na szczęście nie wszyscy są dewiantami i masochistami jak Ty, większość dąży do życia w cichym, czystym i przyjaznym mieście.
    A Ty możesz sobie wyjechać do jakiegoś afrykańskiego miasta, najlepiej ogarniętego wojną. Będziesz w końcu szczęśliwy.
    SEBBAXSEBBAX

    nie ma cichych miast - tym bardziej stolic... hałas to codzienność - i jak Tobie nie pasuje - wynieś sie z miasta... brutalne - ale prawdziwe

    Za krótko żyjesz, za mało widziałeś dzieciaku:)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Brak miejsca do parkowania? Dla tych kierowców to nie problem. Postanowili swoje auta zostawić na przejściu dla pieszych. Nie przejęli się nawet bliskością... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »