Informacje

23.03.2017 19:29 piesi nie będa musieli schodzić pod ziemię

Przejścia dla pieszych przy rondzie Dmowskiego. Jest przetarg

SERWISY:

Piesi już w przyszłym roku nie będą musieli schodzić pod ziemię, żeby dostać się do przystanków tramwajowych czy przekroczyć jezdnie skrzyżowania Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich. Ratusz ogłosił przetarg na koncepcję naziemnych przejść przy rondzie Dmowskiego.

Przebudowa ronda to część większej modernizacji ulicy Marszałkowskiej na odcinku od Królewskiej do Pięknej oraz korytarza Al. Jerozolimskich od ulicy Emilii Plater do Kruczej. Analizowane przez stołeczny ratusz warianty zakładają zwężenie Marszałkowskiej do dwóch pasów w każdym kierunku, a także uspokojenie ruchu. O sprawie informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

- Dla ronda Dmowskiego ustalono zmianę na skrzyżowanie z możliwością skrętów tramwajowych we wszystkich relacjach i uwzględnieniem przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych w poziomie jezdni – informowała  nas pod koniec ubiegłego roku wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska.

Pierwszy etap rewolucji

Pierwszym etapem kosztownej inwestycji będzie budowa naziemnych przejść ułatwiających mieszkańcom poruszanie się w ścisłym centrum miasta, czy dotarcie do przystanków tramwajowych. Stołeczny ratusz ogłosił właśnie przetarg na wyłonienie wykonawcy, który przygotuje szczegółową koncepcję przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych przez Al. Jerozolimskie i Marszałkowską przy rondzie Dmowskiego.

Wybrana w przetargu firma będzie miała czas do końca listopada, ale jak podkreślają urzędnicy, w przetargu premiowane jest skrócenie tego czasu. Sama koncepcja ma być podstawą do projektów budowlanych i organizacji ruchu potrzebnych do wytyczenia przejść w terenie i koniecznych przebudów jezdni i infrastruktury podziemnej.

Przejścia podziemne zostaną

"Wykonawca zaproponuje usytuowanie przejść po przeanalizowaniu m.in. natężenia ruchu pieszych, samochodów, pojazdów komunikacji miejskiej, możliwości ewentualnych przebudów itp. przy założeniu, że przejścia podziemne nadal będą funkcjonowały – informuje stołeczny ratusz.

Jak tłumaczyła w ubiegłym roku Renata Kaznowska, zebry z przejazdami dla rowerów nie znajdą się bezpośrednio przy rondzie, bo w narożnikach jest za mało miejsca na ich wytyczenie (chociażby ze względu na znajdujące się tam zejścia do podziemi), a kilkanaście metrów dalej.

- Planujemy też poszerzenie przystanku tramwajowego w Al. Jerozolimskich przy ulicy Poznańskiej, by mogły na niego dostać się po pasach większe potoki pasażerów – zapowiadała Kaznowska.

Wstępny kosztorys tych prac opiewa na około 5 mln zł (w to wchodzą między innymi koszty przebudowy i ustawienia sygnalizatorów na rondzie). Na pełne przekształcenie ronda w skrzyżowanie i zmiany na Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich trzeba będzie kilku lat.

Następne przy Rondzie Czterdziestolatka

To nie pierwsza rewolucja komunikacyjna w centrum miasta. Naziemne przejścia pojawiły się w sąsiedztwie dworca Warszawa Centralna. Piesi, pasażerowie nie muszą już schodzić pod ziemię, żeby dostać się na drugą stronę Al. Jerozolimskich czy ulicy Emilii Plater lub do przystanków tramwajowych.

W planach ratusza na ten rok jest także budowa przejść naziemnych przy Rondzie Czterdziestolatka. - Zarząd Dróg Miejskich planuje przebudowę odcinka al. Jana Pawła II. W dalszej perspektywie przemiana czeka samą ulicę Marszałkowską pomiędzy ulicą Królewską a Piękną – dodaje stołeczny ratusz.

Rondo Dmowskiego czekają duże zmiany. Zobacz materiał wideo:

skw

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • szlomo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2017 07:44 ~szlomo

    To jest przykład, do czego może się posunąć środowisko ratusza aby wymazać z mapy Warszawy Dmowskiego (skrzyżowania nie mają nazw).
    Tylko jak to się ma do przepustowości linii tramwajowej w Al. Jerozolimskich? Jak to się ma do zapewnień, że pomieszczą się także tramwaje z Gocławia? Przecież cała komunikacja stanie. Tramwaj czy autobus będzie skrzyżowanie pokonywał na 3 tury.
    Jak już tak bardzo chcą ułatwić życie pieszym, to niech schowają pod ziemie (-1) drogi (podziemne rondo, np jak w Wiedniu) a pieszym i tramwajom zostawią plac na 0.

  • popieram

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 16:12 ~popieram

    ja_to_ja~ja_to_ja

    a ja na przykład jestem wielką fanką przejść podziemnych. Po co czekać na zmianę świateł? Często też światło zielone dla pieszych jest w tym samym czasie, co światło zielone dla samochodów skręcających w prawo. Piesi skutecznie wstrzymują możliwość skrętu w prawo i na takich światłach przejeżdża jeden, dwa samochody. Szczególnie w ruchliwym zatłoczonym Centrum. Czyli takie rozwiązania przyczyniają się do nasilenia korków w Centrum. Czy planiści miejscy nie umieją myśleć logicznie? Mi na przykład bardzo brakuje przejścia podziemnego przy Rondzie Daszyńskiego. Chcąc przejść przez Rondo wzdłuż Prostej trzeba zaliczyć dwie zmiany świateł. Strasznie czasochłonne i frustrujące i prowokuje niektórych pieszych do przechodzenia na czerwonym. Tam przejście podziemne było baaardzo wskazane.


    bardzo mądry komentarz, i trzeźwe myślenie :)

  • Niepokorny Obywatel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 14:02 ~Niepokorny…

    Wiecie czyja to wina ?
    Odpowiem wam Rowerzystów w rurkach bo im szkoda dupy ruszyć z rowerkiem na dół ( tacy wysportowani są ). Dlatego chcą przejść górą aby broń Boże nie zsiadać z rowerka na przejściu. (toż to hańba dla cudownych dzieci dwóch Pedałów)

  • sojowe latte

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 12:27 ~sojowe latte

    Gratuluje znakomitej koordynacji "uspokojenia" ruchu na rondzie i zamknięcia linii średnicowej na kilka lat.

  • iza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 10:02 ~iza

    Powinni jeszcze zrobić dodatkowe miejsca na krzyże przy przejściach i będzie ok

  • mrówka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 09:59 ~mrówka


    WAW~WAW

    Brawo !!! Miasto jest dla ludzi !!!:)
    takaTam~takaTam


    A co ci przeszkadzają ludzie jadący tramwajami i autobusami?
    Bo chyba zdajesz sobie sprawę, że pasażerowie komunikacji miejskiej też będą stali na czerwonym świetle.


    Dokładnie. Żadnych pasów na rondzie. Teraz tramwaj będzie trzy razy zapuszczał korzenie. Przed pasami, przed rondem i znów przed pasami. Po to jest kompletny system bezkolizyjnych przejść podziemnych. Taki powinien być pod każdym skrzyżowaniem ze stacją metra. Dla LUDZI :)

  • takaTam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 09:37 ~takaTam

    WAW~WAW

    Brawo !!! Miasto jest dla ludzi !!!:)


    A co ci przeszkadzają ludzie jadący tramwajami i autobusami?
    Bo chyba zdajesz sobie sprawę, że pasażerowie komunikacji miejskiej też będą stali na czerwonym świetle.

  • ja_to_ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 09:30 ~ja_to_ja

    a ja na przykład jestem wielką fanką przejść podziemnych. Po co czekać na zmianę świateł? Często też światło zielone dla pieszych jest w tym samym czasie, co światło zielone dla samochodów skręcających w prawo. Piesi skutecznie wstrzymują możliwość skrętu w prawo i na takich światłach przejeżdża jeden, dwa samochody. Szczególnie w ruchliwym zatłoczonym Centrum. Czyli takie rozwiązania przyczyniają się do nasilenia korków w Centrum. Czy planiści miejscy nie umieją myśleć logicznie? Mi na przykład bardzo brakuje przejścia podziemnego przy Rondzie Daszyńskiego. Chcąc przejść przez Rondo wzdłuż Prostej trzeba zaliczyć dwie zmiany świateł. Strasznie czasochłonne i frustrujące i prowokuje niektórych pieszych do przechodzenia na czerwonym. Tam przejście podziemne było baaardzo wskazane.

  • Kicha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 08:43 ~Kicha


    WAW~WAW

    Brawo !!! Miasto jest dla ludzi !!!:)
    ktoś~ktoś

    Owszem, dla LUDZI, a nie wsiowego motłochu! To napływowa WIOCHA robi wiochę ze Stolicy!

    ..no przez takie teksty to dopiero człowieku narobiłeś niezłej wiochy. Jesteś aż tak zakompleksiony?

  • Grzcie2083

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2017 08:20 Grzcie2083


    WAW~WAW

    Brawo !!! Miasto jest dla ludzi !!!:)
    ktoś~ktoś

    Owszem, dla LUDZI, a nie wsiowego motłochu! To napływowa WIOCHA robi wiochę ze Stolicy!


    Toż to jawna dyskryminacja , w małych podwarszawskich miasteczkach , wsiach też mieszkają ludzie , nie zauważyłeś?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

 Zostawiła zepsute auto. W maju. Stoi na trawniku do dziś

Zostawiła zepsute auto. W maju. Stoi na trawniku do dziś

Trzy miesiące temu kobieta zaparkowała samochód na trawniku, wyszła z niego i… do tej pory nie wróciła. Mieszkańcy są oburzeni, a straż miejska rozkłada... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »