Informacje

07.02.2017 13:40 opracowanie ekspertów

Przygotowali zmiany dla Mordoru. Mają usprawnić ruch

SERWISY:


Eksperci przeanalizowali problemy drogowe i komunikacyjne Służewca Biurowego. W efekcie powstały propozycje zmian – wprowadzenie buspasów, skrzyżowań z sygnalizacją czy zmiany niektórych ulic na jednokierunkowe. Zdaniem miejskich aktywistów trzeba jednak popracować nad potrzebami pieszych i rowerzystów.

"Studium obsługi komunikacyjnej rejonu Służewca Biurowego" przygotowała firma WYG International. Na dokumencie widnieje data grudzień 2016. Teraz został zaprezentowany szerszej publiczności.

Eksperci przygotowali szereg wariantów dla "Mordoru". Ostateczny powstał po analizie z uwzględnieniem  postulatów społecznych, istniejącego i planowanego  zagospodarowania terenu, prognozy ruchu oraz mikrosymulacji.

Jeden kierunek

Co zawiera wariant ostateczny? Uwzględnia m.in. wprowadzenie buspasów i ruchu jednokierunkowego na ul. Konstruktorskiej (na zachód) i ul. Domaniewskiej (na wschód) pomiędzy ul. Wołoską a Suwak.

Autorzy przyjęli, że nie będą za bardzo ingerowali w to, co istnieje. Pomimo niekorzystnej sytuacji ruchowej na rondzie Żabczyńskiego (u zbiegu Cybernetyki i Postępu), nie przewidziano zmiany na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. "W celu poprawienia wskazanej sytuacji wprowadzono lewoskręt z ul. Cybernetyki w kierunku ul. Rzymowskiego, ponadto przewiduje się wprowadzenie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną przy przecięciu ulic Wynalazek i Cybernetyki, co usprawni ruch na rondzie Żabczyńskiego przy znacznie mniejszym zakresie przebudowy" – czytamy dalej.

Mikrosymulacja

W prognozach eksperci twierdzą, że będzie mniejszy ruch aut, dzięki czemu poprawią się warunki - również dla transportu autobusowego. Przeprowadzono także mikrosymulację. Przeanalizowano, co by się stało, gdyby wprowadzono dodatkowy pas do skrętu w lewo z Marynarskiej w Wołoską, a także lewoskręt z ul. Cybernetyki w Rzymowskiego oraz sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Cybernetyki i Wynalazek. Wynika z niej, że może to poprawić warunki ruchu.

W ramach opracowania poddano szczegółowej analizie przystanek PKP Służewiec, na którym tysiące pasażerów dziennie zaczyna bądź kończy podróż pociągiem. Proponowane rozwiązanie zakłada budowę przejścia podziemnego na środku peronu w kierunku wschodnim.

Wykonano też pomiary, które wykazały, że brakuje miejsc postojowych. Jak czytamy w opracowaniu, średnio co czwarty pojazd jest zaparkowany niezgodnie z przepisami. A przeciętny czas parkowania to 4h 45min. "W celu ostatecznego stwierdzenia zasadności wprowadzenia SPPN (strefa płatnego parkowania - red.) na analizowanym obszarze zarekomendowano realizację dodatkowych analiz, skupiających się wyłącznie na aspektach  potencjalnych  kosztów i zysków związanych wprowadzeniem opłat za parkowanie" – proponują autorzy.

W wariantach przewijają się także zmiany w trasach autobusowych, a nawet uwzględnienie nowych.

Głos miejskich aktywistów

Do opracowania odnieśli się aktywiści z Lepszego Służewca. "Propozycje zawarte w Studium Obsługi Komunikacyjnej Służewca zdecydowanie poprawią sytuację transportowo-komunikacyjną tej części Warszawy, w której codziennie przebywa niemal 100 tys. pracowników i mieszkańców. Udrożnią zarówno dojazd – m.in. dzięki przedłużeniu ul. Woronicza do Żwirki i Wigury, jak i poruszanie się po Służewcu" - twierdzą.

"Stowarzyszenie wysoko ocenia zarówno propozycję przebicia Suwak na północ i południe, co udrożni komunikacyjnie obszar i zlikwiduje wąskie gardła w rejonie ul. Postępu, jak i wprowadzenie jednokierunkowych ulic w formule: Konstruktorska – na zachód, Domaniewska – na wschód" – przekonują.

Pozytywnie oceniają, że studium zawiera propozycje dla transportu publicznego, które większość użytkowników przyjmuje z radością – zwiększenie liczby i częstotliwości kursowania autobusów, czy budowę przejścia podziemnego na peronie stacji PKP Służewiec.

Minusem są dla nich propozycje dla pieszych i rowerzystów. "Można pomyśleć o parkach linearnych, które mogłyby powstać po śladzie dawnych bocznic kolejowych. W zakresie ruchu rowerowego warto uwzględnić takie rozwiązania jak pasy ruchu na jezdni, kontrapasy rowerowe i kontraruch rowerowy".

CZYTAJ TEŻ O ANALIZIE DLA TEGO OBSZARU PRZEPROWADZONEJ PRZEZ TRANSEKO

Ubiegłoroczny protest mieszkańców Wyględowa:

ran/mś/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • tolek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.02.2017 14:21 ~tolek

    Marian~Marian

    Dzisiaj korek jak cholera i żadnego rowerzysty. Jutro pewnie będzie tak samo.

    a ja widziałem około 20tu ! zdejmij okularki:)

  • tolek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.02.2017 14:17 ~tolek

    a co z peronem zewnętrznym, najtańsze, najszybsze i najbardziej ułatwiająca inwstycja za grosze (80-100 tys) w porówaniu z innymi. Poco wychać tam małą drużkę dla kilkuset aut dziennie?

  • halyna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 16:22 ~halyna



    Marian~Marian

    Dzisiaj korek jak cholera i żadnego rowerzysty. Jutro pewnie będzie tak samo.
    oblachowany~oblachowany


    Nieprawda. Stałem godzinę w korku na Mordorze i kilku widziałem. Może nawet około 10ciu.
    Jurek~Jurek


    Nie ma w Warszawie, ani tym samym na Mokotowie niczego takiego jak Mordor. Przyjezdni proszeni są o nie zaśmiecanie nie swojego miasta nazwami, których nie chcieliby mieć u siebie.


    Nie ma też czegoś takiego jak rondo babka, a ja dalej tak mówię. I co? Gula skacze?
    Zluzuj trochę, bo ci żyłka pęknie

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 16:20 ~qwerty

    "...które większość użytkowników przyjmuje z radością...". Pewnie badania tej większości robiło zielone mazowsze nie? Bo im zawsze jakoś wychodzi "większosć".
    Pasy i kontrapasy na jezdni? Po co? Na 6-7 miesiecy w roku? Wystarczą DdRy. Czyli to gdzie większość (tym razem ja to stwierdze jako również i rowerzysta) rowerzystów czuje się bezpieczniej.

  • Mirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 14:50 ~Mirek

    Stanowcze nie dla zabierania lini 136 z dotychczasowej trasy. Zabierając linię tramwajową nr 10 była obietnica pozostawienia połączenia Mokotowa z Wolą. Teraz widzę, że i to zostanie zabrane. Studenci będą bardzo zadowoleni z braku komunikacji Ursynowa z Ochotą.....

  • esa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 12:40 ~esa

    niektóre wpisy zabawne - nie ma Mordoru - i myślenie, że pracują tu tylko przyjezdni - mordujemy się tu wszyscy i przyjezdni, i miejscowi.
    najzabawniejszy pomysł z metrem. Zbudujmy, zamkną wszystkie ulice na 10 lat i będzie spokój... Zapraszam pomysłodawcę na Wolę...

  • Tadeusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 10:53 ~Tadeusz

    Socjologowie, filologowie i filozofowie wzięli się za coś, o czym nie mają zielonego pojęcia. Ciekawe, jaka byłaby reakcja społeczeństwa, gdyby do szpitala przyszli "aktywiści" i powiedzieli, że teraz oni będą decydowali, jak leczyć pacjentów, ale odpowiedzialność za wyniki leczenia będą brali nadal lekarze? Taką sytuację mamy w mieście: ludzie, których jedynymi referencjami w zakresie projektowania dróg są wspomnienia z poruszania się po ulicach, biorą się za projektowanie, a władze miasta domagają się, żeby osoby znające się na rzeczy brały za to odpowiedzialność i podpisywały się pod rozwiązaniami niezgodnymi z logiką, zdrowym rozsądkiem i prawem.
    Może tym razem, panie moderatorze...? :)

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 10:13 ~kierowca

    zmiany w komunikacji polegające na wpuszczeniu paru linii w ul. Postępu- chyba ich pogięło. kiedyś ta ulicą jeździła Z-tka- efekt przejazd trwał dłużej niż teoretyczny w obie strony, na tym kawałku wypadały po dwa kursy. drugi genialny pomysł to wpakowanie paru linii na pętlę Bokserka. już teraz jest problem przy tylko dwóch liniach jak kursują dodatki mających tam swój koniec a oni chcą tam dodać jeszcze parę

  • bp1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 09:54 ~bp1

    Jacy eksperci takie zmiany. Pewnie to ci sami co zamknęli Wolską w kierunku centrum. Pora to towarzystwo pogonić. Kijami

  • Maw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 09:19 ~Maw

    Potrzebne są parkingi podziemne, do których wjeżdzałoby się na granicy Mordoru, nie w jego środku. Ponadto odnoga metra przez Mordor w kierunku lotniska, połączona przesiadkowo ze stacją PKP. To dopiero usprawni ruch.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Zablokowali przejście dla pieszych. Obok przedszkola i przychodni

Brak miejsca do parkowania? Dla tych kierowców to nie problem. Postanowili swoje auta zostawić na przejściu dla pieszych. Nie przejęli się nawet bliskością... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »